Recenze

mustafa (muž 38 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Octavia RS 329hp

9.82 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7
Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta RS Rok výroby 2013 Koupeno ojeté najeto [km]:45000 palivo: benzin převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.8

Popis vozu

Kdo se bojí, nesmí do lesa. S touhle Octavií sice do lesa asi jezdit nebudu, ale vzhledem k tomu, za jakým účelem byla zakoupena, tak se toho hesla budu držet a třeba z této Octavie vznikne něco zajímavého. Tímto bych Vám chtěl představit mé promo auto, upravenou Škodu Octavia RS.

Octavia je velice solidní auto, ve verzi RS s obrovským potenciálem, a to ne pro tunera, ale pro každého normálního řidiče, který chce silné, spolehlivé a komfortní auto. Když se mu trochu pomůže, tak může být nejen rychlé, ale i sebejisté a trochu i sportovní. To jsem si také ověřil hned druhý den po koupi, kdy jsem vyrazil na autodrom v Sosnové.

Co se týče jízdních vlastností, tak mne auto velice mile překvapilo. Čekal jsem, že se bude hrnout a nebude tak agilní. Co jsem měl možnost jet i s několika Octaviemi RS, tak se mi zdály dosti nejisté, hlavně při brždění. Ale tato jde velice sebejistě za volantem, nedotáčivost při nájezdu do zatáčky je minimální a nervozita při prudkém brždění téměř není. Na tomto mají zásluhu sportovní pružiny Eibach, které autu dodaly potřebnou jistotu. Komfort téměř zůstal a to málo, co se obětovalo, tak se na oplátku získalo velice sebejisté a agilní auto, což je pro mne u takto výkonného vozu priorita a mně auto takto vyhovuje daleko více, než v seriovém nastavení. I v zatáčce se tak cítí velice jistě, jen ten výjezd je trochu horší. Za to nemůže podvozek, ale nevypínatelné ESP. Při výjezdu, kdy chce člověk přišlápnou plyn, tak se nic neděje a je tam dosti prodleva. To se bude muset vyřešit, respektivě odkódovat, a pak teprv budu moci říct, jestli jsem s autem celkově spokojený.

S čím jsem ale spokojený, tak je výkon a dynamika. Auto je upravenou úpravou od americké firmy APR na fázi Stage 1. APR nabízí celkové tři naladění pro tento vůz. A to Stage 1 slabší verzi, která je vhodnější a šetrnější pro seriovou spojku u manuální převodovky. Ta nabízí až 295koní a 460Nm. Dále pak Stage 1 silnější verzi, která je momentálně i v tomto autě. Ta je pro auta s DSG převodovkou a pro lidi, kterým nevadí upravit i spojkovou sadu u manuální převodovky. Ta dává až 316 koní a 513 Nm. Prozatím vrchol je úprava Stage 2, která je kalibrovaná pro výfukový systém se sportovním katalyzátorem. Díky němu se bude dát jít až na 336 koní a hodně se zlepší celkový průběh výkonu. Ta mne brzy také čeká.

Jak jsem již psal, auto je upraveno na fázi APR Stage 1. Jako navíc má sportovní karbonové sání od APR, které přidává dalších cca 10koní a v této konfiguraci bylo auto také změřeno na brzdě. Ta prokázala nárust výkonu až na 329 koní a 524Nm.

První díl výfuku zde již mam připravený, takže si pak vyčkám na vhodnou dobu a namontuji ho pro dosažení maxima a doufám, že tam těch 336 koní bude :)

Co se týče dílů, které jsou na autě, tak minimálně dvě úpravy pokládám jako "must have" pro majitele Octavie RS.
1) Úprava řídící jednotky od APR. To auto má takový potenciál, že je dle mne veliká škoda se ochuzovat o ten výkon a jezdit sérii.
2) Sportovní pružiny Eibach Pro-kit. Jak jsem již psal. Tyto pružiny autu přidají obrovskou jistotu, zlepší jízdní vlastnosti a při tom uberou na komfortu naprosto minimálně. Navíc auto sníží o 2 cm, takže pak vypadá daleko lépe.

Další úpravy jsou již spíše pro ty, kteří chtějí opravdu maximum, chtějí rychlejší reakce motoru, lepší výkonovou špičku a mají radost z opravdu kvalitních dílů.

