Recenze

poterienko (muž 26 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Toyota Land Cruiser 120

9,87 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Land Cruiser, foto 1 Toyota Land Cruiser, foto 3 Toyota Land Cruiser, foto 4 Toyota Land Cruiser, foto 5 Toyota Land Cruiser, foto 6 Toyota Land Cruiser, foto 7 Toyota Land Cruiser, foto 8 Toyota Land Cruiser, foto 9
Toyota Land Cruiser, foto 10 Toyota Land Cruiser, foto 11 Toyota Land Cruiser, foto 12 Toyota Land Cruiser, foto 13 Toyota Land Cruiser, foto 14 Toyota Land Cruiser, foto 15 Toyota Land Cruiser, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Shrek Rok výroby 2002 Koupeno nové najeto [km]:335000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2982 výkon [kW]: 120 kroutící moment [Nm]: 343 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,7 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 668 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Vzhledem k absenci recenze tohoto vozu jsem se rozhodl ji napsat. Recenze bude o automobilu Toyota Land Cruiser 120. Automobil již není ve vlastnictví rodiny a ani mém, takže budu vycházet z toho, co si pamatuji a fotky budou bohužel jen takové, jaké najdu, proto prosím omluvte jejich absenci respektive nedostatek. Ale k věci.

Pořízení:
Auto bylo kupované jako nové v roce 2003. Bylo sestaveno dle našich (v té době jsem ani neměl papíry) požadavků a jednalo se o maximální možnou výbavu. Z ní dovolím vyjmenovat to nejzajímavější:
Celé auto v kůži - přední sedadla vyhřívaná a elektrická
Automatická převodovka + redukce
2 zón. auto klima
Rádio s měničem na 6CD (neMP3)
Vzduchový podvozek s nastavením výšky (měchy vzadu) a tvrdosti podvozku
Střešní okno
Tempomat
No a to je vše :D. V té době max výbava nebyla max jako dnes.

Já jsem dostal auto k používání v zimě roku 2011 a sloužilo až do koupě Audi A4 (viz. moje auto), tzn. mě a přítelkyni sloužilo rok a měsíc.

Exteriér:
Je to prostě obr. Nastupuje se pohodlně nahoru, při jízdě vidíte na míle dopředu přes ostatní auta. Auto je typický starší japonec takže dost kulaté, ale dle mého názoru se i dnes neztratí. Rezervní kolo bylo u naší verze schované vzadu "pod autem". Dolu se spouštělo "výtahem" točením kličky. Za posledních pár let ale skoro napevno přirezlo, ale neřešilo se to. Skla jsou zatmavená již z výroby a to tak, že dozadu není zvenku vidět, předek zatmaven jen mírně.

Interiér:
Jedním slovem - obývák. Úžasně pohodlné sedačky, které Vás ovšem v zatáčce vyklopí z okna, imitace dřeva, velký volant a spoustu místa. Na středovém panelu se (čelně) nacházel nahoře displej PP, kompas a hodiny, níže ovládání rádia, níže ovládání klimatizace a dále popelník a zásuvka na 12V. Poté na vodorovné části je další 12V zásuvka, uzávěrka difu (mezinápravového), ovládání výšky podvozku a ovládání tvrdosti podvozku, ovládání vyhřívání sedadel, volič automatu, volič redukce, pod volantem je páčka automatu a tlačítko pro rozjezd na dvojku, (tam toho je co? :-D). Po loketní opěrkou je obrovský kaslík a u něj místo na dvě malé petky. Co psát dál? Snad jen dodám, že vzadu si pohodlně sednou tři dospělí lidé a i ten uprostřed si nepřipadá navíc.

Zavazadlový prostor má papírově 668L. Jer to opravdu stěhován a není problém převést menší gauč pro dva lidi. Zadní sedadla se dají sklopit, ale zůstanou trčet nahoru (sklopí se opěradlo a pak se "vyloupne" sedačka z podlahy o 90 stupňů).

