Recenze

ricz73 (muž 51 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Nissan Pathfinder

9.82 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan Pathfinder, foto 1 Nissan Pathfinder, foto 2 Nissan Pathfinder, foto 3 Nissan Pathfinder, foto 4 Nissan Pathfinder, foto 5 Nissan Pathfinder, foto 6 Nissan Pathfinder, foto 7 Nissan Pathfinder, foto 8
Nissan Pathfinder, foto 9 Nissan Pathfinder, foto 10 Nissan Pathfinder, foto 11 Nissan Pathfinder, foto 12 Nissan Pathfinder, foto 13 Nissan Pathfinder, foto 14 Nissan Pathfinder, foto 15 Nissan Pathfinder, foto 16 Nissan Pathfinder, foto 17 Nissan Pathfinder, foto 18 Nissan Pathfinder, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Pathfinder Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:43100 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2488 výkon [kW]: 128 kroutící moment [Nm]: 403 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.8 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10.1

Popis vozu

K našemu domu vede cca 500 m dlouhá neudržovaná a nezpevněná cesta, která je místy celkem strmá. Už 10 let si říkám, že příští auto bude čtyřkolka. Teď se moje přání vyplnilo a 29. prosince jsem si domů přivezl Nissan Pathfinder. Výběr auta byl dlouhý, potřebujeme totiž 6 míst. Miniauta typu Outlander & spol jsem hned zavrhnul. Postupně se výběr zúžil na Volvo XC90, Pathfindera, Pajero, a ix55. Volvo jsme si byli projet, ale mělo poměrně dost najeto (přes 130 tis.), výbava nic moc a prostor uvnitř se nám zdál dost stísněný. Pajero má naprosto nemožně řešenou 3. řadu sedadel, ix55 je na trhu teprve krátce, takže se nedá sehnat v rozumné cenové relaci.

Nakonec vyšel z výběru vítězně právě Nissan. Nabízí nejvíce prostoru ve 3. řadě a největší kufr při plném obsazení. Navíc má samostatně otevíratelné zadní okno, což je docela praktická věc, hodně utáhne (souprava s vlekem může vážit až 5,88 tuny!), terénní schopnosti se mi jeví jako nejlepší kompromis mezi SUV a ryzími off-roady.

Shodou okolností jsem narazil na necelé 4 roky starý vůz, který má najeto pouhých 43 tis. km (byl to 3. automobil v rodině). Je ve vynikjícím stavu, s historií, servisní knížkou, bez závad a vypadá jako nový.

Chtěl jsem auto s automatickou převodovkou, ale dost jsem se jí bál - hlavně kvůli některým příspěvkům na auto.cz, kde je uváděna spotřeba až 15 litrů, a také kvůli článku o Pathfinderu na autoweb.cz. Naštěstí musím říct, že nic z toho není pravda. Autor na autoweb buď neví co mluví, nebo zrovna týden předtím jezdil s nějakým supersportem - těžko říct. Pravda je ta, že automat v Pathfinderu je naprosto v pohodě. Řadí jemně, dá se bez problémů řadit plynem, při kickdownu je akcelerace na takto velký vůz výborná a spotřeba po ujetí 700 km mi zatím vychází na 10,1 litru (15% město, 60% běžné silnice rychlostí kolem 100 km/h, zbytek dálnice na tempomat 130 km/h, trošku zábavy v terénu). Při 130 točí motor pohodových 2500 ot./min. Odhlučnění je velmi dobré

Silné stránky

Vzhled - auto vypadá skutečně majestátně, líbí se mi hlavně velká kola a střešní nosiče. I když to nevypadá, výškou atakuje běžné dodávky.

Prostornost - místa je všude dost. Se svými 193 cm si pohodlně sednu sám za sebe, děti mají ve 3. řadě místa dostatek. Kufr sice není při plném obsazení moc velký, ale pořád je větší než u konkurence. V 6 lidech už je prostor pro zavazadla bez problémů.

Praktičnost - všude je spousta přihrádek, u všech sedadel jsou držáky na lahve, z auta je dobrý výhled. Ani parkování mi nedělá problémy, parkovací kamera může být pohodlná, ale rozhodně není nezbytná.

Terénní schopnosti - nepotřebuju auto, které se bude brodit metrem bláta nebo šplhat po skalách. Na naši cestu je ideální - zrovna dneska napadl sníh a zatímco ostatní řidiči u nás nechávali auta pod kopcem nebo potupně couvali dolů, my vyjeli s plně obsazeným autem až nahoru jako po hladké asfaltce. Také na občasné cesty do lesa pro dříví je Pathfinder výborný, i díky schopnosti uvézt až 3 tuny na přívěsu.

Další výhodou je servisní interval 30 tis. km.

Slabé stránky

Jsem nadšený, takže zatím žádné. Snad jen větrání nemá takový výkon, jak bych očekával - při jízdě zůstávají zadní okna dlouho zamlžená. Zkusím nechat zkontrolovat a případně vyměnit pylový filtr.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné. Chystám se jezdit do Příbrami. Při telefonické "lustraci" historie auta podle VIN byl pracovník servisu ochotný.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto koupeno u firmy Opex v Opavě. Majitel splnil vše co slíbil, se službami jsem byl spokojen. Na přání auto dovezou zdarma kamkoliv po republice až před dům.