Na autě je tedy sportovní karbonové sání od APR. To se stará o rychlejší reakce, lepší výkonovou špičku a trochu i lepší zvuk. Ten je výrazný hlavně zvenčí. Uvnitř auta je turbo skrze sání slyšet jen decentně a nějak neotravuje posádku. Trochu více bude slyšet s větším turbodmychadlem, ale to ještě uvidíme :)

Dalším dílem, který zde mam připravený, tak je první díl výfuku od APR. Ten není jako ostatní výfuky vyroben ohýbaným nerezovým vedením s navařenými přírubami, ale je kompletně odlitý. Díky tomu se mohlo dosáhnout naprosto unikátního tvaru, který by se ohýbáním dosáhnout nedalo. Odvod spalin je tak nerušený sváry a výčnělky navařených přírub, takže by měl reálně přidat nejvíce koní. Co se týče zvuku, tak neočekávám nějakou výraznější změnu. Přeci jen o zvuk se stará až výfuk, který pokračuje dále za katalyzátorem.

Pokud byste měli zájem, tak dejte vědět a v případě zájmu o tuto úpravu rád svezu.

Pokud bych to měl popsat slovy, tak bych řekl, že auto je opravdu hodně rychlé a to na všechny převody. Turbodmychadlo zabírá již od nejnižších otáček a od 2tis je zde obrovský příval síly v podobě 500+Nm. Ta zatáhne do sedaček a katapultuje auto vpřed. Předjíždění je tak dílem okamžiku, kolikrát se nemusí ani podřazovat, protože i na šestku má auto dost síly na sebejisté zrychlení. U aut s DSG převodovkou také podle toho DSG i řadí. Kolikrát vůbec nepodřazuje nebo jen o jeden kvalt a vypálí, kdežto v sérii mu trvá, než podřadí o několik stupňů, a pak tak nějak zrychlí.

Asi si říkáte, že tenhle výkon a točivý moment nebude auto schopné zvládnout přenést. Ono výkon 329 koní a 524 Nm ledacos napovídá, ale úprava je zvládnutá velice precizně a na první dva rychlostí stupně je tak omezen výkon i točivý moment tak, aby auto bylo přesně na hraně mezi zrychlením a ztrátou adheze. To se projevuje tak, že dvojka na dobrých gumách nezahrabe a auto vystřelí kupředu. Po přeřazení na trojku se pak stane to, že auto nikterak nepoleví a táhne naprosto stejně i na tento stupeň a to bez hrabání. Ze začátku je to zrychlení hodně návykové a pro ostatní dosti překvapivé :) Mít toto auto ještě mechanický samosvor jako má GTI Performance, Cupra nebo i Octavia RS 230, který by dále podpořil trakci, přeci jen otevřený diferenciál má své velké limity, tak by mi asi nechybělo nic.

Za mne jsem tedy prozatím nadšený ze dvou věcí. Výkon a dynamika je ohromující a když člověk chce, tak auto letí jak splašený kůň. Druhá věc je spotřeba. Opravdu nejsem zvyklý jezdit s takto výkonným vozem dálky za 6-6,5L a dálnice kolem 7,2L. Auto je nejen rychlé, ale i velice úsporné.

Do kladů i záporů jsem napsal "komfort". Auto je opravdu komfortní a na běžné cestování naprosto perfektní. Člověk jede s komfortním, sebejistým a výkonným autem bez starostí, zdali někde může předjet nebo nějakou zatáčku projet ostřeji. Prostě může. Jako zápor to ale beru tak, že přeci jen jsem ještě trochu janek a auto není určené jako polykač kilometrů. Proto mě trochu mrzí, že při jízdě je na mě až moc komfortní a nedává mi tolik vjemů, které bych od řízení sportovnějšího auta asi očekával. Na to jak je rychlé a silné, tak emocemi moc nepřekypuje. Co je dosti nepříjemné, tak bych uvedl to, jak moc to auto maskuje rychlost. Auto je hodně rychlé, ale nedává to moc znát. Takové jsou ale defakto všechna auta koncernu Volkswagen. VW je prostě takto staví, aby ta auta byla pro "všechny". Naštěstí se koncernu tato platforma velice povedla a pokud člověk od auta chce více, pak zde má obrovské možnosti v podobě dalších úprav. Tak to bylo vždy a zde to platí dvojnásob, protože auto je to opravdu povedené. Takže uvidíme, jestli z něho nějaké větší emoce ještě vydoluji.

