Recenze

Qwertz (muž 47 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Subaru Outback 3,6R

9.51 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru Outback, foto 1 Subaru Outback, foto 2 Subaru Outback, foto 3 Subaru Outback, foto 4 Subaru Outback, foto 5 Subaru Outback, foto 6 Subaru Outback, foto 7 Subaru Outback, foto 8
Subaru Outback, foto 9 Subaru Outback, foto 10 Subaru Outback, foto 11 Subaru Outback, foto 12 Subaru Outback, foto 13 Subaru Outback, foto 14 Subaru Outback, foto 15 Subaru Outback, foto 16 Subaru Outback, foto 17 Subaru Outback, foto 18 Subaru Outback, foto 18 Subaru Outback, foto 18 Subaru Outback, foto 21 Subaru Outback, foto 22 Subaru Outback, foto 23 Subaru Outback, foto 24 Subaru Outback, foto 25 Subaru Outback, foto 26 Subaru Outback, foto 27 Subaru Outback, foto 28 Subaru Outback, foto 29 Subaru Outback, foto 30 Subaru Outback, foto 31 Subaru Outback, foto 32 Subaru Outback, foto 33 Subaru Outback, foto 34 Subaru Outback, foto 35 Subaru Outback, foto 36 Subaru Outback, foto 37 Subaru Outback, foto 38 Subaru Outback, foto 39 Subaru Outback, foto 40 Subaru Outback, foto 41 Subaru Outback, foto 42 Subaru Outback, foto 43 Subaru Outback, foto 44 Subaru Outback, foto 45 Subaru Outback, foto 46 Subaru Outback, foto 47 Subaru Outback, foto 48
 

Technické info

Přezdívka auta Subaru Outback 3,6R Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:30000 palivo: benzin počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3630 výkon [kW]: 191 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.5 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 526 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

Jde o Subaru Outback 3,6R, modelový rok 2011 v barvě Satin White (bílá perleť).

Než jsem ho pořídil, dlouho jsem vybíral a v nakonec jsem vybíral mezi novým Volvem XC60, S80/V70 D5 AWD, lehce jetým Audi A4 nebo A6 3,0 TDI quattro. Jakmile jsem ale vyzkoušel tohle auto (měl jsem ho půjčené na víkend), nechtěl jsem nic jiného, a to i za cenu vyšší spotřeby :)

Motor je plochý 6ti válcový boxer o objemu 3,6l, který má spoustu síly i v nízkých otáčkách. Opravdu rychlý je však od 4.000ot/min. Co je zde také potřeba zmínit, je jeho krásný (i když spíše decentně utlumený) zvuk, který připomíná motory Porsche, okamžité reakce a skutečnou ostrost před omezovačem - je to prostě velký atmosférický motor a po mé zkušenosti s diesely je to nádhera. Pokud máte dobře zařazeno, působí o dost rychleji než ukazuje zrychlení z 0-100km/h. Na druhou stranu nemá krouťák jako 3litrové diesely a je ho potřeba víc točit.

Na motor je v této verzi napojena standardní 5st. automatická převodovka s řazením pádly. Jde o klasický automat s hydrodynamickým měničem s tím, že na tento typ převodovky reaguje přiměřeně rychle na pokyny pádly (zejména v režimu Sport Sharp).

Velmi dobrý je i systém SI-Drive, kterým lze přepínat charakteristiku vozu (především motor / převodovka) mezi režimy Intelligent / Sport / Sport Sharp. Mezi jednotlivými stupni jsou citelné rozdíly. Na běžné ježdění postačí režim Intelligent, režim Sport Sharp je naopak opravdu hodně ostrý, přijde mi to jako dobrá varianta pro zábavu a předjíždění.

Auto je v maximální možné výbavě, s vynikajícím DVD audio systémem McIntosh s 10 reproduktory, zesilovačem a subwoferem.
Dokopil jsem dále plech pod motorem, plastovou ochranu nárazníků a prahů, sluneční clony na zadní okna, 12V zásuvku v kufru a DVD systém pro cestující na zadních sedadlech.

Pokud jde o obutí auta, namísto standardních pneu Yokohama Geolander M+S, které v létě ani v zimě příliš nedrží jsem na zimu zvolil na doporučení prodejce 17" Nokian WR2 (fungují bez připomínek). Na léto jsem koupil originál 18" ráfky Subaru a pneumatiky Michelin Latitude Diamaris 225/55 (také bez připomínek). 18" a lepší pneu jsou na jízdních vlastnostech znát a komfort neutrpí. Doplnil jsem fotogalerii i o fotky s letními koly.

Údaje o systému pohonu 4x4 - u této verze Outbacku (každá verze Outbacka má jiný systém) jde o elektronicky řízený systém s centrálním a zadním diferenciálem se základním poměrem rozdělení 45% x 55% ve prospěch zadní nápravy.

