Recenze
Fiat Stilo 1.6 16V ACTIVE
Technické info
Přezdívka auta Stilouš Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:129000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 76 kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 183 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 305 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.4
Popis vozu
Jde o FIAT STILO 1.6 16V, 5-ti dveřový hatchback ve světle modré metalíze ve výbavě ACTIVE, s nějakými prvky příplatkové výbavy(zřejmě :))
PROč STILO?
Spoustě lidí se desing 5-ti dvéře nelíbí, ale v momentě kdy auto kupuje z bazaru vám více záleží na stavu, spolehlivosti, kvalitě a ceně auta, než na trochu usedlejším nebo diskutabilním designu, který se mě osobně líbí mnohem více něz na faceliftované Xsaře...(dále uvedený text je samozřejmě aktuální pouze v době koupi) cenové maximum bylo lehce pod 200 000 Kč.S našim známým, automechanikem, jsme se poradili a hned vypadly některé vozy:
-Corolla - vůz za srovnatelnou cenu jako Stilo má podstatně menší výbavu, je o 1-2 roky starší.Navíc slabší servisní síť...prostě nepadlo do oka
-Cordobu jsme vyřadili zrovna, Seata měl děda ale nezklamal ani nepotěšil, takže...málo odkládacích míst, slabší nabídka motorů, desing se mi taky příliš nelíbí, horší kvalita zpracování interiéru
-Renault Megané-údajně dražší nahradní,je to hodně starý model, vyráběl se ve více závodech a z některých nevyjížděli právě spolehlivé kusy...
-Opel Astra-horší dílenské zpracování, špatná antikorozní ochrana-garáž nemáme takže by za chvíli podvozek asi dopadl jako 5.dveře felicie
-Peugeot 307-pěkné auto, které může mít problémy s palubní elektronikou, opravy jsou ovšem dražšího rázu a závady se někdy nepodaří zcela odstranit...je to riziko(myslím si ale že celkem malé), auto se prodává celkem slušně takže na tom zase tak špatně nebude ;), hlavně ale stálo trochu víc než jsme chtěli dát...
-VW Golf IV-osobně se mi moc nelíbí, hlavně interiér, také je o něco dražší, s výbavou,rokem výroby jako má Stilo by Golf stál kolem 230 000Kč(v době koupi), to víte-za image se platí, možná kdybych s ním dal více práce hledání na netu tak bych našel i levnější,...také mě odrazuje zájem zlodějů a nabídka koncernových motorů
-Ford Focus-toto auto se mi opravdu líbí ale pokud se objeví v bazaru tak je většinou v "horším" stavu než by mohlo být.Koroze - u prvních ročníků častý jev(ale pořád lepší než kdy dřív...)ale podvozek-to se musí nechat ;)
-Almera - proti té jsem nic neměl, rodiče jen nechtěli japonský vůz(asi náhr. díly), u nás také slabší servisní síť, má ji kamarád a spolehlivost je, auto pěkné je,...já bych ho snesl ale proti Stilu neprotestuju :)
O jiných autech jsme ani neuvažovali, možná to byla chyba, možná ne, jediné auto, které pro nás připadalo v úvahu byl ještě Citroën Xsara(auto se mi moc nelíbí, ale podle recenzí a zkušeností souseda je to auto dost dobré, ale ten desing, zvlášť v lahvově zelené-to fakt ne, Stilo se mi hold líbí víc:)
Takže když se jelo pro auto do bazaru byl favoritem Stilo, v záloze byla Xsara.
Nakonec k nám domů přijelo Stilo.
výbava:
posilovač řízení DualDrive
6xairbag
6xrepro
dálkový centrál
rádio-kazetový originál
el.zrcátka
el.přední okna
ABS
EBD
ASR
MSR
manuální klima
palubní počítač
nastavitelný volant ve dvou osách
výškové stavitelné sedadlo řidiče (výškově ale jenom sedák )
Dovoz z Německa,1. majitel,nebouráno,servisní knížka
+koupeno z hliníkovými R15"
PNEUMATIKY
zimní-Michelin Alpine 195/65 R15 - tyto pneu byly v době koupi obuty na hliníkových kolech,(kupovat další větší hliníky se nikomu nechtělo)časem se pro zimáky dokoupily plecháče, později BFgoodrich, při jízdě bez rozdílu vlastností
letní-Pireli P6 195/65 R15
JíZDNí VLASTNOSTI,PODVOZEK
Tvrdost podvozku je někde mezi francií a německem takže spokojenost. Auto je obuto na 195/65 R15 takže vysoký profil přispívá ke komfortu .Stilouš v zatáčkách drží bez problémů, dojem z jízdy někomu může kazit přeposilované řízení, na které se dá zvyknout, a také náklony karoserie v rychleji projížděných zatáčkách.Naštěstí to pořád není jako ve většině francouzů. Jinak na všech kolech jsou kotouče, což samo o sobě zaručuje rychlý nástup brzd, které neuvadají(pokud nejezdíte jako v F1)
Podvozek-trocha techniky:Podvozek využívá vpředu vzpěr McPherson, vzadu jsou vlečená ramena. Všechna kola jsou osazena kotoučovými brzdami, doplněnými o ABS a EBD (dělič brzdného účinku), řidiči pomáhají i protiprokluzové systémy ASR a MSR, ale také brzdový asistent, reagující nejen na sílu, vyvinutou na pedál, ale i na rychlost sešlápnutí.
INTERIéR
Auto bylo zaměřeno na německý trh, čemuž odpovídají i použité materiály a kvalita zpracovaní celého interiéru.Plasty vypadají velmi dobře, jsou měkčené a na dotek příjemné, je ale pravda, že pokud je delší dobu necháte špinavé tak máte co dělat, abyste je vyčistili.Ideální je vlhký hadr.Ani po 12 letech nic nevrže ani neupadává. Sedadla jsou pohodlná, příjemně se sedí i na delších trasách a sezení jako takové je poměrně vysoko.Jako minus bych řekl možnost nastavení hlavových opěrek pouze výškově a to i vpředu, vzadu se naopak dají zatlačit až do sedaček takže neomezují výhled vzad.
PRAKTIčNOST
Kufr-zadní dělená sedadla se lehce sklápějí,škoda jen že se dnem kufru netvoří rovnou plochu, naštěstí zvládne bez problémů i jízdní kolo, v kufru také najdete 4 kotvící oka,2 uzavíratelné "schránky" na podbězích zadních kol, které jsou ukotvené v čalounění jen na suché zipy...na můj vkus by mohly držet líp, taky se zde nachází dojezdová rezerva a místo pro nářadí.
K "praktičnosti" také patří např. výměna žárovek ve světlech.Zadní světlo-stačí povolit 3 matky, na které se dostanete z kufru=světlo máte venku,teď stačí povolit 4, v mém případě zarezlé šrouby a vyměnit žárovku. Pozor na správné umístění světla zpátky na místo, málo jsem dotáhl matice a po dešti jsem měl světlo plné vody.
Interiér-zde najdete množství odkládacích ploch.Před spolujezdecem jsou 2 schránky-jedna klimatizovaná(vleze se 1,5 l PET-ta horní; někdy i 2l - záleží na tvaru), a jedna osvětlená uzamykatelná, do kapes v předních dveřích se vleze pouze 0,5l PET, do zadních ani to ne, další odkládací prostor se nachází pod sedadlem řidiče-vejde se sešit A4, pro mobil je vhodné místo nad vnitřním zpětným zrcátkem-mobil nevypadne,minusem tohoto místa je to, že jsem mobil zapomínal :), neviděl jsem ho a ani při rychleji projížděných zatáčkách se neozývaly nárazy...