Prozatím nemám k autu co bych dále napsal. Snad se Vám trochu líbila netradičně pojatá recenze v duchu tuningu. Určitě budu rád za ohlasy a rád svezu lidi se stejným motorem, kteří mají tento motor ještě v seriovém provedení :)

Hodnocení 8 jsem dal proto, protože nevypínatelné ESP a další věci, které třeba až vyřeším, tak hodnocení zlepším.

Zde video: https://www.youtube.com/watch?v=Qe9qTUXalmo

Silné stránky

Spotřeba, Výkon, Pružnost, Kultivovanost, Komfort, Kufr, Design

Slabé stránky

Komfort, Velikost, Nevypínatelné ESP

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto má najeto 45tis. V servisu již bylo 2x na výměnu oleje bez ztráty kitičky (záruky). Takže spokojenost. Co se týče úprav, tak ty si provádím sám skrze www.H-H-S.cz

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo původně zákazníka, kterému bylo upraveno na APR Stage 1 s APR karbonovým sáním a Eibach pružinami. Vzhledem k tomu, že zákazník chtěl vozidlo s pohonem 4x4 a vyhlídl si nový Golf 7R, tak jsme se nakonec dohodli na odkoupení a další spolupráci s úpravou jeho nového Golfu R, který mimochodem po úpravě jede jak ďas a krční svaly zde budou dostávat hodně zabrat.

 

Novinky v recenzi

2.11.2015 12:13

Honíme Cupru v Mostě

V neděli jsem se byl podívat v Mostě a zajel jsem si 3 ostrá kola. Když jsem se pak podíval na Lap timer a viděl čas 1:58,77 tak jsem byl mile překvapený. Pro srovnání tu Fulín v létě zajel čas s Cuprou Sub8 čas 1:57,2. To je neuvěřitelný čas od závodníka. Nezávodníci, ale mnohem zkušenější jezdci jako J. Rejlek tu s Cuprou dali všichni přes 1:58s, proto jsem opravdu rád, že s těma mýma volšovýma rukama jsem to dal za tolik. Navíc vážím přes 100kg a měl jsem na rozdíl od nich ještě 110kg spolujezdce, takže si troufám tvrdit, že Octa má už nyní na čas 1:57 s někým, kdo bude umět řídit a nebude dělat tolik chyb jako já :) Velkým limitem při okruhovém ježdění jsou brzdy a samosvor, ale na tom snad přes zimu zapracuju a dostanu se ještě mnohem dál s autem, který v normálním provozu stále jezdí komfortně a za 6,5L :-D

2.8.2015 20:22

Nové video z Autodromu v Mostě

https://www.youtube.com/watch?v=Qe9qTUXalmo

19.7.2015 16:21

Tomáš Enge se svezl, takže se předtím tunilo :)

Vzhledem k tomu, že se jedná o promo auto, tak auto dostalo polep, aby na sebe náležitě upozornilo. To si myslím, že se povedlo a celkové sladění se mi velice zamlouvá. Sám sebe se občas přistihnu, že si pozérsky užívám pohledy ostatních :) Ale tak to bych nebyl správnej oktávkář, abych tohle nedělal :-P

Co se týče dalších změn, tak ty už nebyly tak pozérský, ale funkční. Dostal jsem nabídku zapůjčit vůz jako zaváděcí auto na kurz sportovní jízdy vedený Tomášem Engem na autodromu v Mostě, a tak jsem si řekl, že pružiny asi stačit nebudou. Bohužel né vše dorazilo včas a né vše nakonec vyšlo tak, jak mělo, ale celkově jsem spokojený a hlavně jsem dostal od toho nejpovolanějšího v ČR konstruktivní kritiku, které si velice vážím. Teď už ale k úpravám.

