Recenze

Bazalt (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Nissan NV200

9,56 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan NV200, foto 1 Nissan NV200, foto 2 Nissan NV200, foto 3 Nissan NV200, foto 4 Nissan NV200, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta NV200 Rok výroby 2013 Koupeno nové palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1500 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,9

Popis vozu

Nissan NV200. Malá velká dodávka klasického asijského střihu. Tím nemyslím jen vzhled ale hlavně využitý prostor. Na podvozku velikosti osobního auta postavený van pro až 7 lidí nebo dodávka co pobere dvě europalety. Podobně jako všechny ty Toyoty, Mitsubishi, Mazdy a podobné co jezdí všude jen ne v Evropě. ne každý potřebuje dodávku velkou jako malý dům. Ale zase ne malou (i když stejně rozměrnou) jako Kangoo atd. Motor 1.5dCi úplně stačil. Naše verze užitková bez oken vzadu ale upravená na spaní s postelí uvnitř.

Silné stránky

Velikost a při tom kompaktní rozměry běžného osobního auta. Výhoda při parkování. Zejména na trajektu. Vysoké sezení s přehledem který stejně dlouhé a široké dodávky typu Kangoo nemůžou nabídnout a to nemluvím o prostoru uvnitř.

Výborná 1.5dCi která táhla kopec nekopec a z nádrže si ucucávala při konečném hodnocení 4.9 l/100km průměrnou rychlostí 65 km/h po víc jak 2500 km cestou necestou.

Parkovací kamera. Kdo zná není třeba komentovat. Jen by mohla být na horní hraně dveří a ne nad značkou. Čas od času jsem ji musel umýt ale to záviselo na cestách kudy jsme jezdili.

Tempomat. Úžasný pomocník na dlouhých cestách.

Slabé stránky

Málo odkládacích prostorů, na dodávku ostuda. přihrádka u spolujezdce je otevřená a věci z ní často padají. Nad palubní desku se vejdou jen drobnosti, na prostoru mezi sedadly předměty putují. Tam se ale dá přikoupit krabička-přihrádka.

Opěrka na dveřích pod oknem. Nějak jsem ji nenašel ani za 80 h za volantem. Buď hrana okna nebo kousek pod ním ale nic moc pohodlného.

Naklánění, boční vítr a podobné nešvary dodávek.

2500 kilometrů zkušeností.