3D vs. 5D vs. Multiwagon
----------------------3dv.----------------------5.dv----------------------MW
výška:_____1460 mm__________1510 mm__________1570 mm
šířka:______1760 mm__________1760 mm__________1756 mm
délka:______4180 mm__________4250 mm__________4516 mm
rozvor:_____2600 mm__________2600 mm__________2600 mm
MOTORY
V nabídce bylo šest pohonných jednotek.Pět z nich bylo zážehových, jedna přeplňovaná vznětová o čtyřech výkonnových verzích. Základem je motor 1,2 l/59 kW(79koní), doplněný o šestistupňovou převodovku s přímým řazením(později nahrazen motorem o objemu 1,4 16 V (70 kW/94k) také 6-ti stupňové řazení). Dalším v hierarchii se stal čtyřválec 1,6 l/76 kW(který buší pod kapotou i tohoto Stila), vybavený pětistupňovým mechanickým ústrojím. K dispozici je i méně rozšířená 1.8 s 98 kW(131k), taky s manuálním pětikvaltem, a nabídka vrcholí pětiválcem 2,4 l o výkonu 125 kW(168koní), dodáván také se šestistupňovým samočinným ústrojím Selespeed s možností ruční volby rychlostí tlačítky na volantu. Turbodiesely mají shodný objem 1,9 l a označení JTD, ve verzi UProad označení 2,0 , jedná se však stále o motor s obsahem 1,9 l
-ten nejslabší má však výkon 59 kW(79koní) a točivý moment 196 N.m
-druhý "nejslabší" nafťák disponuje výkonem 74kW(99koní), byl do nabídky přidán až v průběhu výroby
-další verze 1,9JTD díky turbodmychadlu s proměnnou geometrií lopatek a chladiči stlačeného vzduchu disponuje výkonem 85 kW(114koní) a točivým momentem 255 N. m.(2 ventily na válec)
-a nejvýkonnější 1.9JTD se 103 kW/4.000 ot., 305 Nm/2.000 ot, kterému při přepočtu běhá pod kapotou 138hlavé stádo a 6-ti stupňovou manuální převodovkou.
Recenzovaný Stilouš disponuje 1,6 s výkonem 76kW=102koňských sil.Motor má síly akorát, jeho potenciál se ale ukazuje až od 3500ot/min. a jeho zátah je dost citelný až téměř do 6000ot/min-konkurencí v nabídce jsou mu hlavně pružné 1,2 a 1,4 sice s menším výkonem ale s 6-ti stupňovou převodovkou, díky které dosahují i vyšší max. rychlosti a lehce nižší spotřebou(podle stylu jízdy- 1,2 DO roku 2004
1,4 OD roku 2004)
BRZDY
Na všech čtyřech kolech jsou kotoučové, dobře účinné brzdy.Jejich sílu bylo třeba naostro vyzkoušet hned měsíc po koupi, Stilouš to dobrzdil, felicia za mnou ovšem ne...následky za 10 000+škoda na felicii,viz.fotogalerie.Jsou názory, že brzdy lehce uvadají ale můj názor je ten, že v běžném provozu jsou úplně v pořádku.Pokud má někdo potřebu brzdit tak že pásy ani nestíhají chytat letící tělo tak toto auto není pro něj....
SOUčASTNOST
V součastnosti se nevyrábí,ze začátku roku 2008 jste se ještě mohli setkat se Stilem převážně ve verzi combi co by novým vozem, klasické stilo bylo nahrazeno modelem Bravo nové generace, stilo MultiWagon nástupce bohužel nemá, na trhu je Fiat nižší střední třídy v kategorii sedan Fiat Linea
FIAT STILO UPROAD
Tato verze se na trh dostala až v roce 2006.Rozdíl mezi combi a UPem je něco jako rozdíl mezi Roomsterem a RoomsteremScout-prostě oplastovaná sériová verze s pohonem předních kol a nezměněnou světlou výškou s motorem o objemu 1910 cm3 s osmiventilovou technikou a výkonem 88 kW(118koní), toč.mom. 255 N.m.
U této verze UProad je označení 2,0 MZR-CD.Takto se UP prodával v ČR,v zahraničí byla v prodeji verze s motorem o výkonu 110 kW a 16V....
