Recenze

Adams (muž 28 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Audi TT TT Coupé 2.0TFSI 8J !NOVÉ FOTO!

8,56 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi TT, foto 1 Audi TT, foto 2 Audi TT, foto 3 Audi TT, foto 4 Audi TT, foto 5 Audi TT, foto 6 Audi TT, foto 7 Audi TT, foto 8
Audi TT, foto 9 Audi TT, foto 10 Audi TT, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta TéTo Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:51000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,3 maximální rychlost [km/h]: 267 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Tak sem už konečně pořídil nějaké to foto auta, tak se můžete mrknout!


Zdravím všechny a rád bych vám tady něco málo pověděl o tomto autě.

TTčko bylo můj sen již v době, kdy přišla na svět první generace TTčka. Tehdy jsem si říkal, že ho jednou musím mít. Nicméně roky plynuly a po 50 tisících za volantem "Okty" 1.9 se začátkem roku 2011 naskytla příležitost od známého koupit TT, ovšem již nový model 8J roku výroby 2008. Nepotřeboval peníze, ale chtěl se auta zbavit, takže se nabízelo za velmi "zajímavou" cenu. No a jak to tak dopadlo, tak už stojí doma asi 2 měsíce v garáži.


Tímto bych chtěl přejít k popisu vozu co se týká Vybavenosti.


---------------------VÝBAVA------------------------

-Jedná se o dobře známy 2-litr téčko, 147KW, 280Nm.

-Pohon předních kol, což jsem zpočátku považoval za nevýhodu, ale opak je pravdou, k jízdním vlastnostem se ale dostanu později.

-Převodovka taktéž dobře známá a skvělá dvouspojka DSG s pádlama pod volantem-super.

-Aktivní magnetický podvozek "Audi magnetic ride".

-Modrá perleť "aruba"

-Natáčecí Bi-xenony

-Zrcátka v elektrice, vyhřívaná, el. sklopná

-Sportovní sedačky, vyhřívané

-18" elektrony, pneu 245/35/18

-Reproduktory Bose

-Multifunkční volant s řazením na pádlech

-Tempomat


To jsou pouze ty nejdůležitější prvky, jinak je tam toho spousta, původní příplatek za výbavu byl nějakých 260tis...


---------------VZHLED VOZU--------------------------

Tohle auto, jak zmiňoval jeden kolega, je hodně o vzhledu. Samozřejmně! Na autě můžu po 3 měsících pokaždé oči nechat, stejně tak i kolemjdoucí, skoro každý se otočí. Někdy s tím člověk poutá až moc pozornosti, což nemusí být vždy výhodou!
každopádně tohle auto se vzhledově Audi opravdu povedlo!

Jak jsem už psal, už jako malýho mně uchvátilo první TTčko, ale podle mně(mnozí tvrdí opak), je tato druhá generace mnohem hezčí, elegantnější, sportovnější.

Co se týká barvy auta, tak tuhel jsem ještě na žádným TTčku neviděl, vypadá mnohem líp než černá a zase bílá se mně na tomto autě moc nelíbí, takže něco mezi, každopádně docela ojedinělá barva modrá perleť "aruba".

Předku dominuje známá maska Audi " singleframe", nízký sportovní nárazník s integrovanýma mlhovkama a bixenony s funkcí natáčení do zatáček. Z bočního pohledu působí vzhled vyrovnaně, střecha splývá se zádí postupně až uplně dozadu, kde přechází v integrovaný výsuvný spojler. DOst výrazná jsou také zrcátka chycená z boku na dveřích, řekl bych, že vypadají opravdu pěkně(celkem velká, pěkný výhled vzad). Vzadu je černý difuzor s dvojitou koncovkou výfuku na jedné straně.

Na autě jsou příplatková 18" palcová kola, která jsou podle mně ještě "zdravý" rozměr na naše silnice, dát tam 19 nebo 20 jako někteří blázni, tak to z člověka asi vytřepe duši. Nicméně jsem se vzhledem těchto 18tek spokojenej, stejně tak i s přilnavostí pneu o rozměru 245/35/18.