Nissan NV200 jsme měli pronajatý jako jednoduchý campervan týden na dovolené na Islandu. Skříňovou verzi s postelí uvnitř a standartní 1.5 dCi. Na Islandu moc silnic není. Pár dvouproudých okolo Reykjavíku a pak jen "okresky". Všude je maximálka 90. Hlavní silnice je kruh okolo ostrova a místy se ztrácí v uježděném štěrku. Štěrkových silnic je mnoho a objeví se nečekaně i když se jede po asfaltce. Některé jsou v podstatě jen uválcovaná hlína po dešti spíše řídké bahýnko. Ale pořád silnice. Pak jsou vedlejší cesty kam smí jen 4x4. Mezi ty se samozřejmě nepočítají osobáčky s haldexem atd nebo nedej bože voňavá SUV. No a pak už jen cesty pro speciální 4x4. S Nissanem jsme jezdili samozřejmě jen po asfaltkách okreskách s upraveným povrchem. Tedy štěrk nebo uválcovaná hlína. Děr, výmolů, bahna a podobných radostí jsme si ale užili místy až moc. Často jsem vzpomínal na Mazdu Bongo 4WD kterou jsme měli ve Skotsku.
Tolik o podmínkách co musel NV200 vydržet a vydržel. Na drsných cestách pomáhalo jednoduché odpružení, hlavně o zadní nápravu s listovými péry člověk neměl starost. Podvozek dodávky snese víc než osobák a také je z něj lepší výhled na blížící se díry. Auto na mokrém blátě a hlubokém štěrku trochu plavalo ale to by dělalo každé. Jen se více naklánělo. Věc řízení a přizpůsobení jízdy. Strmé stoupání nebyla pro 1.5 dCi žádný problém. Na asfaltkách táhla na tempomat při 2t otáčkách na pětku a jela by víc. Ve složitějším terénu byl "autopilot" vypnutý a kormidlo plně v mých rukou. Většinou stačila čtyřka, maximálně v serpentýnách trojka. Vybavovaly se mi strašné vzpomínky na horské cesty v Lake District a pronajaté Polo 1.2 HTP, pardon MPI kdy jsem nevěděl jestli motor na dvojku chcípne nebo na jedničku vyskočí a pak ho po každém vyšplhaném průsmyku musel nechat vychladnout...
Brzdy jsou na autě jednoduché, vzadu jen bubnové. Nevím jak by to bylo při plně naloženém nákladovém prostoru ale nám úplně stačily. Opět záleží na stylu jízdy. Při jízdě ze strmých kopců brzdy zásadně nepoužívám pokud to není vyloženě nutné. Od toho je v autě motor. Nechci ani myslet co by se dělo při brždění pedálem při 12-15% klesání na štěrku s mokrým blátem když svodidla jsou neznámým luxusem a hned za krajem je propast s ledovcovou řekou. Na asfaltkách se stal můj největší přítel tempomat. Podle klikatosti a stoupavosti či naopak rovině pro NV200 ideálních 70-85 km/h. Žádné zbytečné naklánění, klid, absolutní nepotřeba brzdit a pak se rozjíždět. Podle toho vypadala spotřeba. Ještě k tempomatu. Na normálních silnicích jsem většinou ovládal auto třemi tlačítky na volantu. Nastavení rychlosti, obnovení nastavení, zrušení a přidávání plus mínus kilometr. Lepší než brzdit je vypnout tempomat a motor trochu přibrzdí sám. Lepší než přidávat plyn je obnovit nastavení. Lepší než šlapat na plyn a brzdu je plus mínus jeden až pět kilometrů. Na 80 motor točil rovné 2t. Rychlost samozřejmě podle přesnější navigace než tachometru-odchylka zhruba 3-6 km/h. Na vedlejších cestách bylo dobré dát na čtyřku 50 km na tempomat a pak se soustředit s nohou nad brzdou na stav povrchu než hrát si s pedály. Jo být k tempomatu automat to by bylo něco!
Něco o palubních přístrojích. Rádio standartní (ne pro každou značku že...) s Bluetooth a USB do kterého jsme měli zasunutý telefon s hodinami hudby. O autozásuvku (používá ještě někdo ten zapalovač?) se střídala navigace a naše konvička na čaj nebo polévky. Okna na elektriku, u řidiče dvoufunkční-nahoru, dolu, přidržení celé nahoru nebo dolu. To nemají ani některé osobáky.
tachometr klasický budík, vedle něj displej počítače. My měli ovládání na volantu. Ukazuje běžně dojezd (zhruba 1000 km), okamžitou a průměrnou spotřebu, čas chodu motoru od vynulování tripu, průměrnou rychlost, rychlost tempomatu (při jízdě z kopce na tempomat nebrzdí motor-vysadí jakoby na neutrál, kontrolka se rozbliká a ukazuje překračující rychlost) a digitální otáčkoměr. Při zařazení zpátečky se displej přepne na kameru. Opět, kolik dodávek to má? A kolik osobáků v ceně NV200? Klimatizaci jsme na Islandu nepoužívali. I když většinu času bylo hezky a slunečno, poslední dva dny skoro 20 °C.
Spotřeba. 1.5 dCi. Co na to říct? Že je to malé a slabé do dodávky? Ano mít tam 1.6 dCi to by byla bomba. Ale kdepak. 1.5 naprosto stačí a hlavně uspokojí. Táhne jako drak kopec nekopec prostě jede. Smutná že má nastavenou rychlost na tempomatu protože to stoupání přeci na pětku dá rychleji než 85 km/h. Ano když se nastartuje studená je jako traktor. Prostě nafta. Ale když jede už jako traktor nezní. Což se o spoustě naftových motorů zejména od v Čechách nejoblíbenější značky říct nedá. I při ranních teplotách kolem 3-5 °C se kontrolka studeného motoru zhasla po pár minutách a po dalších pár se probralo topení-neřest studených naftových motorů. Při přebírání mělo auto 2100 km. Přidali jsme dalších 2500 v naprosto různorodých podmínkách. První dny jsme objížděli západní fjordy s průměrnou rychlostí necelých 60 km/h a díky strmým stoupáním spotřebou 5.2 l což byla nejvyšší kterou jsme naměřili. Další dny různorodý sever a pak průsmyky k východním fjordům. Posední dny rovina jihu pod ledovci. Celkově průměrná rychlost necelých 70 km/h a spotřeba 4.9 l. Samozřejmě však s autem které vezlo tak 200 kg.

