Recenze

01qer (muž ) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Škoda Felicia Felicia GLX 1.9D

9,14 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7 Škoda Felicia, foto 8
Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Felátor Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:240000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 1 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 47 kroutící moment [Nm]: 124 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 272 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5

Popis vozu

Dieselovou Felicii jsem kupoval na jaře 2011 a vybral si jí kvůli nesmrtelnému motoru od VW, který dokáže jet skoro na všechno,levným náhradním dílům a jednoduché konstrukci,kdy veškeré opravy zvládnete doma v garáži.
Hledal jsem dlouho.Chtěl jsem vůz v pěkném stavu,do 250 000 najetých KM a minimálně s centrálním zamykáním.Měl jsem rozpočet 30 tisíc korun takže sem se musel ohlížet po modelech před faceliftem,jelikož modely s "novou tváří" vycházely podstatně dráž.Byl jsem se dívat na hodně aut a většina z nich už byly polorozpadlé vraky s 300 000 a více najetých kilometrů.
Nakonec jsem na internetu objevil celkem zajímavý, zachovalý kousek,který se cenou vlezl do rozpočtu.Původem z Rakouska, bez koroze, najeto 240 000 kilometrů, a s poměrně bohatou výbavou GLX(otáčkoměr,př.mlhovky,centrál,středovou odkládací kapličku,začerněné sloupky dveří,zrcátka v barvě vozu,semišové sedačky,2x airbag a tažné rařízení).Byla sice poměrně daleko(jsem od Ostravy a vůz byl na jihu Čech),ale rozhodl jsem se na ní jet podívat,že když už nic tak si aspoň udělám výlet.Nekonečná cesta vlakem se třemi přestupy nakonec stála za to.Hned jak jsem si jí prohlédl a projel, věděl jsem, že cesta nebyla zbytečná.Majiteli jsem vysolil 24 000Kč a domů už se vezl pěkně novým autem.Jezdil jsem už v hodně Feliciích tahle ale působila, i na to, že už měla pořádnou porci kilometrů a 15 let života za sebou "jako nová".
Jízda se jevila spíše komfortní než sportovní, vůz se v zatáčkách sice nakláněl (později řešeno většími 14' ráfky) nerovnosti však Felicie žehlila pěkně.Těžší předek oproti benzinové Felicii spolu s rozpěrnou tyčí jízdě podle mě pomohl.Obzvlášť na sněhu bylo auto nezastavitelné.Po výměně brzdových kotoučů a destiček krásně brzdila i bez ABS.Řazení sice bylo hodně nepřesné(všechny 1.9D Felicie co jsem řídil to měli stejné), nicméně po výměně takové plastové blbůstky v kulise za pár kaček se to rapidně zlepšilo a 5tku už jste nehledali tam kde má být 3ka. Motor měl i bez turba pěkný zátah a do kopce i s plně naloženým autem táhnul bez ztráty dechu.A mohu říct, že jsem vyzkoušel krom běžné nafty spoustu "alternativních" paliv(bionaftu,z Polska tzv. Bioester(100% řepka),topná nafta,rostlinný olej,přepálený fritovací olej,hydraulický olej,jednou dokonce vyjetý motorový olej) a na všechny auto bez problému jezdilo.Na přepálený friťák dokonce lépe jak na naftu.Při používání těchto paliv musíte akorát častěji měnit palivový filtr, protože se rychleji zanáší,jiný problém jsem nezpozoroval.Oproti modernějším dieselům má ale hodně "traktorový" zvuk a do interiéru se přenáší poměrně hodně vibrací.
Za 3 roky jsem s vozem najezdil téměř 30 000 kilometrů a provedl celkem hodně oprav.
Asi po měsíci používání jsem měnil olej,filtry,homokynetický kloub na poloose a termostat(teplota motoru nešla přes 70 stupňů).Půl roku byl klid a autem se jezdilo dennodenně bez problémů.Pak přišla zima a rapidně se zhoršily starty.Na řadu tak přišla nová 75ah baterie a žhavící svíčky(jejich výměna je noční můra).Startér teď točil jako o život,motor žhavil,starty se ale o moc nezlepšily.Rozhodl jsem se tedy komplet rozebrat a vyčistit sání, jelikož EGR ventil vrací zpátky do motoru pěkné sra*ky.Čekal jsem to špatné, ale to co jsem viděl byla síla.Téměř centimetrová vrstva karbonu zalepila snad všechno.Tak se začalo čistit a při jednom se vymontovali i takové trubice ze sacího boxu čímž se lehce zmírnil onen "traktorový" zvuk a zaslepil EGR aby dál nezasíral motor.Od té doby auto startovalo na drknutí.Další neduh Felicie je rychle se opotřebující gufero tyče řazení na převodovce přes které kape olej z převodovky.A na to jsem doplatil.Suchá převodovka se jednoho dne za jízdy přidřela a urvala se ze silentbloku.Tak přišlo na řadu nekonečné shánění nové a s tím spojený šok.Zjistil jsem totiž, že na benzínovou Feliciií seženete převodovku za 1000,- na dieselovou za 5000,-.Po dlouhém shánění se nakonec podařilo sehnat jednu za 1500,- z PickUpu.Tím jsem nevědomky své auto vylepšil jelikož má pickup kratší kvalty,tak se zlepšilo zrychlení a zvětšil zátah.Při výměně se dávala komplet nová spojka,poloosy, tyč řazení a čepy řízení.Vůz opět jezdil téměř bez problému rok a něco než jsem to jednoho zimního dne na křižovatce nedobrzdil a napálil ze zadu do Fabie.Odnesl to chladič,světlo,kapota,maska a blatník.Muselo se rovnat přední čelíčko protože Felicie nemá odnímatelné a to se nepovedlo úplně ideálně a tak už díly pořádně neseděly.Krátce po opravě odešla lamela spojky na které nebylo najeto ani 15 000Km a to nebyla žádná čína.No nic tak převodovka musela opět dolů a dala se lamela nová.Taky odešel alternátor,kde byl problém s diodovým můstkem, a nenastartované auto tak mělo šílený odběr proudu a za noc vám to komplet vyšťavilo baterku. Na jaře se zjistilo, že zima dala autu zabrat, začaly totiž hodně korodovat prahy.Technickou mělo auto,ale ještě rok, tak jsem to moc neřešil a říkal si, že případné vyvaření nechám až na podzim.Navíc už jsem se začal poohlížet po novém autě, protože po nehodě už to nějak nebylo ono.Felicii jsem si chtěl ale nechat jako "pracanta".Nové auto jsem si nakonec pořídil před další zimou, Felicie byla, ale pořád hlavní přemisťovadlo.Když se začala připravovat na vyvaření opět odešla lamela spojky,která byla zase relativně nová a mě došly nervy.Než zase vrážet peníze do vyvaření a nové spojky,která zase nemusela vydržet víc jak 10 000Km rozhodl jsem se vůz prodat jako nepojízdný na náhradní díly.
Na závěr tedy hodnotím vůz jako vynikající přemisťovadlo s nízkou spotřebou, které se nebálo ani delších cest,nicméně je to auto výhradně pro kutily a mechaniky, protože je potřeba se vněm neustále hrabat(aspoň můj konkrétní model).Platí tady, že vynikající motor auto klidně 2x přežije.

Silné stránky

Motor
Jízda na 14" alu kolech
PickUp převodovka(zrychlení+tah)

Slabé stránky

Komfort na zadních sedačkách
Nepřesné řazení
Airbag spolujezdce(je místo přihrádky)
Motorový prostor(poměrně velký VW motor je tam napasován tak tak a opravy jsou potom složitější)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Homokynetycký kloub
Termostat
Zanesené sání
Zadřená převodovka
Těsnění víka ventilů
Napinácí kladka
Středový+zadní díl výfuku
Alternátor(diodový můstek)
Koroze prahů
Spojková lamela 2x

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno od soukromé osoby,bezproblémové jednání.

 


Další vozy Škoda Felicia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
5

Jednu věc vyřešíte,za chvíli se objeví jiná

praktičnost
6
prostornost
7
jízdní vlastnosti
7

Na malé auto obstojné

jízdní komfort
7

Nerovnosti víceméně žehlí

provozní náklady
7

Olej má předepsaný interval výměny 7500Km a žhavící svíčky je třeba měnit častěji(musí se žhavit i v letním období)

náhradní díly
8

Ceny jsou více než lidové,budete je ale kupovat často

výkon motoru
8

Na vůz vážící tunu ideální

spotřeba
10

Vynikající,motor navíc zpracuje sporo cokoliv

hlučnost motoru
8

Ta je velká,hlavně u studeného motoru

kvalita sedadel
7

Ve výbavě GLX celkem pohodlné

brzdy
8

I bez ABS hodně dobré

zavazadlový prostor
6

Průměr,dostačující,ale na stěhování to moc není


Více o modeluŠkoda Felicia
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Zranění zpěvačky Evy Pilarové (78): Komplikace po vážném úrazu!

Zranění zpěvačky Evy Pilarové (78): Komplikace po…

Jedním nešťastným pádem si přivodila hned dvě vážné zlomeniny! Eva Pilarová (78) si kromě levé kyčle polámala i…

Adobe chystá plnohodnotný Photoshop i pro iPad. Ještě to ale chvilku potrvá

Adobe chystá plnohodnotný Photoshop i pro iPad.…

Na mobilních zařízeních máme spoustu grafických editorů včetně několika od Adobe, bohužel ale ve značně…

 

iSport.cz

Divočina v Německu: Vettel 15 kol před koncem boural, slavil Hamilton

Divočina v Německu: Vettel 15 kol před koncem…

Startoval až ze 14. místa, ale stejně si nakonec dojel pro triumf. Lewis Hamilton ve Velké ceně Německa formule…

Zlatan v dešti

Zlatan v dešti "utopil" Dočkala a perlil: Mohl jsem…

Pověsti o něm nelhaly, zjišťuje americká MLS. Zlatan Ibrahimovic je král, umí to s míčem a má pořádnou…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…