Recenze

10 Majitel

Mazda MX-5 kompresor

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda MX-5, foto 1 Mazda MX-5, foto 2 Mazda MX-5, foto 3 Mazda MX-5, foto 4 Mazda MX-5, foto 5 Mazda MX-5, foto 6 Mazda MX-5, foto 7 Mazda MX-5, foto 8
Mazda MX-5, foto 9 Mazda MX-5, foto 10 Mazda MX-5, foto 11 Mazda MX-5, foto 12 Mazda MX-5, foto 13 Mazda MX-5, foto 14 Mazda MX-5, foto 15 Mazda MX-5, foto 16 Mazda MX-5, foto 17 Mazda MX-5, foto 18 Mazda MX-5, foto 19 Mazda MX-5, foto 20 Mazda MX-5, foto 21 Mazda MX-5, foto 22 Mazda MX-5, foto 23 Mazda MX-5, foto 24 Mazda MX-5, foto 25 Mazda MX-5, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta Majdalenka Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:152000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin objem [cm3]: 1840 výkon [kW]: 107 / 148 * kroutící moment [Nm]: 160 / 218 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 / 6 * maximální rychlost [km/h]: 207 / 230 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10.5 / 11.5 *

Popis vozu

O seriové MX-5 toho je napsáno všude dost, takže místo toho rovnou popíšu tu mou do jisté míry značně upravenou.


Motor:
---------

Motor jsem vybavil kompresorem Moss Motors MP62, který by měl přidávat 60% seriového výkonu a dále studeným sáním vzduchu. Na brzdě jsem byl a v této sestavě má auto 201HP a 218Nm. Po plánované instalaci intercooleru a doladění se počitá s 220-230HP, s jinými vstřiky a palivovou pumpou až 250HP. Motor táhne naprosto lineárně, nejlépe od 3.000 do 7.200, pod 2,000 je jeho průběh spíše nejistý. Nemá žádné díry ani turboefekt, pocitově se z toho stal třílitr. Oproti serii je to opravdu znatelný rozdíl. Kompresor samotný je slyšet až při silnějším přidání plynu a nebo ve vyšších otáčkách, v tu chvíli krásně kvílí, nic co by vadilo, spíš to potěší. Každé sešlápnutí plynu je navíc podkresleno jemným syčením stlačovaného vzduchu. Díky tomu všemu se teďka můžu prohánět i s kamarádovým Nissanem GT-R, aniž by za volantem umřel nudou, urvat zadek jenom přidáním plynu, auto už se netrápí v kopcích, spíš už je téměř ignoruje, i na trojku krásně předjíždí i v docela prudkých stoupáních například v Aplách. Celkově teď jízdní výkony odpovídají autu se zrychlením cca 6 sekund na stovku. Spotřeba se u seriového auta se mnou za volantem pohybovala v rozmezí 8,5-12,5. Průměrně jsem jezdil za 10-11 v režimu 40% město, zbytek mimo obec a o nízkou spotřebu jsem se nijak křečovitě nesnažil, jezdil jsem vždy pro radost. Teď po úpravě je spotřeba 8-18. 8 byla na dálnici v rychlosti 120km/h s vyjímečným úletem do vyšších rychlostí, 9 na dálnici při tempu 130-180km/h, 18 při vyloženě závodní jízde v horských zatáčkách a okreskách, vše na plný plyn na dvojku a trojku, na rovinkách top speed, plně obsazené a naložené auto. Jinak řečeno už nešlo jet hůř. V průmeru mi auto teď jezdí za 11-12 a to jezdím hodně po městě. Průměrná spotřeba tedy stoupla o litr, jízdní výkony však pocitově více než o 50% .... A to beru. Maximální rychlost je omezena 5tirychlostní převodovkou, zastaví mě omezovač otáček v 7200ot/min na 5ku ve 230ti km/h, kterých auto dosáhne poměrně hravě. Já to auto na tohleto sice nemám, ale někoho by to mohlo zajímat. Když je venku tepleji, když se to blíží k třicítce, tak autu citelně upadá výkon, protože nemá intercooler. Ale jenom citelně, ne úplně definitivně. Při teplotě pod 20 stupňů jede perfektně. Celkově ale za všech podmínek odpadá nutnost častého řazení a držení motoru ve vysokých otáčkách, přibylo klidu při předjíždění, protože výrazně stoupla rezerva výkonu pro bezpečné předjetí v nenadálých událostech. Ta úprava tomu autu vyloženě přidala ve všech ohledech a nepokazila téměř nic. Mohli to dělat takhle seriově.

Brzdy:
---------

Na auto jsem pořídil kompletní brzdový kit wilwood obsahující 4pístkové brzdové třmeny, brzdové desky, brzdové 280mm děrované drážkované kotouče, panceřové hadice a kompletní nádstavce k upevnění. Seriové brzdy brzdily poměrně dobře, ale rychle se přehřívaly při častém brždění a při sportovní jízdě a omezovaly tím možnosti auta. Tyhle Wilwood brzdy jsou ideálním doplňkem kompresoru, brzdí znatelně silněji a agresivněji, mají skvělou dávkovatelnost a přehřejí se až za hranicí blbnutí. Brzdové desky vydrží 1-2 letní sezóny podle stylu jízdy, nové se stejně jako kotouče dají sehnat i v ČR a stojí cca 1000Kč. Z brzd mám na mé MX-5 z řad doplňků asi největší radost a doporučil bych je každému i na úplně seriové auto.

Převodovka:
------------------

Seriová převodovka je skvělá, jen musela být zesílena spojka, aby se přes ní mohl kdykoli spolehlivě přenést výkon. Mám minerální zesílenou spojku Exedy a ta má nad vším, co koho s tím autem napadne dělat, docela nadhled. Bohužel její životnost je při veselém ježdění a občasném zablbnutí si sotva jeden rok. Z toho důvodu už bych teď volil ještě silnější spojku.

Podvozek:
---------------

Zkusil jsem pořídit podvozek Raceland se stavitelnou výškou a vzhledem k ceně jsem se nestačil divit. Auto mám snížené asi o 4cm oproti serii a tuhost je dobrá, jistota v zatáčkách taky a auto se vůbec nenaklání. Stabilita je dobrá až do maximální rychlosti. Je docela komfortní, na dobrém asfaltu mu nejde nic vytknout, na nerovném asfaltu je ale při sportovní jízdě trochu nejistý, auto se na něm pohupuje trochu více, než bych si přál, podvozky za výrazně vyšší ceny se v tomhle režimu jízdy chovají lépe. Po dvou letech ježdění podvozek stále drží, jen měl s postupem času tendence klesnout k zemi zřejmě kvůli určité únavě pružin a musel být jemně zvýšen (1,5 cm).

Kola:
--------

Mám Rota GT3 16x7. Naprostá spokojenost. Co ta kola musela někdy snést od českých cest za rány, to je neuvěřitelné. Přitom jsou pořád rovná a úplně vyvážená, zároveň docela lehká. Na mrštné jízdní vlastnosti auta mají jen pozitivní vliv.

Výfuk:
---------

Dvoukoncovkový tlumič Ulter sport, pomáhá odfukovat větší množství vzduchu tlačeného kompresorem, má tak akorát příjemnou úrověň hlasitosti a neměl by tolik brzdit výkon motoru jako seriový tlumič. Samotný konec výfuku s chromovaným vyústěním do originál výřezu v nárazníku (u mě již dvou výřezů po předchozím dvojitém výfuku) však nepasoval úplně přesne.

Ostatní technické doplňky:
------------------------------------

Motor je chlazen oproti serii výrazně větším chladičem vody, který by měl mít o 40% vyšší účinnost, motorový olej je chlazen chladičem oleje umístěným v jinak nevyužitém prostoru mezi pravým předním kolem a pravou přední mlhovkou a vše je monitorováno pomocí přídavkých budíků teploty oleje, tlaku oleje a bohatosti palivové směsi.

Aerodynamika:
---------------------

Do auta ve srovnání s jinými podobnými roadstery poměrně fouká. Vyloženě otravné ale byly zpětné turbulence foukající zpět do interiéru prostorem mezi sedačkami. Seriový plastový deflektor je naprosto nedostatečny a asi jen na design. Pořídil jsem tedy větší,
sklopný (viz fota) a zlepšení bylo cca 80%. A při vytažení bočních oken do auta téměř nefoukne, takhle by šlo jezdit snad i za mrazu. Navíc potěší praktický detail, že nijak nezasahuje do zorného pole zpětného zrcátka.

Závěrem:
-------------

Kdybych měl celkově porovnat seriové auto a to moje, je to samozřejmě velký rozdíl, ale pořád je to MX-5. Jen jí jde vše ještě lépe. Nezměnil se její charakter, ani užitná hodnota, jen ještě více porostla zábava a konkurenceschopnost proti opravdu silným sportovním vozům a zároveň jistota a pohoda za volantem s již zmíněným výkonovým nadhledem. Je to to nejemotivnější, nejzábavnější a vlastně úplně nejlepší auto, které jsem kdy v životě řídil. A to jsem jich už řídil dost. Asi některé lidí zajímá, kolik to všechno stálo ...... ale to se neříká :-)

Silné stránky

Mé auto včetně úprav:

- výborné brzdy
- motor, výkon a jeho průběh
- podvozek a řízení
- zadní náhon
- řazení
- celkově sportovní charakter a jízdní výkony
- praktičnost stahování a natahování střechy
- nízká hmotnost

- celé to auto je úplně geniální

Slabé stránky

- absence intercooleru = znatelný pokles výkonu, když je venku teplo
- pomalý pohyb elektrických oken
- zbytečné oranžové odrazky v náraznících
- ukazatel tlaku oleje je jen na ozdobu

 


Další vozy Mazda MX-5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
7
prostornost
2
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
5
provozní náklady
9
náhradní díly
8
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
3





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…