Renault Mégane (2009)
13.10.2009Krize v automobilovém průmyslu není tak velká jak se všude píše. Alespoň to demonstrovala tří měsíční čekací doba na náš nový rodinný vůz Renault…
Renault Megane III (strup)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Osvětlení přístrojů 13.10.2009 16:41 DanV
- zdravim 13.10.2009 16:43
- krásny 13.10.2009 17:46 sportivo
- esp 13.10.2009 18:47 saldy
- Pěkná recenze 13.10.2009 20:11 Ronault.
- bezpečnost 14.10.2009 18:00
- hezká recenze, 16.10.2009 17:18 d.a.m.
- . 02.11.2009 15:39 lordlord
- špinavý poklice 25.11.2009 11:38 DanV
- Cyklovač 20.02.2010 15:20 Ronault.
- Nazdar. 01.04.2010 10:28 Chobot
- kupé 31.01.2011 10:46 alambert
- odp 22.01.2013 21:05 strup
-
"-- skrytý --" 13.10.2009 16:43
zdravim
Tak ja myslim, že za ty "peníze" je to ideální volba. Já mám auto s pí.ou ve znaku už dýl jak 4 roky a uplně bez problémů. Ještě bych možná zvážil Bravo kvůli 6-ti kvaltu(za ty peníze). Když bych to porovnal třeba s i30 co si koupila kamarádka (červená, 1.4...v základu) tušim za 270tis tak tohle bude určitě technicky lepší. Kdybych vybíral auto do 300tis tak bych volil uplně stejně! :yes:
:-!-
-
sportivo 13.10.2009 19:52
« Re: Re: zdravim
to je možný prejav toho že v sukromnom živote jazdíš na silnejšej kubature myslim pred tým než by ste kupili meganka. je pravda že bravo je tažšie a fiat znížil výkon zo 70kW na 66kW kôli emisnej norme EURO IV. znižili to už u stila. prvá jazda alebo skušobná jazda môže byť pocitovo komornejšia, bravo s 90koňovím motorom treba dosť "švihať po stehnách" nech sa rozhýbe ale rozhodne to lenivec nieje. ale pre prvotný pocit "ťahu motoru" je smerodatný kruťak a ten je len 128Nm. ako píšeš a ja sa tiež pridávam 6 kvalt je jedna veľká výhoda.-
"-- skrytý --" 13.10.2009 19:57
« Re: Re: Re: zdravim
Hele člověče :-) měl bych dotaz... ten KN filter ... čo ti to přineslo, je to poznat? přemýšlím o tom už dlouho. Poznal jsi změnu? :-!-
sportivo 13.10.2009 20:24
« Re: Re: Re: Re: zdravim
nazdar,
rozhodne v jednom smere je KN poznať, auto očividne ide rýchlejšie do otáčok a rozsah otáčok kde sa dá s výkonom motru počítat sa posunul z nejakých 3200 na nejakých 2900-3000 otáčok, citit to hlavne pri stupani pri zaradenom istom stupni napríklad bliži sa kopec /dlhšie stupanie/ radím v predstihu z 6 do 5ky a držím motor v týchto otáčkach zaradený prevod vydrží dosť dlho potom treba radiť 4 /ked poklesnu otáčk pod 2700/ ked chcem predbehnuť do kopca nejake pomalšie alebo konštantne iduceauto tak radím zo 6 rovno do 4. filter subjektívne cítit pri zrýchlovaní "odspodu" a ked motor prekračuje hranicu 4000 otáčok, ako je zname tam skoro každý 16 ventil chytá "druhý dych". rozhodne sa vyplatilo. samozrejme šiška /konus/ to nieje tam je väčši prisun určite poznať viac. športový filter rozhodne NEPRIDÁ na výkone motoru.-
"-- skrytý --" 13.10.2009 23:17
« Re: Re: Re: Re: Re: zdravim
jojo super, tak diky za informace. To co mi říkáš tak už mi popisoval kamarád, který KN vložku také má a dost se shodujete takže dobrý. Určitě do toho na jaře taky pujdu, ikdyž nevím do celého konického filtru se mi moc nechce, asi taky zustanu jako ty u vložky sání. každopádně dikes za vyčerpávající odpověď.
PS: taky sem měl Stilo, až našetřim tak se vrátim ke Stilu Abarth (jako hobbyauto) protože ceny padají a musim uznat že fiaty maj uplně něco jinýho "dosebe" než jiný auta a ja to teď postrádam...
zdary :-!
-
-
-
strup 13.10.2009 23:19
« Re: Re: Re: zdravim
Nějaký ten Twinspark by byl lepší, pružnější - samozřejmě. Ale ta základní 1.4 se musí točit o něco víc. Tak jsem si říkal, aby se to nějak negativně nepodepsalo na spotřebě... Což není vždy přímá úměra - na druhou stranu ta základní 1.4 není nejnovější motor.
