Recenze

8 Majitel

Honda Jazz

6.83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Jazz, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta nic Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:84000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1250 výkon [kW]: 57 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.5 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední

Popis vozu

Auto jsem pořídil relativně nedávno, před 8 měsíci, ale za tu dobu jsem s ním ujel přes 20tkm, takže něco k autu napsat můžu. Časem možná recenzi aktualizuji.
Hondu Jazz jsem vybíral pečlivě, nakonec jsem našel kousek, který byl koupen v ČR, po 1. majiteli, u Hondy měli záznamy po celé období, dá se věřit historii a km. Koupeno u Honda Kolín, jediný problém, na který jsem přišel až později, byl že nefungovala klimatizace (kupováno v březnu). Po reklamaci mě Honda Kolín poslala někde, s tím že oni jsou jen zprostředkovatel, příloha kupní smlouvy samozřejmě sepsána tak, že nemůžete reklamovat téměř nic. Tímto je pochválit rozhodně nemůžu, ani mi nevyšli vstříc na požadavek prodání potřebných dílů bez marže (oprava za 10.000 Kč – nový chladič+trubice klimatizace a práce).

MOTOR
Dle mého jedna z největších předností auta. Je velmi tichý, při volnoběhu se je třeba podívat, zda skutečně běží, při vyšších otáčkách pěkný zvuk. Dále bych vyzdvihnul pružnost, bere cca od 1500 otáček až po 6000, kdy nastupuje omezovač. Nárůst výkonu je hodně pozvolný, v nízkých otáčkách téměř žádná reakce, kdo chce jezdit rychle je třeba motor vytáčet, což mi nevadí. Např. na 4. rychlost se dá jet 40 kmh, anebo taky 170 kmh, což je opravdu velký rozptyl. Převodovka u verze 1,2 litrů má dlouhé převody. Na pětku se dá jet cca od 55 kmh, při 130 kmh točí 3500 otáček.

LPG
Auto jsem hned po koupi nechal předělat na LPG, u Autogas centrum Strakonice, zatím ujeto 20 tkm, vše naprosto v pořádku. Tímto jim zasílám pozdrav. Zvolen systém BRC, s přimazáváním ventilů, uvidíme jak se bude chovat v zimě. S LPG jsem naprosto spokojen, zatím největší nevýhodou je nemožnost parkovat v podzemních garážích.

SPOTŘEBA
Jezdím výhradně na LPG, na jednu nádrž mi vychází spotřeba většinou 8,5 litrů v kombinovaném režimu s městem, rozhodně nejezdím pomalu. Zatím nejnižší spotřeba byla 7 litrů a nejvyšší 10 litrů, to byla jízda na celou nádrž po dálnici konstantně 140 kmh tachometrových (reálná o 5 kmh nižší) s plně naloženým autem. Čili při 140 kmh žere 10 litrů lpg, při 130 kmh žere 8,5 litrů, což mi přijde jako optimální rychlost. Při rychlejší jízdě už proniká do kabiny aerodynamický hluk.

JÍZDA
S jízdními vlastnostmi jsem spokojen, auto má velmi přesné řazení, slušné brzdy, sedadlo řidiče na svou kategorii auta je taky dobrá, poměrně vyšší sezení.

VNITŘNÍ PROSTOR
Vzhledem k tomu, že auto je dokonce kratší než Fabia, tak nabízí rozhodně nadprůměrný prostor. Mám 185 cm, 90 kg, vpředu se mi dobře sedí, a dokonce si slušně sednu i za sebe a hlavou se nedotýkám stropu. Kufr je taky větší než ve Fabii, díky posunutí nádrže dopředu ke spolujezdci, je pod celou zadní sedačkou velký prostor pro věci (vejde se tam dost spacáků apod). Zadní sedačky se dají sklopit do země, vytvoří se opravdová rovná plocha, v autě se dá i nouzově přespat, např. při dlouhé cestě do zahraničí.

SPOLEHLIVOST
Zatím auto šlape jako hodinky, určitě bych si jej pořídil znovu, anebo novější Jazz.

Silné stránky

motor, prostor

Slabé stránky

S autem jsem celkově téměř na 100% spokojen, ale ať jen nechválím:
- někdy mírně vrže sedačka řidiče (stěžují si především těžší řidiči)
- dle mechanika, který auto viděl má auto průměrnou ochranu proti korozi
- při částečném stažení předních oken, někdy za jízdy vržou (dá se s nimi dokonce o 1cm nahoru/dolů posunout, vypadá to na problém všech Jazzů)
- široký A sloupek, někdy horší rozhled
- 5. dveře by se mohly otevřít ještě výše, 185 cm vysoká osoba se nenarovná, mohla by zmizet nakládací hrana
- chybí venkovní teploměr (důležité pro signalizaci okolo 0 stupnů)
- vnitřní zpětné zrcátko by mohlo být vyšší, stačí trochu změnit posed a už je třeba jej seřídit
- oproti jiným autům je v létě vevnitř bez klimy dost teplo
- originální díly relativně drahé, snad bude kompenzováno spolehlivostí vozu

 


Přidat názorDiskuse: Honda Jazz

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Honda Jazz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9





Blesk.cz

Průšvihář Suchoň se vrátí za moderátorský pult! Kdy mu Nova ukončí trest?

Průšvihář Suchoň se vrátí za moderátorský pult! Kdy…

Trest za to, že neudržel nervy a pustil se v přímém přenosu do šéfa České lékařské komory Milana Kubka (52), mu…

Velký test másel: Hlídejte cenu a zemi původu! Jak 15 výrobků dopadlo?

Velký test másel: Hlídejte cenu a zemi původu! Jak…

Nestává se často, aby všechny testované výrobky splnily požadavky vyhlášky na jedničku, ale testovaná másla se…

 

iSport.cz

Šílené scény u rakve s Maradonou. Davy lidí, ucpaná dálnice a zavřený hřbitov

Šílené scény u rakve s Maradonou. Davy lidí, ucpaná…

Na hřbitově na předměstí Buenos Aires pohřbili ve čtvrtek večer místního času legendárního argentinského…

84 stran o zimě: rozhovory s Davidovou i Bankem, dotazníky hvězd, kalendář

84 stran o zimě: rozhovory s Davidovou i Bankem,…

Venku začíná mrznout, zima přichází. A s ní i speciální rozšířený magazín, který se na 84 stranách věnuje právě…

 

Reflex.cz

Neznámá tvář Škipetarů: Za slavným albánským hrdinou i tajemným řádem bektašistů

Neznámá tvář Škipetarů: Za slavným albánským hrdinou…

O Albánii toho moc nevíme. Tak dlouho zavírala tato balkánská země dveře před světem, že teď, když už je…

Bill Gates leze Sorosovi do zelí. Díky koronaviru ho předběhl v závodech o ovládnutí světa

Bill Gates leze Sorosovi do zelí. Díky koronaviru ho…

Není žádné tajemství, že miliardář George Soros již dlouhá léta usiluje o ovládnutí světa prostřednictvím…