Audi A3 (2013)
5.11.2013Tuto recenzi bych chtěl začít čísly. Mám najeto od svých osmnáctin něco přes třičtvrtě milionu kilometrů. Jen za poslední rok a půl jich můj mozek…
Audi A3 Sportback (stealth01)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Sysoj Psojič 08.11.13 08:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Audi positive...
Jo ale S7 je pro nás ve finále zbytečná. 435xi s posílením (ne 428) bude příjemná. Hlavně už žádné SUV. X6 mně za těch 5let taky moc nenadchla, i když vyloženě nadávat nemůžu.
Uvidíme. Buď si BMW spraví reputaci nebo šlus. Teď myslím spíš spolehlivost a kvalitu. Xka jsou made in USA, to je hotovo. 4ka je přímo z Mnichova, uvidíme. Odkud je Tva F11? -
white label 07.11.13 19:17
« Re: A3SB vs Golf
Yeti je SUVéčko, tedy poněkud jiný svět... a Golf/A3 není Tiguan/Q3.
S dynamikou 1,6 TDI to 4x4 na suchu nijak nevyužiješ, naopak spíš to dynamiku ubere/zvýší spotřebu. Hlavním přínosem by tak byl jen multilink a 6st. manual místo 5.st. (u Golfu). Navíc třeba u nás lze kombinovat 1,6 TDI se 4x4 pouze u řady Comfortline.
Pokud ještě nejsi dobrý šofér, potřebuješ právě spíš to 2.0 TDI, které nevyžaduje tak přesný odhad při předjíždění. Tedy naopak mnohem spíš 1,6 TDI/4motion může být pro tebe příliš slabý.
U nás je rozdíl zák. pojistky (1.6 TDI vs 2.0 TDI) relativně malý, u vás asi bude větší, ale snad to stojí za to i u vás. -
Kellytom 07.11.13 18:27
« Re: A3SB vs Golf
JA by som asi ťažko ukecat otca na 2,0TDi, vačšia zakonná poistka, registračna dan. 2,0TDi je pre mna moc silný nie som taký dobrý šofer. Ano kufor je plytší, mne stačí a aj dynamika uplne na naše necesty postačuje. No ale tu na auto.cz pri Yeti píšu: "Na výjezdech ze zatáček znatelně pomáhá pohon všech kol, kdy díky mezinápravové spojce Haldex páté generace míří část výkonu k zadní nápravě. Spojka Haldex zde funguje stejně dobře jako v ostatních koncernových vozech: výborně „předvídá“ a dovoluje vám nejen dynamičtější jízdu v zatáčkách, ale také bezproblémové rozjezdy na jakémkoliv povrchu."
Takže využíjem to aj na suchej ceste nie? -
white label 07.11.13 18:10
« Re: A3SB vs Golf
V podstatě souhlasím s xgangou.
Jinak to taky navazuje na mou reakci ohledně GTI/GTD
Ceny:
A3 sb 1.6TDI/77 kW Ambition - 618.900,- Kč
A3 hb 1.6TDI/77 kW Ambition - 630.713,- Kč
Golf GTD 3dv.2.0TDI/135kW - 617.900,- Kč
Golf GTD 5dv.2.0TDI/135kW - 645.713,- Kč
Sedni si do A3 Ambition v základu a pak do GTD v základu a porovnej, pak provnej i svezení. Budeš mít velmi rychle jasno.
A do kompaktu typu Golf/A3 je 4x4 v drtivé většině případů opravdu zbytečné, v zimě stačí kvlalitní zimní obutí, navíc (kromě úspory hmotnosti/paliva) s fwd nepřijdeš o velmi praktickou devizu, kterou je hloubka kufru. A nejslabší diesel se 4x4 taky nebude to pravé ořechové, u Audi určitě ví, proč tuto kombinaci raději vůbec nenabízí. -
Ondřej Šámal 07.11.13 17:04
« Re: Re: A3SB vs Golf
A je vůbec 4M potřeba? Pohon všech kol je v posledních letech vděčná marketingová berlička výrobců automobilů, kterou v praxi využije běžný zákazník jen velmi zřídka. Pokud nehodláš přes celou zimu jezdit výhradně po horách, přijde mi to zbytečné. Nejen že čtyřkolka je podstatně dražší, ale také zýší hmotnost, spotřebu, zhorší dynamiku (která u 1.6 TDI stejně není nikterak zázračná) a je to potenciální zdroj problémů. Ale tvoje argumenty beru, hlavně kvůli multilinku. Nicméně já bych raději za ten příplatek zvolil 2.0 TDI. A co se týče jízdních vlastností, tak 4M jen koriguje ty negativní vlastnosti s ním spojené.
