Recenze

9 Majitel

Mercedes-Benz Viano

9.13 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz Viano, foto 1 Mercedes-Benz Viano, foto 2 Mercedes-Benz Viano, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Nema Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: nafta objem [cm3]: 2200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Viano

Mercedes Benz Viano je nejlepší auto jaké jsem měl :-). Trošku zavánějící záčátek recenze ale pokusím se vysvětlit a obhájit, proč něco takového píšu zrovna o Vianu. Tedy o autu, jehož předchozí model nesbíral po světě zrovna ocenění za spolehlivost. Za svůj život jsem vystřídal 8 aut různých cenových kategorií. Některá byla nová některá ojetá. Poslední stále v mém vlastnictví je Mazda 6 kombi 1,8 zakoupená na rozdíl od Viana jako nová se kterou budu lehce Viano srovnávat. Mazda 6 je z mého pohledu už lehce luxusní auto zatímco Viano pro mnoho neznalých jakási lepší dodávka úplně jiné velikosti. Ikdyž je pravda, že nákupní cena nového Viana je značně vyší než nové Mazdy.

Začal bych asi nákupem, který byl v Českých podmínkách dost horor. To nebyla ani tak novinka s ohledem k tomu, že už jsem nějaká ojetá auta kupoval. Spíš bych jen konstatoval, že úroveň jak bazaristů tak soukromých prodejců se každým rokem snižuje. Sehnat Viano, které bylo prezentováno na internetu jako krásný kousek a po fyzickém zhlédnutí zjistíte, že se jedná o vrak s najetým půl milionem a otřesným servisem není opravdu problém. Už sledování najetých km v inzercích mnou požadovaných výrobních let bylo úsměvné. Jen tak z legrace jsem se podíval na západní inzertní servery. Viano rok 2005. Žádný ze zde prezentovaných modelů neměl najeto pod 200 tisíc. Většinou kolem 250. U nás stejné roky neměl žádný nad 150 tisíc :-))))). Zajímavé nicméně nepřekvapující :-D. A to jsem se u nás zaměřil především na soukromé osoby a firmy. Nabídky bazarů už z principu ignoruji. Zkrátka přetáčet tachometr je v ČR už koníčkem nejen u bazarů ale i soukromých majitelů. Hnus a ubohost. Co naplat v Německu se stavu už také nedá věřit. Swiss a podobné státy zase omezená nabídka těchto modelů nebo příliš vysoká cena. Holt objedu x Vian a snad vyberu dobře. Oběl jsem za tři měsíce celkem 11 kousků. Nechci Vás unavovat několikrát se jednalo o bouračky a lehčí pomačkaniny většinou uváděné majitelem jako nebourané. Dost často znacne korodovane. Už to Vás odradí řešit další technický stav. 100% mělo přetočený tachometr což by mě nevadilo ale ty stavy byly otřesné už na první pohled. Baví mě takovejm lidem koukat do očí. První majitel a přetočenej tacháč minimálně o 150. Není pochyb, že předemnou stojí podvodník. Koukáte na něj a říkáte si co si ten sráč myslí, že jsem úplně blbej? Proč to ty lidi dělaj to jim fakt ze sebe není špatně? Kůly pár tisícům. Přitom většina z těch lidí je na první pohled slušná. Jak píšu lidem asi už ani nepřijde o jak závažný podvod se jedná a jak lehce můžou někoho udělat neštastným. Zkrátka vybydlená opotřebovaná auta zpravidla servisovaná u Franty na dvorku v horším případě několik let vůbec. Nejčastěji jsem se setkal s majitelem který očividně plánoval prodej delší čas a do auta poslední rok a déle neinvestoval. Kotouče, gumy, tlumiče, oleje vše opotřebované. Na hlášky modelu má to půl roku starý rozvody jsem už alergický. A na odpověď, že fakturu si neschoval taky. Narazil jsem na jediný dobrý kus jehož prodej si majitel nakonec rozmyslel, že ho chce prodat za víc :-D. A to mě den před podal a silně stiskl ruku s úsměvem na tváři pro znamení uzavřeného obchodu. Lidi už nemaj žádný hodnoty. Né že bych těch 15 navíc neměl ale nedal bych ani litr už z principu.

