Mazda 3 (2004)
17.4.2015Po ročním vlastnění a používání tohoto auta jsem se rozhodl sepsat svoje postřehy, zkušenosti a myšlenky. Mazdu jsem koupil po rozhodování mezi M3,…
Mazda 3 (rsk)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
mr.hofik 18.04.2015 06:57
dobra recenzia
Tiez mam Mazdu ale 6 ku r.v.2003 , S lakom mam tiez problemy ako Ty, Pomaha mat na aute zasterky za kolesami, ochrania sa prahy. Tiez chodim vacsinou do neautorizovanych servisov zvladnu tam vela veci a lacno. -
"-- skrytý --" 19.04.2015 07:52
Korozia a otacky.
Mam Mazdu 3, 1.6 automat, r.v. 2007, po facelifte, a s 'hnitim' nemam najmensi problem. Bez problemov su aj dalsie mazdy v rodine ci v uzkom kruhu znamych - a to je ich 7-8 roznych modelov od roku 1997 po 2008.
Nehovorim, po 8 rokoch je povrchova oxidacia na par miestach, ale o neda sa hovorit o korozii ci strukturalnom hniti. A to som 2 roky parkoval 20 metrov od Temze kde je vlhko a slano (priliv z mora dviha hladinu Temze v centra Londyna o 3-4 metre, zil som v regionoch kde boli teploty od -30 do +40. Karoseria je bez hrdze (velmi zriedkava farba Phantom Blue).
Je to asi o starostlivosti, v tvojom pripade predchadzajuceho majitela, a pristupe dilera.
Ten moj mi dal v cene ochranny nastrek podvozku. Ja som si k autu kupil zasterky dopredu/dozadu, v umyvacke idem vzdy na program s umytim podvozku.
A teraz tie otacky.
Moja toci pri 130 km/h 3500 - 4-stupnovy automat. Co si pamatam dobove testy modelu s manualnou prevodovkou, hodnota bola rovnaka - 3500.-
rsk 21.04.2015 11:07
« Re: Korozia a otacky.
koroze: Jak říkáš, u ojetin vše záleží na pečlivosti předchozího majitele. Není to nic hrozného, co by nešlo za pár tisíc zapravit, ale i tak... Jinak červená metalíza (Velocity Red Mica Tricoat 27A) je hodně nevděčná barva - vypadá sice pěkně, ale je drahá a lakýrníci z ní šediví, protože červená sama o sobě špatně kryje a je potřeba udělat několik vrstev, což prodražuje opravy laku.
Suma sumárum: asi budu raději řešit povrchovou korozi než nespolehlivost a problémy s motorem nebo elektroinstalací.
otáčky: Automat asi bude trochu jinak zpřevodovaný, už jen proto, že je 4-stupňový. V dobové recenzi na autorevue.cz je test 1.6 v manuálu a otáčky odpovídají tomu rozsahu, které běžně zažívám:
60: 2 – 4025; 3 – 2900; 4 – 2200; 5 – 1800
80: 2 – 5500; 3 – 3900; 4 – 2900; 5 – 2450
100: 3 – 4800; 4 – 3650; 5 – 3050
120: 3 – 5750; 4 – 4300; 5 – 3700
140: 4 – 5000; 5 – 4300
160: 4 – 5750; 5 – 5000
Zdroj: [odkaz]
-
-
roox 21.04.2015 13:08
hluční japonci
Prvně díky moc za super recenzi a gratuluji k dobré volbě. Tohle auto je myslím super alternativa k profláklé Oktávce... perfektní jízdní projev, nadčasovej dyzajn, řidičský požitek... no až na tu korozi. Vím o čem to je, před aktuální Oktávkou jsem měl Mazdu 6 1.generace, která je "akorát" více/méně větší.
A tím hlukem je to pravda.. japonci to prostě neřeší, nebo jim to je jedno. Nabízí se tedy aspoň dodatečný odhlučnění, tak jak jej dělá třeba u nás v Brně Ahifi... je ale otázka, co člověk jezdí a jestli to do toho dá, zvlášť když je to už ojetina... u novýho auta bych asi neváhal... ale rozhodně to jde, viz: [odkaz]
Každopádně ať auto dělá co nejmíň starostí a jen radost :-)