------------------INTERIÉR-----------------

Stejně jako u ostatních Audi, je interiér tohoto auta v dané třídě, co se týká kvality a zpracování bezkonkurenční. Tříramenný sportovní multifunkční volant s razením na pádlech, výborně čitelné budíky, malá řadící páka DSG převodovky, kožené sedačky s alcantarou, to vše vytváří dojem prémiového auta, kterým taky je. Pokaždé když nasednu, ovane mně aura kvality a čas strávený v autě si opravdu užívám, interiér si řidiče celkem hýčká. Sportovní sedadla, byť s výrazným bočním vedením, jsou pohodlná i na delší cesty, mají vyhřívání, což je taky příjemné a jsou elektricky ovládaná. Volant je malý tak akorát a výborně se drží.

Ovšem jiná je to s místem vzadu. Při mé výšce cca 190cm, má pasažér vzadu na nohy místo ani ne 10cm a když už by se tam někdo vlezl, tak by to musel být lilipután, protože osoba s více jak 150cm si tam prostě nesedne. Naštěstí tohle já řešit nemusím, jezdím povětšinou sám nebo se spolujezdcem, zadní sedadla slouží jako odkládací prostor :)

Co se týká kufru, na poměry třídy nadstandardní, natož pak po skolpení zadních sedaček. dělá to pak nějakých 700l, ale já v kufru stejně vozím maximálně tak igelitku s malým nákupem :D Takže to opravdu moc neřeším.


------------------JÍZDNÍ VLASTNOSTI---------------

Zpočátku jsem se setkal s názory známých(povětšinou favoritářů-nic proti nim, fáčkem sem se taky najezdil a podobných chytrých "benzinkářů), že tohle auto je k ničemu. Jak taky jinak, že? Závist je holt vlastnost snad všech čechů. Ovšem názor změnili po projížďce...


Zezačátku jsem se s autem samozřejmně oťukával a zjišťoval jak na ně. Z auta typu Oktávka nebo Allroad, které působí jako houpající se lodě, to byl sakra rozdíl!
Auto mně padlo hned do ruky(komu by taky ne...), po pár stech km jsem ho mněl přečtené. Podvozek je opravdu čitelný, vazba ve volantu více než dostačující, takže cítím, kdy už jsou pneumatiky na hranici trakce. Podvoze je tuhý, vůbec se nekroutí, odezva ve volantu a pedálech je příkladná, trakce s 245 gumama taky no problem. Samozřejmně, na 1,2 a na mokru na 3 předek při zadupnutí plynu prohrábne, ale pokud se s plynovým pedálem zachází alespoň trochu s citem, není s utíkáním předku problém. Když se to přežene, je cíti, jak se předek pomalu začíná sunout, ale to už zasahuje ESP a jemně, auto umravní. Auto má příplatkový magnetický podvozek. No myslel sem si, že už v základu je podvozek tvrdej, ale při aktivaci sportovního režimu je to opravdu jak se říká "kameň". Jakákoliv díra to je opravdu rána, ovšem na hezkém asfaltu jsou to pro mně orgie :D Auto drží uplně jinak než na standardní režim, řízení je tužší s ještě lepší odezvou. Rychlsti, kterýma tohle auto dokáže zatáčky projíždět mně někdy až trochu straší, samožřejmně k tomu přispívá již několikrát zmiňovaný rozměr pneu.
Výhodu vidím i v tom, že to není quattro, nižší váha-lepší ovladatelnost, menší spotřeba. Naprosto mně vyhovuje!!
Ještě k té váze. Auto váží 1350Kg, což je celkem málo a je to na mrštnosit auta hodně poznat! A to díky materiálům použítým na výrobu auta. Většinu tvoří hliník, ostatně o tom sem se sám přesvědčoval, když jsem chodil po garáži jak blázen s magnetem v ruce a zkoušel jednotlivé panely karoserie. Co se týká karoserie, vše je hliník kromě víka kufru, které je ocelové, aby byla zadní náprava více zatížená(což byl problém u starého modleu), a k zatížení zadní části slouží taktéž malé výklopné křídlo, které se automaticky "vyklopí" nad 120km/h a pod 80 se zase schová. Popřípadě se dá vysunout i "natrvalo" tlačítkem poblíž voliče převodovky.

