Alpina D3 (2014)
19.10.2014Když se na trhu objevila nová trojka v kombíku (v aktuálním interním označení F31), začal jsem hned spřádat plány na výměnu do té doby spolehlivě…
Alpina D3 (MrBeranek)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
MrBeranek 19.09.18 20:09
« Re: Recenze
Ahoj, pořád ji mám. :-) Už je to 4 a půl roku a za tu dobu mám najeto 93 000 km. :-) Ročně najedu tak 20 000.
Klepu na dřevo, že všechno funguje, jak má; absolutně žádné problémy, jezdí spolehlivě za všech podmínek. Je dostatečně rychlá, prostorná a přitom nejezdí za moc (dlouhodobý průměr je kolem 9 litrů).
Co se servisních nákladů týče, tak kromě pravidelné výměny oleje (měním každých 7-8 tisíc km, přičemž náklady každé výměny jsou tak 3 tisíce Kč) jsem:
- preventivně měnil filtr a olej v převodovce, a to v 70 tisících kilometrech, což přišlo na cca 20 tisíc Kč a
- v 90 tisících kilometrech měnil přední brzdy (komplet desky i kotouče); je zajímavé, že desky vydržely celých 90 tisíc (čekal bych míň), ale ta jejich směs s sebou vzala i kotouče (čekal bych, že jedny koutouče vydrží dvoje desky), takže jsem měnil celý předek; vzal jsem Performance kotouče (je to stejný rozměr, jen jsou drážkované a vrtané) a sériové desky - náklady cca 25 tisíc.
Asi dvakrát jsem nechal obnovit keramickou ochranu vrstvu na laku, ale jinak do toho jen leju naftu. :-) Samozřejmě takové věci jako každoroční výměna brzdovky, vzduchového filtru a pylového fitltru nepočítám.
Co se pneumatik týče, tak mi vychází, že jedna sada (letní + zimní) vydrží tři roky, takže zatím jsem kupoval nové gumy (letní i zimní) jen jednou.
Jediný problém, který jsem za celou dobu zaznamenal, byl takový podivný cinkavý zvuk od kol. Nakonec se zjistilo, že to dělají krytky středu kol. Tady to Alpina trošku odflákla, protože ty středy kol jsou specifické v tom, že tam nejsou viditelné šrouby, ale nejprve je nutné klíčkem odemknout tyto středy (zámek je schovaný pod tím středem a nápisem Alpina) a pak odstranit celou krytku středu kol. Ty středy kol na místě drží taková pružinka z druhé strany a právě tak cinká - když pošleš auto rychle do zatáčky, ta pružinka asi dostatečně nedrží, což se projevuje takovým cinkavým zvukem, což cinkaj ty středy. Sem to vyřešil podlepením oboustrannou lepící páskou a je klid. Když to řešili v Inveltu v rámci reklamace, tak nejdřív vyměnili díly na podvozku za 80 tisíc, než zjistili, že to dělaj ty středy (jsou to pěkní matláci, ale dobře jim tak, když tomu nerozumí, já se za nový díly nezlobil).
To je asi všechno. Pokud by tě něco zajímalo, dej vědět.
Prodávat ji ale budu asi až napřesrok (až bude venku nová Alpina B3 nebo nová M3 - pokud bude ve čtyřkolce). ;-) -
MrBeranek 25.02.17 15:15
« Re: Re: Re: nafta
Tak to nevím, cos tam viděl (viz níže všechno F31ky):
Alpina D3 - 6/2014, nájezd 41 000, cena 53 000 EUR
Alpina D3 - 6/2014, nájezd 39 250, cena 55 450 EUR
Alpina D3 - 6/2014, nájezd 54 787, cena 52 990 EUR
---
Alpina B3 - 4/2014, nájezd 49 400, cena 48 900 EUR
Alpina B3 - 1/2014, nájezd 53 154, cena 46 900 EUR
Alpina B3 - 11/2013, nájezd 35 435, cena 48 990 EUR.
Jeté naftové D3ky jsou, jak patrno, při srovnatelném stáří a nájezdu dražší, a to B3ky měly o 10 000 EUR vyšší pořizovací hodnotu, takže nejen, že jsou B3 dnes levnejší, ale procentuálně se propadly na ceně ještě o to víc. -
Milhaus1977 28.04.16 15:06
« hlava mi nebere
neni mi jasne co muze delat clovek, ktery si koupi bilou popelnici za 2 miliony, kde bych se nevlezl ani za volant. To auto bude mit za 5 let najeto rekneme 300 tisic kilometru a cenu tak 0,5 milionu. Cele Cesko ma asi 1200 km dalnic a v kazdem meste uz je aquapark a sit obchodu. Kam chcete jezdit kdyz se tak za par korun vsude litat. >:D -
-
MrBeranek 03.03.15 21:23
« Re: palec hore
Díky.
Ohledně předního nárazníku s tebou souhlasím. Mpaketový vypadá rozhodně lépe (ono taky na ten "obyčejný" nalepit "lízátko" Alpiny prostě nestačí).
A k té spotřebě - všechno záleží na stylu jízdy. S naftou se dají ty průměry taky pěkně stáhnout, ale to znamená se omezovat při šlapání na plyn, a to já nerad. :-) Já bych jezdil se stejně silným benzínem po městě za 15-17 (vím, za kolik jsem jezdil se slabší a lehčí 130i), a to by mi 60tilitrová nádrž na 550 kilometrů určitě nevydržela. :-) -
Dejvy 03.03.15 09:20
« palec hore
Super recenzia, nalozene super auto :yes: congrats
Jedine co by som autu ja osobne vytkol je dizajn predneho narazniku, tam mi upgrade alpiny proste nereze. To je ale ciste subjektivna zalezitost...
A este jeden koment k prvemu odstavcu; 335i neni treba tankovat kazdych 400 km :*) jazdim prevazne mesto, prevazne rezim sport a vychadza to na 550. Na dlhsie trasy spokojne 650+. :-! -
stealth01 27.12.14 08:16
« Recenze
Naprosto smekám. Fantastická recenze, perfektní slovní obraty, nikde se to netáhlo, výborně čtivé.
Máš mě na svědomí, museli mě odvézt na pohotovost s podezřením na poškození mozku v důsledku nedostatku kyslíku, protože jsem tu recenzi přečetl doslova jedním dechem ;-)
Fotky super, takže desítka. Auto je prostě Alpina, takže další desítka a recenze minimálně za deset.
Hodně spokojenosti za volantem.