Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia 2.0 FSI

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21
 

Rychlá navigace

Technické info

Přezdívka auta Apollo Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,4

Popis vozu

Zdravím čtenáře MACZ,

chci přispět zkušenostmi se Škodou Octavia II Combi ve verzi před faceliftem, s výbavou Elegance a s benzinovým motorem 2.0 FSI. Moje auto bylo vyrobeno v listopadu 2005, prodáno jako nové v ČR a u mne je od jara 2009.

Mým předchozím autem byl Ford Mondeo ST200. Byl jsem s ním spokojen, a tak když přišel čas na výměnu, hledal jsem opět u Forda, chtěl jsem Focus II. Nejvíce jsem chtěl bílé kombi. Po dvou měsících bez úspěchu jsem potkal známého, který prodával Octavii. Takže místo bílého Forda nakonec černá Škoda :).

Ke koupi této Octavie jsem se rozhodl hlavně díky čisté historii, známý ji koupil jako novou – nestočený tachometr, nehavarovaná, pravidelný servis. Navíc byla za dobrou cenu, která odrážela i to, že na jaře 2009 byla levná nafta a „nikdo nechtěl benzin“. Srovnatelný kus s žádaným 2.0 TDI byl o 80 tisíc dražší.

Za necelé tři roky jsem s ní najezdil 60 tisíc kilometrů. Hned zpočátku jsem ji trošku vylepšil v interiéru, pořídil jsem nový kožený volant s perforovanou kůží (z verze Scout) a řadicí páku hliník/kůže (z verze RS). V obou případech proto, že ty původní se mi nelíbily, volant byl základní plastový a kožená řadička (typ Elegance) byla trochu oprýskaná. Původní díly jsem ještě prodal, takže výměna nakonec přišla jen na několik set korun. Výměna volantu kvůli airbagu v servisu, páku jsem přehodil sám.

*** VÝBAVA ***

Výbava Elegance (u aut prodaných v ČR) měla v roce 2005 automatickou duální klimatizaci, tempomat, 4 airbagy, ABS, ASR, loketní opěrku s klimatizovaným Jumbo boxem, všechny okna v elektrice, vyhřívaná zrcátka v elektrice, rádio s CD, osvětlení okolí auta, střešní ližiny, hlídání tlaku v pneu a drobnosti, jako alarm, maxidot, sklopné klíčky, síťový program, lepší osvětlení interiéru, přihrádku ve stropě ad.

Moje auto má auto za příplatek tzv. paket pro špatné cesty, který tvoří odolnější tlumiče, stabilizátory a kompletní zakrytování podvozku, a který též mírně zvyšuje světlou výšku (o 20mm oproti standardnímu). Připlácelo se i za černou metalízu.

Ve výbavě postrádám střešní okno, které jsem měl v předchozích autech. Občas by se mi hodila dvojitá podlaha v zavazadlovém prostoru. K dnešnímu standardu chybí ve výbavě ESP a okenní airbagy.

Automatická klimatizace je u těchto Octavií výkonná a v duálním režimu funguje na výbornou. Dokáže účinně chladit i vytápět obě poloviny auta nezávisle, což využíváme. Tempomat, hlavně na dálnicích používám pravidelně. Popis všech funkcí by zabral dost místa, no umí toho hodně. Klimatizovaný box s loketní opěrkou má také smysl a kromě úložného prostoru má výdechy klimatizace dozadu.

V době výroby (2005) bylo možno doplnit výbavu o řadu dalších věcí, které první majitel v objednávce nezaškrtl. I přes ne právě rozmařilou výbavu byla cena za nové auto kolem 750 tisíc. Za Octavii II se na počátku výroby platilo hodně.

*** MOTOR ***

Pořizovací cena nového auta byla vysoká také díky volbě motoru. Přímovstřikový dvoulitr FSI byl před více než šesti lety ještě relativně moderní (rozuměj drahý). Jde o atmosferického předchůdce dnešních TSI a TFSI, které tehdy ještě nebyly. Octavií 2.0 FSI mnoho nejezdí hlavně z důvodu vysokého příplatku a možnosti volby ze zdařilých naftových verzí. V mém případě se jedná o verzi BLR, která má přímé vstřikování, ale nemá technologii spalování chudé směsi (tu měly dvoulitry v Octaviích s pohonem všech kol).

