Recenze

radek.holecek (muž 47 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Honda Jazz JAZZ 1.2 S

9.07 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Jazz, foto 1 Honda Jazz, foto 2 Honda Jazz, foto 3 Honda Jazz, foto 4 Honda Jazz, foto 5 Honda Jazz, foto 6 Honda Jazz, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Honda Jazz Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:120000 palivo: benzin počet válců: 4 výkon [kW]: 57 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Dlouho jsme jako rodinné auto používali Škodu Favorit. Nebylo to špatné auto, ale v roce 2006 mu už bylo 14 let a bylo to na něm znát. Tak jsme s manželkou přemýšleli, co si pořídit jako náhradu. Dali jsme si limit 300 tisíc a měli jsme pár podmínek. Musel se do toho vejít kočárek a muselo to mít klimatizaci. Tak jsme hledali. Možností byla spousta. Nejprve přicházela v úvahu Fabie Combi. Bohužel tam se mi špatně řídilo, protože mě tlačil do kolena středový panel. Pak se nám zamlouvalo Suzuki Ignis, které bylo favoritem jen do té doby, než jsme viděli kufr. Pak jsme ještě uvažovali o Hyundai Accent, Renault Thalia či Kia Rio II.
A pak jsme jednoho dne potkali na autosalonu Hondu Jazz. Hrozně se nám libila variabilita interiéru. Ale cena byla dost výrazně přes limit. Tak jsme hledali dál. Manželka ale pořád mlela o Jazzu, takže jsme si začali zjišťovat nějaké podrobnost. Zjistili jsme, že Jazz vyhrává ve spolehlivosti a všude je na něj slyšet jen chvála. Navíc začala Honda dodávat klimatizaci zdarma k nižšímu modelu za 339900,- a tak bylo rozhodnuto.
Začali jsme řešit, kde auto koupíme. Protože většinu nepotravinářského zboží nakupujeme přes internet, padla volba na něj i v případě koupi auta. Na automodulu jsem zjistil, že základní verzi pořídím o 20 tisíc levněji. Pro jistotu, abych nekupoval zbytečně předraženě, jsem mailem oslovil nejbližšího prodejce, za kolik že mi je auto ochoten dodat on. A bylo to dražší. Takže jsme se s manželkou vydali do Prahy k prodejci, kterého dohazoval automodul. Tam jsme si auto objednali, protože se však nevešlo do našeho limitu 300 tisíc, museli jsme zvolit jako formu financování leasing. Nakonec jsme auto koupili za 232723,- (akontace)+ 36x3788,- (splátky včetně pojištění) + 1190,- (zůstatková hodnota). Auto tedy stálo 370281,- včetně všech pojištění po dobu 3 let.

