Recenze

Destract (muž 32 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Transit T300

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Transit, foto 1 Ford Transit, foto 2 Ford Transit, foto 3 Ford Transit, foto 4 Ford Transit, foto 5 Ford Transit, foto 6 Ford Transit, foto 7 Ford Transit, foto 8
Ford Transit, foto 9 Ford Transit, foto 10 Ford Transit, foto 11 Ford Transit, foto 12 Ford Transit, foto 13 Ford Transit, foto 14 Ford Transit, foto 15 Ford Transit, foto 16 Ford Transit, foto 17 Ford Transit, foto 18 Ford Transit, foto 19 Ford Transit, foto 20 Ford Transit, foto 21 Ford Transit, foto 22 Ford Transit, foto 23 Ford Transit, foto 24 Ford Transit, foto 25 Ford Transit, foto 26 Ford Transit, foto 27 Ford Transit, foto 28 Ford Transit, foto 29 Ford Transit, foto 30 Ford Transit, foto 31 Ford Transit, foto 32 Ford Transit, foto 33 Ford Transit, foto 34 Ford Transit, foto 35 Ford Transit, foto 36 Ford Transit, foto 37 Ford Transit, foto 38 Ford Transit, foto 39 Ford Transit, foto 40 Ford Transit, foto 41 Ford Transit, foto 42
 

Technické info

Přezdívka auta Van Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:18000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2198 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 18 maximální rychlost [km/h]: 139 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Už delší dobu se rozhoduji, zda-li k němu něco napsat či ne. Rád bych se s Vámi podělil o své postřehy, ale přeci jen to není mé vlastní vozidlo, na druhou stranu v něm trávím už od podzimu prakticky každý den, nutno říci, pouze jako brigádník. Na druhou stranu je to i tak dost času udělat si o něm obrázek a najít věci které se mi líbí a naopak,

Nejdřív však k základnímu popisu. Jedná se o standartní Ford Transit se středním rozvorem náprav, zvýšenou střechou, motorem o objemu 2,2 litru podávající výkon celých 85 koní (63Kw) převedený pětistupňovou manuální převodovkou přímo na přední nápravu. Je to opravdu to nejzákladnější co můžete (nebo jste mohli) mít.

DESIGN

…exteriér
Už je to šest let od uvedení na trh, co se vlastně změnilo? Kompletně přepracovaná přední část dostala svislé svítilny s velmi povedeným rozmístěním žárovek a větší masku. Ostřikovače čelního skla se přesunuly na haubnu a naopak stěrače se přesunuly pod ní. Zadní část se dočkala modernějšího vzhledu světel. Jako celek zkrátka působí neustále svěže a tak nějak… chlapsky. Samotný vůz je proveden v pošťácké tmavě modré s vélikou trumpetkou na bocích (pozornější oko zjistí, že jde o nový styl, barva je totiž o několik odstínů tmavší než u předešlých vozů). Tady bych měl první výtku, vrstva laku je totiž tak tenká že je skrz ní pomalu vidět skrz. Není tedy žádný problém zanechat v laku památku i po lehkém otření se o strom. Onen svěží design je lehce degradován celoplastovou přední maskou, která je tvořena třemi díly. Ty jsou k sobě v samotné spodní části připevněny nejspíše tureckým dobrým slovem, proto mé úsilí je zacvaknout zpět na místo, aby zase lícovaly je oplaceno jen a jen dalším JoJo efektem (ach ta levná pracovní síla…) Co ale oceňuji dnes a denně, jsou doslova obří zrcátka, za která by se nestyděl i kdejaký italský model.

…interiér
Praktický a funkční. Budíky, hlava řadicí páky a volant jsou převzaty z minulé generace Focusu, což beru jako velké plus. Velikost volantu v předešlé verzi by se dala připodobnit snad jen k prstenci Saturnu. Člověk tu také docení rozmístění tlačítek. Ano, v této verzi jich není mnoho, ale i tak jsou přesně tam, kde jsou zapotřebí. Hlavní jsou za řadicí pákou, ta ovládají ESP, vyhřívání skel a v neposlední řadě pověstný červený trojúhelníček, který vám po jeho zmáčknutí dovolí s dodávkou zaparkovat prakticky kdekoliv. Druhá věc je jejich velikost, přesně taková jaká by u aut tohoto typu měla být! Další novinkou je řadicí páka, nově na palubce. Velmi příjemná změna, která umožnila zkrátit jednotlivé dráhy stupňů a také zvýšit jízdní komfort. Dále oceníte rádio s CD přehrávačem a možností připojení MP3 přes AUX a výtečným repro systémem (a co že jsou jen dva, bassy zvládají na jedničku). Množství odkládacích ploch vám opět připomene, že sedíte v užitkáči, kam se podíváte, tam se dá něco uložit, dvě kapsy na přístrojové skrývají 12V zásuvku a AUX port, velké kapsy pro pet flašky u kolen a ještě větší kapsy ve dveřích. Avšak i zde se podepsala turecká ruka. Místy si říkáte, zda-li to dělají naschvál. Totiž v některých mezerách byste schovali i dobrých pár disidentů. To a české silnice a už to místy nepěkně vrže.

ZA JÍZDY
Pozice za volantem se mi hledá docela složitě. Důvodem je volant, který vychází pod velkým úhlem. Z tohoto důvodu je pohodlnější si posunout sedačku blíže, tady ale narazím na pedály, které jsou zase moc blízko. Elektricky nastavitelná zrcátka potěší stejně jako elektrikou ovládaná okýnka, co ovšem nepotěší je výhled do boků přes masívní sloupky. Po nastartování začne kabinou znít motor, pro někoho citlivějšího to bude až moc hlučné, pro mě na druhou stranu je to ideální. Jsem rád když semnou auto komunikuje a to se daří i přes volant díky tvrdšímu nastavení posilovače řízení. Pedály také vyžadují více síly na sešlápnutí. Tím ale nechci říci, že by byl transit nějak náročný, není to o nic těžší než řídit třebas mojí stošestku, jediný rozdíl je stodola na zádi a vyšší poloha za volantem. Podvozek sám má tvrdší charakteristiku dávající možnost občasného „agresivnějšího“ projetí zatáčkou a vůbec se nemusíte bát, podrží. Ale všeho s mírou, zadní náprava není zrovna kamarád s tímto typem jízdy.

MOTOR A PŘEVODOVKA
Áno, rok výroby před 2012 znamená, že ve standartu najdete pětistupňovou manuální převodovku, osobně si myslím, že zrovna téhle motorizaci neškodí. Jednička s dvojkou jsou velmi krátké a není žádný problém rozjíždět se i na dvojku. Ve městě při ‚50‘ točí na čtyřku rovných 1500 otáček a při 90 na pětku nad dva tisíce otáček. A jelikož maximálka je necelých 140, znamená to, že Van je s tímto motorem výhradně určen na přesuny po městě a občasně i po okreskách, mimo ně už bohužel ztrácí efektivitu. Motor má zdvihový objem 2.2 litru (2198ccm), je vybaven přímým vstřikováním common rail. Výkon 85 koní (63Kw) vrcholí na 3500 otáčkách a točivý moment 250Nm je dostupný při 1750 otáčkách. Maximálka? Dostal jsem se na indikovaných 155, překvapivě se nijak nevlaje ani neklepe.

Převody_
- 50km/h > 4.stupeň / 1550 otáček
- 90km/h > 5.stupeň / 2000 otáček
- 130km/h > 5.stupeň / 3000 otáček


Závěrem bych si dovolil říct snad jen, že mi za tu dobu co s ním jezdím přirostl k srdci a mít těch 125 koní bylo by to celé auto pro celého chlapa.

Silné stránky

Vzhled (a třeba si mě ukamenujte!)
Jízdní vlastnosti
Vhodná slabší motorizace (pohyb pouze po městě)
Pohodlné sedačky (bohužel bez bočního vedení)
Rozložení přístrojové desky, odkládací prostory
Tvrdé plasty
Velikost zrcátek
Audio soustava
Tužší nastavení řízení
Rejd a celková manévrovatelnost

Slabé stránky

Dílenské zpracování!!!
Slabá vrstva laku
Dodávkové neduhy typu tuhost karoserie (pokud neskáčete s díry do díry)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Za sedm měsíců to je už třetí prasklá žárovka v pravém předním světle ...divné

 

Novinky v recenzi

26.10.2012 23:34

Konec!

A je to. Po roce končím. Velmi nerad, protože Van na mě neustále působí jako magnet a nebylo to lehké prostě odejít. Ale nedalo se svítit a šel jsem, přenechávajíc tak svojí automobilovou lásku bezcitným pošťákům (ano, opravdu se k vozům neumíte chovat!)

Závěrem bych si dovolil malé shrnutí.
Skvělý vůz, pro nadšenýho řidiče je tohle prostě jediná možná dodávka. Nešlapeš do žádný smetany ale na tuhý pedály, přes volant citíš co se děje. Správný sezení ti bude chvilku trvat než najdeš. Jsou jenom dvě věci který haní jméno Transitu, kvalita zpracování a kvalita zpracování. Co sis proboha myslel ty turku, pod prsty ti projde palubka s mezerou tak velkou že bys tam prostrčil celej Istanbul. Snad se pro příště poučí.

Vám co jste si tu četli bych rád poděkoval, i za hodnocení, velmi potěší :)

26.10.2012 23:34

Konec

Tak a je to. Už jsem tam nemohl vydržet. A ať už byl Tranďák sebevětší magnet, musel jsem ho, smutně, bohužel opustit a nechat na pospas pošťákům, kteří se k němu prostě chovat neumějí. Je to smutné, ale tak to je.

Teď by se možná hodilo meší shrnutí...
Pocitově naprosto vynikajcí vůz, se kterým se zjižeš snad okamžitě. Tvrdé pedály i posilovač => celková jistota na silnici byla skvělá(jezdil myslím na R15). Zastavím se jen nad kvalitou zpracování, která opravdu snižuje celkové jméno Transitu.

Teď už jen zůstává otázka jaká bude následujcí generace...

18.9.2012 18:04

Brake Failure

necelých 22 000 na hodinách a Transit šel na výměnu brzdového ústrojí, týden strávený v záložních vozech není nikdy med, můj nebyl žádná vyjímka. Tranďák s nájezdem 360 tisíc z roku 2000, sedačka rozervaná, kulisa převodovky vzala do zaječích. Našlo by se toho tolik. Naštěstí nebyl van poslán do Prahy ale zůstal v Liberci, takže se oprava podařila vcelku rychle. Dokonce vyměnili zadní práh, prasklé zrcátko a rozlámanou zástěrku, vše co způsobila ruka nedbalých a věčně uspěchaných doručovatelů.

Mimochodem Van je skvěle uzpůsoben pro podřazování s meziplynem a to je vážně zábava! :)

16.7.2012 12:32

Žárovky

Sotva dosednu a otočím klíčem vidím v odraze, jak mi levé světlo opět zhaslo. To dělá kolem šesti žárovek za pět měsíců...

11.7.2012 17:24

Jízda na limitu

křičí na mě dojezd rovných nula, při rozjezdu a cestě do kopce nepříjemné škubání a předemnou stále třicet kilometrů cestování. Nakonec jsem ho odvezl úspěšně domů, ale už to nechci! :D

10.7.2012 12:34

Nové fotky a zároveň i pochyby

Udělal jsem si chvilku a nafotil tranďáka i z té praktičtější stránky. Jeden komentář ve mě vyvolal jisté pochyby o tom jak moc dobře znám své vlastní auto... Dále bych si chtěl jen postesnkout nad přibývajcím počtu řidičů doufajcí v nadpřirozené schopnosti dodávky. Je mi líto, ale ona zkrátka nedovede skočit do pole či škarpy jen proto aby oni mohli jet. Mě to osobně nevadí a uhnu (pokud tam mám místo!) do doby co jsou schopní zvednout hnátu a projevit alespoň určitou dávku díků.


Další vozy značky Ford



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

praskající žárovky, nové brzdové destičky

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
výkon motoru
10

Pro jeho účel je více než dostačujcí

spotřeba
8
hlučnost motoru
10

Jak jsem již napsal, mám rád když ke mě mluví

kvalita sedadel
9
brzdy
7
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…