Diskuse

Toyota Auris (2016)

6.12.2017

Výběr auta Po osmiletém, vcelku příjemném soužití s Fordem Focus 1.6 16V (ročník 2003), přišel pozvolna čas na jeho výměnu, především z důvodu…

 

Toyota Auris (Aspon)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 21.11.19  20:39

    « Re: Re: Nové

    Spíše jak Avensis vyřeší nebo zlepší situaci se dvěmi dětmi? Moc mi nepřijde o nic vhodnější než Auris, resp. jako otec 4 děti vůbec nevím, co to pomůže... ještě s třemi dětmi nám stačil kombík nižší střední třídy, teď už máme MPV a to prostě v případě nutnosti vozit pravidelně vzadu 3 lidi a z toho dvě malé v sedačkách smysl má, dvě děti odvozim i ve Fabii v kombíku ;-) Jestli to spíše nebyla výmluva si nové auto prosadit >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 21.11.19  13:50

    « Re: Re: Nové

    On sa ešte Avensis predávs. :-O
  • « 00 Reagovat !

    foto Aspon

    Aspon 21.11.19  07:32

    « Re: Nové

    Nene, zůstáváme u Toyoty, bude to Avensis TS 1.8 benzín.
  • 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 20.11.19  20:38

    « Nové

    Píšeš,že to bude atmosféra.
    Že by Mazda? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 11.11.19  09:25

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?

    Precti si ten sken jeste jednou a poradne. Sou tam vypsany oleje ktery smis pouzivat ale s podminkou splneni specifikaci, neni tam ani slovo o tom ze se maji striktne pouzivat.
    Priznam se ze trochu zistne sem vybral 0W-40, protoze je o poznani tissi nez 0W-20. Mel sem na vikend puceny ten novy model s 2,4i motorem a olejem 0W-20 a rozdil v hlucnosti oproti memu autu byl markantni, pokud to nebylo tim ze ten motor mel najety jen asi 400 km. Sem vybral Mobil 1 FS 0W-40, ten plni uplne vsechno a jeste je to solidni znacka.

    Mits oficialne pripousti docasne pouziti 5W-30 s tim ze by se mel pouzivat k dalsi vymene 0W-20. Proc to tak je se da snadno vydedukovat. Proste je obecny zajem pouzivat 0W-20, to mi nikdo nevymluvi, nakonec riziko si nesu sam.
  • « 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 11.11.19  08:27

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?

    Tak prečo si si vybral zrovna olej, ktorý medzi doporučenými nie je? >:D (0W-40) Inak z manuálu vyplýva asi iba to, že 10W-X používať od -25, 15W-X od -15 a 20W-X od -10 stupňov.
    A stále to nemá nič moc s tým, že keď Toyota do novej generácie hybridných motorov napríklad doporučuje 0W-16, prípadne 0W-20.
    Napríklad v Americkom manuáli pre výbehový model Corolly sa doporučuje výhradne 0W-20 [odkaz] . Tu neobstojí ani argument s európskymi normami, že značky odporúčajú schválne zlý olej aby ušetrili deci na spotrebe a tým znížili pokuty... Proste v USA, kde je najpredávaniejší Ford F-150 asi o deci spotreby nikomu nejde, ale Toyota sa rozhodla zničiť motory aj tam... Ešte viď test Rapidu 1.0TSI na 100 000km, ktorý tu nedávno bol bežal na 0W-20 Longlife výmeny po 30 000km, ťahali s tým karavan do HR, jazdili diaľnice a motor nebol vôbec nijako opotrebený po rozobratí...
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 10.11.19  09:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?

    Spravne si to napsal

    """"konštruktér musí zohľadnovať množstvo premenných a množstvo rôznych požiadaviek ****

    Tady je sken z myho manualu od vyrobce [odkaz]
    V textu o viskozite se pise v prvni vete Podle teploty vzduchu vyberte motorovy olej s vhodnym cislem viskozity.
    V dalsi vete se pise jaka ustanoveni musi splnovat ruzne oleje. Nic se nikde nepise o tom, ze jediny spravny olej je 0W-20.

    Tady u nas si to proste nekdo predelal k obrazu svemu zrejme emisnimu s tim, ze pripadne zkraceni zivotnosti motoru plati majitel auta a ne ten, ktery ten jedinyspravny olej doporucuje.