10.1.2010

Napadly všude haldy sněhu. Auto si vede skvěle, jízdní vlastnosti jsou dokonalé - 30-40 cm hluboký sníh není problém. Naší cestu prohrnutou malotraktůrkem rozšiřuju tak, že do kopce jezdím jedním kolem v odhrnutém sněhu. Auto ani jednou nezaváhalo.

Skvělý je režim Auto - v prudší zatáčce se dá jemným přišlápnutím plynu lehce utrhnout zadek a auto si nasměrovat tam, kde ho chci mít. Funguje to bez chyby!

Zklamání mi přivodily originální střešní příčníky - mají skvělou aerodynamiku, ale jsou cca o 2 mm (!) širší než úchyty mého boxu Thule, takže box na střechu prostě nedostanu. Budu muset úchyty nějak roztáhnout a vytvarovat.

Spotřeba v tomhle počasí malinko stoupla, ale pořád se drží na pěkných 10,4 l/100 km.

 

Novinky v recenzi

15.1.2012 20:53

Snow drifting

Při té troše sněhu, co teď máme, jsem půjčil auto patnáctiletému synovi ;)

http://www.youtube.com/watch?v=FQEZMrO8lsY&feature=youtu.be

24.3.2011 19:05

Po roce

Auto jezdí pořád naprosto skvěle a bez závad. Po 20 tisících namísto předepsaných 30 jsem nechal vyměnit olej a filtry. Během zimy jsem zřejmě vybral někde nějakou větší díru a vysypalo se ložisko na pravém předním kole. Díl s nábojem stál 14 tisíc, opraveno za 2 hodiny.

10.6.2010 09:37

Po půl roce

Mám auto půl roku, tak se chci podělit o další zkušenosti. Po zkušenostech snad se všemi předchozími auty, která musela čas od času do servisu (nezmiňuju renault laguna, který měl v servisu vyhrazené parkovací místo) první věc, ze které jsem nadšený - za půl roku ani jedna sebemenší závada - prostě nic! Do auta leju naftu a o nic dalšího se nestarám. Spotřeba se při používání pohonu 2WD ustálila mezi 8 a 9 litry, což je taky vynikající. V létě se chystáme na Korsiku, koupil jsem si mapu se silnicemi označenými jako "4WD", tak se těším! Určitě doplním i nějaké fotky :)

10.4.2010 22:08

10.4.2010

Auto jezdí pořád skvěle a pořád jsem moc spokojený, zatím zcela bez závad! Přezutím na letní kola a využíváním pouze pohonu 2WD klesla spotřeba podle počítače na 8.2 litru (v reálu cca 9), což na tak velké a těžké auto s automatem považuji za vynikající hodnotu. Nechal jsem namontovat tažné zařízení Westfalia (cena i s montáží necelých 7K), dnes jsme odvezli první věci s přívěsem a těším se na první zážitky s karavanem.

14.1.2010 19:16

14.1.2010

Přestal svítit pravý xenon. Proto jsem nechal výbojky i s vysokonapěťovými jednotkami z auta vyndat a místo nich přišly klasické H4 a diodová světla na denní svícení. Překvapil mě rozdíl - halogeny, na které jsou těla světlometů konstruovaná, svítí daleko líp než dodatečně montované xenony. Nenechávají před autem černý flek, kvůli kterému nebyla dálková světla prakticky použitelná. Teď obrovské reflektory Nissana dálkovými světly osvětlí silnci jedna báseň.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Nissan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím žádný problém. Ani servisní historie žádné problémy neuvádí

praktičnost
10

Interiér mi přijde velmi praktický - jednoduchý v dobrém slova smyslu

prostornost
10

Prostornost odpovídá mým požadavkům

jízdní vlastnosti
10

Jízdní vlastnosti odpovídají určení vozidla a jsou velmi dobré

jízdní komfort
10

Komfort je velmi dobrý - záda nebolí, motor i venkovní hluk je dobře izolovaný.

provozní náklady
10

Kromě nafty nic, spotřeba rozumná.

náhradní díly
10

Zatím žádné

výkon motoru
10

Odpovídá účelu vozidla - při dosavadním pohybu mimo silnici se jeví jako zcela dostatečný, na silnici auto klame tělem - lehce si brumlá kolem 2 tis. otáček a na tachometru je přes 100 km/h.

spotřeba
10

V zimě 10-11, přes léto 9. Paráda

hlučnost motoru
10

Není to ideál benzínového motoru, ale s ohledem na objem a palivo jsem spokojen.

kvalita sedadel
10

Velmi dobrá, textilní čalounění je příjemnější než kožené - člověk po sedadlech při bočních náklonech tolik nejezdí.

brzdy
10

Brzdy jsou velmi lehké (lehčí než u naší Hondy Accord) a účinné. Vzhledem k celkové hmotnosti vozidla až 2880 Kg je nutno počítat s delší brzdnou dráhou.

zavazadlový prostor
10

Při plném obsazení větší než u konkurence, při použití 5 míst obrovský. Navíc je všude spousta přihrádek a háčků pro uchycení sítí nebo popruhů. V případě potřeby se z jeho podlahy jedním pohybem vyklopí jedna či dvě sedačky.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…