Recenze

9 Majitel

Honda Accord

0.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Accord, foto 1 Honda Accord, foto 2 Honda Accord, foto 3 Honda Accord, foto 4 Honda Accord, foto 5 Honda Accord, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Honda Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:145000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 178 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.1 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 405 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Honda Accord r.v. 1996, 2.0ES, 96kW, spotřeba 8-10l/100km, manuální převodovka, pneu 185/65/R15, el.ovládání oken i zrcátek, klimatizace, tempomat.
Mé první auto a jezdím s ním do teď. Nejdřív krátké info o mě. Jsem ročník 88, takže jezdím nějakých 15 let. Pro představu cca nájezdy:
Honda Accord 1996 2.0ES 80tis km
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCI 10tis km
Ford Mondeo 2009 1.8 TDCI 10tis km
Audi A4 2012 2.0 TDI 15tis km
Opel Insignia 2.0 TDI 10tis km
BMW 2008 118d 40tis. km
Toyota Estima 1996 2.2 20tis km
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI 5tis. km
Subaru Levorg 2015 1.6 DIT 1tis. km
A dále jsem měl větší či menší zkušenost s:
Octavie, Focus, Superb, Z4, Mustang, Focus ST, BRZ, GT-R, Fabie, A6, Lexus LS, Rapid atd...
Řekl bych o sobě určitě, že jsem řidič a né uživatel auta. Auto nemám jen proto, aby mě dostalo z bodu A do bodu B, ale také, aby když mám chuť, si mohl jen tak šlápnout na plyn a vyrazit směr okrsky. Havaroval jsem celkem 2x. Poprvé v 19 při blbnutí s ruční brzdou na sněhu a podruhé ve 20 při nedodržení bezpečné vzdálenosti. Oba případy s Hondou.

Tak to by bylo k úvodu a teď k autu. Jak jsem již psal, je to mé první auto a řekl bych, že mi nastavilo laťku dost vysoko, především s jízdními vlastnostmi. Málo které auto poté bylo podobně čitelné, ale to je spíše daň za dnešní moderní pojetí aut. Podvozek auta je hezky měkký a čitelný, zároveň se však nebojí rychlejší jízdy. Troufám se říct, že ve své době a třídě jeden z nejvyspělejších. Nevýhoda jsou poměrně veliké boční náklony. Je to ale limuzína a ne sportovní vůz. Od začátku jsem v rámci mladistvého nerozvážnosti prováděl drobné úpravy jako nové rádio, reproduktory, litá kola, subwoofer, červené třmeny brzd, koncovky výfuku, sportovní sání, přední rozpěra náprav, úpravy na motoru. O tom více níže.

Řízení jedním slovem zábavné. I po těch X letech si vždy sedám za volat s radostí. V autě mi k jízdě nic nechybí a ani nepřebývá. Nejlepé se Accord cítí na okrskách, kde vynikne podvozek. Ten je příjemně měkký, ale velice intuitivní. Do zatáček vůz jede s lehkostí, ale musí se dát pozor na značnou nedotáčivost. S tou se dá ale velice snadno hrát pomocí plynu, když motor držíte ve vyšších otáčkách, tak buď lehkým přidáním nebo ubráním lehce poznáte hranici adheze. Velkou neduhou podvozku jsou však boční náklony. V tomto ohledu budou konkurenti typu BMW nebo i Octavie lepší. Nerovnosti na vozovce zvládá výborně, ale to také díky vysokým profilům pneumatik. K sezení za volantem a interiéru, sedačky měkké bez bočního vedení. Nic komfortního na dlouhé cesty a ani sportovního, odpuštěno :) Volat, na dnešní poměry, velkého průměru a úzké držení. Řazení příjemné a s jasnými drahami rychlostí. Brzdy nejsou vysloveně špatné, ale spíše podprůměrné. Jejich nástup je pozvolný a k maximálnímu brzdnému účinku je zapotřebí více síly a do pedálu se musí opravdu dupnout. Kde je pak Honda opravdu slabá je dálnice. Atmosférický benzínový dvoulitr sice není nejpomalejší, ale jen do doby, než vůz naložíte. Pak při větším stoupání jste rádi, když jedete 130 km/h a to na 4. stupeň a s otáčkami přes 5tis... S tím souvisí i spotřeba, ta se v takovém případě pohybuje přes 10l/100km a klidně i více. Na okrskách se pak dá jet za 8l/100km, ale s velice lehkou nohou.

