Recenze
Technické info
Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:30000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.9
Popis vozu
Tátův miláček - naše rodinná Škoda Octavia Combi 2.0 TDI, Elegance, barva Graphit, čalounění Onyx, patnáctipalcová litá kola Orion, dvouzónová automatická klimatizace, originální autorádio s cd přehrávačem, elektrická okna, tempomat, palubní počítač atd.
Silné stránky
Prostorný interiér, velký kufr, pružný motor
Slabé stránky
Nekomunikativní řízení, nedostatečná tuhost karoserie, slabší brzdy
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím bez poruch. Vlastně jedna menší. Po nastartování se ozývala podivná rána. Možná z reproduktorů. Nedalo se to blíže identifikovat. Závada odstraněna v autoservisu. Měněno přední světlo po malé nehodě s ptákem (přiznávám, nedal jsem mu přednost zprava) :). Světlo sice přežilo, ale úchyty povolily a kvůli tomu se muselo vyměnit celé. Prý je to tak kvůli případným srážkám s chodci. No nevím... Přelakované oba přední blatníky (nějaký dobrák se na nich vyblbnul klíči).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno i servizováno v Auto Jarov. Dobrý a ochotný přístup. Zatím panuje spokojenost.
Podrobnější popis
Auto bylo koupeno jako nové v Auto Jarov. Na Octavii padla volba po dobrých zkušenostech s předchozím modelem. Vím, že je dost lidí, co nad octávkami a všeobecně škodovkami ohrnují nos. Mně osobně se ale design nového modelu velmi libí. Přední světlomety jsou krásně tvarované a zadní lampy do C vypadají za tmy prostě úžasně. Je mi jasné, že existuje mnoho hezčích a lepších aut. Ale Octavie nabízí relativně slušnou užitnou hodnotu, jízdní komfort a kvalitní dílenské zpracování. Řekl bych, že je to povedené auto schopné konkurence. Jediné, co bych vytkl, jsou stále se zvyšující ceny. Základní cena sice není nijak vysoká, ale pokud chce člověk slušně vybavené auto, které trochu pojede, tak se cena šplhá dost nahoru. Tady by se nad sebou měla Škodovka (resp. Volkswagen) zamyslet. Nicméně celkově působí nová generace octavie velmi dospěle a myslím, že více než konkurenceschopně. Volba padla na provedení kombi (z důvodu praktičnosti), motor 2.0 TDI (nabízí slušné svezení za rozumné peníze) a výbavu Elegance. Osobně bych si ji představoval s xenony, v černé barvě a na sedmnáctkách Pegasus, ale po rodinné poradě jsme upřednostnili praktičnost, pohodlí a cenovou úsporu.
Co se týká interiéru. Na rozdíl od minulé generace působí palubka velmi vyspěle. Nemá už tak strohé tvary a plasty působí velmi kvalitně. Slícování je velmi dobré. Sem tam sice něco vrzne, ale je to spíš výjimka. Takže tady docela spokojenost. Trochu lacině působí páčky pod volantem a až moc plastově vypadající volant (jinak příjemně tlustý a dobře tvarovaný). Teď trochu lituji, že chybí "malý kožený paket". Naopak velmi dobře na mě působí široký středový panel a jeho ovladače. Displej rádia je velký, přehledný a dobře se ovládá. Vůbec celková ergonomie mi přijde velmi povedená. Vše je po ruce a na vše je dobře vidět. Možná jen když je loketní opěrka vysunutá úplně dopředu, je špatný přístup k ruční brzdě. Co se týče sedadel. Přední nabízí dostatečnou boční oporu a pohodlí. Dají se dobře nastavit a necítíte se v nich rozlámaně ani po delší cestě. Ze zadních sedadel už tak unešený nejsem. Mockrát jsem na nich sice nejel, ale tady je pohodlí o poznání horší. Místa na nohy sice oproti minulému modelu přibylo, ale pořád by bylo co zlepšovat. O bočním vedení se příliš mluvit nedá a na nerovnostech máte větší pocit "nadskakování". Místa nad hlavou je ovšem dostatek a pokud zrovna nehrajete za Lakers, svezete se i vzadu docela pohodlně. Kufr je jednoduse