Když to hooodně zkrátím nakonec jsem našel. Kupodivu už třetí majitel udržované auto servisované v Mercedesu (není nutně zárukou kvality) originál díly krásný lak, hodně vyměněných dílů podloženo vše dokaldy. Prostě bezva kárka ježděná nějakou projektantskou společností. Okamžitě jsem složil zálohu a auto bylo druhý den moje. Na tachometru 130 tisíc. Urcite také pretoceno ale o tohle auto se poslední majitel opravdu staral takze jsem to neresil uz z duvodu docházejících sil.

Viano jsem se rozhodl koupit na základě referencí kamarádů. Mám velkou rodinu (3 středně malý děti, velkýho psa a malou manželku) a navíc se potápíme. Jen potapěčská výbava váží kolem 200 kg. Když to sečtu a přihodím nějaký krámy na výlety celkem se jedná o cca 460 Kg značného objemu :-). Můj požadavek na auto byl tedy velký prostor, nízká spotřeba ve spojení se slušným výkonem. Zajímavý požadavek že :-D. Viano ve všech bodech dodatečně předčilo očekávání.

Nejdříve spotřeba. Tomuhle auto je uplně jedno kolik veze. Žere furt stejně. Příklad poslední výlet. Já, žena, dva psy (ohař + vlkodav!), tři děti 8 – 11 let + další dva dospělý + potapěčské vybavení pro čtyři dospělé, stany, jídlo a věci na dva dny pro všechny . Celkem tedy 7 lidí, dva velký psy plnej kufr až po střechu HOOODNĚ těžkých zavazadel. Hádám celkem hodně přes 600 kg. Cesta Praha – Lom Leštinka 140 km. 50% dálnice 50% okresky. Průměrná spotřeba tam a zpět 7,6 litru nafty. Viano jezdí furt za stejně. Po městě jezdím za 8,3 dlouhodobý průměr a to zrovna nešetřim. Dá se jezdit i za 12 – 15 ale to by byly fakt závody. Když jezdíte město normálně tak 8 max. Naopak když se jede opravdu úsporně tak město reálně 6,5 ale to je vcelku nudná jízda kde se soustředíte víc na spotřebu než na to co se děje okolo Vás. Po okreskách se dá jezdit bezproblémů i za 5,5 nad 100km/h spotřeba stoupá. Hodně pomáhá šestá rychlost a dokonale promakaná převodovka. Pokuď jde tedy o spotřebu v poměru k velikosti a užitnosti auta neznám lepší auto.

Teď k prostoru a interiéru. Prosto neskutečný. Občas se jěště svezu v Mazdě 6 ale vesměs už jen stojí před barákem. Zvlášt když do ní vlezeme po dlouhé době člověk si uvědomí prostornost Mercedesu. Už fakt, že se dá bez problémů po autě chodit za jízdy je velká výhoda. Mraky odkládacího prostoru Mercedes využil každou možnou skulinku. Všechny sedačky jdou výrazně posouvat, případně přestavovat, otáčet dle potřeby. Když uvažuji nad rozměry auta koupil bych si Viano i kdybych byl sám. V autě se skvěle spí. Měřím 176cm a vyspím se v případě potřeby pohodlně i na šířku auta bez pokrčených nohou. Na délku není třeba ani komentovat. Jedná se o královské lože zvlášt, když si vezmete do auta pěřinu a polštáře z domova. Obrovská výhoda nikde nemáte problém s ubytováním. Neřešíte dvě hodiny nandavání nějakých krámů na střechu aby jste tam přidělal rámy na kola a podobně nebo našly prostor v kufru. S kolem zajedete jak do garáže za sekundu a můžete vyrazit. Podotýkám že v autě běžně vozím pět kol a batohy a mám je tam naskládané za 30 sekund. A ani v tomto počtu není kufr plný do toho stále spotřeba ideále viz nahoře. Zkrátka rozměrově nemá konkurenci a to mám středně dlouhý model. I ten je delší než všechny wolksvageny podobné třídy jestli se tedy nepletu.