Teď něco k výbavě.
K infotainmentu výhrady nemám, žadný tu není. Start/Stop systém taky funguje docela v pohodě, prostě buď otočím klíčkem do polohy Start nebo Vypnuto. S EPS je to horší, vůbec mi nezasahuje do řízení, jo pardón, to je taky výhoda... Ale teď vážně, audio sestava hrála velice dobře, ale po doplnění o rádio Alpine, reproduktory Hertz a subwoofer Hertz s 1000W RMS hraje naprosto perfektně (proto audio u ostatních vozů ani nehodnotím, prostě hrajou vždy hůř). Okna i zrcátka v elektrice a zajímavost, ovládání oken je uprostřed, což je praktické, jelikož levou rukou řídíte a pravou si snadno otevíráte a zavíráte okna i za jízdy. Na což navazuji, budete to potřebovat. Ve výbavě je sice klimatizace, ale ani při maximálním puštění, vůz v horkých letních dnech dostatečně nevychladí a výsledek je jen, že máte zmrzlé prsty, ale jinak je Vám horko. Další součást výbavy je tempomat, ten je naprosto předpotopní a za celou dobu jsem ho použil snad jen jednou (v noci při prázdné dálnici). K sezení vzadu, to je spíše pro japonce. Místa na nohy ještě jakžtakž, ale nad hlavou už ne. Jinak však vcelku ujde. Kufr s objemem něco přes 400l nijak nenadchne, ale má jednu zajímavost. Otevírá se pouze zepředu páčkou u řidiče, ta se dá klíčkem zamknout a sedačky se dají sklopit pouze z prostoru kufru. Tedy v případě zamčení slouží kufr jako uzamčený prostor, do kterého se nelze snadno dostat, tedy ani vykrást. Má to i nevýhodu, když si tam zabouchnete klíče od auta, jste v...

Něco k úpravám vozu. První co jsem pořídil, byly nová kola. Ne nadarmo se říká, že kola dělají auta. Pakliže si však nenecháte dopsat do velkého TP, tak největší jsou přípustné 15". Setkal jsem se i s úpravou na 17", ty však pak škrtaly v podběhách (samozřejmě záleží i na typu použité pneumatiky). Dále následovala, již zmiňovaná, výměna autorádia, reproduktorů a doplnění subwooferu. Výztuha přední nápravy byl spíše jen pokus a zlepšení tuhosti a náklonů a částečně to opravdu pomohlo, nicméně u moderních aut přežitek, vzhledem k tuhostem karoserií. Třmeny brzd jsem si stříkal spíše z nudy, ale je to malý hezký detail stejně jako decentní koncovky výfuku. Nejzásadnější úpravou byla asi výměna sání za sportovní. Je to asi dětinská hloupost a do nového auta bych ho už nikdy nedal, ale na druhou stranu, z Hondy bych ho už nevyndal. Je to příjemné a více to svádí k hraní si s plynem (sice vypadám jak blbec, ale když mě to baví...). Když jedu piánko, tak o něm ani nevím a projeví se jen pod plynem. Poslední úprava byla zvýšení výkonu motoru, největší blbost co jsem udělal. Navýšení max o 10-15 HP u atmosférického motoru v podstatě ani nepoznáte. Přirovnal bych to natankování vysokooktanového benzínu a přitom je velké riziko budoucího poškození motoru. Tedy chybami se člověk učí a rozhodně bych to u tohoto motoru nedoporučil.

V celku musím hodnotit vůz kladně. Ano, ve srovnání s dnešními auty, je to možná krám, ale svou technickou jednoduchostí a přitom slušnou výbavou možná přežije i mnohá nová auta a asi nikdy mě nepřestane bavit si sedat za jeho volant.

Silné stránky

Jízdní vlastnosti, pohodlí, audio, spolehlivost.

Slabé stránky

Pružnost na dálnici. Spotřeba. Účinnost klimatizace. Drahý servis.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prasklé lanko od okénka, přibržďování ruční brzdy, výměna spojky, zkřivené kotouče brzd.

 


Přidat názorDiskuse: Honda Accord

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Honda Accord



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Auto je téměř nesmrtelné. I po 25 letech bych se s ním nebál jet na dovolenou do chorvatska.

praktičnost
6

Malý kufr.

prostornost
5

Menší prostornost na zadních sedadlech jak pro nohy tak nad hlavou.

jízdní vlastnosti
10

Rozhodně nadprůměrné. Ne-li nejlepší ve své třídě a době. Podvozek relativně měkky a pohodlný, ale zároveň se vůbec nebojí rychlé jízdy, ba naopak v ní vyniká.

jízdní komfort
8

Není to Citroen, ale pohodlí na dlouhé cesty dostatečné.

provozní náklady
4

Dávám horší známku. Pakliže budete měnit pouze olej a filtr a ono to většinou stačit bude tak jsou náklady minimální. Největší cenový šok zažijete při návštěvě autorizovaného servisu.

náhradní díly
5

Originální díly za astronomické částky. Ty neoriginální se dají sehnat celkem rozumně.

výkon motoru
6

Žádný závodní motor to rozhodně není. Na to, že se jedná o úspornou verzi (a ne 2.2 VTEC) docela svižný, ovšem pouze ve vysokých otáčkách.

spotřeba
4

Minimální 8l/100 km Maximální 14l/100 km

hlučnost motoru
9

Rozhodně přednost. Motor je příjemně tichý.

kvalita sedadel
7

Lehký nadprůměr. V dnešním měřítku však již podprůměr...

brzdy
8

Velice dobře dávkovatelné.

zavazadlový prostor
5

Prostě 405l v sedanu...






Blesk.cz

K létu patří lečo: 5 nejlepších receptů z celého světa!

K létu patří lečo: 5 nejlepších receptů z celého světa!

Sezona zeleniny se nezadržitelně blíží. Nevíme, co s ní? Uvařte si lečo. A kdyby vám už lezlo krkem, zkuste si…

Úzká ulice nám ničí plot za 100 tisíc! Můžeme jen přihlížet, zoufá si senior (81)

Úzká ulice nám ničí plot za 100 tisíc! Můžeme jen…

Pan Jindřich Hanzlík (81) žije s manželkou Annou (76) v malé vesničce Oleško-Březová. Trápí je ulice Úzká, která…

 

iSport.cz

Eriksen: Pizza a úsměvy v nemocnici, ve středu domů? Hrdina bude kapitán

Eriksen: Pizza a úsměvy v nemocnici, ve středu domů?…

Dobrých zpráv není nikdy dost, a tahle po děsivých scénách ze zápasu Dánska s Finskem (0:1) potěší obzvlášť.…

Legendy o Schickovi: Geniální. Jak se podíval, žasl Koller. Vízek se omluvil

Legendy o Schickovi: Geniální. Jak se podíval, žasl…

Turnaj sotva začal, a už je tu gól, o kterém se povídá, že bude ze všech vůbec nejkrásnější. Třeba české…

 

Reflex.cz

Legenda protikomunistického odboje Josef Mašín: Amerika, kterou jsme znali, neexistuje!

Legenda protikomunistického odboje Josef Mašín:…

Debaty i korespondence s ním nemají nikdy jiné téma než politiku. Shodnout se s ním v pohledu na českou scénu je…

Benjamin Franklin pouštěl draka uprostřed bouře a popravoval krocany elektrickým proudem

Benjamin Franklin pouštěl draka uprostřed bouře a…

Přesně 269 let uběhlo ode dne, kdy americký politik a vynálezce Benjamin Franklin pomocí experimentu s kovovým…