Recenze

Tymkoo (muž 35 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Felicia

9.78 Uživatelé

Hodnoceno: 48× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7
Škoda Felicia, foto 8 Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11 Škoda Felicia, foto 11 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 14 Škoda Felicia, foto 14 Škoda Felicia, foto 15 Škoda Felicia, foto 16 Škoda Felicia, foto 17 Škoda Felicia, foto 18 Škoda Felicia, foto 19 Škoda Felicia, foto 20 Škoda Felicia, foto 21 Škoda Felicia, foto 22 Škoda Felicia, foto 23 Škoda Felicia, foto 24 Škoda Felicia, foto 25 Škoda Felicia, foto 26 Škoda Felicia, foto 27 Škoda Felicia, foto 28 Škoda Felicia, foto 29 Škoda Felicia, foto 30 Škoda Felicia, foto 31 Škoda Felicia, foto 32 Škoda Felicia, foto 33 Škoda Felicia, foto 34 Škoda Felicia, foto 35
 

Technické info

Přezdívka auta jeď ty křápe!!! Rok výroby 1996 Koupeno nové najeto [km]:165000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 100 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 447 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Dobrý den,
rád bych vás seznámil s naším rodinným vozem.
Recenzi vezmu z pohledu řidiče-začátečníka a občas budu srovnávat s těmy pár auty, které sem měl tu čest řídit. bohužel žádné skutečně srovnatelné krom škody 105 to nebylo:-D

Takže
jedná se o Felicii ve verzi combi vyrobenou v roce 1996, takže daleko před faceliftem přední masky( i když tahle mi stejně připadá hezčí). U nás navíc nic jiného než kombík nepřicházelo v úvahu.Ale i tak byl ten kufr občas malý. mít pod nohama pytel brambor, demižon vína či melouna, to nebyl žádný problém.
Auto je ve výbavě hight social edition. to znamená že kromě imobilizéru, střešního okna a schránky na kazety nemá auto vůbec ale vůbec nic. přesto sme si v tom prvních 5 let připadali jako králové. mrzí mě bohaté venkovní oplastování (zrcátka, kliky,blatníky), chybějící mlhovky, místo obrovských hodin by se hodil otáčkoměr a občas i palubní počítač na měření spotřeby. na stahování okýnek kličkou si člověk zvykne a když se přitom moc nekroutí a stahuje rychle tak to zvenku vypadá jak kdyby to bylo v elektrice:-D

Motor a výkon
klasická třináctistovka s 50kw a dvěma ventily na válec. to znamená že do táhlého kopce je třeba mít plyn na podlaze jinak se po pár metrech prostě zastavíte. ted teda trochu přeháním. protože když v autě jedu sám nebo ve dvou tak si na nedostatek výkonu fakt nestěžuju. Auto má přeprogramovanou řídící jednotku. to se projevuje tím, že auto má lépe využitelné spektrum otáček a hlavně lépe táhne. Ale sporťák z toho stejně není. ve 4 lidech, plným kufru a s plným vozíkem nás do dlouhého táhlého kopce dohánějí i kamioni. ale kdo by se taky divil když motor místo jedné tuny táhne tuny 2.

Dále je třeba vyzdvihnout spotřebu, která je u toho auta skutečně úžasná. pohybuje se kolem 5,5 litrů na 100km. a to málokdy v autě jede jenom řidič. občas i půlka prasete + 4 dospělí..

i tak tak ta spotřeba snad nikdy nebyla nad 6 litrů. ono je to taky dáno tím že z těch 165tisíc km je asi 100 tísíc ujeto po dálnici. 50 po silnicích 1. a 2. třídy a zbytek to málo město. nakoupit do obchodu sme s autem snad nikdy nejeli.

Brzdy
Tak tady bych mohl polemizovat o tom co to sou brzdy. ze 100km/h nejde zastavit pod 500metrů:-D kecám, ale je to opravdu hrozné, jak dlouho to trvá. V autoškole jsem jezdil s Renault Megane II s 1,5dci a ten má pěkně ostré brzdy.
O víkendu sem měl možnost vyzkoušet si jízdu v Audi TT první generace a po oznámení že brzdy nebrzdí sem je vyzkoušel a spolujezdec si málem rozbil hlavu o palubní desku:-D
Takže je třeba s tím trochu počítat a začít brzdit s předstihem jinak to může dopadnout dost nepříjemně.