POSTřEHY:
(něco není úplně můj postřeh=někde u Stila už to tady na netu je)
ale přesto si dovolím to sem napsat:
1.zapnuté přední stěrače + zpátečka = zadní stěrač začne běhat co jen může.To znamená větší opotřebení gumičky stěrače než bývá na zadní okně zvykem.Prostě si musíte vzpomět, že stěrače máte vypnout 2.vyšší rychlost=vyšší aerodynamický hluk.To ovšem radiu nevadí, protože pokud se zvyšuje rychlost, rádio automaticky zvedá hlasitost, toto zvyšování hlasitosti se dá nastavit(buď v palubním počítači nebo menu radia o:-) ).Normálně vám to ani nepřijde, ale když potom sednete do auta, které tuto funkci nemá-je to k nezaplacení.
3. "křehkost" čelního skla.Stilouš má citelné stopy po kamíncích, a to 3 a stihl to za 55000 km svého života.Okno vyměněno-cena 7000,- za neoriginální díl v autodílně
4.barva-nemůžu si pomoct ale prostě se mění..auto vypadá úplně jinak když je zataženo a auto je zaprášené nebo když je čisté a na sluníčku....podívejte se na fotky(mimo 2 oficiální fotky Stila od Fiatu)jsou všechny fotky jednoho a toho samého auta, bez úprav.
Jinak stejnou barvu jsem na jiném Stilu viděl až nyní(05/09)!, pak ještě jedno, které je rokem výroby už po faceliftu a barva byla mnohem sytější
5.na klíči jsou tlačítka dálkového otvírání, pokud máte auto zamčeno a chcete se dostat jen do kufru, nemusíte odemykat a zamykat ale stačí zmáčknout třetí tlačítko, které otevře kufr a vy jak ho zavřene, tak se zamkne
Zajímavá je také funkce DeadLock(u škody automaticky při zamčení)-pokud auto zamknete tak se dá zevnitř otevřít, když ale zmáčknete tlačítko zamykání dvakrát za sebou tak už ho zevnitř neotevřete.Je to výhodné například v létě, můžete například nechat pootevřená okýnka
Také mi vadí poměrně krátká vzdálenost, na kterou se auto odemkne-a není to baterií v klíči!...vzdálenost oproti fabii je více než poloviční
6.servisní interval rozvodových řemenů
výrobce udává až 120 000km, to se ovšem nedoporučuje.Jsou známy případy, kdy řemeny praskly při 75 000km,já je mám měněny při necelých 55000km.Proč?
Pokud auto jezdí převážne kratší trasy, nebo v zaprášeném prostředí, tak se to doporučuje.Stilouš najel za 6 let 55000km takže se nedá čekat že jezdil dlouhé štreky:), navíc interval pro výměnu řemenů je buď x km NEBO cca 5 let...
7.reakce blinkrů při zamykání
-odemykáte-blikne 2x
-zamykáte-dlouze jednou blikne
-zamykáte ale některé dveře nejsou správně dovřené-blinkry dělají jakoby se zbláznily a bliknou v rychlém sledu asi 8x za sebou,ale se dveře naštestí zamknou(pokud nejsou vyloženě dokořán)
-pokud 2x za sebou rychle zmáčknete tlačítko zamykání nebo 2x otočíte klíčem v zámku aktivuje se funkce DeadLock-tzn., že automobil nejde otevřít zevnitř-dvakrát dlouze blikne
*jsou to jen drobnosti, někdy poteší, někdy naopak zarazí, to ovšem nemůže ubrat ani přidat Stilu nic na jeho přednostech nebo záporech
PROBLéMY S AUTEM
-výdrž výfuku 10let...stačí ne? :)
-v květnu 08 byl měněn zadní nárazník-na podzim se asi někdo na parkovišti o něj opět opřel, vznikly nepatrné oděrky-opravdu byste si ani nevšimli, lak se ale přes zimu začal loupat a nyní je nárazník bez laku asi na prostoru 3x3 cm
-plato oddělující kufr od interiéru se skládá ze dvou částí-pevná tenká část hned za sedadly s držákem na deštník a druhá(klasická část) s panty + šňůrkami přichycenými k pátým dveřím.Mně se bohužel ulomil jeden držák(pravý), který drží tu tenkou pevnou část a ta teď bohužel na hrbech drnčí...