Silné stránky

Silné stránky jsou v podstatě dvě.
1) Prostor. Do auta se vejdu, což není při mých 190cm a 120kg tak samozřejmé. Nejen že se vejdu na místo řidiče, ale bez problému se vejdu i na zadní sedačku za řidiče, i když je sedadlo řidiče úplně vzadu. A to rozhodně není standardem ani v autech o třidu větších. Vyklápění zadních sedaček nahoru je též úžasné. Ale úplně nejúžasnější je sklápění zadních sedaček. Ty když se složí, tak se do auta vejde cokoliv. Vezli jsme třeba nesložený jídelní stůl včetně židlí nebo nesložený hluboký kočárek (ty se tam vejdou 2 vedle sebe). Samotný kufr také není malý. Je největší ve své třídě, ale mimo svých udávaných 380 litru jsou ještě 2 místa, kam něco naložit. Jednak ten objem kufru je udávaný po hranu zadních sedaček. V případě jiných aut se nad úroveň sedaček moc věcí nevejde, protože mívají hodně skosené zadní sklo. Jazz ho nemá skosené skoro vůbec a navíc je dost vysoký, takže do kufru se ve skutečnosti vejde přes 500 litru (ověřeno na převozu zahradního substrátu). Další obrovské místo na převážení krámů je pod zadmími sedačkami. Není problém dát pod každou plnou sportovní tažku. Kdyby je člověk dal do kufru, má ho způlky plnej.
2) Motor. Motor není nijak užasný v tom, že by byl super výkonný, ale v tom, že je přiměřeně výkonný a hrozně úsporný. Po 51 tisících km mám průměr 5,075 litru na 100 km. Dlouho jsem ten průměr držel pod 5, ale pak jsem usoudil, že i když si člověk užívá radost z jízdy, není spotřeba nijak katastrofální. Během 86 tankování se spotřeba přes 5,5 litru přehoupla pouze 12x, přes 6 litrů jen 2x. Dá se říci, že vysoká spotřeba se nechá udělat pouze na dálnici, pokud člověk jede, co to dá. A dá to 180 km/h tachometrově. Pak to žere kolem 10. Při jízdě po okreskách podle předpisů se člověk bez problémů vejde do 5 litrů, pokud člověk jede na spotřebu (max. 70 km/h), tak v pohodě pod 4,5.
Ještě se musím zmínit o řazení a otáčkách motoru. Omezovač otáček je v 6 tisících, což je asi 50 na 1, 80 na 2 a 130 na 3. A musím říci, že se s ním potkávám každou chvíli. Člověk na to šlapne a už to tam je. Na druhou stranu ani nízké otáčky nedělají, alespoň podle chování, motoru problém. Tady pravděpodobně hrají obrovskou roli 2 svíčky na válec. Běžně jezdím po městě 50-60km/h na pětku. Motor nijak neprotestuje. Už slyším, jak mi tu někdo začne vykládat o tom, jak ho kurvím. To slýchám pořád. Ale stejně tak budu jezdit. Když se rozjíždím, tak ve městě většinou řadím 1-2-5, při rychlých startech z křižovatek občas i 1-5. Na okreskách 1-2-5 a na dálnici 1-2-3-5. Čtyřku prakticky nepoužívám. Občas ve městě, když jede kolona 40 km/h.

Slabé stránky

Během provozu jsem objevil několik věcí, které mi vadí:
1) Občas nejde na 1. pokus zařadit zpátečka. Servis říká, že je to vlastnost.
2) Auto nemá cyklovač stěračů, na kterém by se nechala nastavit frekvence stírání, což už měl favorit o 14 let starší.
3) Zadní pásy se občas při prudším pohybu zaseknou (což dělat mají). Pokud je ale člověk chce "odseknout", musí je celé namotat zpět, což v případě, že pásem je přichycena dětská autosedačka, dá dost práce. Servis říká, že je to vlastnost.
4) Auto se dost potí a ofukování předního skla není dostatečné. Dost pomáhá klimatizace, ale lepší by to být mohlo.
5) Koberec pokrývající středovou konzoli vedle pedálu plynu se neustálým pohybováním boty po pedálu prošoupává. Chtělo by to na to místo jiný materiál.
6) V rychlostech kolem 150 začíná nepříjemný aerodynamický hluk. Zní dost divně, máte pocit, jako by vítr profukoval kolem oken dovnitř (což se neděje).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

1. zkušenost se servisem jsem udělal, když byly autíčku 2 měsíce. Jedu a najednou rána jako z děla a dostal jsem od protijedoucího kamiónu kamenem do čelního skla. Kamión jsem nepronásledoval, policii nevolal. Zavolal jsem na Alianz, nahlásil událost. Zavolal jsem do značkového servisu v Kolíně a nechal všechno na nich. Řikali, že sklo nemají, že to bude trvat týden, než ho seženou, ale že jim musím zaplatit zálohu 10 tisíc. Tak jsem zaplatil. Sehnali sklo, vyměnili ho, vyřidili to s pojišťovnou a 10 tisíc mi vrátili. Nestálo mě to ani korunu. Pojišťovnu to ale přišlo na 13992,-.
2. zkušenost se servisem byla 1. servisní prohlídka po 20 tisících km. Ta přišla na 3010,- včetně nových gumiček do stěračů.
3. zkušenost byla 2. servisní prohlídka po 40 tisících km. Ta stála 8371,-.
Servisní prohlídky jsem absolvoval také v Kolíně a spokojenost. Snad jen, že do nového auta dává výrobce olej 0W35, ale servis 5W40, což je v zimně trošku znát na spotřebě.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

