Recenze

AJAX (muž 48 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volkswagen Touareg 3.0 TDI

8.50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Touareg, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Touareg Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:81000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2976 výkon [kW]: 176 kroutící moment [Nm]: 550 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 550 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.9

Popis vozu

Touareg si moje sympatie získával jen velmi pomalu. V době vydání jeho první verze jsem ho nejdřív považoval za Passat na vyšším podvozku a víc jsem se o něj nezajímal, protože jeho cena se mi na Volkswagen zdála přemrštěná. V té době jsem jezdil firemní oktávkou, pokukoval po ojetém Passatu a kultura SUV mi byla docela cizí.

Nicméně po několika letech mě prodejní výsledky Touarega docela překvapily a tak jsem se začal o tohle auto zajímat víc. Kdo četl moje předchozí recenze, ví, že si v autech potrpím na komfort a všelikerou technickou výbavu. Proto mě při pohledu do katalogu příplatkové výbavy Touaregu zaujaly některé položky, které jsou zpravidla k vidění pouze v autech vyšší střední nebo luxusní trídy, a které v jiných modelech Volkswagenu, vyjma kontroverzní Phaeton, nebyly ani dostupné. Možná to byla ale právě podobnost s Phaetonem, co mě přimělo nahlížet na Touarega trochu v jiném světle.

Když mé Audi A6 končil leasing, vybíral jsem ze třech potenciálních nástupců: Audi Allroad, Audi Q7 a VW Touareg. Allroad vypadl poměrně brzy – zaprvé jednoho Allroada (i když staršího) už doma máme a taky jsem chtěl zkusit něco trochu jiného. Interiér Q7 je téměř totožný s A6, ale zvenku je Q7 pro mě nestravitelná. Pěkně designově řešená záď a boky jsou v prudkém kontrastu s mastodontně-debilní přídí. Kromtoho bych do zavazadlového prostoru Q7 na výšku asi nepostavil ani igelitku. Touareg nakonec vyhrál (pravda, jen o fous) díky nejrozumnějšímu poměru cena/výkon/výbava/praktičnost.

A tak jsem po několika měsících hledání vhodného auta na tuzemském i německém trhu nakonec našel svou oběť v Ostravě. Při výběru velmi pomohla nadstandardní výbava. Tady s dovolením trochu odbočím. Při prohledávání inzerátů s ojetinami mě vždycky pobaví poznámka u auta - “PLNÁ VÝBAVA”. V podstatě to znamená to, že auto má klimatizaci, trochu kůže a s trochou štěstí taky navigaci. Pro mě termín plná výbava má trochu jiný význam – totiž všechno, co bylo možné vybrat s příplatkové výbavy při objednání nového vozu. Tady Touareg velmi zabodoval:

• Interiér v příplatkové kůži Nappa včetně obložení dveří, přední konzoly a středového tunelu
• Stropní potah z Alcantary
• DVD navigace
• Adaptivní tempomat
• Asistent pro změnu jízdního pruhu
• Bluetooth příprava pro telefon
• Elektricky nastavitelná sedadla
• 4-zónová klimatizace
• Adaptnivní xenony
• Elektricky ovládané 5. dveře
• Vzduchové pérování s možností volby světlé výšky a tuhosti podvozku
• Bezklíčkové otevírání a startování (KESSY)
• Parkovací senzory vpředu a vzadu
• Parkovací kamera
• Soundsystem DYNAUDIO
• Solární střešní okno
• Tažné zařízení

Z kompletní výbavy mi chybí pouze elektricky ovládaný sloupek volantu a paměti pro přední sedadla, což budou také asi jediné úpravy, do kterých se pustím.

Silné stránky

Motor – Dnes už je asi koncernový dieslový šestiválec trochu ohraný, ale moje pětiletá zkušenost s ním je velmi pozitivní. Téměř bezúdržbový provoz, velmi kultivovaný chod a přijatelná spotřeba při pěkném výkonu mi nedovolí říci o tomto motoru cokoli nepěkného. Trochu jsem se bál, že o 400 kg těžší Touareg bude mít s akcelerací větší problémy, než moje předchozí A6. Přechod mezi auty byl ale s podivem příjemný. Touareg se při své váze pohybuje až s překvapující lehkostí. Původně jsem přemýšlel o desetiválcovém pětilitru (případne 4.2 TDI u Q7), ale musím konstatovat, že i V6 TDI mi v Touaregu stačí. A kdyby ne, je tu pořád možnost chiptuningu, do kterého se ovšem zatím pouštět nechci.

Podvozek – Touareg vychází z modelu, který původně jezdil (a možná ještě jezdí) pouštní závody. Kolik z této původní konstrukce zbylo a je použito v koncernovém silničním modelu, a nakolik je tento argument pouze marketingovým tahem Volkswagenu nevém, ale Touareg určitě zvládne i nějaké ty lehčí hrátky v terénu. Nebudu tu čtenáře balamutit tvrzeními o skvělých offroadových kvalitách Touaregu. Párkrát jsem s lidmi z offroad týmů podnikl malou cestu terénem a takovou torturu, jakou jsem zažil tam, si myslím nezaslouží žádné auto. Každopádně podvozek Touaregu je posazený poměrně vysoko a se vzduchovým pérováním je možné nastavit světlou výšku až na 300 mm, takže nějaká ta divočejší polňačka s hlubokými kolejemi od traktoru Touareg asi nezastraší. Můj Touareg se do nějakého divokého terénu asi nikdy nepodívá, ale bydlíme na statku a bahno, haldy sněhu a sousedi s traktory jsou u nás na denním pořádku. A6 se svým nízkým podvozkem tu dost trpěla, tak věřím, že pro Touarega to nebude žádný problém.

Interiér – Nikdy bych nevěřil, že interiér Volkwagenu může být takhle pěkně zpracovaný. Měl jsem trochu strach z přechodu z Audi do VW. Volkswagen záměrně například v Passatech používá levnější tvrdé plasty, aby nekonkuroval sestře v koncernu, a aby Audi o sobě mohla tvrdit, že je prémiová značka. Interiér Touaregu je ovšem prakticky stejně (a díky příplatkové výbavě možná i více) kvalitní, než ten v A6. Design je věc subjektivního názoru. Mně osobně poměrně usedlý a nevýstřední design všech aut koncernu vyhovuje a dokážu ocenit fakt, že ani po X letech mi nepřijde, že by působil nemoderně.

Koncernovost – A už je to tu zas. Budu se opakovat, ale vyhovuje mi shodnost konstrukčního designu, dílů, diagnostiky a servisu koncernových značek. Jsem rád, že servisy Volkswagenu jsou na každém druhém kroku a že stejných aut i dílů je na trhu přehršle. Dává mi to jistotu, že drobné opravy si po těch letech už zvládnu udělat sám na jakémkoli modelu a že s ostatními problémy nebudu muset vyhledávat speciální servis.

Slabé stránky

Podvozek – vzduchové pérování je v provozku skvělá věc. Bohužel tyto systémy mají sklony k častým poruchám a opravy nejsou levné. Většinou odchází jeden z předních měchů nebo kompresor. Můj Touareg přes víkend stání lehce spadne na předek, tak počítám, že mě výměna měchu brzy nemine.

Brzdy – zpočátku se zdálo, že brzdy u Touarega fungují s podobnou razancí jako u A6, což mě mile překvapilo. Nicméně při prudším brždění už brzdám docházejí síly a úplně zastavit Touareg z vyšších rychlostí je trochu delší, než by člověk chtěl. Přeci jen dvě a půl tuny už je nějaká váha.

Řízení – bolest všech modelů koncernových značek. Řízení je přeposilované a člověk nemá moc ponětí co se pod ním děje. U Touaregu je toto ještě umocněno komfortním nastavením vzduchového podvozku. Bohužel sportovní nastavení pouze trochu méně tlumí rázy od nerovností vozovky, ale nepřidá ani na přesnějším řízení, ani na agilitě jízdy. O nějaké sportovnější jízdě serpentinami si v Touaregu můžete nechat zdát. Náklony karoserie jsou velké a auto se nezřídka “utrhne” ze stopy a pneumatiky zbytečně trpí.

Prostor – Jakkoli je posez na předních sedadlech vskutku královský a se skvělým výhledem, na zadních sedadlech už moc místa není – v Passatu je ho rozhodne víc. Zavazadlový prostor je kratší, než ten v A6, ale zase je o něco vyšší, takže až čas ukáže, jestli jeho využitelnost je stejná.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

In progress...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

In progress...

 


Další vozy Volkswagen Touareg



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…