Recenze

smoža (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Seat Ibiza ST 1,2 12V REFERENCE

7.14 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Ibiza, foto 1 Seat Ibiza, foto 2 Seat Ibiza, foto 3 Seat Ibiza, foto 4 Seat Ibiza, foto 5 Seat Ibiza, foto 6 Seat Ibiza, foto 7 Seat Ibiza, foto 8
Seat Ibiza, foto 9 Seat Ibiza, foto 10 Seat Ibiza, foto 11 Seat Ibiza, foto 12 Seat Ibiza, foto 13 Seat Ibiza, foto 14 Seat Ibiza, foto 15 Seat Ibiza, foto 16 Seat Ibiza, foto 17 Seat Ibiza, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Iza Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 51 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 167 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Zdravím všechny Seaťáky a hlavně Ibizáky - "kombajnéry". Z čeho mám začít? Asi začnu tím, že jsem si nikdy nemyslel, že budu vlastnit Seata a ještě k tomu v kombiku, vždy jsem měl averzi vůči těmhle typům vozidel, vždy jsem chtěl auto - sedan. Nedávno jsem prodal Volvo S40 1.9 TD, r. v. 1997 - které mi sloužilo osm let, ale už muselo pryč, jelikož se do toho začalo hodně investovat. Prošel jsem si docela peklem, jelikož prodat auto je děs - nechtěl jsem ho prodat za pár drobných, a koupit auto - ještě větší peklo! Tak jsem intenzivně začal hledat - co koupit?! Chtěl jsem nějakého slušného Roomstra. Po zkušenosti z jednoho Autobazaru, kde mi chtěli prodat auto, které mělo celolak (kdybych nedělal Supervizora kvality v Automotive tak bych nic nepoznal) jsem si řekl, že si zajedu na Jarov a raději si připlatím, vezmu si něco, co je vyzkoušené a hlavně nejnovější! Požadavky byly jednoduché: nejnovější auto; něco ne malého a ani ne velkého; musí jet max 130 km/h :o), a co mě bude vozit do práce a z práce (dohromady 30 km denně). Když jsem poprvé dorazil na Auto Jarov, koukal jsem po Roomstrech, jenže - narazil jsem na něco co mně doslova šokovalo! Ano, šokovala mě Ibiza v kombiku, datum výroby 8.2011, najeto 30000 km., první majitel Auto Jarov (pravděpodobně předváděčka), za cenu, kterou jsem plánoval dát za Roomstra. Trošku jsem se bál toho motoru, říkal jsem si; "Přesednout z 1.9 TD do 1.2 12V 51 kW - je docela odvážný krok". Nechal jsem si čas na rozmyšlenou, jelikož jsem o autu nevěděl vůbec nic (myslím tím - diskuzní fóra, testy atd.). Celý víkend jsem proseděl u PC a hledal jsem, hledal a dohledal..., že si pro auto "půjdu". Jelikož v testech Seat Ibiza ST s verzi motoru, kterou jsem chtěl koupit, obstála na výbornou. Přesvědčením pro mně byl jeden důležitý faktor; Ibiza má jinak odstupňovanou převodovku a motor nedostává takový zahul jako třeba Fabia! Přišel den "D" a já jsem stál u auta, nastartovaný motor a pracovník Auto Jarova mi dál svolení k jezdě. Při sednutí do auta jsem byl velice překvapen interiérem, designem a všem co bylo okolo. Překvapen jsem taky byl jízdními vlastnostmi auta - nic neskřípe, nic neslyším - jakoby auto bylo bez motoru! A teď k tomu kritizovanému (hlavně u Škodovek) 1.2 tzv. "HáTéPé" - musím říct, že jsem byl šokovaný, po městě ideální - živý, dynamický - prostě perfektní. Říkal jsem si. "No a co dálnice, jak to zvládne 1.2 a jestli budu mít, při 130 km/h, na otáčkoměru 4500 otáček?" Kdepak - auto jelo 130 km/h = 3500 otáček, což není až tak moc, jelikož Volvo, v této rychlosti mi ukazovalo 3000 otáček!!! Prostě pro mně ideální, ročně najezdím cca. 12000 km., po dálnici jedu jednou za rok! Chtěl jsem nějaký novější moderní auto a to bezpochyby Ibiza je! Z bodu A do bodu B mně to převeze, co víc bych chtěl?! Když jsem dorazil domů - všichni úplně nadšení, nikdo od Seatu neočekával tokovou pohodu a krásu! Vzadu je docela málo místa, tři osoby budou mít problémy se tam vmáčknout, jinak ve předu je místa dost, já měřím 192 cm., 105 kg., a v autě cítím perfektně. Musím konstatovat, že auto mám krátce, takže o něm moc nevím - ještě jsem ho pořádně neotestoval, pouze chci sdělit své první dojmy. Taky chci dodat, že je velký rozdíl, koukat na fotky auta a vidět ho ve skutečnosti! Z auta mám výborný pocit, motor mě mile překvapil, převodovka - super, výbava - mimo vyhřívání sedaček, mám v autě vše co potřebuji! Jedním slovem - doporučuji! S časem budu sem přidávat příspěvky se zkušenostmi s vozidlem. Všem přeji hodně šťastných kilometrů na silnicích a zase někdy tady - ahoj!

