Spravne si to napsal
""""konštruktér musí zohľadnovať množstvo premenných a množstvo rôznych požiadaviek ****
Tady je sken z myho manualu od vyrobce
[odkaz]V textu o viskozite se pise v prvni vete Podle teploty vzduchu vyberte motorovy olej s vhodnym cislem viskozity.
V dalsi vete se pise jaka ustanoveni musi splnovat ruzne oleje. Nic se nikde nepise o tom, ze jediny spravny olej je 0W-20.
Tady u nas si to proste nekdo predelal k obrazu svemu zrejme emisnimu s tim, ze pripadne zkraceni zivotnosti motoru plati majitel auta a ne ten, ktery ten jedinyspravny olej doporucuje.
Jinak web
[odkaz] uvadi a s tim se asi ztotoznis:
Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní, což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro !!!!evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50!!!! plně dostačující
Nasledek nizke viskozity se muze projevit az po nekolika desitkach tisic kilometrech, vsimni se ze nepisu projevi, ale jen muze.
Ja se ridim striktne manualem od vyrobce presne ve smyslu tvoji trefne vety ze konštruktér musí zohľadnovať množstvo premenných a množstvo rôznych požiadaviek