Motor a převodovka, to si nemůžu vynachválit! Motor je opravdu hodně pružný, na 6ku v 60 v 1500 otáčkách se při přišlápnutí plynu sbírá uplně odspodu líp než některé nafťáky, je opravdu ukázkově pružný. Maximum výkonu je za hranicí 5tis. otáček, motor ani nemá moc význam přes 6 tisíc přetáčet. Výkonová špička se nekoná, ale mně vyhovuje přece jenom větší pružnost a krouťák, které, co si budeme povídat, jsou do běžného provozu důležitější než max. výkon těsně před červeným polem nějakého vysokootáčkového motoru.

Co se týká spotřeby, tak na dlouhé vzdálnesti s klidnějším stylem jízdy a občasným zešlápnutím plynu se dá dostat i pod hranici 7.5 litru. Co si budeme povídat, auto na spotřebu to není a proto se na to člověk nemůže moc u takovéhoto auta dívat. Při sportovní jízdě podle typu trasy je to mezí 9.5-12 litry. Celková spotřeba se mně zatím ustálila na 9.1 a to podotýkám, že se jezdím většinou "projet" na svou oblíbenou trasu. Při běžnějším každodenním ježdění by spotřeba určitě klesla na nějakých 8-8.5 litru.

Převodovka-tak to je paráda. DSGčko řadí nahoru jak smyslů zbaveným během pouhých 8ms. Dá se jet s autem "na klid", v tom případě nechávám automatiku dělat si svou práci. Řadí v 60 již 6ku, což mně zpočátku celkem překvapilo ale pružnost motoru na to má. Celkévě s mírně našlápnutým pedálem řadí nahoru před 2 tis. otáček, podřazuje pod 1500. Při sportovní jízdě samozřejmně přepínám do "manuálu" a to je v kombinaci s rychlým řazením s pádly na volantu, podvozkem a sílou motoru super zážitek.
Celkové převodovka v automatu řadí fakt chytře, v podstatě stejně tak bych řadil i já.


------------------Dodatkem--------------------

Celkově jsem z Téta nadšenej pokaždé, co si do něj sedám a nerad ho zase opouštím, když spolu dojedeme dolů. V pár autech už jsem se svezl, ale Audinka mně moc mile překvapila svými jízdními vlastnostmi, motor v kombinaci s převodovkou tvoří super celek, na poměry není nejnepraktičtější. Nedám na něj dopustit. Můžu jen doporučit, prostě moc pěkně vypadající kupátko, navíc dobře jezdící, jak na víkendy, tak i na každodenní ježdění, co víc si přát... :)


Doufám, že se ten můj román dal nějak přelouskat a že vám přinesl alespoň nějaké zajímavé informace.


Postupně budu informace o autě aktualizovat, stejně tak přídám fotky, které zatím bohužel skoro nemám.

Silné stránky

-Motor-síla, pružnost
-převodovka-rychlost, přesnost
-příplatkový podvozek-sportovní vlastnosti, hravost
-Vzhled
-Zpracování interiéru
-dojem kvality
-jízdní vlastnosti
-skvělá ovladatelnost
-nízká váha

Slabé stránky

-Při "podlaze" spotřeba rapidně roste
-Ceny servisu a dílů v orig. servisech
-Na naše cesty někdy dost tvrdý podvozek(na 18" kolech)
-Nepoužitelná zadní sedadla(já to neřeším)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím pouze prohlídka při koupi od známého, poruchy zatím žádné. Ceny orig. servisu jsou opravdu zlodějské.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od soukromého majitele

 

Novinky v recenzi

10.5.2011 18:12

Blow off adaptér Forge UK

Instalace blow off adaptéru od firmy Forge UK. O něco se zlepšila reakce na plyn, a dělá to pěknej a dobře známej odfukovej efekt, teď už se za autem otáčí snad každej :D Ale na druhou stranu aspoň teď turbína dostává míň zabrat... :) Doporučuju!