S prodejcem zpočátku dobré jednání, ale pak se to začalo trošku zadrhávat. Nedostali jsme roletku na kufr, protože není ve standardní výbavě, ale jen ji nabízeli zdarma. Jenže ji objednávali asi v Japonsku, takže jsme ji nemohli z nich dostat. Mezitím vyhodila prodejna toho člověka, s kterým jsem vždy jednal, takže další komlikace. Pak mi volal dovozce Hondy do ČR, jak jsem spokojený. Tak jsem si postěžoval na roletku a na jednání. Nakonec když už konečně roletka přišla a já si pro ni mohl zajet, tak když jsem tam v sobotu dorazil, řekli mi, že v sobotu sice mají otevřený krám, ale ne servis a roletku že mají v servise, takže si pro ni musím přijet ve všední den. Jelikož nebydlím v Praze, moc mě nepotěšili. Pak opět volal dovozce, tak jsem si postěžoval na autosalon opět.
Když to shrnu, autosalon mě moc nezaujal. Zato dovozce se svou starostlivostí ano.

Provozní náklady

Do této kapitoly bych chtěl napsat ještě pár zkušeností s provozními náklady. Mimo již vzpomínaný benzín, auto potřebuje i jiné věci.
Kola: Původně na autě byly nějaké pneumatiky Yokohama 165/65R14 na plechových discích. Později jsem dokoupil ještě jednu sadu plechových disků za 4360,- a na zimu Jazze obouvám do pneumatik GoodYear Ultra Grip 7 za 5960,-.
Stěrače: Původní byly užasný. Vydržely 20 tisíc km, ale začali postupně dělat čáry. Od té doby jsem vystřídal 3 různé typy a žádné se svou kvalitou originálním nevyrovnaly. Jenže originální mi nabízejí v servise za 650,- jeden, coz mně přijde děsně moc.
Kapalina do ostřikovačů: Celoročně používám nějaký zimní Sheron za asi 100,- za 3 litry.
Žárovky: Všechny původní.
Olej: Dolévat nikdy nebylo potřeba.
Mytí: Myju si sám. Moc tomu nedám. Většinou auto meju až když není poznat, že je modrý.

 

Novinky v recenzi

26.8.2011 22:10

141000

Už jsem sem rok a půl nic nenapsal. Je to proto, že jsem změnil práci a nedojíždím už tak daleko, takže na tachometru za ten rok a půl přibylo jen 20 tisíc km. A taky je pravda, že když stojí doma i Jazz II, tak jedu raději s ním.
Před měsícem jsem absolvoval servisní prohlídku po 140 tisících. Cena 2749,-. Jinak nic nového. Závada žádná. Autíčko jezdí.

8.3.2010 18:30

120 000 km

Tak Hondička má najeto 120 tisíc km. Za necelé 4 roky. Poslední servisní prohlídka stála 13 797,-. Docela pálka, ale zase když to člověk rozpočítá, tak servisní prohlídky od začátku doteď stály 44156,- což dělá 37 haléřů na 1 km. Když už jsem u nákladů, tak benzín dělá zatím přesně 150 haléřů na km, pojištění asi 50 haléřů na km, a ostatní náklady (žárovky, stěrače, gumy, barva na oděrky, střet se zajícem, kapalina do ostřikovačů atp.) asi 15 haléřů na km. Celkově tedy vychází bez ceny auta 1 km asi na 2,52 Kč (pro srovnání to je tolik, kolik sežral favorit jen v benzínu). S cenou auta (když budu brát, že je odepsané ze 2/3) asi 4,30 na 1 km.
Co se týče spokojenosti. Jsem spokojenej, autíčko mám rád a jezdím s ním stále s chutí. I když je pravda, že od té doby, co máme doma i Jazz II, tak po dálnicí raději jezdím s ním. Ale jinak doufám, že minimálně dalších 120 tisíc s ním ještě najedu. Zatím se nevyskytla jediná závada a nic nenasvědčuje tomu, že by se to mělo změnit.