Auto dostalo výškově stavitelný podvozek Eibach Pro-Street-S, který poslal auto dolů o další asi 3cm. Nevím jak se to pánům z Eibachu povedlo, ale nejen, že je auto mnohem jistější, než co bylo pouze na pružinách, ale je i komfortnější a od podvozku nejde tolik hluku na špatných cestách. Z mého pohledu se podvozek zlepšil o několik tříd a opravdu tohle doporučuji každému. Čekal jsem trochu více prkenný pojezd, rány od děr, nekomfortní jízdu na delší vzdálenosti, ale dostal jsem přesný opak. Auto je pohodlnější jak v serii, o několik úrovní jistější, lépe tlumí nereovnosti, lépe kopíruje povrch a přitom když člověk jede rychle, tak ho na silnicích podrží. Pro nevěřící s RSkami a podobnými auty nabízím svezení, protože je to opravdu k nevíře, kolik protichůdných věcí se zde spojilo.

Další úpravou byly odlehčené ramena SuperPro s tvrdšími silentbloky. Ramena mají lehce jinou geometrii, a tak umožnily zvětšit odklon předních kol skoro o stupěň a půl a záklon o půl stupně. Na seriových discích by to jistě bylo perfektní, ale mně to způsobilo jednu menší komplikaci, a to v kombinaci s disky a gumami, kterou jsem nestihl vyřešit do toho zmíněného kurzu, takže se mi občas stalo, že si auto lehce škrtlo při naklonění v zatáčkách. Když se na autodromu daly seriové disky a gumy s rozměrem 225/35, co dává Škoda, tak problém nebyl a auto fungovalo dobře (tedy kromě samotných gum). S těmi rameny se pozměnila i geometrie, kdy jsme vzadu nechali seriové nastavení, ale vpředu jsme nastavili mírnou rozbíhavost. Auto jde nyní mnohem lépe za volantem. Před koupí jsem se děsil tupého nedotáčivého předku, ale tohle auto už v serii funguje dobře a tahle úprava auto posunula zase o kus dále a začíná to být zábava s ním jezdit i jinak než rovně :)

Další úpravou byla kola. Auto dostalo Ispiriwheels ISR6 kola o rozměru 8,5x19", která autu náramně sluší, zvláště pak v červené barvě, která ladí ke schématu polepu. Nejsou ani nějak těžké, váží 10,7kg. To hlavní udělalo ale jejich obutí. Nechal jsem si od zkušenějších doporučit MIchelin Pilot Sport Cup a i když jsem zpočátku nadával jak pes, ony se musí tak 200km zajet, tak nakonec jsem z nich velice nadšený. Zvolil jsem i větší rozměr, a to 235/35, protože nemám rád tuňácky natažené gumy a chtěl jsem hlavně zvýšit přilnavost. To se povedlo, auto sedí jako přibité a rozhodně u výkonnějšího auta se na gumách šetřit nemá. S těmito gumami je to úplně jiné auto, které neskutečně podrží. Jak jsem již předznamenal, lehce mi kolo škrtalo o plastový podběh. To se vyřeší tento týden nejspíš horkovzdušnou pistolí a auto nebude mít chybu.

Jako poslední věc, kterou jsem chtěl ještě stihnout, tak to byly stabilizátory od Eibachu. Ty ale budou dostupné až koncem měsíce, a pak budu co se týče jízdních vlastností nad míru spokojený, protože ještě cítím, že auto než zatočí, tak je tam menší prodleva, kdy se auto lehce nakloní, a to by právě ty stabilizátory měly řešit.

Co se týče k samotnému Engemu, tak je to samozřejmě pan Řidič, ale hlavně je to i příjemný člověk, který není nijak namyšlený, k lidem je vstřícný a dokáže toho dosti naučit. Na webovkách www.autodrom-most.cz v sekci eshop najdete ještě jeho dvě lekce, které zde bude dělat. Stojí to za to! Svézt se s tímto člověkem je zážitek.

Co se týče konstruktivní kritiky, kterou mi dal, tak největší problém na okruhu dělaly brzdy. Ony jsou na běžné silnici relativně dostačující, jsou stejné, jaké má třeba tří set koňový Golf 7 R nebo Cupra 280. Jenže na okruhu je vše jinak a tam prostě nestačily a tři kola byly tak max. Ostatně stejnou zkušenost mají i lidé, co testovali tyto zmíněné auta na okruhu. Takže se na tom pokusíme zapracovat. Bohužel je to nejnákladnější položka z celé úpravy, ale je to nezbytná věc, takže doladíme. Jen trochu dříve, než jsme si mysleli.