Motor:
Brutální sílou oplývající řadový 4 válec s objemem 2982 cm3, výkonem 120kw (163HP - 3600ot/min) a neskutečným krouťákem 343NM (1600ot/min). Tak a teď vážně - ten motor Vám dá pokaždé najevo, že je to diesel, když startujete, praskají okna, když na to šlápnete, důchodci vybuchují. Prostě traktor. Průběh výkonu se hodnotí těžko vzhledem k automatu, ale o něm níže. Jinak řečeno auto Vám připadá mnohem živější, než ukazují papírové parametry. Zrychlení 0-100 je papírově 12,7s, naměřeno cca 13s, ale na semaforu ujedete každé Octě TDi (asi krom RS) a prdlavky s atmo benzínem (R4) se vůbec nechytají. Na tomto motoru je v dnešní době úžasné to, že ho nebrzdí (skoro) žádné emisní normy a pomáhá relativně krátká převodovka (4 AT), díky čemuž působí živější než modernizovaná jednotka s 127kw a 400Nm (stejná gen. rok 2007 - ta je ještě v rodině) s 5 AT.

Převodovka:
Klasická HDM převodovka se 4 kvalty. Možnosti voliče jsou:
P
R
N
D
3 - max. rych. stupeň 3 (řadí 1-2-3)
2 - max. rs 2
1 - jen jednička
Převodovka až do 80km/h v podstatě pořád funguje přes měnič, takže otáčky lítají sem a tam. Díky tomu při klidné jízdě 50km/h točí jen 1300ot/min. V 80km/h tam hodí natvrdo 4 a s ní můžete jet až závratných 165km/h. Jednou jsem zkoušel z kopce 180 a tomu autu se to již moc nelíbilo. Převodovka spolehlivě fungovala celých 335 tisíc km a to bez jediné výměny oleje!!
A ještě bych zapomněl otáčky:
50km/h - při mírně zátěži 1300 (rovinka), jinak 1500 (přes měnič obě hodnoty)
95km/h - 2000 na 4
120km/h - 2500 (ideální dálniční tempo, kdy to ještě tolik nežere)
140km/h - 3000

Pro porovnání s TipTronicem s V6 TDi A4:
50km/h - 1300 na 4
100km/h - 1600 na 6
160km/h - 2500 na 6
250km/h - 4000 na 6

Podvozek:
LC je čistokrevný teréňák, který není rozhodně stavěný na rychlé jízdy v zatáčkách, na to tu máme SUV od BMW. Když přesednete z libovolného prcka (Octa, Audi, Mondeo...atd.) budete si připadat jako v lodi, co má kolečkové brusle a jede po ledě. Auto si tak nějak jede a vy se ho snažíte nasměrovat tam, kam by jste chtěli a věřte mi, že musíte pomaleji. Ani při nastavení podvozku na Sport (to je vtip u LC??) se nezlepší jeho stabilita na silnici, pouze ztvrdne zadek a začne trochu nadskakovat. Při nastavení na Comfort je to dokonalý cestovatel v perfektním pohodlí. Hlavní nevýhodou podvozku je také rozhoupání auta na nerovnostech (viva la záplaty nalepené přes záplaty). Na podvozek auta se dá snadno zvyknout a pak člověk ví jeho limity.

Spotřeba:
U dnešní motorů jsme si zvykli, že je to především na nás. S nynější V6 3.0TDI se dá jezdi za 6-12l/100, ale LC s 3.0D-4D jezdil prostě pořád za 10l/100km. Měřeno dle tankování to vycházelo přesněji 9,7 - 11, což jsou rekordy. Díky nádrži na 86l nafty nejste spotřebou tolik limitování.


Takže snad jsem napsal vše, co mne napadlo. Pokud máte jakýkoli dotaz, neváhejte se zeptat.

Silné stránky

Prostor
Automat
Průchodnost terénem
Pohodlný podvozek
Spolehlivost

Slabé stránky

Zvuk motoru
Podvozek - naklánění

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Za celých těch 10 let a 335 tisíc km byly opravy do cca 70 tisíc kč a nebylo měněno nic zásadního.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno u prodejce, který už neexistuje, respektive ho koupil Toyota Dolák Tábor. S nimi perfektní zkušenosti co se týče servisu a služeb.

 

Novinky v recenzi

7.5.2014 19:10

Zkušenosti s prodejem

Auto se prodávalo v autobazaru Autocentrum1 v Českých Budějovicích na okružní. Nebudu tu psát o výkupní ceně, protože je jasné, že u japonce s 300k km na krku to byly desetiny kupní ceny. Ale k autobazaru. Auto zkouknul sám majitel bazaru a říká "Hm tak ta natržená sedačky (holt kůže, o kterou se nikdy nestaral) se nechá přečalounit, ale s těmi kilometry by to chtělo něco udělat...hm....máte k tomu servisku?"
Obrázek si tedy udělá každý sám.