Silné stránky
*motor
*dostatečné množství odkládacích prostor, klimatizovaná přihrádka před spolujezdcem
*kvalitní materiály na přístrojové desce
*výbava(na svou dobu)
*praktičnost
*krásný zvuk motoru po překročení 4000 ot/min
*účinné brzdy
*příjemné sedadla
*celkem prostorný interiér,zvláště výška
*dobré osvětlení interiéru
*držení jízdní stopy
*servisní síť i dostupnost dílů z druhovýroby
Slabé stránky
*gumové řízení
*menší vnější zpětná zrcátka
*náchylnější stabilizátory přední nápravy
*elektronika-zatím nic kvůli čemu by bylo auto nepojízdné
*zareznutý zámek 5.dveří-slabina většiny fiatů
*výškově stavitelný pouze sedák, nikoli opěradlo řidičova sedadla
*tvar a kazetový přehrávač radia
*dlouhá řadící páka(no autobus to zase není :D )
*nemožnost nastavit sklon žádné z hlavových opěrek, pouze výšku
*při poklesu napětí baterie se elektro "samo" nevzpamatuje a musí se na diagnostiku
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto bylo na pravidelné 50 000km prohlídce-v autorizovaném servise VENCAR, měněn olej, filtry, svíčkym, doplněny kapaliny....i výměna rozvodových řemenů.Celé to stálo kolem 10 000Kč.(03/2008)
*(04/08) prasknutá žárovka zadního světla-opraveno doma
*DN (05/2008) - felicia nedobrzdila,zadní nárazník k.o., cena 9995,-....VENCAR....
*(05/08)při přejezdech nerovností nebo děr se ozývaly rány od předního kola.Když už jsem byl v servise po DN, nechal jsem to zkontrolovat, při prohlídce servisní technik tušil častou závadu stabilizátoru, technik se naštestí zmýlil-.Tady se uvolnila nějaká krytka, dělala ty rány-v servise ji akorát utáhli-cena jen za práci 750,-
*(11/08) prasknutí levé přední H7- výměna trvala asi hodinku....v autodílně...
*(01/2009)dlouhodobá zima až - 20°C....po 4 dnech neježdění v těchto mrazech vybitá baterie-po nastartování se vlivem podpětí "trošičku" zbláznila elektronika...Stilouš trochu promrzl, takže se čelní okno dalo škrábat i zevnitř....k elektronice-po nastartování:engine fail., power. steer. fail.,stále otevřené levé přední dveře a nesvítící levé přední světlo....po opětovném nastartování se to trochu zlepšilo....=nesvítí jedna z parkovaček v levém předním světle a nefunguje posilovač řízení...za nějakou dobu se proto jelo do servisu, oprava proběhla na počkání-pouze se vymazaly chyby z paměti auta, taky proběhla celková kontrola, dolití cca 0,5l oleje-celkový účet lehce pod 1000 Kč....VENCAR...naprostá spokojenost, parkovačka stále nesvítí-není potřeba se s tím vztekat několik desítek minut, když jsou 2 parkovačky v každém světle ;), vymění se časem
(jinak výměna posilovače+nějaké další elektronické "blbůstky" by vyšla asi na 12 000 + práce.....)
