Citroën C4 (2011)
28.8.2011Konečne som si našiel čas na napísanie recenzie. Napíšem len v skratke prečo práve C4. Takže ako čas plynul prišiel čas na predaj nášho od nova kúpeného…
Citroen C4 (sher-wood)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Adept 15.09.11 09:10
« Re: eco driver
Podle včeho ta 1.6 HDi nená až tak marná. A pro ty co jezdí spíše pohodově a né adrenalinově, tak akorát.
[odkaz]
S tou spotřebou je to tak jak píšeš, ještě po zajetí klesne. Tudíž myslím, že nyní ji kririzovat je zbytečné. Určitě bude po zajetí vynikající a majitel bude spokojen ještě více než nyní :-) -
Jetty 15.09.11 07:01
« Re: eco driver
Ahoj Matt,
já jen k tomu pal. pc. Napsal jsi, že při stání průměrná rychlost rapidně klesá a spotřeba z nepochopitelných důvodů roste... Podle mě je to naprosto logické - pal.pc to všechno počítá nejen k ujetým km, ale taky k celkovému času jízdy. Proto pochopitelně při stání a zapnutém motoru (čas jízdy běží) průměrná rychlost rapidně klesá a spotřeba roste (běžící motor spotřebovává palivo) - nebo tam máš START-STOP??? ;-)
S přidáním fotek, nezbývá než souhlasit.
P.S. těch Tvých 4,9l taky žádný zázrak :-!
Měj se a ať Pežotek slouží :yes: -
Matt26 14.09.11 21:53
« eco driver
Dlho som zvažoval či sa pod túto recenziu vyjadrím. :-) Ale pri každom druhom otvorení mojeauto.cz na mňa vyskočí nová "eco" novinka tak mi to nedá...
Auto je krásne, nová C4 sa skutočne podarila a každý kto si ju vyberie, tak nespraví chybu :yes: . Čo však z toho, keď motor je zúfalý. Neberte ma zle, viem že po cestách jazdí omnoho slabších áut (3valcové HTP) ale sú to fabie pre boha. V dnešnej dobe do nového auta, za predpokladu že majiteľ žiada diesel, hodí pod kapotu minimálne 80kw verzia inak slušného 1.6Hdi. Mal som tú česť s C4 minulej generácie s 1.6Hdi 66kw ( modernizáci motora v terajšej podobe pridala 2kw) a bol doslova zúfalý. Dokonca horší ako škodovácka 1.4Tdi ktorá vzhľadom na objem a malé turbo bola prekvapivo živá. Už 80kw dáva zmysel a paradoxne by mala nižšiu spotrebu ako slabšie naladenie ;-) lebo motor by sa s úctyhodnou váhou nemusel tak trápiť. A z hľadiska dlhodobej investície do auta čo bude pravdepodobne slúžiť viac ako 2-3 roky sa po nahliadnutia do cenníka zdal rozdiel 68 a 80kw úplne zanedbateľný (necelých 900€ a nie 1700 ako píšete). Pritom ak by ste vyskúšali oba modely a nie len tú čo mal dealer (dokonca iba benzín) tak by ste mali jasno. :-!
K recenzii a novinkám. Viem že radosť za auta je veľká ale tie novinky sú naozaj smiešne. >:D Od slabého maloobjemového dieselu sa vlastne ani nedá očakávať vysoká spotreba a dokázal by to snáď iba skutočný šialenec za volantom. Motor je síce ešte v zábehu a po 10tis si sadne a spotreba by mala ešte klesnúť ale 4.4l pri 63km/h je skôr priemerný. Pre inšpiráciu: [odkaz] tiež v skutočne premávke, s klímou zapnutou celú cestu a von koncom nie eco štýlom ( skôr naopak, keďže predbieham všetko čo ide pod 90). A to vpredu vozím väčší a ťažší motor ako vy a v zadu 45kg labradora. ;-) Dokonca skutočná priemerná rýchlosť bola ešte vyššia a spotreba asi o 0.1 nižšia keďže pal.pc ráta aj státie so zapnutým motorom pri ktorom VP rapidne klesá a spotreba z nepochopiteľných dôvodov rasie)
Takže do budúca skúste fórum prestať udivovať údajmi o spotrebe a radšej dopíšte pár objektívnych riadkov do recenzie a hladne pridajte nové fotky zo skutočného života s auto a nie len tú jednu "výkladnú". Recenzia aj auto by si to zaslúžili. Prejem veľa bezpečných km a nech radosť z auta trvá... ;-) -
matii 30.08.11 10:17
« Re: tuning vs tuzing
Vybírej doplňky pouze ZDE:
[odkaz]
Na ostatní se vykašli. Nebo z toho vážně bude tuzing (my říkáme Globus Design).
