Ford Mondeo (2011)
26.9.2011Po cca 7 letech ježdění se Škodou Octavia I a II, vždy s motory 1,9 TDI (66, resp. 77 kW) jsem dostal příležitost inovovat a rozhodl jsem se pro změnu.…
Ford Mondeo (patr007)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 28.10.11 11:39
« Re: Re: Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky
Není se za co omlouvat. Je pochopitelné, že přechod z 18" na 17" musí být nezvyk a vyvolávat dojem nepatřičnosti. Obzvlášť když Titanium S je ještě o něco "nafouklejší".Já mám Mondeo na originál 17", byl jsem přesvědčen že to bude dostatečný, a dnes zjišťuju, že z některých úhlů to prostě není úplně ono. O 18" jsem uvažoval, příplatek nebyl vysokej, spíš mě odradil cenovej rozdíl pneumatik a (oprávněně) předpokládaná vyšší spotřeba. ;-) -
patr007 28.10.11 08:50
« Re: Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky
Upřímně se omlouvám, nechtěl jsem urazit nikoho se 17" koly. To, že jsem si k počítači sednul hned, jak jsem se probudil, bylo hlavně proto, že jsem chtěl tuto moji formulaci zjemnit. Už jsem to ale zjevně nestihl. Už včera jsem si říkal, že i mně se líbí Mondea na menších průměrech ráfků, a to, že se mi to právě to moje auto na nich opravdu moc nelíbí, je asi dáno především tím relativním přechodem z větších na menší, těmi ráfky samotnými a pak dodatečným oplastováním verze Titanium S, které tu karoserii ještě více nafoukne. Nejvíc se na tom asi podílí lišta na prazích, která práh opravdu dost sníží (a je také komplikací při potřebě auto zvednout na heveru). Velmi vážně jsem zvažoval 16" a třeba by to dokonce dopadlo esteticky lépe, protože by vnější průměr byl stejný jako na 17", ale bylo by tam "více gumy", což dělá ta kola opticky mohutnější. Hodně jsem to zvažoval (taky, samozřejmě, kvůli penězům), ale nakonec jsem se, hlavně kvůli jízdním vlastnostem, rozhodl pro ty 17". -
woody-alien 27.10.11 23:50
« Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky
No a teď si představ, že my na těch pitomých 17" i když s lepšími ráfky jezdíme i přes léto. >:D Ale jo, máš pravdu, ani ty sedmnáctky ještě nejsou úplně přiměřený velikosti karosérie Mondea.
Zajímalo by mě, jak to budeš mít se spotřebou. Bude horší počasí, pojedeš na měkčí zimní směsi, na druhou stranu na menších a užších kolech. Jsem zvědavej, jak se to u tebe projeví na spotřebě. -
patr007 27.10.11 21:57
« Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky
Právě jsem přezul z letních 18" kol (pneu Bridgestone Potenza 235/45 R18) na zimní 17" (pneu Nokian WR A3 215/50 R17) a mám zatím tři poznatky:
1. Pozitivní: Rozdíl v jízdě je malý a spíše příjemný. Zatím jsem jel jen na suchu, ale tyhle zimní gumy jsou zatím dokonce tišší, než ty letní tvrďáky. Je to o něco měkčí, ale ne nepříjemně.
2. Neutrálně zajímavý: Menší vnější obvod kol (o cca 7 cm oproti 18palcovým) se projevuje tím, že tachometr lže dvakrát víc, než s osmnáctkami. U 18palcových kol tachometr ukazuje cca o 5 km/hod více, než je skutečnost, u 17palcových je to cca o 10 km/hod více. To je docela velký rozdíl. Ten rozdíl oproti realitě je prakticky nezávislý na rychlosti (i když s vyšší rychlostí přece jen trochu roste).
3. Negativní: Auto s těmi koly vypadá dost pitomně. Je to také nic moc ráfky (Enzo W), ale to, že jsou kola o palec menší, se projevuje na estetice více, než jsem čekal. Podle mě jsou 17palcová kola na takhle opulentní auto prostě malá. Zkusím pořídit nějaké fotky a dát je do galerie. -
dislike 24.10.11 23:50
« Re: Re: Re: Spotřeba
ono kdyby to "moje" huceni bylo od pneu, tak by se to se zmenou otacek motoru neztratilo - coz tady bohuzel tak funguje - dam na 2500ot - hukot - podradim na manualu dolu/nahoru - hukot zmizi - pritom jedu porad stejne rychle.. takze kola to nejsou na 100% .. z auta zacinam byt spis nestastnej -
sir 21.10.11 15:49
« Re: Re: Re: Re: Dotaz navigace
Nene waymarks je něco jiného. Zkusim to popsat z hlavy. Najedeš do navigace s tím , že chceš zadat cíl cesty, než vybereš zdali přes zadání adresy nebo pomocí mapy, tak je tam pod tím další možnost (nemyslím ted "Laste destination", z hlavy nevím jak se jmenuje (memory cosi ?) , když tak upravím až vlezu do auta. Na to klikneš a máš tam možnost výběru uložených destinací...buď normálně nebo abecedně atd. ...a když klineš na edit....tak pak tam máš přidat destinaci "Add destination" a to bud zas pomocí adresy...nebo výběru z posledních destinací atd. Můžeš si je pak i přejmenovat atd.