Jízdní komfort spolu s rozměry jde ruku v ruce „problém“ s parkováním. Toho jsem se nejdříve bál ale věřte nebo ne s Vianem se parkuje nejlíp ze všech aut co jsem kdy měl. Je to sice delší auto ale není problém ani v praze pro něj najít místo. Auto nepořebuje totiž o moc větší místo než je na běžný kombík. Zpravidla se narvu na jaké kolik místo kde stálo běžně dlouhé auto a netrvá to vůbec dlouho. Je to dáno schopností kol otočit se do takového úhlu, že jsem schopen se naroubovat na první pokus do prostoru kde zbyde v předu a v zadu klidne 10-15cm max a to se nepovažuji zrovna za schopného parkovače. Schopnost opravdu hodně otočit kola s možností super výhledu z výšky umožňuje skvělé manévrování jak při parkování tak při kličkování po centru Prahy v jednosměrných mikro uličkách narvaných od kraje ke kraji autama. Zmiňovaný výhled je velkou výhodou. Sedíte proti ostatním autům opravdu vysoko. Máte tedy mnohem větší reálně podložený pocit bezpečí a skvělý rozhled do všech stran.

Výkon auta. Motor 2,2 je opravdu dobře odvedený kousek, který překvapil z celého auta asi nejvíce. Jak už zmiňovanou spotřebou tak svižností. Jak už jsem psal vlastnil jsem poměrně hodně aut různých kategorií i výkonů a mám tedy zhruba představu co který motor a auto dokáže ale motor u Viana mě opravdu baví. Ve 130 se dá na šestku poměrně svižně předjíždět a to bez podřazení i v plném obsazení. Nemám problém závodit s osobákama po dálnici a uříznout jim kolikát pořádnou ostudu :-D. Sranda je když na Vás někdo na dálnici tlačí jako, že ho tou dodávkou zdržujete. Šlápnete na plyn a když to není zrovna sportpovní auto tak mu v pohodě ujedete a necháteho velice rychle daleko za sebou. Převodovka je nastavená také velice dobře a nemám k ní jedinou výhradu. Motor je hlukem mnohem méně otravný než u naftové octavie kterou jsem vlastnil. Je to samo dobrým odhlučněním, protože zvenčí samozřejmě vydává klasický naftový zvuk. Postupně jsem se dočetl, že tyto motory poměrně běžně zvládají k milionu km čemuž věřím. Vše je jen o údržbě. Viano je celkově předimenzované auto určené na těžké náklady. Běžný provoz ho tedy neunaví a moc neopotřebuje. A i z tohoto důvodu bych jej všem doporučil jako běžné auto pro rodinu i jednotlivce.

Viano je to samé co Vito tedy nákladní auto. Je stavěné na statisíce km pod velkým zatížením s tím rozdílem, že ve Vianu najdete komfort osobního auta. Kraviny jako kožený multifunkční volat, počítač, koberce atd jsou na rozdíl od Vita samozřejmostí. Trošku mě otravují všemožné senzory, které upozorňují opravdu na každou blbost. Teď mě tam zrovna svítí a otravuje upozornění, že nemám vodu v odstřikovači a že mám prasklou žárovku a že docházej destičky. Je ale pravda, že senzor vody v chladiči mě jednou zachránil, protože praskla hadička a komplně veškerá voda byla fuč za par sekund. Bez senzoru bych to viděl s motorem opravdu špatně, protože vysoké teploty bych bych si asi určitě nevšiml. Poruchovost jak jsem psal v úvodu Starší model Viana a Vita nemá dobré jméno. U tohoto modelu se ale Mercedes poučil a nemám s ním problém já ani nikdo z mých známých. Naši přátelé jsou převážně extrémní potápěči, kteří potřebují velká auta. Celkem mám pět přátel, kteří vlastní přesně tento model auta podobných výrobních let. Nikdo nedá na Viano dopustit. Většina jich jezdí po různých lokalitách po celé evropě. Včetně extrémních akcí jako je Norsko Lofoty nebo Rusko potápění pod ledem hodně daleko a hodně vysoko.

Já osobně mám Viano něco přes dva roky odhaduji a zatím jsem nepotřeboval do servisu. Byl jsem s ním na severu Ruska, x krát v alpách v létě i zimě, v chorvatsku, v Italii a na stovkách výletů po ČR každý výkend. Plus každý den dojíždím 80km do práce po celý rok. Viano je do lehkého komfortu zabalený nezmar, neúnavný dělník. Není lepšího auta pro jakkoliv velkou rodinu. Ale pozor většina, která se prodávají annonce, sbazar atd o bazarech nemluvě jsou vyježděné opotřebované na to si dejte opravdu pozor. Když si dáte práci dobrý kousek najdete. Zkrátka pracovní auta do kterých se moc neinvestuje. Proto kdyby jste plánovaly nákup buďte opravdu obezřetní. Tohle auto opravdu vydrží hodně. Pro své vlastnosti a předimenzování mnohem více než kdejaký osobák. Ale není stavěn na Českou náturu některých lidí, kterých bohužel s rostoucí politickou tragedií přibývá.