obrovsky. Je do něj dobrý přístup a je velmi dobře vyřešen. Menší výhrady bych měl jen k vyšší pozici nákladové hrany a sklápění sedaček. Pokud je totiž chcete sklopit a vepředu nejsou sedadla nastavena na trpaslíky (já mám přes 185 cm), musíte vyndat pravou a levou opěrku hlavy. A co pak s nimi... A navíc ani po sklopení nevznikne zcela rovná plocha. Zadní sedadla jsou stále od kufru oddělena několikacentimetrovým zlomem a nákladová hrana je také výše než podlaha. Na druhou stranu kufr je dispozičně slušně vyřešený. Kolem rezervy dáte pár věcí a na bocích kufru jsou velké uzavíratelné kapsy, kam se pohodlně vejde povinná výbava a hromada dalších věcí. Vůbec po celém autě je rozmístěno nepřeberné množství odkládacích schránek a ploch. Velmi praktické jsou schránky v předních dveřích, kam se pohodlne vejde 1,5L petlahev nebo klimatizovaný jumbo box pod loketní opěrkou a taktéž klimatizovaná schránka před spolujezdcem. Odkládacích ploch je tolik, že občas zapomenu kam jsem si co odložil :)
K jízdním vlastnostem. Zadní víceprvková náprava slibovala kvalitnější svezení. Nicméně v reálu se nějak extrémně dobře neprojevuje. Všeobecně se zadní náprava zdá jistější, pokud je auto naložené. Octavie není zrovna auto na ostré projíždění horských serpentin. Řízení je absolutně nekomunikativní a skoro nic z něj neucítíte. Volant na druhou stranu není přeposilovaný a netrvá dlouho, než si na něj zvyknete. Co mě docela zklamalo byla tuhost karoserie. Čekal jsem daleko víc, Octavie se při prudších průjezdech zatáček poměrně kroutí. Nicméně se poměrně málo naklání, takže celkový výsledek je poměrně slušný. Věřím, že s mými vysněnými sedmnáctkami, popřípadě sportovním podvozkem by byly jízdní vlastnosti lepší, ale koupit si je na naše silnice bych radši neriskoval. Jízdní komfort je velmi dobrý, na dobrých silnicích přímo špičkový. Na nerovnostech bych si dokázal představit menší "rány" od kol, ale není to žádná tragédie. Ve městech je auto překvapivě hbité díky velkému rejdu, nicméně parkování je díky vysoké zádi a dost velkým převisům trochu problematické. Ale jde o zvyk. Extrémní spokojenost panuje s převodovkou. První dva nebo tři stupně jsou poměrně krátké, zato šestka je dlouhá, ekonomická. Dráhy jsou krátké a stupně velmi přesně poskládané. Převodovka a řazení si velmi dobře rozumí se silným motorem. Ten má po nastartování trochu syrový projev, ale po zahřátí není špatný, hlasitost je také na slušné úrovni. Je to sice nafta, ale žádný traktor. Motor má síly na rozdávání. S chutí zrychluje z jakékoli rychlosti a pružné zrychlení Vás dostane. I ze 100 na 160 zrychlí velice ochotně a ani tady jeho síly nekončí. Jen mě trochu překvapilo, že turbo zabírá až při nějakých 2000 ot/min a turboefekt je velmi znatelný. 140 koní je dostačující porce a předjíždění je velká zábava. Vždycky si ten zátah užiju. :) Spotřeba se odvíjí od stylu jízdy. Pokud se držíte předpisů, je auto v pohodě schopno jezdit i pod 5,5 litrů na sto. Pokud jedete hodně svižně, není problém dosáhnout spotřeby i o 2,5 litru vyšší.
Mé celkové hodnocení auta je za 9. Navzdory některým remcalům a antiškodovákům si myslím, že je to velmi dobré auto a až na pár mušek povedené a jsme s ním všichni velice spokojeni.
Novinky v recenzi
Forester je doma...
Přidal jsem několik fotek nového člena rodiny... Recenze přibude časem, až s ním najedu více kilometrů...
Po delší době jsem se rozhoupal a udělal pár foteček...
Přidáno několik fotek interiéru. Exteriér přidám jen co bude čas auto pořádně umýt.
Tak jsem trochu upravil recenzi. Časem, až budu mít čas a bude slušný počasí, tak nafotím nějaký pěkný fotky...
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé