Recenze

10 Majitel

Hyundai i30 i30 1.6i CVVT AT, Trikolor Komfort 88 kW

7,75 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Čestmír Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:6100 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,9 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,8 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Ahoj,
rozhodl jsem se napsat pár zkušeností s autem, které se tady moc nevyskytuje. Myslím tím kombinaci benzínové 1.6 a šestistupňového automatu.

Nejdříve moje cesta k i30... Po ježdění v Meganech jsem si jako předchozí auto pořídil velmi praktický vůz: Ford Focus ve kombi verzi se 100koňovým benzinovým motorem. Auto "beze ztráty hvězdičky" - během ujetých 120 000 km jsem do něj - kromě obvyklých servisních úkonů - nevrazil ani korunu. Bohužel se ale naplnil jeho čas a stál jsem před rozhodnutím co koupit dalšího.
Dalšího vozidlo muselo mít jedinou povinnou položku, a to automatickou převodovku. Už mne nebavilo popojíždění v pražských kolonách, případně cesty z blízkého okresního města do Prahy. Zbytek výbavy pro mne není až tak důležitý.
Také jsem upustil od koupi nového auta - otázka financí. Takže jsem začal hledat "nové" předváděcí vozy s najetými několika tisíci kilometry, v záruce a se všemi bonusy, které to s sebou nese. Samozřejmě se tímto velmi zužuje výběr, protože předváděcí vozy s automatem prostě nejsou. Nakonec jsem našel i30 u Auto Zeman - v rozumné výbavě, v neurážející barvě s najetými 6100 km. A se slevou téměř 90 000 Kč oproti "funglovce". No nekup to!!

Dokážu pochopit názor lidí, že Hyundai není premiová značka, na druhou stranu je auto pro mne dopravní prostředek, který nakonec bude otlučený od spoluparkujících na parkovištích, okopaný od vlastních dětí apod. Prostě spotřební věc, která mne a mojí rodinu má převézt odněkud někam. Bráno tímto pohledem je i30 dobrá volba.

Tak tedy: auto má 120k benzin spojený se šestistupňovým hydrokapalinovým automatem. Něco z výbavy: klimatizace, rádio s přehráváním z usb, ipodu či telefonu, handsfree, ovládání hlasem, ovládání na volantu, tempomat, elektrická okna, centrál, airbagy..... kdo chce, může si informace pohledat na internetu.
Vyzdvihl bych tady jen pár věcí, o kterých bych snad neřekl, že mne potěší:
1) vyhřívaný volant (opravdu vychytávka, který sice auto nedělá, ale je opravdu příjemná).
2) svícení do zatáček - to mne také překvapilo, jak je praktické. Při rychlostech do 20 km za hodinu to rozsvěcuje zvláštně umístěnou H7.... při couvání pak rozsvěcuje světlo na druhé straně. Opravdu dobré.

Ohledně designu - zase hrozně subjektivní věc. Někomu i30 líbí, jinému ne. Toto bych tady nechtěl rozebírat.

Na různých diskusích jsem četl, že je auto hlučné od podběhu - s tím můžu asi souhlasit. Auto je zatím na zimních pneu, takže i toto bude mít vliv, ale myslím, že odhlučnění by mohlo být lepší.
Dále mi přijde, že světla přepnutá na dálková by také mohla svítit lépe. Obě tyto připomínky jsou však subjektivní. Někdo to může vnímat odlišně.

A teď to hlavní: motor s převodovkou.
Kdo by si chtěl pořídit tuto kombinaci, můžu mu to jen DOPORUČIT.
1.6 benzin (120k) s automatem je prostě výborná kombinace. Auto sice není žádný "trhač asfaltu", ale na klidnou a pohodovou jízdu naprosto bezvadné. Převodovka řadí plynule a bez rázů; když je pod plynem (s prošlápnutou pojistkou na podlaze), vytočí motor přes 6000 otáček a auto krásně zrychluje. Podřadí klidně o dva stupně dolů bez nějakých kopanců do zad. Prostě pohoda. Zatím jsem ujel cca 1500 km a nepovedlo se mi převodovku "uvést do rozpaků". Ani v prudkých kopcích nezmatkuje, nezkouší řadit nahoru a dolu... Opravdu je to pěkné svezení. Spotřeba se mi zatím ustálila na 6,9 litrech na 100 km - údaj z palubního počítače s tím, že mne jízda baví a vozím se. :-). V recenzi je prolinkovaný i Spritmonitor, kam zanáším data z tankování.

Budu se snažit doplňovat informace, postřehy apod.
Občas se koukněte.

Blake

Silné stránky

- design (auto se mi prostě líbí)
- výborně odhlučněný motor
- jemně řadicí automat
- přisvěcování do zatáček
- vyhřívaný kožený volant
- docela propracovaný kufr
- drobnosti typu handsfree, přehrávání audia

Slabé stránky

- dálková světla
- hlučnější od podběhů (uvidím až bude na letních pneu)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic, v plánu mám dodatečnou montáž zadních parkovacích senzorů - originál sadu Hyundai u autorizovaného servisu (kvůli záruce).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil u Hyundai Auto Zeman v Praze. Bylo zařazeno v programu iBest - předváděcí vůz na prodejní ploše s najetými 6100 km. Naleštěný, nachystaný... Vše tak, jak si člověk, který si chce udělat radost a kupuje si nové auto, představuje. Bezvadný přístup personálu, včetně zařizování převodu apod. Doporučuji. :-)

 

Novinky v recenzi

9.7.2015 09:58

1. garanční prohlídka

Absolvoval jsem první garanční prohlídku po roce (cca 14 000 km) u Auto Zemana - Praha. Auto prohlédnuto; servis provedl následující: výměna filtru klimatizace, kontrola klimatizace, prohlídka karoserie, výměna oleje, pylového a olejového filtru + nějaké drobnosti. Cena 4380 Kč. Vše proběhlo dle očekávání - spokojenost. Jen nějak nedošlo k zapůjčení náhradního vozidla po dobu servisu (přestože jsem náhradní vůz měl zamluvený) - věřím, že to byl jen informační šum. Na druhou stranu se mi v servisu snažili vyjít vstříc a dali auto na dílnu jako první - abych nemusel dlouho čekat.

3.7.2015 14:22

Oprava nabouraného boku

Konečně jsem našel chvilku času, abych napsal o opravě nabouraného boku. Nepozorný řidič mi "upravil" levý přední blatník, levé přední dveře a levý práh. Auto opraveno u Auto Zeman v Praze z povinného ručení viníka. Vše proběhlo naprosto korektně: výměna blatníku a dveří, oprava prahu. Díly nalakovány a spasovány tak, jak původně vypadal originál.
Autoservis mi zapůjčil náhradní vozidlo po celou dobu opravy (4 dny) a vše vyřídil k mé spokojenosti.
Cena cca 35 000 Kč.
Fotky před bouračkou dodám do fotogalerie.

27.4.2015 14:51

Zvalchovaný bok (10 000 km)

Než jsem stačil udělat fotky na letních kolech, tak mi nepozorný řidič zvalchoval levý bok: blatník, oboje dveře i práh. Fotka je v galerii. Nechám to opravit v autorizovaném servisu (Auto Zeman Praha) a dám vědět, jak to dopadlo.

23.3.2015 09:01

Tempomat

Po zhruba 3000 km, které jsem zatím s i30 ujel, jsem si všiml zajímavé věci týkající se tempomatu. V předchozích autech se tempomat vždy vypnul, pokud člověk šlápl na spojku nebo na brzdu a to i v případě, že zatáhl ruční brzdu. i30 udržuje rychlost i poté, co zatáhnete ruční brzdu. Samozřejmě tu nechci vyvolávat diskusi nad tím, proč zatahovat ručku a mít nastavený tempomat.... Jen jsem si toho všiml :-).
Bl.


Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím vše funguje jak má.

praktičnost
10
prostornost
10

Ač i30 vypadá jako malé, uvnitř je místa dost.

jízdní vlastnosti
10

Předchozí zkušenost mám s Focusem - přijde mi to velmi podobné. Jsem ale klidný řidič, který nejezdí na hranicích adheze.

jízdní komfort
10
provozní náklady
10

Co k tomu dodat? Benzin je drahý :-).

náhradní díly
0

Zatím jsem nepotřeboval.

výkon motoru
10

120 koní - jakýkoliv motor by mohl být vždy silnější. :-)

spotřeba
10

A každý motor by mohl méně "žrát". :-)

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10

Brzdy jsou "ostré".

zavazadlový prostor
10

Více o modeluHyundai i30 FD (2007-2012)
Přivítejte nového souseda z Nošovic. Co je zač Hyundai i30 N Line? Přivítejte nového souseda z Nošovic. Co je zač Hyundai i30 N Line?

Novou verzi i30 se sportovním šmrncem bude možné pořídit…

Hyundai i30 N Fastback zachycen v Mostě: Nošovice testují hot-fastback také u nás Hyundai i30 N Fastback zachycen v Mostě: Nošovice testují hot-fastback také u nás

Další karosářská verze ostrého kompaktu od Hyundaie se…

 





Blesk.cz

Tři uhořelé děti (†1, †4 a †9) stále nemají pomníček: Peníze ze sbírky „padly“ na vybavení domu

Tři uhořelé děti (†1, †4 a †9) stále nemají…

Matce tří dětí, které loni v březnu zahynuly při požáru na Znojemsku všechny tři její děti (†1, †4 a †9), se…

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

 

iSport.cz

Nenápadný návrat na scénu. Prokeš je zpět v Dukle, radí majiteli

Nenápadný návrat na scénu. Prokeš je zpět v Dukle,…

Kdo by to byl řekl? Manažer Michal Prokeš se po podzimním kontroverzním odchodu z fotbalové asociace pomalu…

Darida exkluzivně o odchodech z Česka, dalším přestupu i Šilhavém

Darida exkluzivně o odchodech z Česka, dalším…

Byl součástí vlny, která po vzestupu Viktorie Plzeň vzala bundesligu útokem. Zatímco František Rajtoral, Václav…

 

Reflex.cz

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová bourá stereotypní představy o řeholním životě

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová…

Běhá půlmaratóny, jezdí pomáhat do Paraguaye a učí na univerzitě. Kromě toho je, jak to říct, jeptiška. Že vám…

Podívejte se do očí zločincům, kteří se podíleli na vraždách tisíců Čechů v Osvětimi

Podívejte se do očí zločincům, kteří se podíleli na…

Polský Ústav národní paměti zveřejnil dokumenty o vražedném nacistickém personálu v koncentračním táboře…