Audi A3 (2013)
5.11.2013Tuto recenzi bych chtěl začít čísly. Mám najeto od svých osmnáctin něco přes třičtvrtě milionu kilometrů. Jen za poslední rok a půl jich můj mozek…
Audi A3 Sportback (stealth01)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Kellytom 07.11.13 15:04
« Re: A3SB vs Golf
Túto dilemu som riešil aj ja, S by som mal 1,6TDi Str a G 1,6TDi 4M, A3 sa neda kombinovať 4x4 s 1,6TDi, žial len s 2,0Tdi a to by mi otec neodklepol, 1,6TDi mi stači aj vykonovo a má super spotrebu. Pri A3 by ma asi par ludi zjedlo, že AUDI. A3 má už aj za príplatok LED, sice neviem či sa natačaju do zákruty a ako svietia v porovnani s bixenonami. Iné auto ako 4x4 by som už ani nechce, Haldex 5 proaktivne stabilizuje auto v zakrute a za priplatok 2000e som dostal 6 kvalt, multilink a spojku haldex. -
white label 07.11.13 13:10
« Re: A3SB vs Golf
V podstatě souhlas, právě proto jsem napsal, že rwd má taky své proti, zvlášť ve voze podobné velikosti, ono už nasedání do 1er (myslím dopředu u 5dv. verze) je pěkný vopruz, teda pokud člověk zrovna nemá výšku průměrně vyskokého "ťamana".
Na druhopu stranu, když někdo v diskusi napíše, že chce rwd v kompaktu prémiové značky tzv. "za každou cenu", není proti 1er co postavit.
P.S. Nechápu, proč sis tu 1er vůbec kupoval, když o ní tak píšeš, většina z toho o čem píšeš se dá totiž poznat už po usednutí za volant a prvním svezení... -
MarTin1 07.11.13 12:54
« Re: Re: A3SB vs Golf
Vzhledem k tomu, že jsem minulou 1er měl a to auto zapadlo v zimě i na rovině, tak argument RWD plně chápu >:D Navíc to auto bylo jak komfortem, vnitřníma rozměrama a kvalitou zpracování dosti "neprémiové". Navíc naftové verze byly uměle nedotáčivé, měly přední stabilizátory 2x silnejší než vzadu, vysoká hmotnost je další věc, 1460kg u hatchbacku je nářez atd.... jediná opravdu řidičská jednička byla 130i -
white label 07.11.13 12:30
« Re: A3SB vs Golf
Ano, neospravedlní. 1er má aspoň v rukávu argument rwd (se svými pro, ale i proti) a možnost R6 (samozřejmě za odpovídající cenu), ale i tak se celkově cokoli z kompaktní prémie staví přímo proti Golfu GTI (ideálně Performance) velmi těžko. -
MarTin1 07.11.13 12:01
« Re: Re: Re: Dokonalost..
Jako nelze to úplně paušalizovat ALE 5tka, verze X5/X6, minulá E90 a vlastně i současná 7ma jsou co se týče interiérů řekněme lehce pozadu. X5 a X6 to je evidentní pouze dojná kráva pro BMW, protože tam vrže úplně všechno. 7ma když jí srovnám s A8 a dokonce i W221 Skem tak taky druhé housle. Já osobně nemám rád řeči, že to na interiér nejezdí... že přece sedím za volantem.... NE NE NE NE, prostě pokud utratím 2 miliony, tak chci aby to auto vypadalo jak zvenku tak zevnitř a po x destíkách tisíc km tam nic nevrzalo, kůže se nekrabatila, nikde nelezly nítě....pokud se prostě podívám na kamarádovo X5 a ve finále klientovu 530d sedan, tak oba mají tu klasickou černou kůži (tu základní asi za 60k) a ty sedačky mají odstálou a zkrabatělou kůži... oba najeto do 100 000km... Tohle se prostě v AUDI či MB nestane (já měl v ML 124 000km (základní kůže alpaka) a sedačky jak nové, teď CLS 60 tkm (Passion kůže porcelain) a rovnež a 2-3x do roka to otřu hadrem s emulzí a jezdím převážně jeany a nebo oblek. Kamarád si teď koupil A5 z druhé ruky, najeto 72k a taky v pohodě...