-
-
-
-
sportivo 13.10.2009 17:46
krásny
zdravím,
naozaj máte krásneho megánka, v tej farbe mi pripomína moje auto, len tolko že moje ma predok "ala krokodíl" anové megané ju ma viac uhladenú- rozhodne peknú. Motorizacia myslim dobrá volba, ja zvažujem navýšenie výkonu mojej 1.4 na hodnoty tvojej 1.6
prajem veľa štastných km s novým autom. po pridaní fotiek prehodnotím. -
saldy 13.10.2009 18:47
esp
škoda toho ESP!Já zatím nikdy neboural ale nedávno jsem vjel v zatáčce na olej na silnici,ESP mě dost podrželo,sice jsem se neudržel v pruhu ale alespoň jsem neskončil mimo silnici.-
dRudi 13.10.2009 19:42
« Re: esp
jj, skoda toho ESP, jako myslim ze tech 10k za to stoji ho tam mít kdyz uz nejde tam priobjednat treba 6 airbagů.. hold Renault ma postavený ceníky "chytře" ;-\ ale "rozkaz zněl..."
jinak k prodejci, p.Mašek možná ochotný, ale také mi přišel až příliš suveréní až dotěrný..
ať slouží ;-)-
strup 13.10.2009 23:28
« Re: Re: esp
souhlasím, na bezpečnosti by se šetřit nemělo. Co se týče cenové politiky Renaultu nepřijde mi zase tak strašná. Můžete si dobjednávat po položce, což je lepší než paketová politka u VW nebo Škodovky. Samotné auto bylo kdysi v "akci" za 299 tisíc včetně ESP... a to je hodně slušná cena.
Prodej - "suveréní", nedokážu posoudit. V Plzni třeba necítí takovou konkurenci jako např. v Praze. Tam se prodejci chovají přece jen trochu jinak - hlavně se tolik neohlížejí na ceníky :-)-
dRudi 14.10.2009 14:53
« Re: Re: Re: esp
jj, vim že kdysi to bylo i s ESP za 299,-..
nešlo vyjednat slevu? či něco tak? přeci jen 10k neni zas tolik.. a k těm ceníkům, myslim že si nejde doobjednat třeba hlavové airbagy a tudíž musís mít vyšš ívýbavu což mi štve.. třeba Clio Grantour je má až v poslední nejdražší výbavě přitom bych je s přehledem vyměnil za tempomat a podobný blbosti...
a k panu prodejci, byl jsem se tam informovat na auto atak, a on si snad mysli ze to hned u nej proste koupim, takze tento pristup "vnucovani" se mi opravdu nezamlouval..-
strup 16.11.2009 20:23
« Re: Re: Re: Re: esp
sleva fakt vyjednat nešla... prodejce se k tomu moc neměl a rodina neměla trpělivost obcházet další prodejce. takže vina je na naší straně. já byl připraven auto přivézt třeba z Ostravy, ale nebyl jsem investor. Jinak nedivím se Vám, auto bych si tam nekoupil.
-
-
-
-
Ronault. 13.10.2009 20:11
Pěkná recenze
Musím pochválit recenzi. Do detailu popsáno, vkusně, výstižně. Auto je tak trochu osekané a divím se otvi, že není ochoten dát třeba 10 000 navíc, přecejen jde o auto, kterým bude i když ne moc jezdit.
Škoda jen málo fotek, vím, že auto není tvé, tak se moc fotit nebude, ale zkus zamakat. ;-)-
strup 13.10.2009 23:34
« Re: Pěkná recenze
Osekané se může zdát. Můj služební Focus ale nemá zase tolik věcí na víc. Hlavové airbagy, lepší rádio a ESP. Vysvětlit proč někdo zaplatí nebo nezaplatí 10 tisíc navíc je v tomto případě spíše otázka přesvědčení, zásad, principů - jakkoliv se zdají nesmyslné :-)
-
-
"-- skrytý --" 14.10.2009 18:00
bezpečnost
bez urážky,ale posuzovat bezpečnost podle výsledků NCAP je tak polovina pravdy. Výrobci dnes umí postavit auto,aby prošlo testem,který už důvěrně znají.
90% nehod nedopadne tak jak se simuluje náraz při testech, takže realita bývá často jiná a o přežití/nepřežití rozhoduje mnoho jiných faktorů.
Rozhodně by to neměl být hlavní argument ke koupi.
