Recenze

Teil (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Volkswagen Passat B6

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 1 Volkswagen Passat, foto 2 Volkswagen Passat, foto 3 Volkswagen Passat, foto 4 Volkswagen Passat, foto 5 Volkswagen Passat, foto 6 Volkswagen Passat, foto 7 Volkswagen Passat, foto 8
Volkswagen Passat, foto 9 Volkswagen Passat, foto 10 Volkswagen Passat, foto 11 Volkswagen Passat, foto 12 Volkswagen Passat, foto 13 Volkswagen Passat, foto 14 Volkswagen Passat, foto 15 Volkswagen Passat, foto 16 Volkswagen Passat, foto 17 Volkswagen Passat, foto 18 Volkswagen Passat, foto 19 Volkswagen Passat, foto 20 Volkswagen Passat, foto 21 Volkswagen Passat, foto 22 Volkswagen Passat, foto 23 Volkswagen Passat, foto 24 Volkswagen Passat, foto 25 Volkswagen Passat, foto 26 Volkswagen Passat, foto 27 Volkswagen Passat, foto 28 Volkswagen Passat, foto 29 Volkswagen Passat, foto 30 Volkswagen Passat, foto 31 Volkswagen Passat, foto 32 Volkswagen Passat, foto 33 Volkswagen Passat, foto 34 Volkswagen Passat, foto 35 Volkswagen Passat, foto 36 Volkswagen Passat, foto 37 Volkswagen Passat, foto 38 Volkswagen Passat, foto 39 Volkswagen Passat, foto 40 Volkswagen Passat, foto 41 Volkswagen Passat, foto 42 Volkswagen Passat, foto 43 Volkswagen Passat, foto 44 Volkswagen Passat, foto 45 Volkswagen Passat, foto 46 Volkswagen Passat, foto 47 Volkswagen Passat, foto 48 Volkswagen Passat, foto 49 Volkswagen Passat, foto 50 Volkswagen Passat, foto 51 Volkswagen Passat, foto 52 Volkswagen Passat, foto 53 Volkswagen Passat, foto 54 Volkswagen Passat, foto 55
 

Technické info

Přezdívka auta Pašík, Kráva Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.1 maximální rychlost [km/h]: 206 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 513 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3

Popis vozu

Jelikož se tu již vyskytuje celá řada passatů, asi nemá cenu auto nějak zásadně popisovat. Spíš bych se pokusil stručně sepsat objektivní pohled na snad nejrozšířenější flotilové auto v česku, jak ho vidím já, jako soukromý uživatel a tím třeba pomoct ve výběru případným zájemcům o tyto ojetiny.
Když sme se na jaře 2006 rozhodovali pro "nové ojeté" auto, volba padla na passata B6 s obligátním 140k dvoulitrovým turbodieselem ve výbavě comfortline z několika důvodů (renomé značky, dobrá zkušenost se škodovkama, praktičnost auta, octavii kombi sme nechteli a ojetiny posledního modelu mondea byly tehdy ještě moc drahé, jiné značky nepřicházely z osobních nebo finančních důvodů v úvahu), ale hlavně protože v passatech je postě šíleně veliký výběr, což bylo pro naše velmi specifické požadavky u ojetiny potřeba. Výběr nakonec padl na 3leté auto s najetýma 90 000 km po operativním leasingu.
Po 50 000 km (já sem najezdil z toho tak 20 000), můžu auto vřele doporučit pro rodinné užívání. Auto má skvělý poměr užitná hodnota/cena. Možná to bude vypadat, že auto hodně pomlouvám, ale prostě já sem se tyto detaily před koupí nikde nedočetl (nicméně hodnocení auta tím prakticky neklesá).
Pejorativním jménem kráva tomu říkám já, protože je to prostě strašně velký a dlouhý auto, né že by bylo blbý :-))

