Recenze

Mexis (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Citigo 1,0 MPI 55kW, Elegance

9.62 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Citigo, foto 0 Škoda Citigo, foto 1 Škoda Citigo, foto 1 Škoda Citigo, foto 2 Škoda Citigo, foto 2 Škoda Citigo, foto 3 Škoda Citigo, foto 4 Škoda Citigo, foto 5
Škoda Citigo, foto 6 Škoda Citigo, foto 7 Škoda Citigo, foto 8 Škoda Citigo, foto 9 Škoda Citigo, foto 10 Škoda Citigo, foto 11 Škoda Citigo, foto 12 Škoda Citigo, foto 13 Škoda Citigo, foto 14 Škoda Citigo, foto 15 Škoda Citigo, foto 16 Škoda Citigo, foto 17 Škoda Citigo, foto 18 Škoda Citigo, foto 19 Škoda Citigo, foto 20 Škoda Citigo, foto 21 Škoda Citigo, foto 22 Škoda Citigo, foto 23 Škoda Citigo, foto 24 Škoda Citigo, foto 25 Škoda Citigo, foto 26 Škoda Citigo, foto 27 Škoda Citigo, foto 28 Škoda Citigo, foto 29 Škoda Citigo, foto 30 Škoda Citigo, foto 31 Škoda Citigo, foto 32 Škoda Citigo, foto 33 Škoda Citigo, foto 34 Škoda Citigo, foto 35 Škoda Citigo, foto 36 Škoda Citigo, foto 37 Škoda Citigo, foto 38 Škoda Citigo, foto 39 Škoda Citigo, foto 40 Škoda Citigo, foto 41 Škoda Citigo, foto 42 Škoda Citigo, foto 43 Škoda Citigo, foto 44 Škoda Citigo, foto 45 Škoda Citigo, foto 46 Škoda Citigo, foto 47 Škoda Citigo, foto 48 Škoda Citigo, foto 49 Škoda Citigo, foto 50 Škoda Citigo, foto 51 Škoda Citigo, foto 52 Škoda Citigo, foto 53 Škoda Citigo, foto 54 Škoda Citigo, foto 55 Škoda Citigo, foto 56 Škoda Citigo, foto 57 Škoda Citigo, foto 58 Škoda Citigo, foto 59 Škoda Citigo, foto 60 Škoda Citigo, foto 61 Škoda Citigo, foto 62 Škoda Citigo, foto 63 Škoda Citigo, foto 64 Škoda Citigo, foto 65 Škoda Citigo, foto 66 Škoda Citigo, foto 67 Škoda Citigo, foto 68 Škoda Citigo, foto 69 Škoda Citigo, foto 70 Škoda Citigo, foto 71 Škoda Citigo, foto 72 Škoda Citigo, foto 73 Škoda Citigo, foto 74 Škoda Citigo, foto 75 Škoda Citigo, foto 76 Škoda Citigo, foto 77 Škoda Citigo, foto 78 Škoda Citigo, foto 79 Škoda Citigo, foto 80 Škoda Citigo, foto 81 Škoda Citigo, foto 82 Škoda Citigo, foto 83 Škoda Citigo, foto 84 Škoda Citigo, foto 85 Škoda Citigo, foto 86 Škoda Citigo, foto 87 Škoda Citigo, foto 88 Škoda Citigo, foto 89 Škoda Citigo, foto 90 Škoda Citigo, foto 91 Škoda Citigo, foto 92 Škoda Citigo, foto 93 Škoda Citigo, foto 94 Škoda Citigo, foto 95 Škoda Citigo, foto 96 Škoda Citigo, foto 97 Škoda Citigo, foto 98 Škoda Citigo, foto 99
 

Technické info

Přezdívka auta Cígo Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:6000 palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 999 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 95 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.2 maximální rychlost [km/h]: 171 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 252 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 4

Popis vozu

UPDATE:
!!! Tato recenze tu není aby jste řešili mě. Rád si popovídám o autě a budu se tu už jen vyjadřovat k autu.!!! Dokola vysvětlovat, že nejsem pan "reklama" už mě fakt nebaví..
_________________________
S dovolením se podělím o několik poznatků a zkušeností z nového vozu Citigo. Nebudu tady vypisovat technické parametry, spíše se jen podělím s dojmy běžného nenáročného uživatele.