-
patr007 20.10.11 09:31
« Re: Re: Re: Dotaz navigace
Tak jsem na to kouknul, dokonce jsem se podíval i do manálu a našel jsem skutečně položku Waymarks, což je jistý editovatelný seznam cílů. Jde do něj ale uložit cíl pouze jedním způsobem, a to uložením aktuální pozice. Nenašel jsem způsob, jak tam např. zadat seznam cílů podle známých adres apod., aniž bych do daného cíle musel nejdříve fyzicky dorazit. Ale OK, nějaká funkce to je, složku "Oblíbené" v běžných navigacích to ale stále nanahrazuje. -
sir 19.10.11 11:19
« Re: Re: Re: Re: Dotaz navigace
Tak aspoň zapracovali na té rychlosti, mě opravdu okamžitě po nastartování trvá hoodně dlouho než se probere k životu...posléze během cesty už je to rychlé.
Koukni na to, dají se ukládat editovat, a má to více možností..něco jako waymarks atd. Největší legrace je ovšem zadávání adres pomocí hlasu :-) -
patr007 18.10.11 10:10
« Re: Re: Re: Dotaz navigace
Rychlost vyhledávání tras (včetně první trasy) je, podle mě, srovnatelná s rychlostí samostatné navigace (mohu srovnat s Garmin nuvi 750). Zaujala mě ovšem tvoje zmínka o editovatelném seznamu oblíbených cílů. Na to jsem opravdu nepřišel a jediné, co používám, je automatický seznam naposledy hledaných cílů. Možná je to tím, že nečtu manuály, i když tohle Mondeo je první auto, u kterého jsem opravdu přečetl návod k použití, protože bez toho bych na některé věci prostě nepřišel (třeba odemknutí a nastartování auta, když v tom klíči bez klíče dojdou baterie - obecně programování a užití toho klíče/neklíče je na samostatnou vysokou školu). K navigaci mám samostatnou knihu, tak ji asi taky budu muset přelousknout. Ještě dneska na to mrknu. Díky. -
sir 17.10.11 16:46
« Re: Re: Dotaz navigace
U te SD karty, vidím rozdil snad v rychlosti? U mě po delsi dobe stani (noc) trva nez vyhleda prvni cíl/cestu..a to celkem hodne...pak uz je to s vyhledavanim cesty ok.
Jinak ja to TMC beru taky jen jako doplnek..jezdim dlouhe trasy a tak jsem rad, kdyz muzu kouakt kde se co semlelo :-) Pripadne , jestli to pomuze ohledne nhod na D1, at je clovek na to pripraven.
Jinak ten editovatelny seznam oblibenych destinaci tam je. Tedy pokud mame namysli to stejne: ukládám si ty destinace, ktere vim, ze pouzivam nejcasteji (vcetne jejich pojmenovani). Pak je volim pres volant a je to mnohem rychlejsi.
Ja ji vybiral i kvuli tomu, ze bez ni se me design stredoveho panelu moc nezdal esteticky -
patr007 17.10.11 12:25
« Re: Dotaz navigace
Ano, RDS-TMC to čte a zobrazuje některé problémy na silnici, kolony apod. Člověk si musí trochu zvyknout na symboliku a rozeznávání toho, jestli např. navigace signalizuje, že začátek práce na silnici teprve přijde nebo jestli už je tam, kde je příslušný symbol, ale funguje to. Jiná otázka je reálná užitečnost těchto informací - často přijedu na místo se signalizovaným problémem a nic tam není, ale párkrát se to už i trefilo. To ale, samozřejmě, není o přístroji, ale o datech, která jsou přes TMC publikována. Moc jsem se této věci nevěnoval, tak ani nemám přehled, kde všude se v ČR dá TMC zachytit a jak je území ČR pokryto informacemi. Navigaci mám v autě jako doplněk, se kterým jsem původně vlastně ani nepočítal (jak jsem již někde uvedl, auto jsem kupoval víceméně po telefonu), a ani s ní příliš často nepracuji. Základní funkce to má, pár funkcí mi v ní chybí (nejvíc asi neexistence editovatelného seznamu oblíbených destinací), ale jinak celkem OK. Tedy až na neaktuální mapy. A ty mapy jsou rozhodně starší, než ten 1 rok, který uvádí Ford. První aktualizace pro násl. rok by snad měla být zdarma, za každou další se ale platí, tuším, 9.000,- Kč, což je trochu moc. A to, že je navigace na SD kartu, taky nevidím jako výhodu. SD karta je ukryta někde pod přístrojem, rozhodně není "normálně" přístupná a jakákoli případná manipulace je tedy možná jen v servisu (alespoň pro mě). -
sir 17.10.11 09:46
« Dotaz navigace
....čte ti to TMC bez problémů? Já mám sice starší model (používá mapy na DVD místo na SD kartě jak je u tebe) a právě mě to funguje jen v zahraničí a v čr vůbec ne. Reklamuju to skoro rok a teď mě dali novou navigaci (ten stejný model) a samozřejmě žádná změna, v čr mě to nejede :-( -
sir 17.10.11 09:37
« Re: Re: Re: Re: Spotřeba
Já nikde nepsal že při kosntatní rychlosti 160-220 je spotřeba 10,5 l :-) týkalo se to celé dlouhé cesty, kde byly okresky...viz. tak jak jsem to popsal.