14.9.2009 05:32

106000 km

Tak jsme si pořídili brášku. Jazz 1.2 Trend. Zatím jen jedna zkušenost. Retardéry se už 60 km/h přejíždět nedají. Teda dají, ale je to o vyražení zubů. Nový Jazz je výrazně tvrdší. Jinak recenze bude, až najedeme nějakých alespoň 20 tisíc km.

13.7.2009 15:40

100700 km
Tak Jazz stále dobře slouží. Právě absolvoval další servisní prohlídku, tentokráte za Kč 5402,-. Mimo standardní věci je v tom i výměna předních brzdových destiček. Jinak se od minulé servisní prohlídky událo několik věcí. Jednak jsem si nechal namontovat tažné zařízení za 7500,- a jednak jsem opět před pár dny rozbil čelní sklo, takže mě čeká příští týden výměna.
Poslední měsíce jsem také změnil styl ježdění, daleko více jezdím po dálnici a hned se to podepsalo na spotřebě. Dlouhodobá stoupla na 5,2 litrů na 100 km, ale krátkodobá (mezi jednotlivými tankováními) dosahovala dost často přes 6,5. Že to není tím, že auto začalo víc žrát, ale stylem ježdění, jsem si ověřil teď na dovolené na Slovensku, kde jsem jezdil slušně a rázem byla spotřeba jen 4,7.
Taky jsem již podruhé měnil žárovku v předním světlometu. Jiné závady autíčko nemělo a šlape jako zamlada.
Jo a ještě jsem zapomněl, že jsem si pořídil nové obutí. Continental Ecocontact3. Jezdit se na nich dá. Že bych byl ale nějak unešen, to ne.

18.12.2008 00:00

80100
Jazzík absolvoval další servisní prohlídku. Stála 9893,-. Mimo povinných věcí jsem si nechal namontovat nové originální stěrače, protože noname mě ničily svým vrzáním. Přestože byly se 40% slevou, stály dohromady 900,-, což je za 2 stěrače celkem pálka. Úkony spojené s klimatizací stály 1744,-. Tedy základ prohlídky stál 7249,-.
Pro ty, co se jim to zdá hodně, ještě jeden údaj. V přepočtu na jeden km stály zatím servisní prohlídky 31 haléřů. Když už jsem u ceny za jeden km, tak přidám ještě průměrnou cenu spotřebovaného benzínu a ta je 1,46 korunek na km (průměrná spotřeba 5,048 litru na 100 km, průměrná cena benzínu 28,92 Kc/litr).
Teď k horším zprávám. Vrzání sedadla mi neodstranili, protože jsou moc hubený a pod nima nevrže (to jim věřím, protože pod manželkou taky nevrže). Takže buď se s tím smířím nebo si budu muset najít servis podle toho, jací tlusťoši v něm pracují. :-)
Taky jsem při příležitosti návštěvy servisu omrknul nového Jazze a docela si mi líbí. Na fotkách vypadá skoro stejně jako starý, ale z blízka je úplně jiný.

30.11.2008 00:00

78400
Tak mi začala vrzat sedačka řidiče. Začalo to někdy kolem 60 tisíc, ale poslední dobou se vrzaní stává nesnesitelné. Na půlku prosince jsem objednán na servisní prohlídku po 80 tisících, tak jsem jim to nahlásil a doufám, že s tím něco udělají, protože jinak se zblázním. Na rovné silnici je to v pohode, ale na české silnici to vrže pořád. :-)

20.9.2008 00:00

71300
Vyskytl se první defekt. Přijdu k autu na parkovišti a levé zadní kolo prázdné. Tak jsem ho sundal, koukám, že z něho kouká obroušený hřebík nebo něco podobného, nasadil dojezdovou rezervu a vydal se na 160km cestu, kterou jsem ten den musel absolvovat. Podruhé již jsem naštěstí nepíchnul, takže jsem ve zdraví dojel domů, jen to trvalo trochu déle, protože jsem s dojezdovkou jel pomalu. Na druhou stranu spotřeba při tomto výletu byla 3.8 podle palubního počítače.

28.7.2008 00:00

67000
Tak Jazzík potkal zajíce. Pro zajíce to bylo setkání poslední, pro auto to taky nedopadlo zrovna nejlépe. Rychlost při srážce asi 110 km/h. Jak to dopadlo můžete vidět na fotce. Je tam i fotka po následné opravě za Kč 583,- ve značkovém servise. Na té fotce po opravě to vypadá blbě, ale to je jen tím, že zrovna pralo sluníčko a je tam každé mírné zvlnění vidět. Ve skutečnosti to není skoro poznat. Plastový nárazník ohřáli a srovnali co to šlo, barva to celkem přežila, jen při pohledu hodně zblízka jsou na ní vidět drobné trhlinky, což na plastovém nárazníku vem čert.
Jinak autíčko jezdí stále k plné spokojenosti a už vážně uvažujeme, že mu koupíme bratříčka. V současnosti se dá model 1,4 cool sehnat za 309 tisíc s DPH a to je hodně slušná cena.

9.5.2008 00:00

60100 km
3. servisni prohlidka stala 3683,- korun. Mimo planovane ukony byly vymeneny dve zarovicky (jedna v predni parkovacce a jedna v osvetleni SPZky), doplneno 50 ml chladiva do klimatizace. Ukony nejak spojene s klimatizaci staly 913,- korun. Pokud bych tedy klimatizaci nemel, stala by servisni prohlidka 2770,-. (Tato poznamka je urcena prevazne pro majitele fabii, kteri radi predhazuji, jak je servis pro jejich milacky levny.)

27.4.2008 00:00

59000 km
První závada. Odešla první žárovka. Jelikož je to pravé přední parkovací světlo a na první pohled mi není zřejmé, jak se k té žárovce dostat, budu pár dní jezdit s nefunkční žárovkou a výměnu nechám až na servisu, kam jsem už objednán na 3. servisní prohlídku po 60 tisících km.

10.4.2008 00:00

57700 km
Prezuto na letní pneu a publikován online přehled spotřeby. Na adrese: http://spreadsheets.google.com/pub?key=pevFGWSAC4Kyt9U5V_wXUeQ
by měla být dostupná vždy aktualizovaná verze toho, za kolik právě jezdím. Krásně je tam vidět, jak to auto poslední dobou nešetřím. Hlavně jízda po dálnici s plynem na podlaze mi tu hezkou statistiku pěkně kazí. Teď na letních ale hodlám tu spotřebu začít snižovat.

27.3.2008 00:00

56300 km
Tak jsem od recenze najel dalších více než 5000 km. Nic zvláštního se nestalo. Spotřeba trochu roste, ale to nebude ani tak autem, jako řidičem. Posledních 8 tankování jsem se nedostal pod 5 litrů na 100 km, na druhou stranu, nad 5,4 na 100 jsem se dostal jen jednou (5,86). Průměr za těch 56 tisíc km je 5,09.
Jediné, co mě trošku štve jsou pneumatiky. GY UG7 mají najeto skoro 30 tisíc km za poslední 2 sezóny, ale sněhu si moc neužily a na suchu a mokru se už začínají chovat kapinku hůře, než za mlada. Vzorek ještě mají slušný, ale stejně uvažuju, že na podzim koupím nové. Statisticky vzato, 2 teplé zimy je až až, tak další se snad už té zimě bude podobat. Příští víkend ještě pojedu do hor, takže na autě si je ještě 14 dní nechám a na podzim uvidíme.
9.4.2008
57300 km
Minuly vikend jsem auticku ublizoval. A hned 2x. Nejprve se mi povedlo pripalit spojku. Vycouvaval jsem od jedne horske chaty na silnici, propletal se mezi dalsimi auty a pravym prednim kolem zapadl do celkem melke, alespon na pohled, diry. No a jak jsem z ni chtel vyjet, pustil jsem spojku, pridal plyn a vysledek byl, ze kola se netocila, ale motor se zarazenou zpateckou ano. Behem par sekund se do auta dostal takovej smrad, ze jsem ho z nej vetral dalsich 100 km jizdy. Z pohledu funkcnosti nevypada, ze by to melo nejaky ucinek. Pravdepodobne to jen zkratilo zivotnost spojky.
Druhou chybu jsem udelal na temze miste o necele 2 dny pozdeji, kdyz jsem uplne stejne vyjizdel a zadnim naraznikem trefil jine auto, ktere mi stalo v ceste. Na mem aute z toho je asi 0.5cm krat 5cm sloupnuta barva z plastoveho narazniku, na druhem aute pri blizsim ohledani malinko promackle dvere.


