Citroën C2 (2008)
5.8.2013Auto jsem si koupil po roční zkušenosti se stejným modelem, ale jinou motorizací - konkrétně 1.1i 44kW. Auto nebylo zrovna nejrychlejší a ani…
Citroën C2 (vlada201)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Co tě vede ke snižování teploty vzduchu? 06.03.2014 20:37 Stejsn
- EGR 20.09.2014 10:42 HonzoiS
-
Stejsn 06.03.2014 20:37
Co tě vede ke snižování teploty vzduchu?
Snížení o 30 stupňů - to jsi ale hluboko pod optimální provozní teplotou motoru, ne? Nebo něco špatně chápu? U motoru neplatí že čím nižší teplota, tím lépe, to není PC.-
šmoula nešika 06.03.2014 21:10
« Re: Co tě vede ke snižování teploty vzduchu?
:-O Já měl vždy za to, že teplá má být voda a studený má být vzduch (studenější = hustší)...-
Lucaslegend 06.03.2014 22:24
« Re: Re: Co tě vede ke snižování teploty vzduchu?
Presne tak, cim studenejsi vzduch nasava motor, tym viac kysliku ma a motor ma lepsi vykon :-)
Ale sa cudujem ze sa mu o tolko podarilo znizit teplotu... To by som potreboval aj ja...-
Bully_ 08.03.2014 20:43
« Re: Re: Re: Co tě vede ke snižování teploty vzduchu?
Casto je prani otcem myslenky. Snizit teplotu o 25-30°C kusem nejake plastove trubky nejde, tohle opravdu tak jedine s mezichladicem. Nebo slo o rozdil mezi tuhou zimou a horkym letem, kdy byl stejny ciselny rozdil teploty vzduchu venku :-)
-
-
-
vlada201 08.03.2014 19:08
« Re: Co tě vede ke snižování teploty vzduchu?
Přesně jak píší kolegové. U nasávaného vzduchu je dobré, aby byl co možná nejchladnější. Čím je chladnější, tím má motor lepší tah i teoreticky i nižší spotřebu. Při starém vedení jsem se kolikrát dostal i na 60 °C (!) nyní se přes 30 nepřehoupnu. Uvidíme jak to bude v létě, ale určitě se bude motoru lépe "dýchat" než doposud. :-)-
HonzoiS 11.06.2014 10:18
« Re: Re: Co tě vede ke snižování teploty vzduchu?
Přesně tak, čím chladnější vzduch máš, tím více získáš molekul kyslíku, které podporují hoření = vyšší výkon a točivý moment. A právě proto se u přeplňovaných motorů používají intercoolery. Já jsem použil větší intercooler. Nasátý vzduch to ochladí na tolik, že i při těchto parnech, když se dotknu sání, tak je vlažné :-)
Jen tak dál :yes:
-
-
-
poterienko 20.09.2014 10:54
« Re: EGR
A není lepší ho tam nechat kvůli rychlejšímu ohřívání motoru a menšímu zanášení DPF? Když už EGR off, tak i DPF ven.-
vlada201 20.09.2014 20:01
« Re: Re: EGR
Samozřejmě jsem zvalžoval i zaslepení EGRu a také vyndání DPF, ale DPF vyndat nechci. V německu policie začíná kontrolovat emise přímo na silnici a auto bez DPF poznají bezpečně. Něco takového se chystá i u nás a to ani nemluvím o emisních zónách, které jsou již schválené pro Prahu (i když je to zatím jen podle ročníku auta). Zaslepení EGRu jsem také vyloučil, kvůli důvodům, které píše poterienko. Mimochodem EGR u tohoto motoru stačí zaslepit a na sw se šahat nemusí. ŘJ si to přebere sama :-)-
HonzoiS 21.09.2014 19:17
« Re: Re: Re: EGR
Pleteš se. Když to zaslepíš jednotka si nic nepřebere a bude ti to házet chybu. Navíc po zavření EGR ventilu v řídící jednotce získáš lepší reakci na sešlápnutí plynového pedálu. Já do Německa nejezdím, tak mne to netrápí + já na svém HDI filtr pevných částic díky bohu ani neměl od výroby. O starost méně :-)
-
-
-