Mazda MX-5 (1999)
25.9.2007Úvod (méně zvědaví můžou přeskočit ;)) V létě 2007 jsem se rozhodl pořídit si svoje první a zatím poslední auto. V mém soukromém "výběrovém řízení"…
Mazda MX-5 (riderhenry)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
riderhenry 24.01.09 17:59
« Re: brzdy
Je tezky posuzovat, jeslti jsem to poznal. Pred montazi brzd bylo auto asi dva tydny na laku a dalsich vecech, takze jsem jezdi v Toyote Aygo, ktera ma sice naprosto jinou charakteristiku brzd oproti MX-5 (Aygo - kousave brzdy, obtizne davkovatelne, ON/OFF. MX-5 ma dlouhy chod pedalu, vyzaduje vic sily, velice slabi posilovac brzd). Prijde mi vsak, ze auto brzdi znatelne lip, stejne tak je to potvrzeno od mnoha majitelu stejneho kitu v CR - odhaduje se, ze az o 30%, coz se mi zda ale dost... ;-) Nejlepsi vzdycky je a bude koupit vetsi kotouce a trmeny, ale to je dost drahe a casto se do puvodnich kol vetsi brzdovy system nemusi vejit. Nicmene tim, ze jen sportovni brzdove desticky a kotouce, taky zlepsis ucinnost brzd, ale nebude to zadarmo - brzdy casto potrebuji zahrat (to neni muj pripad - jen nekdy v zime je znat pri prvnim brzdeni jiste zpozdeni), ale zase funguji pri vyssich teplotach stabilneji, takze se neprehreji a nevadnou tak rychle, jsou hlucnejsi, desticky piskaji (muj pripad - pro 99% ridicu by to bylo nesnesitelne, ja to rad prejdu... ;-) ), desticky se rychleji opotrebovavaji nebo vic "zerou" kotoruce atd. atd. Da se to, myslim si, docela uspesne takhle obecne shrnout. Pak je treba, napr. na ruznych forech, zjistit, jak ktere desticky a jejich kombinace s kotouci na dane auto funguji. Rozhodne neudelas spatne, kdyz nakoupis brzdy od renomovaneho vyrobce (EBC, HAWK, Brembo apod.), ale ani overeny kit za mensi penize, zalezi na kzdem... ;-) Nicmene bych necekal od vymeny desticek, kotoucu nebo hadic zadne zazraky, ale casto to byva i levnejsi, nez koupit originalni dily, takze nevidim duvod to nezkusit, cekal bych spis mirne zlepseni, nez naopak, v obecne rovine... :-) -
riderhenry 19.11.08 01:10
« Re: Re: Re: Rada
Tak to je jednoduche - najdi nekoho, kdo prodava MX-5 u nas a proste ji vyzkousej... Predstirej zajem... Ja takhle sedel poprve v MX-5 v EuroCaru. Uplne zubozeny kousek za skoro dvojnasobek, nez se prodavaly v Nemecku, ale interier mel rozmery stejny! ;-) Jako alternativu k MX-5 bych videl Toyotu MR2 a jeste MGcko, ale to spis jenom pro fanousky... ;-) -
Ondřej Šámal 18.11.08 22:45
« Re: Re: Rada
Díky moc. Ono je už víceméně rozhodnuto, že bude MX-5, Fiat byl jen jako vzhledově podobná alternativa. Teďka každý den sjíždím německý servery, pár pěkných kousků tam je, dokonce mají některé i hardtop, což by bylo velké plus. Tu jednašestku ani nezvažuju, radši půjdu do staršího kousku, ale jen s 1,8. A jak hodnotíš posaz? Mám 180 cm, což není moc, ale taky ne málo, bojim se, abych nějak "nepřečuhoval". -
riderhenry 18.11.08 22:36
« Re: Rada
Ahoj, nejsem automechanik a MX-5 vlastnim teprve druhym rokem, a jeste jinou verzi, nicmene docela hodnotna recenze je na tipcars.cz (nejak to tam musis najit), dokonce je tam i par dotazu v poradne (jeden i muj) na zabavne auto. Jinak nic proti Fiatu, ale v nicem se MX-5 nemuze rovnat, rozhodne ne spolehlivosti a zabavnosti! ;-) Snaz se jit do motoru 1.8, 1.6 ma stejnou spotrebu, stejne povinne ruceni, akorat nizsi vykon. Uz me nenapada nic, co bych ti dal poradil, ale klidne se zeptej! ;-) -
Ondřej Šámal 17.11.08 18:55
« Rada
Ahoj, taky přemýšlím, že si pořídím cabrio. Do užšího výběru se dostala právě MX-5 a Fiat Barchetta. Hodlám do koupě auta investovat max 3 500 euro, za což seženu maximálně ještě první generaci (NA), ale i tak po ní toužim, protože chci zábavné auto, kterým Mazda nepochybně je. Bál jsem se, abych se tam se svými 180 a něco centimetry vešel, ale vidím, že ty problémy nemáš. Víš o něčem, na co bych si měl dát při koupi pozor? -
riderhenry 24.06.08 11:45
« Re: Tu jednou chci taky
tohle presne se o ni rika... Ale ma svoje kouzlo - nechapu jak muze byt lepsi nez Toyota MR2, kdzy MRko je lehci, takze i rychlejsi v primce, ma motor pekne za sedackama... Ale stejne - sice bude MR rychlejsi, ale MXko ti dava neco jineho, asi ten feeeling, nebo co... >:-[] Musim doporucit - provozni naklady (kola jako na Octavii), spolehlivost... no a hlavne ZOOM-ZOOM!!! :-) -
"-- skrytý --" 08.02.08 10:49
« Re: kontrolka rezervy
mam ho namontovany a funguje to dobre, jen na okraj dneska vsechny auta maji omezovac tlaku oleje, takze relane to funguje v ohratem aute, kdy ma olej uz provozni teplotu a pak je videt, ze na volnobeh je tlak nizsi nez pri otackach cca od 1200 a vys. raficka ma rozsah cca 3-5milimetru. Ale mas pravdu na NA to fungovalo u NB to zase zmenili a bylo to jen ON-OFF...ale tohle funguje :-) mam to asi rok. -
"-- skrytý --" 15.01.08 11:12
« Re: Re: kontrolka rezervy
no ano ja som si na tu chybajucu kontrolku uz nejak privykol, ale i tak by potesilo keby tam bola.
inak tlak oleja - ked som to videl prvy krat, bol som nadseny, az kym som nezistil, ze naozaj ukazuje iba dve hodnoty, co je skoda. na NA tusim bol funkcny.