Motor má výkon 110kW/150koní a točivý moment 200Nm. Občas se někde dočtu, že vyžaduje Natural 98, což není pravda. Varianta BLR má senzoriku na rozeznání oktanového čísla benzinu (takto uvedeno v příručce) a dokáže se přizpůsobit v rozmezí 91-98. Výkon 150 koní má s použitím N98. Technologie přímého vstřikování (efektem je vnitřní chlazení směsi ve válci) dovoluje nastavit vyšší kompresní poměr (zde 11:1), což pomáhá účinnosti a spotřebě.

Motor nemá sportovní charakteristiku, v Octavii bude většině řidičů stačit na přiměřeně dynamickou jízdu. Má plynulý nástup výkonu a pocitově dobrou pružnost v celém rozsahu. Je reálně použitelný od volnoběhu až do vysokých otáček, když maximum je v 7 tisících.

Kombinovaná spotřeba je dle TP 7.4, a při běžném ježdění je reálně dosažitelná. Na spotřebu má větší vliv jízdní styl a prostředí (město/dálnice/okresky/hory) a menší vliv zatížení, věci na střeše, klimatizace, velikost kol a druh benzinu.

Maximální rychlost jsem netestoval, ale měla by být podle TP necelých dvě stě dvacet. Nejvíc jsem jel jen krátce dvě stě, abych to vyzkoušel. Tuto rychlost šlo dosáhnout snadno. Běžně jezdím po dálnici sto třicet, kdy motor točí na šestku 3200 otáček.

Řazení šestistupňové manuální převodovky je lehké a přesné a i při nízkých teplotách funguje bez zadrhávání. Jezdím s moderními auty, která mají hladkost řazení na podstatně(!) horší úrovni.

Řízení je naladěné na komfort a tlumení, zpětná vazba ve volantu má ke sportovně laděnému Fordu daleko, nicméně není zase úplně bez citu. Je to zvyk. Záleží i na profilu pneumatik.

Jízdní vlastnosti, předvídatelnost a stabilita Octavie II jsou ve srovnání s konkurencí na dobré úrovni. Je to zejména díky relativně vyspělé podvozkové platformě (víceprvková zadní náprava), pevné karoserii (nekroutí se, combi je na tom mírně lépe než liftback) a celkově tvrdšímu naladění. Chování auta na limitu je údajně spíše nedotáčivé.

Brzdy jsou podle mých zkušeností na průměru současných aut, Octavia brzdí snadno i z vysokých rychlostí, auto celkově působí stabilně a účinek je silný. Brzdy mají urychlovač účinku, když jdu na pedál rychle, brzdí silněji. Při běžném ježdění necítím vadnutí, brzdy působí dojmem, že se na ně může řidič spolehnout. Před časem jsem investoval do nových kotoučů a destiček Brembo, na přední nápravě kotouče o průměru 288mm.

Pneumatiky používám na zimu 15‘ a na léto 17‘, v obou případech na hliníkových discích Škoda. Rozdíl v stabilitě 15/17 je znát, v komfortu už tolik ne. Octavia II je docela tvrdé auto, takže na rozbité dálnici není pohodlná ani na menších kolech. Na větších se mi zdá, že už se to zásadně nezhorší. Jízdní komfort není silná stránka Octavie II. Myslím, že k tuhosti podvozku v mém případě přispívá i zmíněný paket pro špatné cesty. Jel jsem s Octaviemi, které ho neměly a zdály se houpavější.

*** INTERIÉR ***

Interiér je celočerný, elegantní a v rámci mainstreamu je nadprůměrně kvalitní. Uvnitř nic nevrže, všechno funguje a i po letech vypadá dobře, téměř jako za nova.

Osvětlení v interiéru má 4 lampičky, z toho dvě velké (každé pro jednu řadu sedadel) a dvě malé čtecí bodovky vpředu. Kufr má dvě lampičky a další dvě světla jsou na spodní straně zpětných zrcátek k osvětlení nástupního prostoru (ve tmě člověk vidí, do čeho při vystupování šlape).

Kvalitu základního rádia Stream s CD neumím ohodnotit, podle jiných recenzí hraje průměrně což mi stačí, nejsem náročný. V autě je dodělaná bluetooth handsfree sada s propojením na rádio, kterou často využívám.

Pro řidiče a spolujezdce je vpředu dvanáct (!) přihrádek, z toho sedm uzavíratelných a dvě klimatizované. Ve stropě je kapsa na brýle, před spolujezdcem a v Jumbo boxu jsou klimatizované schránky. Do dveří se vejdou 1.5 l PET lahve. Vlevo pod volantem, pod rádiem, nad rádiem a pod sedačkou spolujezdce jsou uzavíratelné přihrádky...

Přední sedačky jsou výškově stavitelné, mají stavitelnou bederní opěrku a docela slušné boční vedení. I po letech jsou v mém případě pevné, nevysezené. No celokožená sportovní Recara to přesto nejsou ;).

Loketní opěrku mezi sedadly lze nastavit podélně i výškově. Pod ní je box rozdělený na tři části, do největší z nich lze pustit klimatizaci.

Volant je stavitelný podélně i výškově ve velkém rozsahu, pohodlnou pozici za ním každý najde snadno. Osvětlení palubní desky má zelenou barvu a intenzitu lze regulovat. Klíčky k autu jsou sklopné s dálkovým ovládáním a obsahují příjemné funkce, jako třeba ovládání oken - podržením zavíracího/otevíracího tlačítka lze na dálku všechna okna zavřít/otevřít. Dálkově jde otevřít samostatně i kufr.

Zavazadlový prostor je u Octavií tradičně velký. V zadních sedačkách je otvor na dlouhé předměty (lyže). V mém případě nemá dvojitou podlahu, při sklopení zadních sedaček vzniká 3cm schod. Pod podlahou je plnohodnotná rezerva. V bocích jsou uzavíratelné kapsy. Je osvětlen dvěma lampičkami. Obsahuje síťový program, sklopné háčky a 12V zásuvku. Roleta se shrnuje automaticky po jednom klepnutí shora.

Světla jsou v mém případě zapojená automaticky na motor a občas mi vadí, že nejdou při nastartovaném motoru zcela vypnout. Na druhou stranu je zase nikdy nemůžu zapomenout rozsvítit. Něco za něco.

Čelní světla jsou na žárovku H7. Pravidelně po cca dvaceti tisících km mi některá praskne (signalizuje kontrolka). Výměna je snadná, zvládám ji během minuty a žárovky jsou levné. Účinnost světel se mi zdá dobrá a je myslím průměrná ve srovnání s auty podobné cenové kategorie a věku. Mlhovky vpředu i vzadu jsou účinné, no zapínám je skutečně jen v mlze, takže moc často ne.

Jak je vidět z některých fotek, na okna jsem nechal nalepit folie. Je to trochu konfliktní téma, takže k nim jen tolik, že je máme hlavně kvůli letnímu slunci, kdy jsou podle mne jednoznačné plus. Hlavní jejich nevýhodu vnímám při couvání v noci. Pomalu se smiřuji s tím, že i když mají atest a prošly na technické, tak ze skel v předních dveřích budou muset časem dolů.

*** ZÁVĚR ***

Servis navštěvuji k pravidelným ročním prohlídkám plus občas mezi, když něco odejde. Zatím to byly drobnosti. Větší a dražší závady se mi naštěstí vyhýbají. Ťuk ťuk, snad to vydrží, starám se. Před zimou jsem kupoval novou autobaterii, předchozí byla ještě původní, vydržela přes 6 let a 180 tis.km.

Celkově jsem s autem spokojen, svým způsobem ho mám rád a na jízdu se často těším. Myslím, že kvalitou a spolehlivostí je Octavia II okolo průměru, nadčasový vzhled nevybočuje z řady, výrazné emoce nebudí u mne ani okolí. Je to auto, které většinu majitelů ničím významně neohromí, ale ani na druhou stranu ničím zásadně nezklame. Takový malý český Passat :). Benzinový dvoulitr je vhodný pro ty, kteří chtějí docela dynamický a tichý motor s širokým pásmem použitelných otáček, a kterým nevadí reálná kombinovaná spotřeba sedm až osm litrů.

Díky, pokud jste dočetli až sem. Všem přeji ať vždy v pořádku dojedete do cíle.

911

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
7
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluŠkoda Octavia 1Z (2004-2012)
Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr? Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr?

Octavia se dočkala nového litrového tříválce, který…

Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh? Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh?

Modernizace modelové řady Octavia pokračuje. Čtyř očí se…

 






Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…