Pokud jde o základní popis chování podvozku - na kluzkém povrchu má tendenci být spíše lehce přetáčivý s tím, že je nádherně řiditelný plynem. Na suchu je auto na limitu spíše nedotáčivé a je samozřejmě o dost těžší ho "utrhnout". Do zatáček je potřeba jet "pod plynem", hezky se usadí, celkem se nakloní, ale...drží a drží :) Parádní disciplínou na suchu jsou rozbité venkovské okresky. Podvozek pobere všechny díry a je možné jet hodně rychle.

Určitě můžu potvrdit, že tohle Subaru umí být opravdu zábavné. Často schválně podřazuji a užívám si zrychlení a nádherného zvuku ve vyšších otáčkách a samořejmě také zatáček. Protože jde jen o 5st automat, dvojka je relativně dlouhá a vystačí přes 100km/h, což je super v ostřejších zatáčkách na okreskách - netřeba řadit trojku.

Rád bych ještě zmínil funkci stabilizačního systému. Předně je super, že systém je možné skoro úplně vypnout. Asi to nebude vypnuté zcela, ale v praxi jde s autem při "vypnuté" stabilizaci dělat téměř cokoli (viz mj. i zimní fotky). Pokud je systém zapnutý, je poměrně "laxní" což mi zpočátku připravilo pár překvapení, ale dá se na to zvyknout. Mám dojem, že je nastavený celkem sympaticky tak, aby se se situací nejprve "popral" povozek a až teprve potom elektronika.

Na závěr - nedávno jsem změřil zrychlení 0-100kmh a brzdnou dráhu (na letnich pneu). Nejlepší zrychlení 7,9s odpovídá tomu, že auto asi moc šetřím, brzdná dráha ze 100kmh byla něco málo přes 38m, což mi příjde na tak veké auto super.

Silné stránky

Motor, motor a zase motor (zvuk, síla, kultivovanost). Samozřejmě také podvozek a opravdu výborné jízdní vlastnosti. Nejen na sněhu / kluzkém povrchu, ale všude platí - suverénní síla, stabilita, trakce, čitelnost a...velká zábava. Asi bych se měl zmínit také o prostornosti a vysokém komfortu.

Slabé stránky

Zatím žádné velké, snad možná menší nádrž.
Také několik drobností, jako třeba mizerný palubní počítač, různá pípání a nemožnost pustit audio bez zapnutého zapalování.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím nemám

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

L.L.Carpenter, Praha. Zkušenosti výborné.

 

Novinky v recenzi

30.10.2011 22:20

Nové letní fotky + video ze Sosnové

Doplněny letní fotky na 18´´ kolech + video ze Sosnové (září 2011)

26.12.2010 14:16

zakoupeno na konci listopadu 2010, recenzi tprve chystám.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Subaru Outback 3,6R

Další vozy Subaru Outback



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím těžko komentovat, vše funguje jak má.

praktičnost
9

Velmi praktické auto. Velký kufr, samostatně polohovatelná zadní sedadla, vše působí velmi bytelně. Horší je ale nádrž pouze na 65l na dlouhých a rychlých cestách se musí poměrně často tankovat.

prostornost
10

Větší než některá "velká" SUV, spousta místa zejména vzadu a v kufru.

jízdní vlastnosti
10

Výborné. Zejména v zimě - na sněhu a ledu naprosto úžasné. Výborná schopnost absorbovat rozbité české silnice - umožňuje jet rychle i tam, kde ostatní brzdí :)

jízdní komfort
9

Oproti Outback 2,0D, který se o něco víc naklání je 3,6R tvrdší, nicméně pokud jde o komfort, není nač si stěžovat, naopak :) Na dlouhé cesty je vynikající sedět vzadu..

provozní náklady
7

Spotřeba je zhruba co jsem očekával, mimo město naprosto OK (cca 10-11 l/100km), ve městě tak 13l/1OOkm.

náhradní díly
8

zatím nemohu komentovat.

výkon motoru
10

Pro tento typ auta zcela dostatečný. Není to žádné sportovní auto, ale má velmi suverénní projev. Velmi příjemné je i pádlové řazení, které reaguje poměrně rychle.

spotřeba
7

Dlouhodobý průměr nyní 11,8l/100 km. Ale..nešetřím ho.

hlučnost motoru
10

Moc pěkný zvuk motoru, zejména rozjezdy a v otáčkách od 4.000ot/min. I při klidné jízdě a při rozjezdech má charakteristický "bublavý" zvuk boxeru.

kvalita sedadel
9

Velmi slušná. Záda nebolí, a to jsem už jel několikrát cca 800km cestu. Vzadu, jak jsem už psal - vynikající.

brzdy
9

Nemám připomínek. Jde tuším o koutouče s vnitřním chlazením na všech kolech. Brzdná dráha ze 100kmh na letních michelinech je 38m.

zavazadlový prostor
10

Co dodat - veliký. Cca 530l pod roletku musí stačit snad každému.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…