Nová 6GC je pro mě už symbol kvality uvnitř. Každému se líbí něco jiného, každej má jiné priority.... -
stealth01 07.11.13 11:32
« Re: Recenze
Děkuji kolego! Jsem moc rád, že se video líbilo, opravdu je to amatersky natočené, v amatérských podmínkách a s amatérskou technikou.
Souhlasím s hodnocením pětky, taky mě po čase totálně zklamal interiér. Pokud člověk nějakou dobu sedí / jezdí v A6, pak mu to připadá opravdu jako z jiného vesmíru. -
stealth01 07.11.13 11:30
« Re: Re: Dokonalost..
Děkuji za názor a pochvalu recenze. Ale měl bysis dát pozor, za chvíli tady bude Dinar, Mig35 a další a označí Tě (v tom lepším případě) za "Audi positive". Ikony se člověk nesmí dotknout. ;-)
Jinak souhlas, možná bych řekl, že ve výběru materiálů a v některých detailech to korejci umí lépe, než BMW. -
stealth01 07.11.13 11:26
« Re: Re: Re: Audi positive...
Neshodneme se. Já bych Ti skutečně rád ukázal, co je to za auto. Nebo zkusím natočit průjezd pod barrandovským mostem od Strakonické. Podvozek je v tu chvíli hodně nervózní. Mám na pětce šířku gum 205, na A3 je to 225mm. A3 nic, ani náznak nervozity, volant můžu držet jedním prstem. Myslel jsem si, že je to rozvorem. Tak jsem to samé jel v kamarádově A6 Allroad (MY2012) a opět, bez náznaku zaváhání.
Zpět k naší diskuzi, já se pod recenzí na Audi nechtěl bavit o BMW, opět jsi mě vyprovokoval. ;-) BMW není moje krevní skupina, proto mám na ploše jejich osmiválec z M5 jako tapetu, proto slintám nad i8 nebo nad tím designově povedeným dílkem z Pininfariny. Já to nechápu. Má původní recenze na pětku byla taky plná superlativů, možná za dva roky napíšu novou verzi recenze na A3 a spokojenost bude nulová. Jak mě potom označíš? Jako Mercedes positive? Jak píše kolega níže. Po čase zjistíš, jak Tě BMW oškubalo, jak je lacině postavené, jakoby pořádně netestované. Je to jen subjektivní dojem, realita je třeba jiná. Pokud je BMW prémiovka, proč mi tři týdny nikdo nereaguje na mou stížnost, kde jsem vypsal desítky problémů? Proč mi auto dodají odřené v interiéru? Proč jsou od novoty uvolněné vnější kliky dveří a nástupní lišty můžeš posouvat rukou? Proč si odřeš prsty o špatný svar plastů na blinkru? Tohle není záležitost mého kusu. -
stealth01 07.11.13 11:15
« Re: Re: Re: Re: Audi positive...
Ale podle některých diskutujících je F10/F11 super a znají spoustu lidí, kteří s tím autem nemají problém. Já jsem zase četl desítky názorů lidí, kteří s F10/F11 problém mají (včetně Tvého názoru), ale pokud prostě jdeš proti takové "ikoně" jako BMW, tak musíš být označen jako Audi positive, takoví jsou a budou fanatici BMW.
