Recenze

Armin (muž 29 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Croma 2.0ie

9,47 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Croma, foto 1 Fiat Croma, foto 2 Fiat Croma, foto 3 Fiat Croma, foto 4 Fiat Croma, foto 5 Fiat Croma, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Fiátek Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:127000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 167 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Lubrika "history" :
Croma vstoupila na trh v roce 1985 jako výsledek spolupráce s Alfou Romeo (164),
Lancií (Thema) a Saabem (9000). Byla vyráběna pouze jedna verze karoserie - pětidveřový hatchback s koeficient odporu vzduchu cx=0,32. Karoserie navržená Guigiarem kombinuje styl konvenčního tříprostorového sedanu s praktičností hatchbacku.Zpočátku byly k dispozici motory CHT o objemech 1585 ccm (83hp),
1995ccm (90hp) a dva motory s elektronickým vstřikováním paliva o obsahu 1995ccm. První s výkonem 120hp (ozn. 2.0ie), druhý, přeplňovaný s mezichladičem,o výkonu 155hp (ozn. Turbo ie). V obou verzích byl postupem času k mání katalyzátor.
Model 100ie mohl být vybaven třírychlostní samočinnou převodovkou.
Ze vznětových byl zpočátku k dispozici motor 2445ccm se 75hp a v přeplňované verzi s mezichladičem se 100hp. V roce 1988 se začal vyrábět turbodiesel (také s mezichladičem stlač. vzduchu) o objemu 1929ccm a max. výkonu 90hp. Byl to první sériově vyráběný motor typu DI pro osobní automobily.
V roce 1989 došlo k několika změnám. Byl vylepšen interiér a provedeno několik drobných změn na vnějším vzhledu.
Do modelu 100ie se začala na přání montovat čtyřstupňová automatická převodovka. Přestal se vyrábět nepřeplňovaný 2,5 litrový diesel. Motor 2.0 CHT získal 8hp (zvýšení na 98hp) a TD 2.4 povyrostl na 2.5 l (z 2445ccm na 2499 ccm) s výkonem 116hp.
Druhá řada Cromy byla představena v roce 1991. Její vzhled se výrazně změnil. Karoserie se zaoblila, stejně jako světla (přední i zadní), nárazníky, přední mřížka... Bylo provedeno i několik menších mechanických změn.Diesel 1.9 dostal turbo s proměnlivou geometrií a benzínový motor 1995ccm dostal protiběžný vyvažovací hřídel. Interiér byl také modernizován, stal se příjemnějším a elegantnějším. V této podobě vydržela Croma do roku 1993, kdy byla znovu přepracována. Zvenku se nové modely lišily pouze přepracovanou mřížkou chladiče. Větší změny se odehrály pod kapotou. Standardně se začaly montovat přední brzdy s vnitřním chlazením, byla osazena větší (15") kola a nepřeplňovaná jednotka 1995ccm dostala 16V techniku, čímž její výkon vzrostl na 137hp. Nově se pod kapotu dostal motor 2492ccm 12V SOHC V6 (převzatý z Alfy Romeo). Tato jednotka dávala 159hp. Pozdější verze byly vybaveny ABS, koženým čalouněním a klimatizaci již ve standardní výbavě.


Motor:
rozvod 2 x OHC; zdvihový objem 1995 ccm (f 84 X 90 mm), kompresní poměr 9,75:1; největší výkon 88 kW 5250 ot/min, největší točivý moment 167 N.m/3300 ot/min; dva vačkové hřídele v hlavě poháněny ozubeným řemenem, ventily ve dvou řadách do V 65°; elektronické vstřikováni paliva Weber

Podvozek:
bezrámová konstrukce s předním pomocným rámem; všechna kola nezávisle zavěšena - přední na spodních příčných a šikmých ramenech a vzpěrách McPherson, zadní na příčných a podélných ramenech a vzpěrách McPherson; pérování vinutými pružinami s uvnitř uloženými teleskopickými tlumiči o příčnými zkrutnými stabilizátory; provozní brzdy kapalinové dvouokruhové s plovoucími třmeny, s podtlakovým posilovačem a regulátorem tlaku zadních brzd; přední kotoučové f 257 mm; celková činná plocha obložení 156 cm2, zadní kotoučové f 251 mm celková činná plocha obloženi 141,2 cm2, parkovací brzda mechanická na zadní kola

Karoserie:
samonosná ocelová, čtyřdveřový sedan s výklopnou lomenou zadní stěnou a variabilním interiérem.