Přidat názorDiskuse: Honda Jazz JAZZ 1.2 S

Další vozy Honda Jazz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Doposud nepraskla ani žárovka.

praktičnost
9

Drobné chybky.

prostornost
10

Nemá chybu.

jízdní vlastnosti
8

Jezdí to. Jsou auta, co jezdí hůř a jsou i auta, co jezdí lépe.

jízdní komfort
8

Není to žádný kočár. A to mi vyhovuje.

provozní náklady
9

Jsou i značky, které mají servisní prohlídky levnější.

náhradní díly
6

Sklo za 14 nic moc. Doufám, že žádné nebudu potřebovat.

výkon motoru
6

Dostatečný v 99,9% situací, do kterých se dostávám.

spotřeba
10

Na tak velké auto úžasná.

hlučnost motoru
9

Při nízkých otáčkách ticho. Zpočátku manželka na křižovatkách startovala se zapnutým motorem, protože si myslela, že jí to chcíplo.

kvalita sedadel
8

Tvrdé. Zpočátku mě po pár hodinách jízdy bolela p...l. Pak si člověk zvykle a spíše to oceňuje.

brzdy
10

Brzdí.

zavazadlový prostor
10

Větší by se už do auta opravdu nevešel.






Blesk.cz

Lockdown podporující Hanychová se obula do VIP matek: Tak nemůžete na řasy, no bože!

Lockdown podporující Hanychová se obula do VIP…

Nově vyhlášený lockdown doprovází smíšené, někdy i velmi negativní reakce. Modelka Agáta Hanychová (35) má ale…

Dům jako z hororu: Nechutné špinavé pokoje uklízečky proměnily k nepoznání

Dům jako z hororu: Nechutné špinavé pokoje uklízečky…

Na facebookových stránkách uklízecí služby My Kind Of Clean, která působí ve Velké Británii, se objevily fotky…

 

iSport.cz

Simon se stěhuje za Rittichem. S Calgary podepsal roční smlouvu

Simon se stěhuje za Rittichem. S Calgary podepsal…

Hokejový útočník Dominik Simon bude v zámořské NHL po skončení angažmá v Pittsburghu pokračovat v Calgary. S…

Hvězdný Tomáš Souček o zápisném ve West Hamu: Zazpíval jsem Kabáty

Hvězdný Tomáš Souček o zápisném ve West Hamu:…

Vyrůstal v Havlíčkově Brodu a nikdy se mu ani nesnilo, že by si jednou zahrál Premier League. Ale už přes půl…

 

Reflex.cz

Letící lokomotiva těsně minula tramvaj. Hrozivě vypadající nehoda se udála před 125 lety

Letící lokomotiva těsně minula tramvaj. Hrozivě…

Snímek železného oře, který byl jako harmonika seskládaný na silnici, oběhl Evropu a přitáhl zvědavce z celé…

Sex s Picassem: Ryba laskající dívčí ohanbí aneb Umělecky nejhodnotnější obálka v dějinách Reflexu

Sex s Picassem: Ryba laskající dívčí ohanbí aneb…

Když jsem v únoru roku 2001 zjistil, že v Paříži bude výstava Picasso erotický, okamžitě jsem se vydal za…