Četl jsem někde Tvůj příspěvek, že chceš S7 s nějakou úpravou od MTM. Takže to nakonec padlo a šel jsi do 428xi. To pak musí být hodně povedený vůz, zcela bez legrace. Tak hlavně ať slouží, přeji hodně šťastně a bezpečně ujetých kilometrů. -
stealth01 07.11.13 11:09
« Re: Re: Re: Rapid Sportback
Tak myslím, že s Rapidem Spaceback sdílí A3 snad jen barvu, víc podobností bych tam nehledal. Už jen konstrukce podvozku je zcela jiná a dělaná pro jiný typ zákazníků. Tedy nic proti Rapidu, jen není vhodné spojovat svět low-cost řešení (na tom není nic negativního) a svět, kde se může automobilka technologicky trochu vyřádit (když to nakonec zákazník zaplatí). -
MarTin1 07.11.13 10:01
« Recenze
Kolego tohle je FACKA zdejším redaktorům.... hlavně to video... na to že je to v podstatě amatérské video tak oproti těm tragédiím tohohle webu u testů aut je to jiná liga. Trošku mi to připomíná Pjandu z autofora :-)
K BMW... známej teď do firmy kupuje dvě 530d F11 a já za sebe můžu říct, že když jsem v tom den jezdil, tak mě dost zklamal interiér...Navíc ty runflaty to je MOR a kecy, že je to odladěný jsou jen kecy. Navíc to dealeři BMW protěžujou, dokonce mu jeden ouchcapka řekl (co mu chtěl vnutit sadu zimáků za 80k, když jsem mu jasně řekl ať tam dá na zimu klasické gumy) že to na klasickejch gumách nesmí jezdit, že to neni v techničáku a pokud nabourá, tak mu pojišťovna nic nedá...... nehoráznost maximální. E-klasse není taky žádnej zázrak ALE alespoň jak říkáš po 50k v tom autě to trochu vypadá. Jinak jízdně se mi to hezky řídilo, ta 8ZF je paráda, ale oproti jedničce nebo E60 tam je úplně jinej Feeling... navíc jsem řídil Xdrive... Já bych si to auto klidně koupil, ale asi jenom kvůli tomu jak vypadá...ale jen kombi.
-
Sysoj Psojič 06.11.13 22:15
« Re: Re: Re: Audi positive...
Moc se mi líbí, jak spolu vy 2 kulturně nesouhlasíte :-)
Já ale myslím, že to píšete oba. A3 je lepší než 5er. Každé fabrice se občas daří a občas ne. Tohle nemá být souboj automobilek, ale produktů napříč spektrem.
Se stealthem musím zcela souhlasit, že F10/11 je pojízdná vagína. Já měl na týden F11 530d a byl jsem z toho auta nešťastný. Není to totiž vůbec BMW. Vágní jízdní projev, nic moc. Navíc moc nejelo, neumím si představit tu tryznu s 520d :-(
Oproti tomu svezení v právě uvedené 428xi mi připadlo úžasné, jakoby se BMW vrátilo ke své heritejdži s plnou parádou. Aktivní podvozek válel, i to divné řízení fungovalo skvěle, 8kvalt s benzínem fungoval taky neskutečně - to auto po dlouhé řadě různých hybridních kočkopsů obnovilo opravdovost sloganu BMW :yes:
Takže by mě nenapadlo plivat na BMW, ba naopak jsem změnil vánoční obměnu vozu ženy na 435xi Msport s powerkitem. Při tom bylo skoro zamluvené audi S7, které bylo fajn, moc fajn, ale zároveň chladné a taky se trochu míjelo našemu zaměření :-)
-
Rubb 06.11.13 21:04
« Re: Dokonalost..
Taky se připojuji k názoru, že jde o povedenou recenzi, ikdyž trochu cítím nadšení z nového auta (můj názor).
Ale jinak se v podstatě shodneme na názoru na BMW... Já letos na začátku roku taky přešel k Audi a doteď jsem naprosto nadšený (A6). BMW v poslední době staví auta pouze na image a krom ryze sportovních verzí divize M, nevidím protihodnotu vynaložených investic. Navíc z toho, že cpou 3-válce do prémie, jsem hodně v rozpacích. Ale tak asi si myslí, že to zaslepení fandové značky taky překousnou... O interiéru nemá smysl se ani bavit, některé detaily jak z korejské produkce, vnitřní prostor vzadu, je na tuto třídu vysloveně bída.
Jezdím hodně a řízení mě baví, proto jsem si kupoval auta dělaná pro řidiče, ale Audi v poslední generaci se chlubí i výborným podvozkem, nebojím se říct, že už i v tomto ohledu předčilo BMW...
Jinak k A3 - mojí volbou v této třídě by byl ten nový sedan, podle mě vypadá fakt dobře :-)
Měj se :yes: