BMW řada 7 (1992)
17.5.2007Vozidlo koupeno u autorizovaného dealera Cartec Group a.s. Ostrava jako ojeté 15. února roku 2004 za 85000,-Kč a jsem jeho druhým majitelem. Původně…
BMW 735i (petrzel1)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
petrzel1 18.05.07 17:55
« Úvaha nad úvahou
Tomu nevěř, já přes gumy nejsem odborník, ale můj kamarád má pneuservis a je přes ně docela frajer. Takže jsem dal na jeho rady. Musíš brát v úvahu, že ne každá byť sebelépe hodnocená guma se hodí na to které konkrétní auto. Jinak Audi TT se vyrábějí v Maďarsku - a jakou tradici ve výrobě osobních sporťáků tito mají? Dnes je globalizace a velký bratr si už kvalitu pohlídá. Určitě by se daly pořídit i o polovinu kvalitnější gumy, ale rozhodně by to nebylo za 1500,-Kč za kus. A o to tady jde. Nejezdím závody a přes dvěstě jsem s tímto autem za ty tři roky jel čtyřikrát. Ne, že bych nechtěl. Moc ale nejezdím dálkové trasy a dálnice už vůbec. Takže do rychlosti kolem stovky v zimě to auto na těchto gumách sedí výborně, lépe než na značkových Good Yearech za bezmála 4000,-Kč. Co sis vybral? Pochlub se!!!
-
neregistrovaný: "huml" [195.11.208.XXX] 18.05.07 16:41
« Re: Re: Re: dotaz
jen neustale dokazujes, ze nevis o cem mluvis. skutecne M3 se totiz moc netuni, zato kazda 316 ma znacek M3 na kapote... a ani na 19" nizkeho profilu jsi zadny skutecny M3 ujet v zatacce nemohl. Marne se z toho snazis dostat. ;-) -
petrzel1 18.05.07 16:33
« Re: Re: dotaz
Já ale nemám moderní dísl, mám patnáct let starého veterána a má odpověď se vztahuje na takto stará auta, kdy se olej měnil u některých po 10000 i méně ujetých kilomterů (a dle instrukcí výrobce po 1 roce). Ale čas i kvalita olejů je dnes někde jinde, proto ta má odpověď!!! -
petrzel1 18.05.07 16:29
« Re: Re: dotaz
Byl jsi někdy na Tuning srazu a viděl, co všechno dokáží lidi ze sériové M3 udělat? Já nikde netvrdil, že se jednalo o novou, či mírně jetou sériovou tovární M3. Ale je jedno, zda dáš nízkoprofiláče na M3 nebo Fabku a dorazíš to sportovními tlumiči. Na většině našich cest to z Tebe vytluče duši. A v zatáčkách určitě nebudeš tak rychlý jak stejná M3 na profilu 45 - což je dle mého názoru max. hranice vzhledem ke stavu našich cest. Nebo snad vozy skupiny WRC jezdí po šotolině na nízkoprofiláčích? Tak vidíš. A na takových cestách by sis neporadil ani s novou M5. I ta proklínaná Fabka WRC by Ti to natřela!! -
"-- skrytý --" 18.05.07 16:19
« Re: Re: dotaz
... ano - slysel. I tak ale jiste po roce a par tkm neni olej (vyssi kvality) zraly na vymenu, nebot napr. moderni diesely zvladaji na jeden a tentyz olej 3 roky a 40-60tkm .... o tom jsi ale jiste nekdy uz "slysel" ... ;)
Tvou odpoved / "prispevek" ohledne BMW M3 jsem nepochopil - muj dotaz se na nej nevztahoval - nicmene jen pro info v M3 jsem nikdy ani nesedel ani jsem jej neridil, byt ziji ve meste jeho puvodu.
-
petrzel1 18.05.07 16:15
« Re: Re: dotaz
No konečně někdo, kdo už seděl v autě, co mělo nízkoprofilové pneu 25-30 (což je móda dnešních tunerů a na závodní okruh se podívají 2x do roka). A to je ještě zapotřebí vzít v úvahu, že profilovému číslu musíš přiřadit správné nastavení tlumičů. Jinak se o jízdě nemůže hovořit. A to je to, co jsem zde chtěl říci. O tom oleji jsem už něco zaslechl. Ba co víc, tři roky jsem dělal přejímacího technika u firmy, která servisovala auta VW a Audi. Ale z vlastní praxe Ti proto mohu klidně svěřit tajemství: Pokud auto najede ročně 5000 - 7500 km, používá kvalitní plnou syntetiku a má motor v sdobré kondici, stačí výměna jednou za dva roky bez toho, že hrozí jeho motoru nebezpečí. Olej obsahuje aditiva proti korozi, oxidaci ap. Takže, pokud Ti do něj neteče voda přes přežrané těsnění hlavy válců věř, že jednou za dva roky ta výměna stačí. Ale to platí bez výhrad pouze pro auta s podobným charakterem jako je to mé. Rozhodně ne pro všechna ta vytuněná a přečipovaná TDi-čka (nechci nikoho tímto urazit, tyto motory jedou jak z praku!!!),kde jsou vysoké tlaky a teploty. To znamená, že díky svému výkonu a krouťáku se mé auto jen málokdy dostane přes 3000 ot/min. Většinou jezdím tak 1700 - 2500. Mnoho šťastných kilometrů!!! -
petrzel1 18.05.07 16:05
« dotaz
Protože jsem se nedozvěděl, jaký olej a jak starý je v autě při koupi, byl mi pro tento typ doporučen olej Schell Helix 10W40 - polosyntetika. Spotřeba se pohybovala jak podle počítače, tak podle mé evidence kolem 17 litrů. Při výměně po 15000 ujetých kilometrů jsem přešel na kvalitnější plnou syntetiku 5W40 a ihned pocítil ten rozdíl ve spotřebě.
