Recenze

10 Majitel

Mercedes-Benz Viano 3,0 CDI AMBIENTE L

9,73 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz Viano, foto 1 Mercedes-Benz Viano, foto 2 Mercedes-Benz Viano, foto 3 Mercedes-Benz Viano, foto 4 Mercedes-Benz Viano, foto 6 Mercedes-Benz Viano, foto 7 Mercedes-Benz Viano, foto 8 Mercedes-Benz Viano, foto 9
Mercedes-Benz Viano, foto 10 Mercedes-Benz Viano, foto 11 Mercedes-Benz Viano, foto 12 Mercedes-Benz Viano, foto 13 Mercedes-Benz Viano, foto 14 Mercedes-Benz Viano, foto 15 Mercedes-Benz Viano, foto 16 Mercedes-Benz Viano, foto 17 Mercedes-Benz Viano, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta autobus Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:9000 palivo: nafta počet válců: 6 objem [cm3]: 2987 výkon [kW]: 150 kroutící moment [Nm]: 440 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9,2

Popis vozu

Na jaře 2008 jsem byl nucen z důvodu 4. přírustku do rodiny začít řešit otázku volby většího rodinného vozu. V této době jsme již druhým rokem používali coby rodinný vůz Hyundai Santa FE 2,2 CRDi v 7.místné verzi. Původní moje naivní přestava, když jsem v roce 2006 kupoval jeden z prvních vozů této nové generace (aut jezdilo opravdu jen pár, takže se ještě řidiči zdravili), byla taková, že v pohodě pokryju případný další přírustek. Reálnost použití 6. a 7. sedadla je ovšem pouze na kratší vzdálenosti a nezbude prakticky žádný prostor na zavazadla.

Začal jsem tedy hledat vhodný vůz. Záhy jsem zavrhl všechna možná SUV různých značek, která podle mne dodnes nenabízí plnohodnotná sedadla ve 3. řadě a dostatečný zavazadlový prostor. Pro ilustraci: Na dovolenou s sebou vozíme kromě obvyklé bagáže a psa díky věku dětí 2-3 kočárky.

Můj výběr tak směřoval na velká MPV: Chrysler Grand Voyager, Volkswagen Multivan, Mercedes Benz Viano. Této kategorii se ještě vnitřním prostorem přiblížil Ford Galaxy. Chrysler jsem zavrhl a reálně začal zkoumat VW Multivan a MB Viano.

S oběma auty jsem se seznámil naživo včetně testovací jízdy. Moje rozhodnutí nakonec padlo na Mercedes. Hlavní důvody?

- kombinace pohonu 4x4 s automatickou převodovkou, VW toto nemá (a to jsem ještě nevěděl, že nakonec se rozhodnu pro jinou motorizaci)
- větší vnitřní prostor MB – až naživo jsem viděl ten rozdíl, který činil v kufru skoro 20cm, byť vnější rozměr aut je velmi podobný
- cena – možná se budete divit, ale MB je v nejvyšší verzi podstatně levnější než VW
- lepší přístup prodejce MB – ochotně zapůjčil zdarma auto na 24 hodinové testování

A co jsem nakonec pořídil?

Mercedes Benz Viano Ambiente 3.0 CDI Long

Tedy žádná čtyřkolka a vznětový čtyřválec, ale zadokolka a vznětový šestiválec s 204 koníky pod kapotou a 5 stupňovým Tiptronicem. Prodejce mne přesvědčil a zatím převažují klady tohoto výběru nad zápory.

Silné stránky

1. Vnitřní prostor
koupil jsem 8 místnou verzi, vyzkoušeno např. cestou do Chorvatska na Hvar v 8 lidech (4 dospělí a 4 děti v sedačkách) a bagáží. Velmi pohodlné. Do jedné řady sedadel se vejdou bez problémů jakékoliv 3 dětské sedačky. To je v jiných autech buď nemožné nebo za cenu rizika poranění ruky zapínání/rozepínání pásu.
2.Motorizace – velmi kultivovaný a výkonný motor. I při plné zátěži má dostatečný zátah a rozumnou spotřebu. Zmíněná cesta na Hvar 9,5l/100km, na dálnici jsme jeli 140-150km/h. S prázdným autem na dálnici lze atakovat max. rychlost 200km/h.
3. Pár drobných a příjemných vychytávek
- prostor pod sedačkami – vejdou se tam např. lyže, tedy nemusíte tahat střešní nosič či autobox
- naftu lze čepovat aniž byste vylezli z auta - víčko nádrže je umístěno v dosahu řidiče ve dveřích, stačí je otevřít a ze sedadla se natáhnout pro pistoli.
- mezi přednimi sedadly je velká mezera, takže může lze za jízdy spolujezdec přejít min. k 2. řadě sedadel. Druhou možností je do této mezery nacpat i velkou cestovní ledničku připojenou na 12V zásuvku.
- i přes velké rozměry (délka prakticky 5m) má i díky zadnímu náhonu velmi dobré manévrovací schopnosti (poloměr otáčení je 11,8m).

