Recenze

AdyS (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Octavia Laurin & Klement 1.8 TSI

9,22 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Laura Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 / 132 * kroutící moment [Nm]: 250 / 250 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,1 maximální rychlost [km/h]: 231 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Vůz je v nejvyšším stupni výbavy Laurin & Klement. Jedná se o motorizaci 1.8 TSI s manuální, šestistupňovou převodovkou. Požadavky při koupi vozu byly na dostatečnou zásobu výkonu, manuální převodovku, a pohodlí zkombinované s rozumnými servisními a provozními náklady. Jednalo se o logického nástupce předchozího auta – Octavia 20V Turbo Laurin & Klement, který však byl v automatu, a měl jsem zájem si po pár desetitisíců kilometrů užít šaltpáku.

VÝBAVA
Zahrnuje elektricky stavitelné sedačky s pamětí, navigační systém Columbus, Maxidot displej, Bluetooth Handsfree, Xenonové světlomety, denní svícení, bílou kůži kůže, tempomat, alarm, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívaná sedadla včetně zadních, multifunkční volant, samozatmívací sklápěcí zrcátka, senzor deště, zamykání řadicí páky, mlhovky, parkovací asistent, el. okna, centrál, al kola, a některé další příjemné prvky.

INTERIÉR a POHODLÍ
Oproti běžné Octavii II jsou použity citelně kvalitnější materiály a zpracování, které je cítit už na kovových nástupních lištách s logem Laurin & Klement. Volant obšitý kůží je velmi příjemný do ruky, a celková ergonomie za volantem je i pro vysokou postavu pohodlná. Pocit ze zpracování velice příjemný, vytknul bych jen zpomalené reakce systému Columbus, a jeho nedomyšlené ovládání. Je sice krásné, že člověk může z SD karty pouštět hudbu a na Maxidotu vidí, co se zrovna hraje, ale ocenil bych možnost procházet adresářovou strukturu ovládáním na volantu, jako má například Volvo. Klepat prstem za jízdy do Columbusu se zpomalenými reakcemi, je hodně nepříjemné. Velice příjemný je držák ve dveřích na klasickou 1.5L lahev s vodou. Auto je dostatečně prostorné i na zadních sedačkách, a nabízí i solidní zavazadlový prostor. Celkově je hodně příjemné velké množství různých chytře umístěných přihrádek a odkládacích prostorů. Hodně mně potěšila zrcátka, která se sama zatmívají v závislosti na světlech dojíždějícího auta. Celkově oceňuji na Škodovkách decentní jednoduchost interiéru, kde si člověk nepřipadá jako v kokpitu rakety, a jakousi dotaženost kdy se někdo zamyslel hlavou. Škoda je opravdu jen nedotažení Columbusu v kombinaci s Maxidotem na lepší úroveň, protože jejich ovládání rolovacími kolečky na volantech je jinak například v telefonní aplikaci extrémně pohodlné a příjemně překvapí i perfektní procházení seznamu či čtení SMS zpráv přímo na MaxiDotu. Podvozek bych hodnotil jako tužší, nevýhodou je, že člověk více cítí na Českých silnicích nerovnosti. Já to však považuji při sportovnější jízdě za velkou výhodu, jen je potřeba se vyhýbat dírám více než u jiných typů aut.

MOTOR
Pokud pominu počáteční problémy s motorem, tak po jeho výměně a zaběhnutí jsem velmi spokojen. Spotřeba oleje je již zanedbatelná. Z venku má motor zvuk pocházející od vstřikovacího čerpadla podobný šicímu stroji, uvnitř je však na volnoběh a v nižších otáčkách hrobové ticho. Chod motoru s přehledem přeruší klimatizace na nejnižší stupeň, nebo aerodynamický hluk již od 30 km/h. Motor má velmi kultivovaný chod absolutně prostý vibrací. V nižších otáčkách nemá příliš krouticího momentu, zato má krásně plochou křivku výkonu až do omezovače. Jeho zátah je speciálně ve středních otáčkách opravdu mocný, a nepolevuje až do rudého pole. Zrychlení na 100 km/h jsem opakovaně naměřil okolo 7 vteřin, vzhledem k nevěřícným reakcím bych rád natočil video – vzhledem k aktuálnímu počasí a nazutých zimních pneu to však možné není – auto si pěkně hrábne i na 2 stupeň. Na třetí stupeň bylo naměřeno zrychlení 80-120 lehce přes 5 vteřin. Motor má ve vysokých otáčkách až překvapivě příjemně ostrý zvuk prostý pískání turbodmychadla, a opravdu příjemnou chuť jít do vysokých otáček, provázené příjemným zatáhnutím do sedačky i ve slušných rychlostech. Jeho největší výhodou je, že to zvládá s překvapivě příjemnou spotřebou. V zasekané Praze se s ním dá jezdit i pod 10L, a dlouhodobá spotřeba (ca 10 000km vzorek) při 70% zasekané město, 20% okresky a 10% dálnice dosahuje příjemných 8.5l/100km. Nedokážu si představit už u Octavie v tomto stupni výbavy jinou motorizaci. Tento motor poskytuje velice příjemné silné svezení se sametovým chodem, a přijatelnou spotřebou.