A co se týče dilematu Golf x A3, tak v tomto případě bych jasně volil Volkswagen. Sedmičkový Golf je totiž tak dobrý, že Audi A3 jen těžko ospravedlňuje velký cenový rozdíl. -
Kellytom 07.11.13 15:04
« Re: A3SB vs Golf
Túto dilemu som riešil aj ja, S by som mal 1,6TDi Str a G 1,6TDi 4M, A3 sa neda kombinovať 4x4 s 1,6TDi, žial len s 2,0Tdi a to by mi otec neodklepol, 1,6TDi mi stači aj vykonovo a má super spotrebu. Pri A3 by ma asi par ludi zjedlo, že AUDI. A3 má už aj za príplatok LED, sice neviem či sa natačaju do zákruty a ako svietia v porovnani s bixenonami. Iné auto ako 4x4 by som už ani nechce, Haldex 5 proaktivne stabilizuje auto v zakrute a za priplatok 2000e som dostal 6 kvalt, multilink a spojku haldex. -
white label 07.11.13 13:10
« Re: A3SB vs Golf
V podstatě souhlas, právě proto jsem napsal, že rwd má taky své proti, zvlášť ve voze podobné velikosti, ono už nasedání do 1er (myslím dopředu u 5dv. verze) je pěkný vopruz, teda pokud člověk zrovna nemá výšku průměrně vyskokého "ťamana".
Na druhopu stranu, když někdo v diskusi napíše, že chce rwd v kompaktu prémiové značky tzv. "za každou cenu", není proti 1er co postavit.
P.S. Nechápu, proč sis tu 1er vůbec kupoval, když o ní tak píšeš, většina z toho o čem píšeš se dá totiž poznat už po usednutí za volant a prvním svezení... -
MarTin1 07.11.13 12:54
« Re: Re: A3SB vs Golf
Vzhledem k tomu, že jsem minulou 1er měl a to auto zapadlo v zimě i na rovině, tak argument RWD plně chápu >:D Navíc to auto bylo jak komfortem, vnitřníma rozměrama a kvalitou zpracování dosti "neprémiové". Navíc naftové verze byly uměle nedotáčivé, měly přední stabilizátory 2x silnejší než vzadu, vysoká hmotnost je další věc, 1460kg u hatchbacku je nářez atd.... jediná opravdu řidičská jednička byla 130i -
stealth01 07.11.13 11:32
« Re: Recenze
Děkuji kolego! Jsem moc rád, že se video líbilo, opravdu je to amatersky natočené, v amatérských podmínkách a s amatérskou technikou.
Souhlasím s hodnocením pětky, taky mě po čase totálně zklamal interiér. Pokud člověk nějakou dobu sedí / jezdí v A6, pak mu to připadá opravdu jako z jiného vesmíru. -
stealth01 07.11.13 11:30
« Re: Re: Dokonalost..
Děkuji za názor a pochvalu recenze. Ale měl bysis dát pozor, za chvíli tady bude Dinar, Mig35 a další a označí Tě (v tom lepším případě) za "Audi positive". Ikony se člověk nesmí dotknout. ;-)
Jinak souhlas, možná bych řekl, že ve výběru materiálů a v některých detailech to korejci umí lépe, než BMW. -
stealth01 07.11.13 11:26
« Re: Re: Re: Audi positive...
Neshodneme se. Já bych Ti skutečně rád ukázal, co je to za auto. Nebo zkusím natočit průjezd pod barrandovským mostem od Strakonické. Podvozek je v tu chvíli hodně nervózní. Mám na pětce šířku gum 205, na A3 je to 225mm. A3 nic, ani náznak nervozity, volant můžu držet jedním prstem. Myslel jsem si, že je to rozvorem. Tak jsem to samé jel v kamarádově A6 Allroad (MY2012) a opět, bez náznaku zaváhání.
Zpět k naší diskuzi, já se pod recenzí na Audi nechtěl bavit o BMW, opět jsi mě vyprovokoval. ;-) BMW není moje krevní skupina, proto mám na ploše jejich osmiválec z M5 jako tapetu, proto slintám nad i8 nebo nad tím designově povedeným dílkem z Pininfariny. Já to nechápu. Má původní recenze na pětku byla taky plná superlativů, možná za dva roky napíšu novou verzi recenze na A3 a spokojenost bude nulová. Jak mě potom označíš? Jako Mercedes positive? Jak píše kolega níže. Po čase zjistíš, jak Tě BMW oškubalo, jak je lacině postavené, jakoby pořádně netestované. Je to jen subjektivní dojem, realita je třeba jiná. Pokud je BMW prémiovka, proč mi tři týdny nikdo nereaguje na mou stížnost, kde jsem vypsal desítky problémů? Proč mi auto dodají odřené v interiéru? Proč jsou od novoty uvolněné vnější kliky dveří a nástupní lišty můžeš posouvat rukou? Proč si odřeš prsty o špatný svar plastů na blinkru? Tohle není záležitost mého kusu.