Nejsem odpůrce Renaultů,ale za 300tis se myslím dají koupit zajímavější auta.-
-
strup 16.11.2009 20:31
« Re: Re: bezpečnost
co koupit za 300 litrů... nový, jetý, malý, velký... chtěli jsme větší auto.. zkusit něco jinýho než škodovku. jakmile chcete někam lepší motor přehoupne se to přes 300 - viz. Corsa, Astra, Polo, 2, Fiesta.. Myslím že Renault byl docela dobrým kompromisem. Ale samozřejmě, každý máme jiný kritéria. Přidat pár desítek tisíc máte Aurise, ale opakuji - nebyl jsem investor, takže s tím už nebudu polemizovat :-)
-
-
Ronault. 15.10.2009 17:19
« Re: bezpečnost
Tak popořadě. Které zajimavější nové auto za 300tis. se dá koupit? Velikost, výkon, výbava, bezpečnost...?
Tenhle názor, že automobilky dělají auto přímo pro testy EuroNCAP, je alibismus majitelů a fandů jiných značek než těch, které tam kralují. Když je nějaká značka dělá bezpečnější vozy než Renault/Saab/M-B, tak proč je pro ní takový problém dosáhnout stejného hodnocení? Nechce? Proč? Vždyť lepší výsledek testů se rovná lepší prodeje. Stála by sama proti sobě.
Jakmile však značka, která předtím takových výsledků nedosahovala, ale najednou má 5*, tak její fanoušci vyběhnou z tajných skrýší a provolávají, jak je najednou bezpečná. To nebyla před tím?
EuroNCAP je jediná možnost srovnání bezpečnosti automobilů v simulaci nejčastějších dopravních nehod na našich cestách.
Odkazy nezávislých testů bezpečnosti Renaultů najdeš na netu.
Zmiňovat se o tom, že bezpečnější auto není to, které je po nehodě méně "zmuchlané", doufám není třeba. ;-)
-
-
d.a.m. 16.10.2009 17:18
hezká recenze,
přidej pár fotek a bude to dokonalý ;-)
Auto pěkný,nový design renaultu se mi hodně líbí,celkově ty auta vypadají velmi dospěle.
Ať slouží!!! :yes:-
-
Milkinin 02.01.2010 19:06
« Re: hezká recenze,
Pěkná recenze i fotky. Ať slouží!
Jinak k té čakací době. Taky jsem čekal 3 měsíce. Zdá se to docela dlouho. Ale jen dovoz ze španělska mi trval měsíc. A plánování v automobilce je tak na 2 měsíce i více. Zas tak hned to nejde, jak by se mohlo zdát, i když je krize. Dělám v Hyundai, tak vím o čem mluvím.
-
-
DanV 25.11.2009 11:38
špinavý poklice
Koukám, že taky máte neskutečně zadělaný poklice :-) Mně osobně dost překvapilo, že po pár dnech ježdění jsou spíš tmavě šedý než stříbrný....-
-
-
strup 30.11.2009 20:36
« Re: Re: Re: špinavý poklice
Koukal jsem, že máš najeto už přes 15 tisíc. To už je slušně zajetý auto. Jak jezdí? Co třeba spotřeba? Náš Megane si po 1800 km vezme podle počítače v průměru 7 l. Ještě by mě zajímaly otáčky motoru. zatím nejezdím nějak rychle, ale přijde mi že ve 130 km/h to musí točit už přes 4000. Chtěl bych vidět otáčky v té deklarované maximálce 190 :-)-
DanV 22.12.2009 09:17
« Re: Re: Re: Re: špinavý poklice
Jezdí perfektně. ale odněkud zezadu se začíná ozývat drnčení. jenže vzhledem k tomu, že vzadu nejezdím, tak nemám šanci zjistit, odkud to jde ;-) spotřebu jsem trochu rozepsal v recenzi. pri normální jízdě se v pohodě vejdu do sedmi litrů. Přišel jsem na to, že palubní počítač ukazuje spotřebu stále o 0,3 litru menší, než mi vychází na spritmonitoru. Žádný závady nastěstí zatím nebyly. Jen skřípají brzdy, ale na funkci rostlináře to nemá vliv >:D A pak takový drobnosti, jako třeba, že bych uvítal, kdyby šel volant nastavit ještě o kousek víc v podélný ose, kdyby loketní operka byla trochu vyšší a delší, a tak... Jinak jsem maximálně spokojenej :yes:
-
-
-
-
-
Ronault. 20.02.2010 15:20
Cyklovač
Pokud jsme z poslední novinky pochopil, tak u Škodovek asi máš na mysli paměťový cyklovač, ne? V Laguně je poloh na cyklovač stěračů snad 10 a je to podle mě lepší než ten paměťový, protože já se s tím paměťovým nějak neumím domluvit. Vždycky mám problém, když chci změnit frekvenci stírání. Nebo jen vypnout stěrače a zapnout bez změny frekvence. U Laguny to jde velice jednoduše navolením frekvence, kterou jasně vidím (nahmatám) na stěrači.
Až doplníš fotky, velice rád přehodnotím.
ať slouží