PŘEVODOVKA
Jedna z věcí co mně na autě dost překvapila a trvalo, než jsem si zvykl, byly opravdu hodně dlouhé převody. Auto nabízí šestistupňovou manuální převodovku. Na Maxidotu existuje funkce, která by měla radit ideální převodový stupeň, mám však pocit, že někde soudruzi udělali chybu. Při 50 km/h ve městě radí pátý převodový stupeň, čímž se motor dostává do 1200ot/min a je cítit jeho cukání se strachem o setrvačník. Ve městě se obvykle dá jezdit na čtvrtý stupeň, pátý až při „rychlejším“ městě okolo 60 km/h. Šestý stupeň se dá „roztáhnout“ od nějakých 75 km/h. Převody jsou opravdu dlouhé jako vánoce, což sebou přináší své velké výhody, a nevýhody. Velkou výhodou je nepochybně velice nízká spotřeba při vysokých rychlostech, a vzhledem k udržování motoru v nízkých otáčkách také nízká hladina hluku pocházející pouze z (ne)aerodynamických zdrojů. Tou nevýhodou je, že motor působí poměrně mdle. Člověk má až pocit, že řídí poloviční obsah, dokud dost rázně nepodřadí. Je potřeba na to myslet hlavně při předjíždění na okreskách, kdy stojí za to podřadit ze 6ky klidně rovnou na 3 stupeň s meziplynem, a motor pak poskytne v otáčkách opravdu pěkné představení. Řazení je jinak chirurgicky příjemné a spojka krásně citlivá, jen je potřeba si pár tisíc kilometrů zvykat na vánoční zpřevodování.
Ze zdroje AutoRevue > http://www.autorevue.cz/test-skoda-octavia-18-tsi-dostupnejsi-ereso_4/ch-32279 si dovolím pro představu vypůjčit tabulku rychlosti převodových stupňů pro demonstraci.

• 1 st. – 61
• 2 st. – 110
• 3 st. – 158
• 4 st. – 206
• 5 st. – 257 (teoretická)
• 6 st. – 310 (teoretická)

Silné stránky

+ Silný, úsporný a kultivovaný motor
+ Kvalita zpracování auta
+ Provozní a servisní náklady
+ Zpětná vazba v řízení
+ Inteligentně rozmístěné prvky interiéru

Slabé stránky

- Problémový motor řady CDAA
- Nedomyšlené ovládání Columbusu a reakce
- Pro někoho tvrdší podvozek
- Příliš dlouhé převodové stupně
- Vnější zvuk motoru za studena (šicí stroj)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prozatím jedinou závadou byla výměna shortmotoru na kulanci Škoda - Auto. Prozatím pravidelně servisován ve značkovém servise. Nefunguje spínač manuálního centrálního zamykání dveří, chystám se sám na jeho výměnu - mechanická jednoduchá závada.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz byl zakoupen u AAA Auto, zanedlouho se projevila závada na motoru - spotřeba oleje cca. 2L/1000km. Motor byl vyměněn na kulanci společností Škoda - Auto s doplatkem, vzhledem k jednání se společností AAA Auto které se z počátku zdálo vstřícné a následně se k problému postavili zády, bych si u nich další auto v žádném případě nekoupil. To však nemůžu tvrdit o firmě Škoda - Auto, jejíž přístup kdy platili většinu materiálu a půl práce u několik let starého auta po záruce mi připadá i přes evidentní koncernovou chyby na motoru (pístní kroužky, napínák rozvodového řetězu) maximálně vstřícný, a klidně bych si do budoucna pořídil rád i další Škodovku.

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
9

Více o modeluŠkoda Octavia 1Z (2004-2012)
Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG

Octavia na stlačený zemní plyn (CNG) má o 15 kW vyšší…

Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

 





Blesk.cz

NHL 19 je parádní virtuální hokej, nejvíce baví online zápasy

NHL 19 je parádní virtuální hokej, nejvíce baví…

Nastal čas opět vybruslit na virtuální led. NHL 19 je tu a i když nejde o herní revoluci, nabízí několik novinek…

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Přinesli jste si z lesa koše plné hub, ale došly vám nápady, co si z nich ukuchtit? Přinášíme tři snadné, rychlé…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Zlín - Baník 1:2. Ostravě vystřelili tři body Baroš s Pazderou

SESTŘIH: Zlín - Baník 1:2. Ostravě vystřelili tři…

Fotbalisté Baníku Ostrava zvítězili v předehrávce 9. kola první ligy 2:1 ve Zlíně, který neuspěl po sérii čtyř…

SESTŘIHY: Sparta vyhrála šlágr v Plzni, Litvínov rozdrtil Pardubice 6:2

SESTŘIHY: Sparta vyhrála šlágr v Plzni, Litvínov…

SOUHRN | Trápení Pražanů s Plzní je u konce. Hokejisté Sparty porazili v pátečním šlágru extraligy Plzeň 3:2 v…

 

Reflex.cz

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů před rozhodováním o zakázce za 100 milionů

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů…

Někdejší jihomoravský hejtman Michal Hašek je mimo jiné známý tím, že v minulosti zastával desítky různých…

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Konečně přišel čas prozradit strašnou pravdu. Náš seriál Šábes šneků byl částečně trolling, částečně reklama na…