A k tomu skoku. Š-120 bylo mé soukromé vozidlo, které jsem si upravoval jak po stránce motorické, tak podvozkové (ostřejší vačka, odlehčovaný setrvačník, převrtané válce, snižovaná hlava ap.), ale díky svému zaměstnání jsem měl možnost v polovině devadesátých let "vlastnit" i takové kousky jako Mitsubishi 3000, BMW M5, Eagle Vision 3,5, Opel Calibra Turbo 2,0 4x4, Peugeot 605, Acura Legend, Ford Probe 2,5 ap. No a tři roky jsem taky Čechy reprezentoval v motoristické mezinárodní rallye Tatry-Balaton - byť jsem nikdy nic nevyhrál... -
petrzel1 18.05.07 15:53
« Re: :))
Samozřejmě, že kvalitám xenonů a bixenonů se ani zdaleka nemůže rovnat, ale čti pozorně. Chci nechat auto v původním stavu a jediná cesta, jak toho dosáhnout je použít předepsané žárovky H1 s co možná nejlepší svítivostí. A ať se Ti to líbí nebo ne, tak i kdyby v těch žárovkách bylo místo xenonu načůráno, svítivost se mi oproti běžným H1 zlepšila o 50%. A o to tady šlo. U rychlého auta taky mušíš více vidět. Nebo Ty používáš slepeckého psa?
-
petrzel1 18.05.07 15:49
« M3
Konečně pořádná kritika! A jsme u toho ale... Totiž, že většina starším M3 je tak "úpravci" snížována, o přesportovaných tlumičích ani nemluvě a v honbě za co nejširšíma kolama to v důsledku dělá skvělou hračku na okruhy, ale naprosto nevhodnou na naše cesty. O třicítkách, které vyžehlí 1,5 cm díry v cestě tak, že to s autem ani nehne jsem fakt ještě neslyšel. Pokud nějakou máš, rád se v ní povozím. -
"-- skrytý --" 18.05.07 14:28
« Re: dotaz
slyšel jsi někdy že se u auta mění olej po 1 roce bez počtu ujetých kilometrů asi ne podle tebe když nějakej důchodce nejede 1000 km za rok tak má olejovou nápln na 15 let asi jo po tobě bych chtěl koupit auto >:D
A jestli ztrestal M3 na totálně rozmlácený cestě tak tomu bych věřil on totiž tvrdej podvozek a široký nízkoprofilový gumy na hrbolech docela odskakujou kdo s tím autem nejel neuvěří -
neregistrovaný: "huml" [195.11.208.XXX] 18.05.07 14:15
« Re: Ehm...
vazne, dej si obklad experte... se cturkolkou se na snehu nikdo v bmw bez 4x4 honit nebude... ale tam, kde tvoje starozitnost drzi nema M3 problemy ani nahodou, byt by to byl tankodrom. Mozna ze jedinej, kdo si pripadal na hrane jsi byl ty ;) a ta 316 se znackem M3 na kufru o tobe ani nevedela
>:D -
neregistrovaný: "huml" [195.11.208.XXX] 18.05.07 14:11
« Re: Re: Hodnocení
i na te hrbolate draze... mimochodem, 80% stavu noveho vozu??? >:D koroze lemu? kuze jako nova??? videls ty svoje fotky?? ta kuze to ma za sebou ;) fajn auto, jen nechapu, kdyz majitel placa takovy nesmysly... s tou M3 jsem se fakt pobavil >:D -
"-- skrytý --" 18.05.07 12:50
« dotaz
..... dovol mi jen jeden dotaz : pises „...které jsem za tři roky provozu a ujetí 20000 km spotřeboval.....“ a dale „.... Olej používám Schell 5W40. Vyzkoušel jsem i 10W40, ale spotřeba šla o litr nahoru.......“ – jak casto menis / jsi menil olej, kdyz jsi na ujetych 20tkm vyzkousel jiz min. 2 olejove naplne ?????
Auto je to sice stare a/ale jiste pohodlne. Jen – nic ve zlem – ale neni to trochu velky skok z S120 (typnu si: 45kW ???) jit do V6 s 165kW ? Prvni co mne napadlo, kdyz jsem to cetl bylo >no snad na plyn v BMW nebude slapat tak, jak byl zvykly ze S120……< Pkud ano, pak bych se v Tve blizkosti na silnici nerad pohyboval.
Pekny vikend a mnoho stastnych km (rezerva tam jiste jeste je)
A o té M3 jsem reagoval na příspěvek víše.