Na co černá folie a kola? Buď rád, že máš elegantní auto a při této barvě jsou stříbrná pěkná. A ty folie? PSA pokud vím dává do středních výbav lehce namodralá co filtrují sluneční svit. A deflektor? Nevím co máš na mysli, ale snad nechceš něco lepit na kapotu?!!! -
matusco 29.08.11 21:44
« tuning vs tuzing
Mas pravdu, tuning tomuto autu asi nehrozi... Ale tuzing ano - ako totiz inac nazvat cierne elektrony, folie, deflektory...
Sorry, ale ja ked pocujem, ze ked sa niekto po kupe auta jednym dychom dusuje, ze ziaden tuning nebude a druhym uz zase planuje nakup "doplnkov" - to auto caka jasny osud...
Ja viem, tesis sa z noveho auta. Ked budes mat na aute najazdenych poctivych zopar tisic km, potom napis recenziu. -
Ronault. 22.11.14 22:33
« Re: spotreba
Tenhle motor má otec ve vyšší 207SW Outdoor, dlouhodobě je spotřeba kolem 5,3, to ješzdí v podstatě drtivou většinu tras krátké do práce přes kopcovitý terén. Když jsem si párkrát pučoval já auto na své delší cesty vč. dálnice, tak jsem spotřebu i v kombinaci asi 70% dálnice ve 4 lidech udržel na 4,9-5l/100km, s tím že rychlost kolem 125-130 na tempomatu. A to nejsem jinak mimo dálnici nějaký louda, spíše na opak. Spotřebu silně ovlivňuje článek mezi sedadlem řidiče a pedály, tam musíš ještě hodně zapracovat.
I tak nechápu smysl tvého příspěvku. -
Ronault. 22.11.14 18:04
« Re: spotřeba
Tachometr proměřuje, auto ve městě žere více než mimo a na dálnici taky více než mimo, objevil jsi ameriku! Gratulace!
A co jsi tím chtěl říct? 1,6 HDI je úsporný asi srovnatelně s konkurenčními maloobjemovými diesely. Tebe to nějak trápí nebo ti vadí, že sousedovi pepovi žere méně než tvoje auto, tak sis v anonymitě přišel na internetu postěžovat? -
bicak77 30.12.12 18:56
« Re: keď sa JE-BE tak sa JE-BE aj ročné auto ! ! !
Kolego, upřímnou soustrast ;-\ Víš co, ten FAP se vyřeší, to je prostě další přebytečné a kurvící se udělátko, na které si musíme zvykat. Strašně by mě ale zajímalo, co způsobuje ty strašný zvuky!!! Dej pak co nejdříve vědět.... -
Ronault. 28.12.12 12:59
« Re: Re: Re: Re: Re: FAP
Tak to se neshodnem, hlavně dojet do cíle ;-) Klidně může auto dýmit, blikat všechny kontrolky, vrzat, pískat, ale dojet tam prostě ta mrcha musí >:D Před skoro 8 lety jsme s tehdy ještě u nás doma novou Lagunou dostali cestou na příjmací zkoušky defekt, první reakce byl šok, protože auto začalo blikat, že máme do servisu a pak hned zastavit, jaksi nám v ten moment nedošlo, že se neporouchalo, ale je to jen defekt, což ono pozná... a pak další šok byl, že rezerva byla 15 a kola 16"... ale pasovala... při představě, že bych na příjmačky nedojel, asi bych byl jinde, protože jsem je udělal, dostudoval a už pracuju... ale možná bych dopadl lépe, co já vím >:D
Jo, auto servisovat o něco později a totéž platí při vyrobených kusech...
Tobě se ten Seat ale taky v některých detailech "kazí", prvně ty blinkry, teď zase otevírání kufru... jsou to detaily, ale víš jak píše ten výše, koncern se přece nekazí >:-[] -
Ronault. 28.12.12 10:29
« Re: Re: Re: FAP
Kteří majitelé Meganů si stěžují krom jednoho, co si neumí přečíst příručku? Těch koncernových potížistů je tady poměrně dost, stačí se pořádně koukat, jen z minulého týdne je tady nová celá převodovka po 50t km, což je podstatný problém, pak mnoho problémů s TSI a dokonce s elektronikou. Žádná výhra. A stačí se kouknout vedle k Japoncům, Civic s katalyzátorem v pytli po 100t km, což je hodně málo, můj francouzský je aktuálně původní po 300t.
Servisák, který tohle tvrdí, je v drtivé většině bídný, má zkušenost je taková, že ti nejlepší, tvrdí, že všude je to stejné, jen VW auta dělá pro servísaky často jednodušeji servisovatelné, proto je mají rádi, když si stejné peníze můžou vzít za menší přemýšlení. Můj servisák třeba proklíná koncern, měl už mnoho aut, ale jediné nefrancouzské A4 asi dva měsíce, než šla do pryč.
A teď babo raď.
Konkrétně C4 tady má spíše menší potíže, nenechává u cesty stát majitele s vysypaným motorem ebo převodovkou, je to škoda, že pro vadné dig. hodiny nebo nemotorného servisáka, který neumí vyvážit kola, dostává celé auto špatnou pověst. Samozřejmě kapota zamrzí, z druhé strany Citroen ji lakuje znova bez odmlouvání... inu hliník nezrezne a je lehký, jen se to musí umět.
Mimochodem, jak tvůj servisák může hodnotit jiná auta, když pracuje v autorizovaném škodováckém? Koho chleba jíš, toho píseň pěj, v tom jsou navíc Škodováci přeborníci. Nikde jinde jsem u prodejců a servisáku neviděl více pomluv konkurence 8-s -
ZPablo 15.05.12 20:48
« Kryt motoru
Ahoj chlapi, majitelé C4 :-) Přidávám svůj další dotaz ohledně krytu motoru - do jaké míry je 1,6 HDI "zakrytován nebo alespoň částečně? Přijde mi, že dnes skoro výrobci spodky motorů vůbec nechrání - např. Passat v základu ho má, nesmyslně třeba Škoda jej nabízí za příplatek... Vzpomínám, když jsem si vezl kdysi v r 2007 new Opel Astru 1,7 CDTi z autosalonu - ten den pršelo - úplně nové auto - dojel jsem z Prahy domů (tentrát ještě) do Ústí nad Labem - zvednu kapotu abych se "pochlubil " sousedovi kamarádovi s "voňavkou" a ejhle - motor už byl zas.anej od kapek a špíny - neskutečný, když jsem se podíval dolů pod turbo - viděl jsem dlažební kostky :-) Ani mi tak nejde o to, že je motor věčně špinavej, ale o to, že posypová sůl, sníh a jiné nástrahy na silnici vůbec ze spodu motoru nepřidají na životnosti (koroze, olej. vana...) Jak je to teda u new C4, mám jí objednanou - přijde mi z výroby z Mulhouse za cca 4 týdny - v autosalonu jsem viděl 1,6 VTi a přišlo mi, že motorizace je vcelku OK zakrytá, ale jinde třeba na recenzích moje.auto jsem u předchozí verze C4 viděl "díru do země"... Díky za odpověď, Pavel
K START-STOP systemu, samozrejme že nemám a do nového auta by som určite ani nechcel... ;-)
A tých mojich 4.9 si myslím že je veľmi slušných vzhľadom na "ne"predpisovú rýchlosť. Výrobcom deklarovaná priemerná je 5.4. :-)
P.S.: Mal som raz aj 4.5 pri rovnakej trase z Brna domov, kedy som viezol jednu slečnu ktorá sa teda extrémne bála 8-s a po pár km mojej jazdy jednoznačne usúdia že buď vystúpi alebo pôjdem pomaly. >:D Tak až vtedy to bola eco jazda (najdlhších skoro 6h môjho života za volantom). Fotku našťastie nemám a nehodlám to nikdy opakovať >:D
Dík a želám ti nápodobne ;-)