    Jinak web [odkaz] uvadi a s tim se asi ztotoznis:

    Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní, což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro !!!!evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50!!!! plně dostačující

    Nasledek nizke viskozity se muze projevit az po nekolika desitkach tisic kilometrech, vsimni se ze nepisu projevi, ale jen muze.

    Ja se ridim striktne manualem od vyrobce presne ve smyslu tvoji trefne vety ze konštruktér musí zohľadnovať množstvo premenných a množstvo rôznych požiadaviek
  • « 00 Reagovat !

    foto Jach-Priboy

    Jach Priboy 08.11.19  14:48

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?

    pozor s olejmi to ani zďaleka nie je také jednoduché ako to tu je prezentované a o čom sa tu debatuje.. Motor je svojou konštrukciou neuveriteľne zložitý celok, u ktorého konštruktér musí zohľadnovať množstvo premenných a množstvo rôznych požiadaviek (použité materály, materiál tesnení, vzájomné vôle dielov, vzájomné rozmerové rozťažnosti jednotlivých mazaných dielov, potreba chladenia dielov motora a čo najvyšší odvod tepla..atď, atď..).
    Dnešné moderné motory z hľadiska zabezpečenia mnohých priam až protichodný požiadaviek (vysoký litrový výkon, vysoký krútiaci moment pokiaľ možno už od voľnobehu, nízka spotreba, nízke CO2, nízke NOx...) sú samé o sebe kurvítkom a vyžaduje si to mnohé kompromisy.. jedným z týchto kompromisov aby to celé ako tak fungovalo je aj vyvinutie a použitie špeciálnych olejov (nízká viskozita pre čo najvyšší odvod tepla z mazaných dielov a efektivitu chladenia, nakoľko tieto dnešné motory topia o dosť viac ako tomu bolo pred dekádou...(len pre zaujímovosť: 1,8 a 2,0tsi tretej generácie má prevádzkové teplotyv priemere o cca 6-7°C vyššie než tomu bolo u druhej generácie) ..čím nižšia viskozita oleja - tým vyššie prietoky oleja a efektívnejšie chladenie - čím efektívnejšie chladenie - tým vyššia výdrž motora a vyššia odolnosť voži detonáciam, samozápalom, tým nižšie EGT a nižšie namáhanie turba/piestov atď.), ďalej tieto oleje sú koncipované svojim aditivačným konceptom na potlačenie rizika vznikov LSPI, čo je len vyústením tých mnou spomenutých doslova protichodných požiadaviek na dnešné motory.. Ďalej hlavne japonské novodobé motory majú naozaj minimálne vôle na ložiskách, kde dostatočný prietok oleja je alfou a omegou..

    P.S na margo 0w-20 olejov... tieto oleja z dôvodu zníženej HTHS viskozity majú výkonné aditivačné zloženie ako z hľadiska detergentov, antioxidantov, tak aj a hlavne z hľadiska protioderových vlastností (prísady na báze bóru, molybdénu, wolfrámu..) ktoré vytvárajú po aktitovaní pri tej ktorej teplote naozaj výkonných účinných ochranný film.. Podstatné je oleje meniť vo vhodných intervaloch.. častokrát aj o polovicu skôr, než to robí drvivá väčšina užívateľov.. tribologické rozbory olejov to potvrdzujú.

    Mohol by som tu o tom teraz písať fakt veľa, ale myslím že na načrtnutie tejto problematiky (že to nie je ani zďaleka také jednoduché ako sa to mnohým zdá) to stačí.. Budte obozretný v tom čo do svojho motora lejete.. áno EKO tú hrá svoju značnú rolu, ale bežný laik nemá žiadnú predstavu o tom, čo všetko musí konštruktér brať do úvahy pri stanovení požiadaviek na olej pre daný motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto Aspon

    Aspon 07.11.19  22:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: hlučnost pneu

    Samozřejmě záleží, kde jezdíš a jakým stylem, ale těch 50.000 km ty gumy musí vydrží asi každému. Mně ubývá tak půl mm za sezónu, což je kolem 10.000 km.
  • 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 07.11.19  16:05