22.9.2013 15:04

Objem zavazadlového prostoru - omluva

Musím se omluvit všem, co si přečetli recenzi na toto vozidlo. Dnes jsem náhodou přišel na to, že "kufr" nemá jen 402l, ale rovných 668l (bylo mi to divný :D). Takže jsem to upravil v recenzi a technických údajích.

18.7.2013 19:39

Hodnocení a dotazy

Chtěl bych poděkovat všem, co si recenzi přečetli a auto ohodnotili, těší mne zájem o můj text. Jinak jsem až překvapen počtem bodů za fotky, takže se nebojte být objektivní, mě o body nejde :).
Jinak opět opakuji, pokud máte jakékoli dotazy, ptejte se.

8.7.2013 12:07

Zábava v zimě

Ještě bych zapomněl na to, že v zimě si s tím člověk mohl užít i zábavu. Stačilo zajet na nějaké zasněžené parkoviště a šlapat na plyn případně si pomoci ruční brzdou. Auto pak pěkně klouzalo ze strany na stranu. Jediná nevýhoda byla, že se nedalo vypnout esp, takže často přibržďovalo vnitřní kolo.

1.7.2013 13:16

Fotky

Přidány další dvě fotky, co jsem našel.

28.6.2013 21:43

Fotky

Ha..tak už to šlo a fotky jsou nahrané, víc jich asi nenajdu.

28.6.2013 21:40

Fotografie

Jen chci ještě dodat, že fotky přibydou, momentálně jsem brzděn limitem serveru.


Další vozy značky Toyota



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Není o čem, prostě perfektní.

praktičnost
10

Projede všude, vejde se do něj vše a ve městě vůbec nevadí jeho rozměry, pokud nejste lopata.

prostornost
10
jízdní vlastnosti
5
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
7
spotřeba
8
hlučnost motoru
4
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluToyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser 2.8D-4D AT – Terénní ikona nevyměkla Toyota Land Cruiser 2.8D-4D AT – Terénní ikona nevyměkla

Toyota se v Evropě stala průkopníkem hybridních…

Za volantem Toyoty Land Cruiser HJ61 4.0 Turbodiesel. Nezastavitelná! Za volantem Toyoty Land Cruiser HJ61 4.0 Turbodiesel. Nezastavitelná!

Terénní drsňák každým coulem, kterého nezastaví prakticky…

 





Blesk.cz

Facebook Messenger vám dá až deset minut na smazání faux pas

Facebook Messenger vám dá až deset minut na smazání faux pas

Facebook už delší dobu pracuje na možnosti smazání odeslané zprávy v Messengeru. To víme, vždyť v říjnu prolétly…

Nová mapa, kam nejezdit: Nebezpečí číhá v Karibiku, Afghánistán propadl. A co Česko?

Nová mapa, kam nejezdit: Nebezpečí číhá v Karibiku,…

Organizace International SOS poskytující lékařské a bezpečnostní služby představila interaktivní mapu, na které…

 

iSport.cz

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal poprvé mistrem světa

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal…

Akrobatický pilot Martin Šonka vyhrál poprvé sérii Red Bull Air Race. Celkové vítězství si čtyřicetiletý rodák z…

Ty vole, taková nálož! Youtuber The Top pařil CZC.cz iSport Cup. Postoupil?

Ty vole, taková nálož! Youtuber The Top pařil CZC.cz…

Nikdy předtím se žádného turnaje nezúčastnil. "Poprvé jsem se nechal zlákat!" zdůraznil Vojta Mikulík alias The…

 

Reflex.cz

Světově proslulý jazzový chameleón Emil Viklický vyráží na narozeninové turné

Světově proslulý jazzový chameleón Emil Viklický…

Emil Viklický je hudební pojem, který by jistě vystačil na samostatnou knihu. Moravský rodák z Olomouce, kde…

Svědectví ženy o svobodě a demokracii penisů. Jaká je Výstava skutečně nahých mužů?

Svědectví ženy o svobodě a demokracii penisů. Jaká…

Co s načatým 17. listopadem? Jít demonstrovat, poslechnout si koncert nebo se zúčastnit satirického průvodu? To…