Slabé stránky

1. Nemožnost pohonu 4x4 u 6 válcového dieselu – Vianu by velmi slušel motor z osobních modelů MB - 320 CDI 4MATIC. Na sněhu má zadokolka sklon k přetáčivosti a při nezatíženém zadku i problémy s vyjetím prudkých zasněžených kopců, zejména z nulové rychlosti.
2. Při použití rozměru pneumatik 225/60R17 i v zimě nelze použít sněhové řetězy – výrobce nedoporučuje a žádné nejsou homologované.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto bylo v servisu 2x:

1. Vyteklá kapalina z klimatizace. Řešeno v rámci záruky. Sice servisu trvala delší dobu lokalizace vadné části, ale poskytl zdarma náhradní vůz, takže OK.
2. Oprava zadní části vozu po havárii, kdy jsem dostal „babu“ od Renaultu Traffic na zledovatělé dálnici. Taky vše bez problémů, faktura byla placena z povinného ručení viníka nehody.

Obecně spokojenost s profi přístupem v servisu (FaRENE Hradec Králové).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Taktéž FaRENE Hradec Králové. Velmi vstřícný přístup, možnost zapůjčení vozu, slušná sleva na vůz, doporučení doplňků 3. stran (auto HIFI) atd.

Zde zmíním některé doplňky oproti standarní výbavě Ambiente

- panoramaticke okno 2. a 3. řady sedadel – krásně prosvětlí auto, součástí je též vysouvací stínítko
- el. ovládané dveře vlevo i vpravo
- nezávislé teplovodní topení – s časovým spínačem a dálkovým ovládání – super v zimě na rozehřátí vnitřku auta i motoru
- odnímatelné tažné zařízení – krásně zpracovaný systém včetně krytky, jednoduché instalace a uložení tažného zařízení v kufru do připraveného držáku. Je možné připojit bržděný přívěs až 2,5t. Je pravdou, že potom už celá souprava značně přesáhne limit 3,5t, takže je potřeba řidičák na náklaďák.
- Auto HIFI – dostal jsem kontakt na firmu zabývající se v Hradci instalací právě pro Mercedes, měl jsem možnost vidět naživo, jak vypadá instalace ve Vianu. Výsledně z toho byla tato konfigurace – hlavní jednotka Kenwood DNX-8220BT (http://www.kenwood.cz/dnx-8220bt) s 7” LCD, DVD mechanikou, DivX, Bluetooth Hands Free, Navigací, přípravou pro iPOD atd., couvací kameru, ovládání z volantu, příprava pro TV tuner, samostatný 15” LCD displej pro 2. a 3. řadu sedadel. Na delší cestu tedy mají děti o zábavu postaráno.
- Xenonové výbojky – Viano nemá od výrobce možnost, jde tedy o náhradu původních žárovek. Díky pneumatickému pružení a automatické regulaci světlé výšky světla neoslňují.

 

Novinky v recenzi

23.2.2009 15:57

Přidány další fotky

Na základě vašich připomínek jsem přidal jsem několik fotek interieru a exterieru vozu. Foceno po týdenní dovolené na horách, auto je nemyté.


Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz Viano 3,0 CDI AMBIENTE L

Další vozy značky Mercedes-Benz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluMercedes-Benz Viano
Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor

Konečně pořádné a neohleděné auto, řekli jsme si v…

Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A

Oficiálně bylo „Áčko" představeno letos na ženevském…

 





Blesk.cz

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak: Na místě jsou dva zranění lidé

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak:…

Na pražském hlavním nádraží v pátek dopoledne nedobrzdil při zastavování osobní vlak a zastavil se o zarážedla…

Rudolf, kterého zotročil maďarský tyran, promluvil: Jedli jsme jen toustový chleba a salám

Rudolf, kterého zotročil maďarský tyran, promluvil:…

Maďar s českým jménem Miroslav Bílý (51) si udělal z pětice Čechů novodobé otroky! Nasliboval jim hory doly.…

 

iSport.cz

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x lepší než on?

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x…

Ondřeji Bankovi maminka od malička říkala: Děláš mi ostudu! Stroj se slušně, vypadáš jak vágus! Bývalý lyžař…

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL, ve 26 letech zemřel

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL,…

Byla to tragédie, jakou československý hokej do té doby nepoznal. A která ho navždy změnila. Pátého ledna 1990…

 

Reflex.cz

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších spolupracovníků posledních let Petra Horkého, Miroslava Náplavy a Vladimíra Kroce

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších…

Jeden z našich největších cestovatelů, legendární Miroslav Zikmund, nedávno pokřtil novou knihu o svém životě a…

Malá sonda do duše české hospody aneb co je skutečně zabíjí?

Malá sonda do duše české hospody aneb co je skutečně zabíjí?

Často se hovoří o krizi českých hospod a pivnic. Prý je brzy zabije zákaz kouření a EET. No nevím, zákaz kouření…