Proč právě tento vůz? Jednoduché.. libí se mi. Jezdím převážně sám, občas ve dvou a jednou za uherský rok ve čtyřech. V běžném provozu nejsem žádný závodník. Samozřejmě jsem se dopředu svezl a bylo rozhodnuto.

VÝBAVA co stojí za zmínku:
--------------
= 3-dvéřová verze, Elegance
+ Elegance Plus (Malý kožený paket - 3. ramenný kožený volant, Signalizace vzdálenosti při parkování vzadu)
+ Tempomat s palubním počítačem
+ City Safe Drive s ESP
+ "SUNSET",
+ Kola z lehké slitiny "Auriga" 5,5J x 15"
+ Vyhřívání předních sedadel
+ Další 4 reproduktory (navíc 2 vpředu a 2 vzadu, celkem 6)
+ Prodloužená záruka na 4 roky, do 60 000 km


INTERIER:
--------------
Tyjo to je místa! To bylo první, co jsem řekl po usednutí. V první řadě je zde pro řidiče a spolujezdce spoustu místa a to i pro člověka vyššího než 190cm (můj případ). Není tu široká středová konzola a působí to na mě uvnitř vzdušně. Horší je to na zadních sedadlech, ale rozhodně na tuto třídu to není špatné! Zkusil jsem do auta dát 4 dospělý lidi (2x190 a 2x175) a úplně v pohodě a s rezervami.
Sedačky:
Nečekal jsem, že sedačky v této třídě můžou být tak pohodlné a tak mi padnout. Opravdu dobrá práce. Vůbec mi nevadí pevná opěrka, prostě to sedne. Co není hezké je, že se sedačka po sklopení nevrátí do původní polohy. To lze teda vyřešit tím, že bych si vzal 5dvéřovou, více praktickou variantu.
Přístrojovka:
3-ramenný kožený sportovní volant padne dobře do ruky. Ergonomie tlačítek a rádia v pořádku. Parádní navigace Move&Fun, na které si může zobrazovat třeba otáčkoměr, informace z palubního počítače, ovládat rádio.. Rádio má vše co potřebuji jen dobrý signál mu občas schází.. Volant je bohužel nastavitelný jen výškově což asi v této třídě není ničím neobvyklým.
Ovládání oken vždy jen pro jednu stranu mi nijak nevadí. Chvíli jsem si zvykal na to, že jsou pásy dost daleko za mnou. Když to nejde horem, tak jsem si je začal podávat spodem od boku a to už jde. Nicméně další důvod pro 5 dveří.
Lakované díly v barvě vozu uvnitř v interiéru se mi líbí.

EXTERIER:
---------------
Co se týká designu, tak tohle je zcela subjektivní disciplína. Poprvé, když jsem viděl Citigo, tak jsem měl smíšené pocity. Postupně se mi auto začalo líbit a dnes auto obdivuji. Dost velký podíl na tom má zelená metalíza spolu s 15palcovými koly „Auriga“ a tónovaná skla (SUNSET). Ač se to neslučuje s diskuzemi, tento vůz na mě působí velice elegantně a uhlazeně – né jako nějaká plastová hračka.
Velice se mi auto líbí v noci pod lampou – zelená metalíza hází parádní odlesky.


MOTOR:
------------
1,0 MPI 55kW – (silnější verze)
Příjemné překvapení. Motor je dost kultivovaný a tichý. Řekl bych, že na Citigo je tento motor tak akorát. Dá se jezdit takřka od volnoběhu (od 1000rpm), kde se motor tiše točí, nicméně v těchto otáčkách chybí krouticí moment, takže je lepší počítat s provozem od 1500rpm. Jinak motor táhne příjemně v širokém pásmu otáček (nesrovnávám s TSI). Jediná nepříjemná věc je chvění vozu buzené motorem na volnoběh. Je to všimnutelné, když zastavím na semaforech.
Silná stránka motoru je hospodárnost. Při delší šetrné jízdě jsem se s nezaběhnutým autem dostal na 3,5 – 3,7 l/100km (MFA) což je i docela hluboko pod výrobcem udávanými hodnotami. Při popojíždění po městě, na nákup, do cukrárny, pár km do práce se spotřeba zvedá.. ale nijak dramaticky. Jenom po městě se pohybuji pod 5l a kombinovaná spotřeba se mi zastavila po 400km na 4,0 litru. Dojezd na nádrž 35l je skoro 900km. Vůz má zajímavý zvuk. Při nízkých otáčkách mi přijde, jak když bručí. Dokonce známému přišlo, že to zní jak sportovní vůz :-D.