Tak tenhle fiátek mi hodně přirostl k srdci a když jsem ji dával pryč tak jsem ji snad i oplakal... Ale co už.. Aspoň o ní něco povim.
Psal se rok asi 2002 když jsme zjistili že aktualní rodinný vozový park je úplne na ho*no (tehdá Fiat Uno 1.1D {? tam si nejsem jistej, ale nejslabší-maximálka asi 120} sice s luxusní spotřebou, ale zkuste se do toho vměstnat 4 a ešte do toho naložit hromadu věcí.. Ježek v kleci hadr... A Fiat Uno 1.6 s extremně sníženým podvozkem (do Prahe úplně ideální auto že...), a jelikož všichni máme rádi nějaké to pohodlí a všichni (tehdá pouze máma a otčín) máme rádi když se auto netáhne jak smrad, tak jsme se poohlíželi po něčem co by bylo to pravé...Tak se nám něco nelíbilo, tam něco, až jednoho dne díky sníženému podvozku jsme úplně nečekaně asi po stomiliontýpadesátýtřetí prorazili výfuk, tak jsme jeli za známým automechanikem na zavaření, on ale někam pro něco potřeboval (ale to je stejně jedno) a my jsme jeli s ním.. Tušíte správně.. Měl Fiata Cromu.. Já jsem vzadu byl unešen pohodlím, máma tím, že to má odpich a já (držka taky nevymáchaná už tehdá) jsem okamžitě sondoval co to umí jak se pohybujou ceny atd... Dozvěděli jsme se že to je naše liga a tak jsme začali nahlížet po specifickém autě... cca do měsíce jsme našli v annonci asi 10, ale žádná nebyla "ta pravá" až poté jsme našli jednu s cenou snad o 1/3 menší, ale jelikož ty ostatní už jsme viděli a nelíbili se, tak jsme si řekli že se kouknem na tuhle jako odstrašující příklad... No... Přijeli jsme, uviděli jsme ji jak je takový jaká byla, ale po nastartovaní, projetí se, jsme zjistili že to je auto jak kdyby sjelo z linky, akorát má v tahu barvu a proto je ta cena (njn i v dnešní době prodává hlavně vzhled a barva {krásnej příklad bílá Octavie...}, takže z naší strany bylo jasno, myslim že do 3 dnů jsme ji měli doma.
Una jsme z domu "vyhodili" jelikož nějak nebyla potřeba dvou aut (po 3 letech se vrátila...) a měli jsme rodinný vůz...
bla bla bla...
Bylo mi 18, papíry v ruce jedný a "ech" klíče a papíry od cromy v ruce druhý :D
Já jsem na ní s přičiněním našich silnich odpálil zadní tlumiče.
Nemálokrát jsem v ní potrhal nějaké golfy, mazdy 323f a jim mnohé podobné..(kámošova dvoulitrová octávie je slabší než tohle...{přičemž tu je 10 let rozdíl}). Na blbiny byla bombová a díky velikosti působila i takovým tím "bezpečnějším" dojmem, nabízela pohodlí, dalo se v ní spát i ... :)

Na recenzi se POMALU, ale jistě pracuje...
Všem se omlouvám za fotky, samotného mě mrzí, že jíné nemám, ale ať hledám jak hledám, tak pravděpodobně jsem si je nezazálohoval ze starého ntb :/

Silné stránky

Prostornost
Pohodlí
Spolehlivost

Slabé stránky

Stěrače :D Není to teda nic extra, ale x-krát se uprostřed deště (i na dalnici) ráčili odporoučet - vřele doporučuji!!! Člověk zjistí, nepotřebuje zas tak moc k tomu, aby viděl (viz jízdy v noci ve slunečních brýlích (jiné po ruce nebyly) a hlavou vykloněnou z okna :D )

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Známý automechnik, který má rád italská auta - co víc si přát...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupená byla přes annonci a bylo to bez sebemenšího problému, pán si založil rodinu a koupil si myslím Ford Mondeo combi...

 


Další vozy Fiat Croma



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Nikdy nikde nenechala, jen zlobili stěrače

praktičnost
10

žádné námitky

prostornost
10

žádné námitky

jízdní vlastnosti
9

přeci jen.. šlo by víc :)

jízdní komfort
10

Krása... Žádný skákání jak ve felicii...

provozní náklady
8

no chvilkama si mohla vzit min...

náhradní díly
9

Nic moc zkušenost, ale vrakovišť je spousta...

výkon motoru
7

No.. Tehdá mi to přapadalo ohromný, dneska myslim, že už by to byla "davovka", ale vzpomínka je pěkná...

spotřeba
8

no chvilkama si mohla vzit min...

hlučnost motoru
9

Tichoučkej, ale když jste to okouřili, tak řvala krásně...

kvalita sedadel
9

Pohodlné i na dlouhé trasy, jen ty spoceny záda :D

brzdy
8

Tak tady hodnotim tak nejak s otaznikem, protoze nikdy nezklamali, ale nikdy nebyla zadna extra ostra zkouska (musim zaklepat)

zavazadlový prostor
9

větší než maj některá BMW


Více o modeluFiat Croma 154 (1985-1996)
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 






Blesk.cz

Další podivín v Prostřeno: Marian se samopaly řve kvůli rohlíku

Další podivín v Prostřeno: Marian se samopaly řve…

Tento týden jsme se seznámili s dalšími účastníky soutěže Prostřeno a soutěžící Marian na sebe poukázal hned na…

Z

Z "otesánka" modelem! Syn slavného zpěváka vytasil…

Z ošklivého káčátka mužem, který se pokusí získat titul krásy! Syn zpěváka Standy Hložka (62) Matyáš (23) byl v…

 

iSport.cz

Slzy místo oslav. Střelec Realu zpátky do Itálie? AC nabízí 1,5 miliardy

Slzy místo oslav. Střelec Realu zpátky do Itálie? AC…

Na konci zápasu jej strhla vlna euforie a slavil společně s ostatními. Když se však fotbalisté Realu vrátili…

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli. Připomíná mu Šilhavého

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli.…

Možná nikdo z Čechů nezná nového kouče Sparty Andreu Stramaccioniho lépe než Marek Kysela. Jednu sezonu ho zažil…

 

Reflex.cz

Alena Doláková z Hollywoodu: Vyřízená česká holka v Los Angeles!

Alena Doláková z Hollywoodu: Vyřízená česká holka v…

Mladá česká herečka Alena Doláková stále žije a pracuje v Hollywoodu a stále o tom každé úterý píše na…

G.I. Joe v Evropě: Jak změnilo 100 tisíc Američanů během druhé světové války Británii?

G.I. Joe v Evropě: Jak změnilo 100 tisíc Američanů…

Zvláštní vztah Británie a Spojených států, jemuž několik staletí dominovalo jako těžká mocenská váha Britské…