Interiér
Po letech pořád koukatelný, krom toho volantu, který nejenže blbě vypadá ale navíc je obrovský a vůbec nepadne do ruky.
Odkládacích prostor tu moc není. akorát ve výplních dveří, ve schránce před spolujezdcem a na středovém tunelu. na pití bylo třeba vyrobit držáček.
Vzadu je taky poměrně dost místa. Zatím si teda mamka se sestrou nestěžovaly, že se tam nevejdou:-D a nikdo jiný tam nesedí.
z místa řidiče mi docela vadí absence loketní opěrky. levou ruku mám opřenou o dveře a pravou na volantu. upřímně řečeno vůbec by mi nevadilo kdybych si loket pravačky mohl o něco opřít. ale tohle už je asi o zdechlosti co?

jestli to auto skutečně podědím a nepůjde hned do světa tak vyměním volant a přidám loketní opěrku.
koukal sem a někdo si auto vyšperkoval diodama, eletrickým stahováním oken a palubním pc. kdyby to všechno nebyla práce na týden tak bych do toho šel taky.

Hubební aparatura
tak tady je zbytečné něco říkat. Ty 4 repráky víc chrčí než hrají, takže spíš jezdíme bez zapnutého rádia a posloucháme zvuk motoru všech těch Bmw a M-B co nás předjíždí:-D

Sedačky
jedním slovem pohodlné. po 400km z nich pekelně bolí záda a zadek ale jinak se v nich vždycky uvelebím. v Megane byly taky dobré ale tím jak je za volantem málo místa tak si pohodlnou pozici člověk stejně nenajde. v Audi TT jakožto ve sportovním autě kožené sedačky s nic moc bočním vedením, mně taky moc nenadchly.

Exteriér
Felicií jsou na našich silnicích mraky a jediná možnost jak přilákat oči spoluobčanů je udělat brutálmetál tuzing na entou vzadu s výfukem jak s teplovodnou trubkou.
Ale na svou dobu docela povedený a svým způsobem nadčasový. BMW z 1996 vypadá jako stará hnusná krabice
Hodně lidí nadává na rez. No jasně. Je to příklad aut, které 10 stojí před panelákem. Ale tohle není náš případ. Auto je celou dobu garážované a přes pár maličkostí na lemech blatníků vůbec žádný problém.

Řízení
Po přeposilovaném Meganu v autoškole to byla pořádná rána. během první jízdy mi to zdechlo na každé křižovatce a pořád mám trauma stát v kopci. výkonově by mi to mělo stačit, mám řidičák měsíc, takže asi žádné divočiny ale když člověk musí do kopce pořád podřazovat a plynule to nevyjede je to trochu škoda.
Co mě fakt mrzí je absence jakéhokoliv posilovače. jak brzd, tak řízení. točit volantem když jedete krokem stojí hodně sil. asistent pro jízdu do kopce je taky utopie:-D
Nutno ale podotknout že auto věrně drží stopu a nechová se zbrkle.
Výhled taky hodnotím kladně. Z TT nešlo krom dopředu viděl vůbec nic.

Závěrem
Nemůžu tohle auto srovnávat se sportovním TT a vlastně ani s tím Meganem, tyhle auta jsou o 10 let mladší. nabité elektronikou a výkonem o kterým se mi může jenom zdát. ale zkuste dát do TT 5 pytlů brambor nebo se v Meganu usadit za volantem. to se vám nepovede;-)
Až si naši koupí nové auto, tak tento kočkolap bude můj. škoda té dlouhé kastle a barvy. s tím člověk moc parády neudělá.
Prostě to není vůbec špatné auto. ted sme byli v maďarsku a ze strejdy vypadlo že to naše auto by pro něj bylo ideální jako 2. auto do rodiny a využité jako pracovní.