Jěště k jízdním vlastnostem. První co mě napadne na to jak sedíte vysoko se auto téměř vůbec v zatáčkách nenaklání. První verze Octavie vyrobená v roce 2007 co jsem vlastnil se nakláněla sakra víc. Auto daleko lépe jede a sedí když je naložené ale to není překvapující. Je stavěné na zátěž. Proto v něm většinou vozím buď kola celé rodiny nebo druhou řadu sedaček ikdyž je nepotřebuji. Jak už jsem psal na spotřebě to nehraje roly.


Nevýhody. Vesměs nic podstatného. Částečně zadní náhon. Tedy v zimě se bez dobrých gum neobejdete. A na hory bez řetězů rovnou zapomeňte. Rozhodně to ale není nic tragického. Jak jsem psal s autem jsem byl v Rusku na severu se potápět pod ledem. A věřte, že místní silnice vypadají sakra jinak než u nás v zimě o údržbě nějakým pluhem zpravidla neslyšely . Dojedete tedy i do Ruska nahoru k moři. Česká zima je proti tomu opravdu brnkačka. Plasty. Když jste neopatrní jsou škrábance na plastech dobře vidět a není problém je tam vytvořit. Já si dávám poměrně pozor a palubku mám krásnou. Zavazadlový prostor ale už není co býval. Zezačátku to vadilo dneska už to neřeším. Koberce. Koberce se super luxují to je pravda. Proti Mazdě kde psí chlupy fakt ven nedostanete tady jedním přejetím luxovaného místa odstraníte cokoliv. Mínus je tedy alespoň pro mě, že v autě vůbec nějaké koberce jsou :-). Jejich čištění mě otravuje. Vito, žádné koberce nemá a považuji to za výhodu. Ale kdo nemá tři děti a psa bude s kobercema určitě spokojen.

Barva. Osobně nemám stříbrnou rád. Mám jí asi okoukanou. Ale je to asi nejlepší barva jakou jsem si mohl přát. Zkoušel jsem jet s kamarádem v létě v jeho černém vianu a klimatizace vedra nedávala. Když jsem přesedl do mého byl to sakra rozdíl. Kdyby mě to někdo vykládal nevěřím že ten rozdíl je tak znatelný. Samozřejmě si řeknete, že to mohlo být klimou a né barvou ale vše jsme ověřily u dalšího podobného vozu černého Vita. Barva vozu je sakra rozdíl. Takže stříbrná je hnus a nechtěl jsem jí ale teď jsem za ní rád a Vám jí doporučuji.

Nevýhoda přední levý a pravý sloupek. Jsou tak silné a blbě umístěné, že se mě už několikrát stalo při odbočování na křižovatce, že jsem v určitém úhlu prostě neviděl chodce na přechodu. Nejsem neopatrný řidič a možná právě proto ty lidi jěště žijí :-D ale je to opravdu šok. Sloupek je tak silný že se za něj chodec skvěle schová a když to nehlídáte, vidíte ho na poslední chvíly nebo vůbec. Na vše se dá ale zvyknout a dnes zcela automaticky vykláním hlavu do strany. U žádného předchozího auta jsem s tímhle problém neměl. Na druhou stranu ten sloupek (sloup) dává jistou dávku pocitu bezpečí. Bezpečí beru jako další plus Viana.

Velkou výhodou je výška. Dokážu si představit srážku s jakýmkoliv osobním vozem. Prakticky 95% vozů by skončilo pod úrovní Vašich nohou viz crash testy. Samo mínus pro ně plus pro Vás. Další výhodou je odstup dětí na sedačkách za Váma. Mezi Váma a druhou řadou sedaček je pro představu (když sedačky lehce posunete) reálně prostor jěště pro jednu řadu sedaček. Dost prostoru v případě deformace vozu ... je hodně nepravděpodobné, že by Vám děti něco rozmačkalo ať už to do Vás někdo napálí ze předu nebo z boku. To platí samozřejmě i u nárazu zezadu kde mezi zadkem a sedačkama je x desítek centimetrů.