Tak, je tady hodnocení po 1. kvartálu používání vozidla. Začneme motorem - je bezproblémový, zimní starty - bez přidaní plynu - chytá hned. Pořad tichý, olej - pořad stejná hladina. Pravdou je, že ze začátku mi dělalo problémy odhadnout předjetí, musíte to vychytat - je to o citu a o odhadu. Jak jsem psal minule, nejsem závodník, pro mně je motor bohatě dostačující - žádné divočiny s tím nevyvádivým! Při otevření kapoty, musíte páčku vrátit zpět, jinak kapotu nezavřete. Jízdní vlastnosti - velkou díru cítíte hned (zimní gumy), jinak vše je Ok., v zatáčkách drží docela dobře, v zimě na sněhu se auto chová taky na výbornou ale jak říkám, je to o tom, jak s tím jezdíte. Občas mi zaskřípou dveře u řidiče, když trefíte velkou díru. Elektronika - zatím vše funguje jak má. Muzika v autě je výborná (aspoň pro mně). Ohledně místa v autě - je to auto pro jednoho až dva dospělé + dětí dozadu, pro dětí je tam místa dost, dvě dospělé osoby se tam taky vejdou, tři už budou mít problémy i když jsem je tam taky nacpal - musely tam sedět krkolomně :o) ale seděly... Když si tam sedne někdo, kdo má 195 cm., tak bude mít problémy jak nad hlavou tak i s koleny ale dá se to... Zatím není co kritizovat, vše funguje jak má, tak zase tady někdy jindy. Ahojte!

Silné stránky

Vše ;o)

Slabé stránky

Není ukazatel teploty motoru!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ještě jsem nebyl.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Výborná. Auto Jarov - plná nadrž + první garanční prohlídka = v ceně.

 


Další vozy Seat Ibiza



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Další rána pro gastro, zavírat se musí už v deset večer. „Je to likvidační,“ hrozí se pražští hospodští

Další rána pro gastro, zavírat se musí už v deset…

Doslova jen pár hodin po tom, co nastoupil do své nové funkce ministra zdravotnictví, přišla i nová opatření…

Kim Čong-un jen těsně unikl atentátu. Diktátora chtěli zabít „zrádní vojáci“, tvrdí generál

Kim Čong-un jen těsně unikl atentátu. Diktátora…

Japonský admirál Katsutoši Kawano ze sboru náčelníků štábů ozbrojených sil sdělil magazínu Shukan Gendai, že…

 

iSport.cz

Když Bůh brzdí Barcelonu. Kauza Messi v pátečním Sport Magazínu

Když Bůh brzdí Barcelonu. Kauza Messi v pátečním…

Má Lionel Messi ještě co dát fotbalové Barceloně? A ona jemu? Co si hvězda v jeho postavení může dovolit, a co…

Cesta do Evropské ligy: Plzeň jede do Izraele, Liberec přivítá APOEL

Cesta do Evropské ligy: Plzeň jede do Izraele,…

Fotbalisté Plzně i Liberce zvládli souboje 3. předkola Evropské ligy a ve čtvrtek 1. října je čeká poslední…

 

Reflex.cz

James Cook: Objevitel Havajských ostrovů, kde byl nazýván „bílým bohem“. Poté jej domorodci zavraždili

James Cook: Objevitel Havajských ostrovů, kde byl…

James Cook už měl krádeží dost. Rozhodl se, že domorodce exemplárně potrestá. Vyplul k pobřeží v člunu s oddílem…

Umělohmotný bizár Amanda Lepore: Transgender ikona, která se plastik opravdu nebojí

Umělohmotný bizár Amanda Lepore: Transgender ikona,…

V současné době se začíná čím dál tím víc mluvit o transexualitě a o změnách pohlaví. Herečka a zpěvačka Amanda…