Recenze

_Peta_ (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Nissan 350Z

9,47 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan 350Z, foto 1 Nissan 350Z, foto 2 Nissan 350Z, foto 3 Nissan 350Z, foto 4 Nissan 350Z, foto 5 Nissan 350Z, foto 6 Nissan 350Z, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Zetko Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:23 palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 3500 výkon [kW]: 231 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5,7 maximální rychlost [km/h]: 280 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

Jde o poslední modelový rok, kdy se ještě Nissan 350Z vyráběl. Koupený nový v Praze až v roce 2010, já ho koupil v roce 2014 od prvního majitele s počtem najetých kilometrů 2800 (slovy dva tisíce osm set), takže ho mám skoro od novoty. Ten vůz předtím nejel ani v dešti. Najeto se mnou má 20.000km.

Co mě na autech zajímá:
-------------------------------

Recenze sportovního vozu psaná někým, kdo preferuje nízkou spotřebu, pohodlí a velký kufr, je k ničemu. Mě na sportovním autě zajímá jen to, jak jede, jak brzdí, jak zatáčí, jakou má celkovou sportovní konkurenceschopnost vůči soupeřům a ve finále to nejdůležitější - jaké dává emoce. Jediná zásada, která to posouvá trochu zpět, je aspoň částečná použitelnost pro každý den. Na normální ježdění (tzn nákup, déšť a sníh) mám ale jiné, civilní auto. V autě jezdím s meziplynem na dvojí sešlápnutí spojky při podřazení, nesnáším automat, hledám co nejpozdější brzdný moment před zatáčkou, řeším ideální stopu, chci trefit apex, hledám limit přilnavosti, řeším přenos hmotnosti a težiště vozu v zatáčce, prostě si hraju a podle toho soudím auto. Mé předchozí auto na blbnutí byla tato mazda MX-5, kterou jsem osadil kompresorem atd http://moje.auto.cz/-Peta-/majdalenka.html

Motor:
--------

Jede to. Co si nalhávat, motor je nejlepší věc na tomto autě. Má z mého pohledu dost rychlou odezvu na přidání plynu (atmosféra je prostě boží), luxusní zátah ve středním pásmu otáček a úžasný zvuk i se sériovým výfukem (mám kabrio, tak ho slyším možná víc). Ve vysokých otáčkách nad 6500 už mu zátah neroste, zůstává stejný až do omezovače těsně před 8000 (díky za posunutí použitelného pásma otáček oproti předchozímu modelu). Měl jsem možnost řídit starší model 350Z s tím 300HP motorem, můj Nissan (313HP) jede o trochu líp. I když je auto poměrně těžké (pohotovostní hmotnost 1600kg), motor rozdává emoce dostatečně. Nemám potřebu chtít vyšší výkon. A to jsem na klikaté silnici pěkný magor :-D. S tímhle motorem stačí Nissan i kamarádově BMW Z4M v 95% všech situací včetně drtivé většiny Alpských klikatých silnic snů. A to si myslím, že on je lepší ridič.

Spotřeba:
------------

Vysoká. Kdo mě zná, ví, že ji neřeším. Ale i na můj vkus to auto fakt žere :-D. Aby si na úseku 2000km Rakouskem řeklo o 5 litrů na sto v průměru víc než Z4M, která jela celou dobu se mnou, to je úlet. Minimální možná dosažitelná spotřeba je 10 na sto. A to asi jen na dálnici ve 100 km/h na tempomat. Nejnižší možná dosažitelná průměrná spotřeba je 12,5 na sto při kratších najetých vzdálenostech. Reálný kombinovaný průměr při každodenním používání mám minimálně 14 a když se na to absolutně neohlížím a jezdím si na chuť, tak 15-16, Rakousko (2000km) jsem odjel s výslednou spotřebou 19,5 na sto, ale to se jelo v zásadě pořád "plný", čímž se omlouvám všem rakušanům.

Ovladatelnost:
------------------

Překvapivě dobrá, přilnavost boží. Oproti bývalé MX-5 je to malý krok zpět, ale oproti tomu, jak mě každý strašil, že to je těžký tank, je to pozitivní překvapení. Jasně, je méně mrštný ve vracácích v 60km/h, ale v rychlostech nad sto km/h bych v zatáčkách asi vsadil na Zetko. Průjezdová rychlost některými pro mě každodenními zatáčkami je až o 15-20 km/h vyšší než v MX-5 (v rychlostech 120-160km/h). Ale hlavně ta jistota. V MX-5 jsem měl v zatáčce při 160km/h strach, že se celé auto rozletí na kusy, že mi uletí kola a že já v ní jak na pekáči odletím někam do pole. V nissanu při této rychlosti máte takovou jistotu, že věříte, že byste zvládli i otočku o 180 stupňů. Je to jinde. Ve 280km/h bez střechy máte pocit jak ve 180km/h v MX-5.

Podvozek:
-------------

Překvapil asi všude. Nejvíc asi tím, jak filtruje nerovnosti. Tohle auto vezme příčný předěl dvou asfaltů, vlny na asfaltu, hrboly, díry, mamutí pasti, retardér, kanál i ve chvílích, které by ostatním sportovním autům urvaly minimálně jednu z náprav. Přitom se nenaklání, nehoupe, nebo aspoň ne moc, je v tomto srovnatelný s ostatními sportovními vozy. Jasně, není to betonový závodní podvozek, ale my taky nejezdíme jen po okruhu. Funguje to, v životě bych na něj nesáhl. Dá se s ním jet naprostá kláda takřka všude a o to jde.

Brzdy:
--------

Mohly být odolnější. Maximální brzdný účinek na silnici i pro docela nechutně sportovní tempo bohatě stačí. Brzdám dávám celkem kouř v každém sportovním autě. Nissan to ustojí, sice tak tak, ale ustojí. Nicméně továrnou použitý materiál pro kotouče a desky je dost mizerný. Jeden pořádně ostrý výlet a kotouče skončily zkroucené, desky zapečené, fialové, brzdový prach zapečený do kotoučů. Brzdy v seriovém stavu při trochu déle trvající sportovní jízde uvadají v účinku, následně se při pokračování v ostré jízdě zkroutí. Výměna desek za Ferodo DS 2500 byla úžasným řešením. Stoupl brzdný účinek, silně se prodloužila doba, než přijde přehřátí a úpadek účinku. Těším se na kotouče Tarox Zero. Pro závodní okruh bych doporučil kompletní a větší brzdový kit. Sériové brzdy to nedají.

Převodovka:
----------------

Něčím potěší, něčím nenadchne. Řadící páka má příjemně krátké a přesné dráhy, tuhý chod, hůře se řadí šestka. Spojka má docela krátkou dráhu. Jde řadit rychle, meziplyn jde používat luxusně, maniak na manuál se tu vyřádí. Ale vadí mi odolnost spojky. Auto nemá ani 23,000km a už jsem ji párkrát protočil, musel jsem měnit hlavní spojkový válec (časté zavzdušnění spojky), kapalinu to "přijme" snad jenom Motul RBF (jiná se vždy zavzdušnila první delší ostrou jízdou). Na druhou stranu toto vše má snadné řešení :-). Funkčnost je jinak výborná a použitelnost zábavná.

Závěrem:
------------

Velké překvapení. Tohle auto jsem si koupil proto, že jsem chtěl něco skoro nového, 100% sériového, co by fungovalo aspoň stejně dobře jako má předchozí upravená MX-5, ale co nebude muset lítat od servisu k servisu kvůli sportovním úpravám. Něco s běžnou údržbou a aspoň normální spolehlivostí, abyste si bez obav střihli výlet do Alp bez dvou sad nářadí a třemi nádobkami různých kapalin v kufru. Něco, co bude důstojné mé velikosti :-D (promiň Mazdo, ale tos fakt neuměla). Něco, co fakt pobaví. Chtěl jsem auto pro řidiče. Nissan obstál skvěle.

Silné stránky

- motor
- sportovní jízdní výkony
- hudba Bose (hraje pěkně do 200kmh, poslouchat ji lze i dále)
- design a jakou budí celkovou pozornost
- ESP vypínatelné kdykoli během jízdy jedním stiskem tlačítka
- celkový pozitivní dojem

Slabé stránky

- spotřeba
- materiál sériových kotoučů a desek

 


Další vozy značky Nissan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
7

Na sportovní kabriolet úžasná.

prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9

Není to MB S500, ale je to dobré.

provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
10
spotřeba
3
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10

Naprosto boží, navíc mají jen obvodové vedení, střed tvoří síť, kterou za jízdy fouká vítr a chladí záda. Naprosto promakaná záležitost nezávislá na žádné elektronice.

brzdy
8
zavazadlový prostor
9

Na sportovní kabriolet super.


Více o modeluNissan 350Z
Nissan Teranno II 2,7 TDi Nissan Teranno II 2,7 TDi

Druhá verze Terrana je pouze inovací známé jedničky .…

Nissan Micra - Omlazení auta roku 93 Nissan Micra - Omlazení auta roku 93

Od 15. dubna u nás odstartoval prodej radikálně…

 





Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…