Spotřeba - výrobce: 5,9 / 4,0 / 4,7 [l/100km]
Spotřeba – moje: 4,6 /4,0 / 4,3 [l/100km]

Nebál bych se jít i do slabší verze 44kW.

PŘEVODOVKA:
--------------------
U zcela nového auta prvních pár km chodilo řazení trochu ztuha. To se však brzy zaběhlo a teď chodí přesně a příjemně. Tvar hlavice mi padne do ruky, však aby ne, když je shodná s tím na co jsem byl dosud zvyklý v Roomsteru. S chromovým rámečkem vypadá kožená hlavice elegantně.
5° - Při 90km/h příjemných 2600ot/min
Po městě se dá jezdit na 5° (1500ot/min), kdy si motor jen tak ševelí..

PODVOZEK:
-----------------
Podvozek rozhodl, že jezdím právě tímto autem. Pro mě velké překvapení. Při jízdě nemám pocit, že bych jel takovým prckem. Vůz je nečekaně komfortní a krásně zatlumený. Řízení je přesné a celkově auto reaguje na pokyny velice plynule bez žádných záludností. Je to divné, ale baví mě s ním jezdit. Ještě si vzpomínám, že tak před 10ti lety jsem takto malými auty naprosto opovrhoval. A dnes..

KUFR:
------------------
Čekal jsem to horší.. né.. jako pro 2 na výlety je to úplně v pohodě dostatečný. Nemám problém se tam naskládat, ale oproti Roomsteru musím šikovně rovnat. Praktický by byl síťový program - bohužel zatím nemám. V kufru je pár šikovných háčků. Je jasné, že to na dovolenou ve čtyřech není. Do chorvatska ve 4 lidech by vyrazil jedině člověr vyznávající silně sebemrskačství.. Ve 2 si to ale dovedu představit.
Ještě zmínim plato které se musí ručně zvedat. než jsem si na to zvykl, tak jsem se prkrát rozjel a neviděl přes něj dozadu. Ted už jsem se naučil sklápět.

Celkově jsem s vozem dost spokojený.

Ještě mám v plánu odzkoušet City Safe Drive - jen co budu mít o víkendu trochu času a seženu si pár krabic.

Silné stránky

+ úsporný motor
+ kultivovaný chod motoru
+ jízdní vlastnosti
+ prostornost
+ sedačky
+ Design (pro mě)
+ moc jich tu nejezdí a myslím, že se moc nebudou krást :-D

Slabé stránky

- slabý signál rádia
- jen výškově nastavitelný volant
Vyřešila by 5dv karoserie:
- pásy dost vzadu za sedačkou
- horší přístup na zadní sedadla
- sedadla jsou bez paměti polohy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatim nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

spokojen

 

Novinky v recenzi

28.7.2012 10:40

Aktualizace spotřeby

MFA ukazuje průměrnou spotřebu asi o 0.4l nižší.
Spotřeba – moje: 4,6 /4,0 / 4,3.


Přidat názorDiskuse: Škoda Citigo 1,0 MPI 55kW, Elegance

Další vozy Škoda Citigo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Nové auto. tak nejde jinak.

praktičnost
7
prostornost
10

Jelikož mám super místo pro nohy.

jízdní vlastnosti
10

Na tuto třídu paráda!

jízdní komfort
10

Obdivuhodný

provozní náklady
10
výkon motoru
8

Na takové to pohodové ježdění..

spotřeba
10

Spotřeba jak motorka :-D

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…