Silné stránky

Mezi silné stránky bych vyzdvihl hlavně neuvěřitelně intutivní ovládání a pohodlí auta na všech 4 sedadlech. Hlavně vzadu to leckde bývají spíš lavice, ne tak v B6ce, při 16ti hodinové cestě v kuse v létě sme byli všeci jako v bavlnce. Za volantem je to procházka růžovým sadem ergonomie - všechno je tam kde má být, loktení opěrka, polstrování dveří pro levý loket, kolena se mi (183cm) neopírají o tvrdý plast, sedadlo nastavitelné nejen výškově, ale i sklopení sedáku a na 2 místech nastavitelné elektrické bederní opěrky, prostě za volantem 9 bodů z 10 (proč jen 9 viz dále).
Dále:
- bezpečnost vozu - ESP a 10 airbagů, brzdový asistent
- výborná fčnost všech čudlíků, jejich logické uspořádání, snadnost ovládání (až na jednu vyjímku)
- úspornost motoru - dlouhodobý průměr máme 6,3 a je to kombinace maloměsto:většíměsto:okresky:dálnice asi tak 35:5:40:20. Jinak při 135kmh na tachometru (odpovídá 130 reálných) na šestku si veme 6,3L, při 95kmh (90 reálných) na šestku nějakých 5 litrů. Ve městě při 53 (50 reálných) na čtverku něco kolem 4,5 litrů. Tato data jsou odečtena z aktuální spotřeby na relativní rovince při zapnutém tempomatu, na který já osobně jezdím prakticky kdykoli to jenom trochu jde (razím teorii, že raději budu hlídat provoz okolo mě než rychlost)
- natáčecí xenony s corner fcí jsou prostě úžasné
- výborný digitální tempomat
- elektronická ruční brzda, která se při rozjezdu sama vypne, takže hlavně pro dámy veliký pomocník při rozjedu do kopce :-))
- neprovokativní, konzervativní, ale docela reprezentativní design nepřeplácaný chromem (na rozdíl od verzí highline)
- veliká užitná hodnota po sklopení zadních sedadel
- do přihrádky v předních dveřích se pohodlně vleze 1,5 litrová lahev (dozadu ne)
- komfortní podvozek, který nesvádí ke sportování, cestování v passatu s tímto motorem je o pohodlí, né o blbnutí a gumování
- nakonec ještě musím zmínit motor s výkonovou rezervou pro bezpečné předjíždění.

Jinak passat se nejlíp cítí (překvapivě) na dálnicích, kde v rámci českých rychlostních limitů probíhá vše v naprostém klidu a bez emocí, což je poslání toho auta, přepravit z místa A do místa B a co nejméně unavit cestováním posádku. O emocích toto auto opravdu není, jako ojetina prostě ideální pro rodinu o max 4 členech. Na řádění máme jiná auta ;-)

Slabé stránky

Slabých stránek se kupodivu najde celá řada. Ač lecko píše, jak je to dokonalý německý stroj, není tomu tak. Nicméně musím dopředu zdůraznit, že nic ze mnou jmenovaných slabých stránek není vlastně opravdový problém, který by mě vzhledem k pořizovací ceně takovéhoto ojetého auta mohl urazit či našvat (vlastně krom jedné mouchy). Jedná se o tyto maličkosti:
- drnčení palubovky a středového tunelu na kostkách, rozbitých silnicích a dálnicích typu D1 (hluk není tragický, lehce ho jde zastřít puštěným radiem)
- hlučný motor a vibrace v zátahu někde mezi 1800 a 2000ot., to opravdu rozrezonuje celé auto a člověk má pocit jak ve 120ce škodovce :-) opět se tomu dá vyhnout, prostě si podřadit a vyhnout se mučení motoru v těchto otáčkách, ve vyšších už je to prostě pohodový PDčko se svým typickým průběhem, jak ho máme rádi (nebo nesnášíme, jak kdo, že:-))
- aerodynamický hluk vznikající asi kolem hagusů a to výhradně v rychlostech 95-105 (opět řešením je rádio)
- trochu horší nastupování předními dveřmi (mi je 24, takže v pohodě, děda už by s tím měl problém)
- při mých 183cm mi malinko brání ve výhledu vpravo-dopředu středové zpětné zrcátko, taky A sloupky sou trochu širší než sem byl zvyklý z octavie I, je třeba si na obě věci zvyknout a dávat pozor (za A sloupek se při přijíždění na kruháč klidně schová celé auto)
- co pánové ve VW jako jediné opravdu nevychytali je fakt, že při dešti po otevření kufru voda krásně steče na roletku a do kufru. Né všechna, jen minoritní část, ale mokro a po zaschnutí špína tam prostě je.
- roletka nemá kolejnice, takže plandá
- paradoxně ve většině aut bývá tzv. přečudlíkováno, tu nám jeden čudlík chybí! Na 3 kolečkách ovládání klimatizace se nalézá dalších 6 čudlíků: 1.kolečko - vyhřívání předního okna + vyhřívání zadního okna, 2.kolečko - tl. OFF a maximální ofuk předního okna, 3.kolečko - tl. AUTO a tl. ECON. A ouha, kde je tlačítko DUAL, abychom mohli ovládat nastavení teplot pro řidiče i spolujezdce najednou??? Prostě pokud máte vyhřívání předního okna, musíte se rozloučit s tlačítkem DUAL :-)) je to kravinka, ale přijde mi to vtipný (u byznys auta, ve kterém se předpokládá často jeden člověk na palubě. Hlavně v létě při častějším štelování teploty to zbytečně odpoutává pozornost od řízení, škoda)
- ukazatel rychlosti na budíku ukazuje o 1 až 3km/h víc, než je nastavené na tempomatu
- blbnou parkovací senzory, prostě si to pípá jak chce a vůbec se na to nedá spolehnout, před týdnem jsem se od dýlera v Seatu dověděl, že by to mohl být problém ve zoxidovaném čidle... zkusíme pořešit při příští návštěvě servisu, speciálně se tam nepojede, umíme parkovat u bez toho
-chybí chňapák na pakovací lístky
- náklady na servis, do auta se za ty 2 roky na mimořádkách nějakých 30k nacpalo (nicméně najezdíme 25k km za rok, takže se to určitě všechno ještě vyplácí a navíc kdo říká, že jiné konkrétní auto by se nikdy nijak nepokazilo)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

