Recenze

angelo2800 (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault R19 CHAMADE 1,8 RT

9.73 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault R19, foto 1 Renault R19, foto 2 Renault R19, foto 3 Renault R19, foto 4 Renault R19, foto 5 Renault R19, foto 6 Renault R19, foto 7 Renault R19, foto 8
Renault R19, foto 9 Renault R19, foto 10 Renault R19, foto 11 Renault R19, foto 12 Renault R19, foto 13 Renault R19, foto 14 Renault R19, foto 15 Renault R19, foto 16 Renault R19, foto 17 Renault R19, foto 18 Renault R19, foto 19 Renault R19, foto 20 Renault R19, foto 21 Renault R19, foto 22 Renault R19, foto 23 Renault R19, foto 24 Renault R19, foto 25 Renault R19, foto 26 Renault R19, foto 27 Renault R19, foto 28 Renault R19, foto 29 Renault R19, foto 30 Renault R19, foto 31 Renault R19, foto 32 Renault R19, foto 33 Renault R19, foto 34 Renault R19, foto 35 Renault R19, foto 36 Renault R19, foto 37 Renault R19, foto 38 Renault R19, foto 39 Renault R19, foto 40 Renault R19, foto 41 Renault R19, foto 42 Renault R19, foto 43 Renault R19, foto 44 Renault R19, foto 45 Renault R19, foto 46 Renault R19, foto 47 Renault R19, foto 48 Renault R19, foto 49 Renault R19, foto 50 Renault R19, foto 51 Renault R19, foto 52 Renault R19, foto 53 Renault R19, foto 54 Renault R19, foto 55 Renault R19, foto 56 Renault R19, foto 57 Renault R19, foto 58 Renault R19, foto 59 Renault R19, foto 60 Renault R19, foto 61 Renault R19, foto 62 Renault R19, foto 63 Renault R19, foto 64 Renault R19, foto 65 Renault R19, foto 66 Renault R19, foto 67 Renault R19, foto 68 Renault R19, foto 69 Renault R19, foto 70 Renault R19, foto 71 Renault R19, foto 72 Renault R19, foto 73 Renault R19, foto 74
 