Nissan NV200 má své slabé stránky ale hlavně mnoho světlých. Když někdo hledá od auta spíš užitek než cokoliv jiného tak může mít za cenu klasického hatchbacku nebo středního kombi mnohem větší kus auta. Po vrácení auta nás odvezli do hotelu Oktávkou II kterých je na islandu hodně a připadal jsem si po týdnu v NV200 že sedím na zemi a nemám kam dát své 1.9 m dlouhé tělo. Ovšem s autem typu OII se dá jen pohodlně víc jak 85 km/h. Jenomže když je maximálka na ostrově 90 tak proč vlastně? Mimochodem v Británii je na dálnicích maximálka 112 km/h.
Osobní verze pro 7 lidí musí být velice zajímavá. Zejména když ceny MPV se šroubují do závratných výšek a ne každý kdo potřebuje nebo prostě chce prostorné auto stojí o luxusní velkoprostorová auta.
V mém případě by mě lákalo vyzkoušet benzínovou variantu. Nejsem moc příznivec nafty a Meganem kombi jsem jezdil běžně pod sedm litrů.

 


Přidat názorDiskuse: Nissan NV200

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy značky Nissan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
10

Více o modeluNissan NV200
Nissan Teranno II 2,7 TDi Nissan Teranno II 2,7 TDi

Druhá verze Terrana je pouze inovací známé jedničky .…

Nissan Micra - Omlazení auta roku 93 Nissan Micra - Omlazení auta roku 93

Od 15. dubna u nás odstartoval prodej radikálně…

 





Blesk.cz

Ukrutné bolesti Dagmar Havlové: Musela na operaci!

Ukrutné bolesti Dagmar Havlové: Musela na operaci!

Bývalá první dáma Dagmar Havlová (65) se potýká s vážnými zdravotními problémy. Kvůli nesnesitelným bolestem…

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne zájem. Ubylo tu 4000 lidí

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne…

Na penzi se státním příspěvkem v takzvaném třetím pilíři penzijního systému si na konci prvního čtvrtletí…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

Konečně! Policie údajně zadržela muže, který vážně pořezal Kvitovou

Konečně! Policie údajně zadržela muže, který vážně…

Konečně?! Policisté údajně po 17 měsících dopadli muže, o němž jsou přesvědčeni, že předloni v prosinci přepadl…

 

Reflex.cz

Rom, Nerom, Čech, Nečech. Kdo je vlastně kdo?

Rom, Nerom, Čech, Nečech. Kdo je vlastně kdo?

Tak jsem se dozvěděl, že můj takřka tříletý syn není Čech. Jak to? Jednoduše. Píše se to ve zprávě Evropské…

Babiš tu nebude navěky, nechtěně ale může zničit demokracii, říká politolog Lebeda

Babiš tu nebude navěky, nechtěně ale může zničit…

Chce tu vůbec někdo vládnout? ptá se politolog Tomáš Lebeda při pohledu na vyjednávání mezi hnutím ANO a ČSSD.…