S autem byly od začátku trochu trable (servisujem v Eurocar Zlín, pohodový přístup, no problem).
- hned po měsíci začala blbnout el. ruční brzda, prostě se občas rozhodla nevypnout na povel od čudlíků ani při pokusu se rozjet. Jednou sem s tím zůstal viset na dost frekventované křižovatce, kdy mě to pustilo asi po 10. restartování auta... hnus... nicméně opraveno a 2 roky funguje precizně (byla závada v samotné čudlíku prý nebo co).
- taky hned na začátek (pro změnu taťkovi) auto přestalo táhnout, jako by prý mělo 20 koní, že nebyl schopný ani předjet traktor... už nevím co to bylo, ale stačilo 2x restartovat auto, pak nám asi nahráli v servisu nový soft a od té doby nezlobí
- letos na jarní prohlídce nám oznámili, že máme vadný 2 vstřiky. Tím se vysvětlil fakt, že nám to poslední dobou dost často zdechalo při rozjezdech (opět několikrát způsobená ostuda na frekventovaných křižovatkách). Oprava měla vyjít na nějakých 30 tisíc, naštěstí to v servise domluvili s fabrikou, že s náma VW šel napůl na materiálu i práci - tady je třeba říct, že to může být způsobeno naším tylem jízdy, kdy se s autem často courá po městě, furt startuje, jezdí krátké vzdálenosti. Taky se neví, kdo s tím jezdil před náma. Každopádně po výměně je auto zase jako nové, líp jede a není tak hlučné.
- jinak ostatní opravy jako rozvody, oleje, bzdy prostě normálka, to je u všech aut stejný

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce Rupexim s.r.o. Vestec, všechno v pohodě, nevypadá to, že by byl přetočený tachometr... snad =)

P.S.

fotky dodám, musím někdy nafotit, jestli to má nějaký smysl, celou recenzi sem nechtěl pojmout jako nějaké chlubení se nebo předvádění toho, co nám stojí u baráku, ale jako návod pro potenciální zájemce o toto auto.

 

Novinky v recenzi

23.5.2011 15:01

Fotky

Protože sem zjistil, že do hodnocení auta ostatními uživateli se počítá i fotogalerie, což mi vzhledem k absenci fotek hodně snižovalo rating ( :-D :-D ), tak sem to hned dneska nafotil aspoň mobilem jak to stojí vedle baráku, žádné velké umění, není to auto stylovka :-)


Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Za 50 000km zklamalo vlastně jen 2x a to hned na začátku, teď autu 100% věříme - OPRAVA spolehlivosti, včera odešel po cestě vstřik, auto zdechlo a už nenastartovalo... takže poprvé v životě nám odtahovali auto :-(

praktičnost
10

4 lidi na 14 dní v zahraničí no problem, proto za 10.

prostornost
10

Nemá chybu (testováno pro lidi do 186cm)

jízdní vlastnosti
10

Podotýkám, že toto hodnotím pro účely, pro které je passat 2.0TDI koncipován.

jízdní komfort
9

Povrzávání interiéru to malinko kazí.

provozní náklady
8

Nafta v pohodě, ceny servisů sou horší.

náhradní díly
8

Octavia I to není...

výkon motoru
9

Sem zhýčkaný 150k 1.8T z oktávky... ale pro běžný provoz naprosto dostačující, jestli je auto naložené po střechu nebo jede jen řidič se prakticky nedá poznat.

spotřeba
9

1.9ka by asi žrala míň.

hlučnost motoru
7

Mezi 1800 a 2000 ot. po sešlánutí pedálu dost rachot.

kvalita sedadel
9

Jako v bavlnce, při porovnání s mondeem, alhambrou (můj pocit). Jen chybí lepší boční vedení.

brzdy
10

Brzdí to :-))

zavazadlový prostor
9

Oktávka kombi to prostě není :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…