Stěhování čehokoliv. V autě odstěhujete cokoliv. Bez problému jsem odvezl třímetrové trámy aniž bych musel mít otevřené zadní dveře auta. Na podlaze máte prostor až k palubce. Velkou výhodou je komfort spaní a převozu čehokoliv. Prostoru je vždy nadbytek jak na výšku tak do všech stran.

Jak jsem psal se servisem nemám zatím žádné zkušenosti. Auto je dobře vybraný kus a Viano celkově nemá dle infa na webu a prátel žádný problém v této modelové řadě. Ceny dílů jsou nízké. Jelikož se jedná o to samé co je Mercedes Vito tedy náklaďák u kterého jsou díly levné bude servis čehokoliv brnkačka. A to i v případě používání originál dílů. Druhovýroby je samozřejmě tuny s ohledem k popularitě tohoto vozu.

Skvělé jsou i ceny těchto ojetých vozů ve srovnání s jakoukoliv konkurencí v této kategorii. Problém je jen opravdu najít dobrý kus. Ale to není problém auta ale naší země. Tady se jezdí vše na doraz, co nejlevnější servis a okrást. Doporučuji se poohlédnout v zahraničí nebo být trpělivý jako já. Pokud jde o ceny například konkurence. WV podobná kategorie a rok o více jak 100 tisíc více přitom užitný prostor menší. Je to dáno asi špatnou minulostí předchozího modelu Viana a Vita, které nebyly kvalitní a tedy menší poptávkou. Tedy strachem nad nákupem tohoto vozu. Nevím. Naprosto neopodstatněné. Je to jak srovnávat starou Dáčii s Dastrem. A samozřejmě popularitou WV která není dle mých zkušeností moc opodstatněná. Viano doporučuji jako auto pro rodinu i jednotlivce a plně už chápu všechny lidi co jsem kdy v životě potkal, proč jezdí ve Vianu a proč jejich další vůz bude zase Viano.

Závěrem seznam vozů, které jsem měl a zkušenost s nimy mě v textu ovlivnila. První Škoda Felicie – úsměvná vzpomínka. Škoda Octavia 1,6 99´ kupovaná nová. Skvělé bezporuchové auto. Alfa Romeo 166 luxusní limuzínka s kompletní výbavou s otravnou nemožností vytočit se bez najíždění a couvání kdekoliv. Nissan Patrol GR 2,8 TD 94´ super kára - nostalgie. Škoda Octavia kombi 1,9 TDI kupovaná nová 2007 – otresně poruchové auto. Nikdy více už z principu :-). Ford Focus bezporuchové nudné auto. Nissan Patrol GR 3.0 02´ skvělé auto s nepříjemnou spotřebou. Mazda 6 kupovaná nová kombi pohodlné bezporuchové auto s vyší spotřebou.

Mazda 6 není moc podobná Vianu ale ke hrubému srovnání se hodí, protože velikostí a celkově vlastnostmi je ukázkou průměrného auta, které u nás kupuje průměrná rodina. Ve srovnání s Vianem má vysokou spotřebu versus malý užitný prostor. Je určitě bezpečná ale necítíte se zdaleka tak bezpečně jako ve Vianu. Ve srovnání s Vianem máte problém s prostorem, který si neuvědomujete dokuď nejezdíte ve Vianu. Je v ní větší komfort svezení, který jsem rád vyměnil s ohledem na přednosti Viana. Až budu Viano prodávat bude to zase Viano. Tentokrát bych rád zkusil Viano 4x4 :-). Závěrem omluvte můj pravopis a sloh. Mám x poruch, které ovlivňují můj text a starý Word, který neumí opravovat chyby :-). Ale hlavně jsem takový jaký jsem tak snad to nebude pro Vás takový problém. Mějte se fajn.

Fotografie dodám.

Silné stránky

V textu.

Slabé stránky

V textu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V textu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

V textu.

 


Další vozy značky Mercedes-Benz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nemám problém viz text.

praktičnost
10

Nemám problém viz text.

prostornost
10

Nemám problém viz text.

jízdní vlastnosti
6

Na "dodávku" překvapující

jízdní komfort
8

Na "dodávku" překvapující

provozní náklady
9

Víc než překvapující

náhradní díly
6

standard

výkon motoru
8

Víc než překvapující

spotřeba
8

Víc než překvapující

hlučnost motoru
6

lepší standard s ohledem na jiné nafťáky

kvalita sedadel
7

normál nevím co k nim říci.

brzdy
7

skvělé

zavazadlový prostor
10

Víc než překvapující






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…