*(01/09) opět se začaly ozývat rány od předního kola při přejezdu nerovností.Zkušenosti napovídaly o uvolněné krytce tlumiče. Skutečnost je ovšem jiná. Prasklá pružina pérování, díky které je Stilouš na levé straně o 10 mm níž, než na pravé ....vyměnit jsou potřeba obě pružiny....cena za jednu 1440,-... měněno v autodílně, výměna jedné z parkovaček levého předního světla
*(05/09)výměnu oleje a filtrů...,výměna totálně zaneseného filtru klimatizace...VENCAR....4500,-
*(09/09) prasknutí pravé přední H7 - výměna cca 20 minut v autodílně + výměna od zimy nefunkční parkovačky
*(11/09) nová autobaterie
*(09/10) prasknutá žárovka zadního světla-opraveno doma
*(12/10) prasknutá žárovka zadního světla-opraveno doma-světlo jsem úplně nevypasoval a nějak do něj začalo zatékat...nejhorší asi bylo tu vodu dostat ven :) ale už je vše ok, vše svítí a už nikam nic nezatéká
*(02/11) výměna oleje a filtru, svíček, kontrola vozu ... ZLINER ... 3500,-
*(03/11) výměna vlnovce výfuku ... ZLINER ... 1950,-
*(01/12) opět dlouhodobější mrazy, opět problém.... tentokrát při raním startu při -15 stupních nahlásil palubní počítač přehřátou chladící kapalinu :D ... teď po každém startu hlásí závadu a svítí kontrolka se servisem....závada vymazána, vše funguje
*(09/12) několikrát během pár km se rozsvítila a opět zhasla kontrolka poruchy žárovky, špatná kostra zadního světla, očištění kontaktu kostřícího kabelu :)
*(05/13) výměna výfuku
*(02/14) prasklý chladič, svítila kontrolka airbagu a nezapnutého pásu - vyřešeno výměnou chladiče a prostříknutím kontaktů pásu a airbagu
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto Král - severní morava- náhodou jsme projížděli kolem po neúspěchu z Náchoda a Stilo bylo ok, prodávající byl ochotný, v sobotu večer s námi jel přes 150km a dalších 150km zpátky abychom pro Fiata nemuseli s vozíkem tak jsme s ním přijeli na převozkách,které si majitelé hned odvezli zpátky do bazaru.Zatím se Stilouš tváří spokojeně...až na pár škrábanců
Nedostatky recenze
Chci mít co nejlepší známky, proto pokud dáte nižší známky, než mám průměr, byl bych rád, kdybyste mi napsali, co mám zlepšit, co Vám chybí, co byste chtěli vědět.Nebo také, jaké fotky Vám chybí(např. když dostanu známky kolem 6 tak bych rád věděl za co ;)Předem děkuji
Nejsem z těch co tvrdí, že jim na známkách nezáleží.Mně na nich záleží.Když jsme auto kupovali tak jsem zde přečetl mega moc recenzí a ty se slabšími známkami jsem rovnou přeskakoval.Chci, aby si tuto recenzi přečetl kdo potřebuje a k tomu,podle mě, musí mít recenze slušné známky.
Novinky v recenzi
Poruchy
uvolněná krytka se nekoná,praskla pružina pérování.Cena za jednu 1440,- x 2 + práce
Pár nových fotek z víkendové dovolené
úplně předělána recenze, doufám že bude čitelnější
nějaké "světlejší" fotky :P , trochu upravena recenze-hlavně opravy a problémy vozu-něco přesunuto do popisu, ceny oprav doplním až je budu vědět
trochu jsem poskládal historii a tech. data modelu Stilo
přidáno foto podvozku
takže Fiátek byl účastníkem DN z níž vyvázl s proraženým zadním nárazníkem, prasknout žárovkou předního světlometu a pokřivenou přední spz, která narazila na tažné zařízení favoritu-foto níže :(
dobré úpravy textu,přidány nějaké postřehy a fotky
Přidat názorDiskuse: Fiat Stilo 1.6 16V ACTIVE
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Fiat Stilo
-
Fiat Stilo (2003) Majitel: SpeedyR
Přidáno: 11.2.2015 610 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2003) Majitel: mRKEF
Přidáno: 19.2.2015 38 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2004) Majitel: begbeee
Přidáno: 5.11.2012 37 Majitel 9.56 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2006) Majitel: JozoO
Přidáno: 4.2.2013 28 Majitel 9.40 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2002) Majitel: cmike
Přidáno: 30.10.2012 65 Majitel 9.26 Uživatelé