Technické info

Přezdívka auta čalamáda Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:159800 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1721 výkon [kW]: 54 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Taaak,rozhodl jsem se,že svou recenzi komplet předělám.Ti,co mou recenzi sledují,si jistě změny všimnou.Takže,R19 CHAMADE,výbava RT (plná výbava-skoro,tohle auto vzniklo v tolika modifikacích že i plná výbava se liší kus od kusu, spousta věcí byla tehdy za příplatek),motor 1,8 54kw,rok výroby 1994.Barva bílá,s občasným rezavým maskováním a špínou ze silnice. Když jsem jel do onoho bazaru,z Ústí nad Labem až do Ostravy (občas mívám takové zvláštní stavy),jel jsem si pro úplně něco jiného.Jsem příznivcem koncernu VW. Ani ve snu by mě nenapadlo,že odjedu Renaultem.Jenže auto,pro které jsem původně jel byl takový vrak,že to opravdu nešlo s tím odjet.A už vůbec ne za ty peníze.Pořád jsme chodili kolem Chamada a kámoš o něm pořád mluvil.Tak jsme ho nakonec šli projet.Vše funkční,tak jsem ho nakonec vzal.Renaulty jsem neměl moc rád,táta měl Megana,kupoval ho novýho,uplynuly tři roky a už to začalo.Jen problémy.Co potom starý Renault?Složil jsem peníze (30 000),dostal doklady,klíčky.Nenastartoval.Napřed šel na tři válce,pak na dva,pak umřel.To samé udělal u výjezdu z bazaru a pak na nedaleké pumpě.Cesta do Ústí mu prospěla,už je o.k. Byl opravdu hodně zanesený,dlouho stál.Mé první dojmy? Francouzská křesla místo sedaček.Interiér velmi zachovalý,v autě byla nálepka zákaz kouření. Je to vidět,nic ošoupané,propálené,špinavé.Přední okna v elektrice,šíbr taky,navíc dvoupolohový. Výškově stavitelný volant,sedačka řidiče a airbag. Opravdu hezké. Navíc přední mlhovky,které jsem již využil. Nikde do něj neteče,tu noc, kdy jsem si ho vezl domů silně pršelo. I šíbr těsní. A mé dojmy teď? Za tu chviličku jsem se s tím autem dost sblížil a je snad prvním,ve kterém jsou sedačky přesně na mě. A to nemám křivá záda. První auto,ve kterém si rovnoměrně opřu záda i hlavu. V žádném jiném autě se mi vše dohromady nikdy nepovedlo. Když záda,tak ne hlavu,když hlavu,tak ne celá záda (ještě se mi to povedlo v Audi 90,viz má druhá recenze). I když jsem pro tvrdší naladění všeho,zvykl jsem si na to, že je auto celé měkké, i podvozek. Je fakt, že sedačka řidiče má stavitelnou bederní opěrku, což je jistě dobrá věc, pokud jí máte. Do zatáček se sice dost naklání,ale sedí. Ale na ostrou jízdu v serpentinách to není. Už jen kvůli posádce vozu, která na mě nechápavě kouká a skoro trhá madla ve dveřích,pokud jedu ostřeji. Jízdní vlastnosti jsou vůbec zvláštní,vzhledem k našim silnicím. Myslím, že kdyby měl nohy a uměl mluvit, nakope mě a seřve, po čem to s ním jezdím. Jenže není zbytí. Krásně odtlumí ráz od silnice,ale je vidět, že mu to moc dobře nedělá. Ten podvozek na našich silnicích prostě trpí. Zase je to dobré na delší trasy, že posádka není vyklepaná z nerovností. Řazení je vcelku přesné,ani po 160 000 nemá skoro vůli,čemuž se docela divím. Možná nová převodovka, možná taky ne. Motor je kapitola sama o sobě. Prostě se musíte svézt. Na 54 kw je to velmi slušné, do kopce překvapí i novější auta. Ale jsou samozřejmě silnější. Beru to z pohledu 54 kw. Spotřeba slušná,pokud nejedete rychle a zběsile. Je tichoučký, i v autě není moc slyšet. Jen spokojeně přede. Brzdy zatím nehodnotím, stále dělám jejich rekonstrukci,ale i tak brzdí dobře. Už jsem je musel nouzově využít a obstály. Interiér. Tak ten se povedl,pokud je ještě v dobrém stavu, je vše funkční. Všechny ovládací prvky jsou na dobrých místech, hezky po ruce a snadno se ovládají.Prostoru je tu také dost. Ti, co mají 2,2 metru a váží 160 kg mohou mít problémy. Auto zase není nafukovací. Sloupky jsou řešeny dobře, je hezky vidět ven. Prosklené plochy jsou velké,takže to taky přidá ve výhledu a k prosvětlení interiéru,který je vzhledem ke své době, kdy byl stvořen a k dnešním technologiím opravdu útulný. Osvětlení interiéru je také vynikající, bodová lampička je také skvělá,svítí spolujezdci přímo do klína,takže může v noci např. číst v mapě a řidiče to neruší. Lampičky jsou i v zadních sloupcích za hlavami cestujících vzadu,takže je auto v noci krásně osvícené, pokud je to potřeba. Kufr je větší,než u hatchbacku,Chamade je o ten kousek delší, a i když je to sedan,je docela dobře přístupný. Celkový dojem? Vypadá pořád krásně,stačí jen detaily. Kola,folie,dozadu nějaké hezké křídlo a víc se dělat nemusí. Je krásný a už z výroby má malý aerodynamický odpor,také díky zapuštěným nárazníkům. Se spolehlivostí uvidím,ale vypadá to nadějně. Potřebuje péči, ale to každé auto, pak vypadá hezky a slouží dobře. Zatím tedy. R19 je zdařilé auto a jízda s ním je pro mě opravdu radost. Byl jsem vůči němu kritický, ale přesvědčil mě o opaku. Péče, to je základ, člověk ale zase nesmí být otrokem auta. Jak říkám, čas ukáže, ale je to na dobré cestě. A musím říci, že jak jsem to auto kritizoval, velmi mile a nečekaně mě překvapilo. A absence věcí, jako jsou například ASR a ESP? Vůbec mě to netrápí. Všiml jsem si také absence zadního stěrače,holt sedany nemívají tuto vymoženost, ale zjistil jsem, že se za jízdy sklo nešpiní, ba naopak se suší. Takže i když zmokne, tak se po určitém čase jízdy vysuší. Takže stěrač není potřeba. A zadní sklo se odmlží a vyhřeje taky rychle, pokud zmáčknete to kouzelné tlačítko na palubovce. I když je namrzlé a zapadané sněhem. Samozřejmě, že 30 cm sněhu a ledu neodpadá po vyhřívání za 5 minut. Prostě to auto toho v sobě skrývá opravdu hodně, i když nemá všelijaké moderní vymoženosti dnešní doby.

Silné stránky

Motor.Těžko se to popisuje,musíte se svézt.Pro někoho měkčí naladění podvozku a měkké sedačky.Určitě sem patří nadčasový design,nepotřebuje ani nějak moc oplastovat a vypadá dobře.Dále sem patří výbava,která je na svou dobu slušná (alespoň tedy verze RT).Určitě též potěší posilovač řízení.