    « Re: hlučnosť pneu

    Z pravidla ECO gumy dlhšie vydržia.Sú tvrdšie ,ale aj hlučnejšie.
    Zimné so silikou bývajú už často tichšie ako letné.
  • « 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 07.11.19  14:44

    « Re: Re: Re: Re: hlučnost pneu

    Super, díky, ja ich mám tiež na Corolle, tak som chcel vedieť, na koľko km s nimi môžem počítať. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Aspon

    Aspon 07.11.19  14:12

    « Re: Re: Re: hlučnost pneu

    Micheliny byly na autě v době koupě, ale to už mělo auto najeté přes 60.000 km. Otázka je, jestli jsou původní. DOT je 2015, takže bych i řekl, že jsou na autě od výroby. I vzhledem k tomu, jak pomalu se ojíždí. Příští sezona bude jejich poslední.
  • « 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 07.11.19  12:50

    « Re: Re: hlučnost pneu

    A tie Micheliny máš pôvodné od nového auta, alebo si kupoval nové?
  • « 00 Reagovat !

    foto Aspon

    Aspon 07.11.19  07:15

    « Re: hlučnost pneu

    Letní jsou taky 16ky. Neřekl bych že ty Micheliny hučí, ale spíš hlasitě šumí, je to vyšší frekvence zvuku.
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 06.11.19  14:59

    « hlučnost pneu

    A ty letní eco-Micheninky máš taky 16" nebo větší rozměr? Já mám zkušenost že 17" jsou znatelně hlučnější než stejné 16". Stejně tak sjetá guma pod nějakou úroveň hučí víc než nová.
  • « 00 Reagovat !

    foto Aspon

    Aspon 25.07.19  11:26

    « Re: Re: Re: Re: downsizingovy teoretici

    To není nadšení ze spotřeby, ale jen spokojenost se spotřebou na dálnici. Často se tvrdí, jak malé turbomotorky na dálnici sežerou i řidičovi gatě, ale mně se to prostě nepotvrdilo. Jet v dálničním tempu s naloženým autem a klimou pod 6 litrů benzínu je prostě slušné. Jinak stále nejsem žádný zastánce downsizingu ale mám rád charakter turbomotorů. A když už bych měl zmínit výhodu menších motorů, tak je to cena za povinné ručení :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 22.07.19  16:53

    « Re: Re: Re: downsizingovy teoretici

    Nadšenie zo spotreby.Rovnaku spotrebu mám aj ja.
    Úprimne nevidím zásadny rozdiel.V čom potom spočíva výhoda dow.....?
  • « 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 29.05.19  10:43

    « Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

    Tak bohužial Toyota zachovala lowcostovejšiu tvár sedanu aj v novej generácií :-( .
    Porovnanie minulogeneračnej Corolly s Aurisom (stredné výbavy s paketmi):
    - neposúvateľná stredová opierka v Corolle
    - Obmedzenejšie možnosti nastavenia informácií o jazde medzi budíkmi (namiesto 3 len 2 konfiurovateľné obrazovky)
    - Volant v aurise je naozaj kožený. V corolle je to nejaká hnusná plastová "koža".
    - zadný stierač nie je tiež, ale to je u sedanu štandard
    - hrozné spracovanie kufra - ako podlaha, tak holé plechy hore - auris to má pekné
    - horšie odhlučnenie od motoru oproti HSD (neviem či len hybrid alebo aj benzíny v Aurise sú lepšie odhlučnené)
    - lowcostovejšie sedadlá v strednej výbave
    - corolla nemá nastaviteľnú bedrovú opierku
    - typ zadnej nápravy
    + jediné plus Corolly sú ostrekovače na LED svetlách a dvojzónová klíma
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 29.05.19  10:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

    Keby si niečo pojazdil na kamiónoch či dodávkach tak by si na vnútorné zrkadlo aj zabudol že existuje. (ftípkujem :-) )
  • « 00 Reagovat !

    foto Aspon

    Aspon 29.05.19  10:19

    « Re: Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

    Jojo, při jízdě je to už v pohodě, ale jak je to sklo jednou špinavé nebo zamlžené, tak pomůže jedině hadra. Já jsem to řešil vyhřívání při jízdě, ale i tak to trvalo tak 10 minut, než šlo přes sklo vidět.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…