Silné stránky

po těch 13-ti letech pořád určité pohodlí. ty sedačky mám rád
velký kufr ( pro mě fakt super:-D)
když to srovnám s 13 let starým mercedesem nebo bmw, tak má pořád docela hezkou palubní desku.
krásná spotřeba
naprostý nezájem zlodějů a vandalů. auto nebylo nikdy vykradené a není na něm jediný škrábanec

Slabé stránky

malý výkon
velikost při couvání. jako začátečník s tím mám zatím problém
otřesný volant
bez posilovače řízení
brzdy nebrzí
světla nesvítí. teda né že bych byl v noci slepý ale trochu víc světla by mi nevadilo
bezpečnost. no pasivní a aktivní bezpečnost je dána stářím koncepce vozu. není v tom jediný pytel a při čelním nárazu by se auto zmáčklo jako papír.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

servis? pravidelné servisní prohlídky? servisní knížka? co to je? tohle auto bylo v servisu tak možná 2x. všechno okolo auto se vždy provádělo doma. je to totiž jedno z posledních aut u které se člověk všude dostane a navíc: tady není nic co by se rozbilo:-D

jednou otec sundal na dálnici srnu, to byla škoda asi 30tisíc s tím že byla přední část vozu trochu pomačkaná, blinkr pryč.

před 2 roky cestou od babičky uprostřed Slovenska začala blbnout převodovka a nešlo zařadit 5. rychlostní stupeň. ono se taky ničemu nedivím když auto bylo osazeno 4 dospělými a kufr vezl půlku prasete, 100 litrů vína a dalších 200kg blbostí.. ale nakonec sme v pořádku dojeli. na vrakovišti se našla jiná převodovka. s tatkou sme jí vyměnili a jedeme vesele dál:-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

No prodejce si už moc nepamatuju, protože mi bylo asi 8 let kdy sme auto kupovali. celých 350 tisíc sme dávali na dřevo a auto sme měli asi do 14 dní. škoda té hnusné barvy, ale třeba na stříbrnou se muselo čekat delší dobu a to už bysme nestihli dovolenou..
Jediná pozornost autosalonu Škoda v Novém Jičině byly plastové lišty na dveřích.
ale tehdá se ty auta prostě prodávaly jedno za druhým tak proč dávat něco zadarmo.

 

Novinky v recenzi

11.12.2009 12:39

ťukanec

sem na sebe enormně naštvaný. při couvání na parkovišti sem nabral staré mondeo levým předním blatníkem. a to tak debilně, že se jeho nárazník pustil ke kraji blatníku u dvěří a fest ho prohnul. vyfotil sem to, bohužel to moc nejde vidět. ale v tomhle stavu nešly ani řidičovy dveře naplno otevřít. snad to půjde trochu vyklepat. jenže je trochu urvaný i podběh... a ten lak :-(((((

7.11.2009 15:33

sraz

dneska proběhl takový malý sraz s uživatelem Rexton. je to moc příjemný a hodný kluk. cítím že spolu budeme kamarádit:-)

14.10.2009 21:08

upřímně mě začínaj štvát ty plastové "koberce". hlavně na místě řidiče furt leze pod pedály a musím ho pořád tahat dozadu.. taky sem měl jeden prudší výjezd z křižovatky a jak sem řadit tak sem otočil hlavici řadící páky asi o 20 stupňů:-D takže se trošku hýbe no.. ale je to jenom detail..

5.10.2009 22:38

tak sem trochu přepsal recenzi a před pár dny taky doplnil pár exteriérových fotek.


Přidat názorDiskuse: Škoda Felicia

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Škoda Felicia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

jednoduché spolehlivé auto.

praktičnost
10

tady naprostá spokojenost

prostornost
9

zatím sem si na prostor nemohl ztěžovat

jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
6
provozní náklady
10

auto už má svoje roky. ale krom pravidelné údržby. nic velkého

náhradní díly
10

skoro zadarmo

výkon motoru
6

100 kobyl pod tak lehkým autem by určitě udělalo divy. potom by to chtělo ale větší kola, silnější brzdy a nějakou tu bezpečnost posádky

spotřeba
10

jedno z mála benzinových aut, které jezdí skutečně za 5

hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
9

já sem spokojený.

brzdy
4

moc to nebrzdí to je pravda. člověk musí být více předvídavý

zavazadlový prostor
10

véééélký






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…