Další věc, která se Engemu nepozdávala, tak byl přenos výkonu. Samozřejmě výkonu zde je až až, ale hlavní problém byl trochu jinde. Po domluvě s autodromem jsme na auto dali jejich kola s jejich obyčejnými gumami, na kterých se měl celý kurz až na zajetí závěrečného rychlého kola, odjet. Po přezutí na naše Michelinky se auto hodně zlepšilo a po dotazu, jestli si myslí, že by bylo dobré ubrat koně, tak mi bylo řečeno, že ne, že by stačilo už jen dosadit pořádný samosvorný diferenciál. Tojest díl, který je i na mém listu úprav, které chci udělat. Takže jsem velice spokojený, protože největší kritika se snesla právě na ty věci, se kterými jsem tak jako tak počítal, že půjdou dořešit.

Na okruhové dovádění byl i podvozek trochu měkký, ale vzhledem k tomu, že auto je optimalizované na běžné silnice, kde funguje perfektně, tak do jeho dalšího nastavení, kromě dosazení stabilizátorů, už sahat nebudu.

2.7.2015 20:29

Bye bye ESP

Hodně mi vadí, když věci, které nechci, mi jsou podsouvány tak moc, že mi je upřena možnost volby je alespoň následně vypnout. Naštěstí v ČR existují borci, kteří dokáží pomoci, a tak jsem byl odkódovat ESP, které nyní když zmáčknu knoflík, tak se opravdu vypne a ne, že se jen posunou limity, kdy znovu zapne. Další věc, která se udělala, tak se úplně vypnul imitátor zvuku, který je za palubkou, a který má tendenci po chvíli začít chrastit, aby toho nebylo málo, tak i pásy si umím vzít sám a nepotřebuji k tomu sáhodlouhé pípání. Jako bonus se dokódovávalo sklápění zrcátek při couvání, takže když zařadím zpátečku, tak se zrcátka namíří nížě, že vidím na zadní kolo. Za mě maličkostí, které podstatně změnili auto. Co se týče vypnutí ESP, tak to vypadá, že to nebudu testovat já, ale auto bude testovat ten vůbec nejpovolanější člověk, kterého v ČR máme. Tak uvidíme, co mi na to řekne :)

30.5.2015 19:35

První nádrž

Při dojezdu 5km, jsem natankoval 49,6L. Ujel jsem 714km a dojezd jsem měl ještě 35km. Dotankoval jsem 47,3L. Průměrná spotřeba mi tedy vychází nějakých 6,6l/100km. Nová Octavia je dle mě tedy neuvěřitelně efektivní a to i s úpravou. Najeto 1/3 dálnice 140km/h, 1/3 okresky a 1/3 Praha. Párkrát jsem někoho svezl, párkrát jsem si to přišlápl, ale jinak spíše normální jízda. Za mě dorzhodně paráda :)


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím žádný problém.

praktičnost
10

Tak to že se do Octavie vejde i slon, to se nemá cenu rozepisovat. To ví každý :)

prostornost
10

Prostoru mam dost.

jízdní vlastnosti
8

Originální podvozek mi příjde dost nejistý (6). Eibach pružiny tomu hodně pomohly, stejně je ale to auto takové gumové (8). Představoval bych si podvozek trochu ostřejší. Ale všechno bude :)

jízdní komfort
10

Tato úroveň poměru komfortu, stability a jízdních vlastností mi při normálním ježdění vyhovuje.

provozní náklady
10

Dolívám zatím benzín, kterého to žere málo a provozní kapaliny. Takže cajk.

náhradní díly
10

Všechno jde :)

výkon motoru
10

Zatím 329 koní a 524 Nm. Není to málo, ale ani to není konečná :)

spotřeba
9

Až na dálnici, kde to žere víc (7,5L při 140km/h) je to auto až extrémně úsporné.

hlučnost motoru
1

Kamarádi si ze mě dělají srandu, že mam elektromotor, že jediné co slyší je šoupání pneumatik, při parkování. Sám jsem se přistihl, že se mi i trochu hůř odhadují kvalty při řazení, protože nemam odezvu ve zvuku. Vše ale bude :)

kvalita sedadel
10

Celokůže mi vyhovuje.

brzdy
10

Octa má stejné brzdy jako 300hp Golf 7 R, přitom je lehčí. Zde zatím stačí, ale nebude to na dlouho.

zavazadlový prostor
10

V kufru odvezu dvě striptérky a sud piva s pípou. Spokojenost.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…