Další vozy Audi TT



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím no problem...

praktičnost
8

slušné odkládací prostory dozadu se posadí jen děti, kufr "až moc" velký na určení tohoto auta :) Hodnocení na poměry, v tomto segmentu se o praktičnosti moc mluvit nedá :)

prostornost
8

se 190cm no problem nad hlavou místa pořád dost, pro posádku vepředu nemám připomínky, vzadu už je to samozřejmně jiná pohádka...

jízdní vlastnosti
10

viz recenze, ve srovnání např. s Minim o poznání sportovnější podvozek, komunikativní, výkon na hranici využitelnosti na našich silnicích.

jízdní komfort
8

Na typ auta slušný, samozřejmně to není dálniční loď. Ve vyšších rychlostech o něco vyšší hluk v kabině

provozní náklady
7

:)

náhradní díly
7

:)

výkon motoru
10

Na naše silnice na hranici využitelnosti, ještě se nestalo, že by nestačil. Plynulý zátah od spodních otáček, dobrý krouťák, téměř žádný turboefekt.

spotřeba
9

na dálky s klidnou nohou 7,5 sportovní jízda okolo 10 nejhorší(mimo okruh) 11,5 dlouhodobý průměr 9

hlučnost motoru
10

do 2 tisíc o něm není vidět, nejlepší pod plným plynem v rozmezí 2,5-6tis. ot. Mohl by být výraznější(z toho důvodu plánovaná instalace výfuku Milltek)

kvalita sedadel
10

Vynikající sedačky na sportovní jízdu i na delší trasy, výborně drží zároveň pohodlné. Horší nasedání z důvodu širokého prahu a nízké střechy...

brzdy
10

Dobře dávkovatelné, s vyšším odporem v pedálu a dobrým citem, při brždění je auto hodně stabilní, nevlní se, neuhýbá...

zavazadlový prostor
10

Na poměry "výborný", 700l po skolepní sedadel, nepodařilo se mně nikdy ho pořádně využít. Oktávka II v kombíku(tzv. stěhovák) to samozřejmně není :D


Více o modeluAudi TT 8J (2006-2014)
Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára! Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára!

Audi se snaží dále zdůraznit svoji sportovní image. Za…

Audi A3 Ambiente 1,8 20V Audi A3 Ambiente 1,8 20V

Automobily Audi - vrchol programu koncernu VW v minulém…

 





Blesk.cz

V lomu Velká Amerika našel kolemjdoucí mrtvolu. Policie rozplétá příčinu pádu

V lomu Velká Amerika našel kolemjdoucí mrtvolu.…

Do lomu Velká Amerika nedaleko Prahy s největší pravděpodobností spadl neznámý muž. Jeho tělo na místě nalezl…

Premiéra filmu Po strništi bos:  Svěrák vs. Voříšková! Hádky o Šafránkovou!

Premiéra filmu Po strništi bos: Svěrák vs.…

Hlas Libuše Šafránkové (64) a tvář Terezy Voříškové (27). Takový byl záměr Jana Svěráka (52) s rolí maminky ve…

 

iSport.cz

Trojnásobný šampion Velké pardubické: Uhynul v devětadvaceti letech!

Trojnásobný šampion Velké pardubické: Uhynul v…

Patřil k nejúspěšnějším, kteří kdy jezdili na závodišti Velké pardubické. Dokázal vydělat zhruba 7 milionů korun…

Upřímná zpověď Sereny: o vztahu k Šarapovové, rasismu i návratu

Upřímná zpověď Sereny: o vztahu k Šarapovové,…

Tenisové bezvládí. Tak v současné době hodnotí řada fanoušků i odborníků ženský tenis, na jehož čele se po…

 

Reflex.cz

Sexuální násilí na dětech: Jedna Feryna jako jednotka meze naší tolerance

Sexuální násilí na dětech: Jedna Feryna jako…

Kdysi jsem v editorialu v nadsázce provedl svůj heterosexuální coming out. Přiznal jsem se k náklonnosti…

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil předstupeň své Obecné školy

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil…

Jak se chodí po strništi naboso? „Šoupej nohama, nezvedej je,“ radí noví venkovští kamarádi malému Edovi, který…