Slabé stránky

Začal zlobit centrál,jak jsem postřehl,je to problém snad všech R19.Na můj vkus nejisté řazení,víc se mi líbí,když tam rychlost krásně skočí,tohle řazení je na mě příliš jemné.Nešťastně řešené rezervní kolo pod kufrem zvenku-disk rezne a mechanismus na spuštění rád zatuhne.Větší náklon v zatáčkách a podvozek na našich silnicích trpí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím opravuji sám,dostal nové svíčky (zjistil jsem,že tam byla každá jiná),vzduchový filtr,teď přijde ještě na řadu olej.Ještě musím opravit zámek u řidiče a u kufru-opotřebení.A sedadlo řidiče by chtělo dotáhnout.Ví bůh,co se na něm dělo . . . :-) V létě bude velká očista,na určitých místech je zapadané listí a drží se tam vlhko a ještě přebrousit kitovaná a zrezlá místa + nástřik

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Když jsem tam přijel,měl jsem pocit,že jsem na vrakáči :-) Alespoň tedy v cenové relaci do 50 000. Auta s dírama 3 cm mě pobavila.Alespoň budoucí majitelé vědí,do čeho jdou.Fakt mi to přišlo jak vrakoviště,jen ty auta měly spz.

Budoucí tuning

kola-nechám opískovat a seženu si pokličky přes šrouby.Na kufr přibyde křídlo,ale žádná divočina.Hlavně aby do něj šla třetí brzdovka,ta za sklem se mi moc nelíbí.Folie-dozadu tmavší,dopředu světlejší-kvůli atestu,policii,stk a kvůli sobě.Folie s atestem jsou skvělá věc,dovnitř moc vidět není,za to ven luxusně.Budu jezdit i v noci,takže se to bude hodit.Jiný podvozek,motor-1,8 16V (za stejnou pojistku vyšší výkon),samozřejmě brzdy (k čemu nadupaný auto,když ho neudržím na silnici-podvozek a nezastavím-brzdy),laděný výfuk-taky s rozvahou,nechci v autě trpět nadměrným hlukem a budit sousedy.Sání s výdechem na kapotě (nechci tam mít jen atrapu,ale funkční věc),motor se s klasickým filtrem fakt dusí.Možná jiné sedačky.Našel jsem na netu hliníkový sprej,takže stříknu mřížky apod.Ale zase nic přehnanýho,ať to není přeplácaný.Možná stříknu zrcátka,černý lišty rozhodně nechám tak,jak jsou.Podtrhávají celkový zdařilý design auta.Nechci ani měnit nárazníky,díky tomu,že jsou hodně zapuštěny do kastle má auto malý aerodynamický odpor.A potom,v jednoduchosti je síla a někdy i krása.Možná,pokud je seženu,půjdou dopředu angel eyes.Ale pokud se mi tam nebudou líbit,půjdou pryč.Nechci mít na autě něco proto,že to mají i ostatní.Chci hezký a funkční věci podle sebe.

 

Novinky v recenzi

6.5.2008 00:00

Přidal jsem pár foteček . . .

30.4.2008 00:00

začínám upravovat celou recenzi.doufám, že se bude líbit.

28.4.2008 00:00

pustil jsem se do interiéru,fota jsou tu.

10.4.2008 00:00

tak to je dobrý.jakmile stojí před barákem,chytne na otočení.holt jsem si zase jednou udělal ostudu.ale aspoň,že můžu dál jezdit.

10.4.2008 00:00

tak mi umřel,přímo když jsem jel z práce.a aby toho nebylo málo,splnil se mi sen každého motoristy.umřel přímo před vysokou školou plnou krásných studentek.jak se holky otáčely za bílým sršněm,když jsem ho tam marně půl hodiny startoval!přijel kámoš a to byla třešnička na dortu.zapřáhli jsme lano a po rozjezdu mu skřípal řemen takovým způsobem,že si všichni před vchodem do tý školy zacpávali uši.prostě když trapas,tak pořádnej.doufám,že to bude nějaká prkotina a že s tím nezabiju celej den.
a máme tu fotečky,jak jsem sliboval.teď ještě doplnit celou recenzi o pár moudrých slov :-)


Další vozy Renault R19



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Až na ten centrál zatím v pořádku

praktičnost
10

krásný rodinný vůz

prostornost
10

Super kufr i prostor vevnitr

jízdní vlastnosti
9

Sedí,ale naklání se.

jízdní komfort
10

Měkoučko

provozní náklady
8

podle ceny benzínu :-)

náhradní díly
5

Zatím jsem moc nezkoumal

výkon motoru
10

Na 54 kw super

spotřeba
9

Podle toho,jak moc se chci svézt :-)

hlučnost motoru
10

Vevnitř je krásně tichoučko,ani zvenku není pomalu nic slyšet

kvalita sedadel
5

Dávám střed,každému vyhovuje něco jiného

brzdy
5

opět střed,teď nemohu hodnotit,čekají mě kotouče i destičky.Zhodnotím po výměně

zavazadlový prostor
10

Super,na to, že je to sedan je docela dobře přístupný






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…