Recenze

Jenc (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Mazda Demio Demio 1.5 Exclusive

8.50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda Demio, foto 1 Mazda Demio, foto 2 Mazda Demio, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Demio Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 116 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 158 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.3

Popis vozu

Rozhodl jsem se přidat recenzi auta, které na silnicích není moc často vidět a které je tady na moje.auto jen jedno.

Na úvod bych měl napsat, že auto není moje, ale mojí tety ze Švýcarska ( proto ty švýcarské RZ), která se vdala kousek od Zürichu a potřebovala malé auto do města na kterém by se znovu naučila řídit, protože asi 25 let od autoškoly nejezdila. S manželem se rozhodli, že jejich v té době fungl nový Espace by nebyl to pravé a v té době se naskytla možnost koupit Demio od starších sousedů, u kterých Mazda plnila funkci druhého auta v rodině a měli jí od nova. Já jakožto student VŠ vlastní auto nemám, takže jsem s vypůjčenou Mazdou absolvoval 2 dovolené, několik přejezdů z čech do Zürichu a měl jsem jí nějaký čas v čechách k dispozici.

Popis samotného vozu:
Jedná se o Mazdu Demio první generace, vyráběné v letech 1996 - 2002 s nejsilnějším nabízeným motorem 1.5 ve výbavě Exclusive, která obsahuje manuální klimatizaci, 2 přední airbagy, ABS a podélní střešní nosiče. Přemýšlel jsem kam auto velikostně zařadit, z nynějších vozů mi připomíná nejvíce asi Školu Roomster, při délce 3,80 m a vyšší výšce než klasický htachback nabízí překvapivý prostor a slušný kufr.

Motor:
Řadový čtyřválec o objemu 1498 ccm, výkon 55 kw, má na malé auto do města zvláštní charakteristiku. Do nějakých 2500 otáček se mu jízda opravdu nelíbí, otáčky nejsou použitelné ani na nízký převodový stupeň při jízdě po městě, takže je nutné velmi často řadit. Mezi 2500 - 4000 otáčkami je motor velmi tichý, ale po překročení 4000 otáček je motor opravdu ve svém živlu, ožije a má výraznou výkonovou špičku, pokud se tomu u tak slabého motoru dá říkat. Jsem vyklý na motory 1,4 MPI z Fabie a 1,6 MPI z Octavie, které v pohodě jedou po městě 40 na trojku a po přidání plynu neprotestují, nebo se s nimi dá jet mimo obec 80 na pětku kolem 2000 otáček, jízda v Mazdě se tímto opravdu liší.

Převodovka:
Auto má opravdu dlouhé a těžké převody, na dvojku jede 100, na trojku 145 km/h, pokud je ale motor v otáčkách v kterých se mu nejvíce líbí, což je 6 - 7000 rpm, dá se velice slušně předjíždět a auto se opravdu nenechá zahanbit. Neubráním se opět srovnání s fábií rodičů, kde motor 1,4 MPI po překonání 4000 otáček ztratí chuť a nemá moc cenu ho vytáčet dál, takže na předjíždění je potřeba víc místa.

Interiér:
Palubní deska vzhledem ke stáří auta pohledná, celá ze z tvrdých plastů. Ty jsou podobné těm ve Felicii, slícování je ale na lepší úrovni. V autě nic nevrže, nedrnčí. Strašně vypadá ale čalounění dveří, nejvíc připomíná to ve škodě favorit, možní ve škodě 120, opravdu tak "papundeklový" dojem jsem nečekal. Výplň je strašně tenká, plochá bez jakéhokoliv tvarování a celé dveře dělají dojem, jako by byly z papíru. Velmi praktická je posuvní zadní lavice v rozmezí asi 15 cm, která jde nastavit plynule jako přední sedadla v krocích asi po 2 cm. Objem zavazadelníku se může pohybovat v rozmezí 330 - 380 litrů. S přítelkyní a mazdou jsme projeli francouzskou riviéru, střední Francii a velkou část Itálie, pro dva lidi nám vždycky stačila. Do kufru se vejdou věci na dovolenou na 10 -14 dní, včetně stanu, autoledničky.

Podvozek:
Podvozek je naladěný na pohodovou jízdu, díky vyšší stavbě se docela naklání. Při jízdě v rámci předpisových rychlostí se jízda pohodlná, přispívají k tomu i relativně malé pneumatiky s průměrem 14 palců a vyšším profilem. Jakmile se ovšem zrychlí, podvozek se dostane rychle na svoje limity, při kterých je auto znervózní a začne se chovat nedotáčivě.

Moje zkušenosti:
Nevím jestli je to jen u konkrétního kusu, nebo jestli to tak měla i jiná japonská auta z té doby, ale je to první auto se kterým jsem jel, kde ukazuje tachometr menší rychlost než GPS, na dálnici podle tacho 130, GPS 134 km/h.

Silné stránky

na tak malé auto prostornost, slušný zavazadelník
živý motor

Slabé stránky

podvozek naladěný na pohodovou jízdu
vyšší hluk při dálniční rychlosti
malá nádrž

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vzhledem k tak nízkému nájezdu nebylo potřeba nic měnit, nebo opravovat. Řešily se jen výměny spotřebních věcí a jednou kvůli malému nájezdu zatuhlý, přibržďující brzdový buben.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

auto bylo kupovné od sousedů, v době koupě najeto 40 000

 


Další vozy značky Mazda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Vzhledem k velmi malému nájezdu nebyl s autem problém.

praktičnost
10

praktická je zadní posuvná lavice, objem kufru lze změnit v rozmezí 330 - 380 litrů, nikdy bych si nemyslel, že to budu tak často využívat, podle toho jestli vezu v zadu dospělé, nebo náklad.

prostornost
8

v kabině místa dostatek, při posunuté zadní lavici nadbytek prostoru pro nohy na zadních sedadlech, kufr na velikost auta dostačující. Při posunuté lavici vpředu kufr opravdu velký, na zadních sedadlech pohodlné místo pro člověka tak do 175 cm

jízdní vlastnosti
7

měkčí naladění podvozku, při jízdě v rámci předpisů pohodlný, čitelný. Při zrychlení se nechá poměrně snadno dostat na limit.

jízdní komfort
8

dobré tlumení nerovností díky vysokým pneu a naladění podvozku na městské nástrahy. Při vyšších rychlostech vysoký aerodynamický hluk.

provozní náklady
10

platil jsem vždy jen benzín který jsem projezdil

náhradní díly
0

nemohu hodnotit cenu ani dostupnost, nebylo potřeba nic kupovat

výkon motoru
9

55 kw je auto určené na příměstské jízdy dostatečné, při opravdu vytočeném motoru umí příjemně překvapit

spotřeba
9

kombinovaná spotřeba dle normy je 7,3 l, jezdil jsem za 7,5 s klimou, myslím že odpovídá

hlučnost motoru
6

při nízkých otáčkách je motor odlučněn dobře, protože je potřeba často motor vytáčet, hlučnost by mohla být nižší

kvalita sedadel
4

Na delší jízdy opravdu nic moc, zadní lavice není dělená, při kratších jízdách v pohodě

brzdy
8

neutavil jsem je ani při přejezdu přes Col de Turini :D brzdový systém je doplněný ABS, brzdí srovnatelně s jinými malými auty

zavazadlový prostor
10

Na auto délky 3,80 metru je zavazadlový prostor až 380 l slušný, mě vždycky stačil






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…