Jinak ano souhlasím, že čím víc tomu šlapeš na krk, tím je větší rozdíl spotřeby diesl vs benzin.
Ke zbytku..není nad to vzít jen jedno slovo z celé věty :))
To jako kdybych řekl, no můžeme za menší cenu porovnávat 2,0Ecoboost s 240 koni a 2,2 diesl s automatem..pak to provnání výkonu atd. bude zas jinde :-)
Mě jde spíše o kultivovanost...ne nadarmo u 2,2 Tdci jsou trosku výtky na turbodiru a malo vyuzitelne otacky...a kde je radost s jízdy?
Závěr jen je, že Ecoboost je dobrá volba..dám litránek dva navíc co se týče spotřeby..ale taky mě to poskytne možnost mít radost s jízdy a nebo když jedu klidně.tak téměř neslyšitelný motor. (nebudu brát rychlější ohřívání v zimě atd.)
Tak hdoně štastných km...to je to nejdůležitejší. -
« Spotreba
Podle mne ta spotreba jeste klesne, pockal bych az ke 20 000. Ja mam 2.2 TDCi Mondeo rok 2009 a spotreba klesla az kolem dvacitky. Turboprodlevu mohu taky potvrdit, holt dokonaly motor to neni. Chipovani jsem delal po roce a neco, ma to neco kolem 158 kW a 482 Nm na valcove brzde. Dlouhodobou spotrebu mam 6.8. Nejmin jsem mel prumernou psotrebu 6,4, kdyz jsem se par mesicu opravdu snazil. Ale to bylo opravdu s velkym sebezaprenim. Kdyz to melo pod 20 000, tak jsem jezdil s prumerem 7,2, co si pamatuju. Jeste bych tomu nejaky cas nechal, ono to pude dolu. -
woody-alien 10.10.11 15:02
« Re: Konfigurace recenzovaného vozu
Velmi dobré zhodnocení :yes:
Jak jsem ostatně konstatoval už ve svých dojmech, Mondeo v této konfiguraci je především dostatečně komfortním a velmi prostorným (míněno pro pasažéry) dostavníkem s dostatečnou výkonovou rezervou. To že z něj občas někdo v diskuzi dělá málem hot-hatch, je dáno spíš nepochopením charakteru auta nebo přehnaným nadšením nad skutečně velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Pokud mohu mluvit za sebe, já jsem přesně s výše zmíněným zaměřením Mondea spokojen, přesně to jsem od něj chtěl.
Pod závěrečnou větu se klidně můžu podepsat. Cenová nabídka na takto nakonfigurované Mondeo obvykle zadupe zbytky pochybností do země silou bucharu, zvlášť porovnáme-li s přímou konkurencí ve srovnatelné výbavě. -
superkutil 09.10.11 14:17
« Spotřeba
Mám Mondeo 2.2TDCI 114kW z roku 2006 a teď mám nejeto 130tis.km. Když jsem auto koupil, tak byla spotřeba někde kolem 7,5 litru, možná to bylo stylem jízdy, předtím jsme měl Mondeo benzínové, ale nemohl jsem se se spotřebou dostat dolů. Po cca 20tis.km se snížila na 6,9 litru, ale níž se nedalo. A auto se pořád chovalo divně. Třeba při plném plynu docházelo ke kolísání zrychlení (jakési propady). Dal jsem to i na motorovou brzdu na Jarov a na grafu byly propady taky vidět. Nakonec jsem daleko za polárním kruhem pochopil, kde je problém. Z výroby byl totiž vadný EGR ventil a místo aby v servisu hledali závadu, tak mi stále tvrdili, že je to jen můj pocit. Takže mi ve 40tis.km vyměnili EGR a auto se rázem změnilo a spotřeba začala klesat. Dnes se pohybuji mezi 5,5 - 6 litry podle PP. Je to ale o stylu jízdy. Pokud se motor točí do 2000ot, šlape se lehce na plyn a nejezdí se víc jak 110km/h, tak se dá udržet do 5,5 litru. Pokud jedu na dálnici 130km/h a na střeše mám kola, tak jedu za 9,5 litru. Také stání ve městě na červenou dělá hodně - prostě na volnoběh žere.
Motory TDI a TDI PD jsou, pokud jde o spotřebu, bezkonkurenčně lepší, TDCI a HDI jsou zase tišší. A nové motory TDI CR jsou už také větší žrouti. Za zvýšení spotřeby může i snaha o snížení emisí a DPF.
Kolega má Mondeo 2.2TDCI 125kW a také má problémy se spotřebou, prostě motor živěji reaguje na plyn ale taky víc žere. A na tu turbo díru si u 2.2TDCI 147kW stěžuje kde kdo. Už je motor prostě moc plněný a potřeboval by biturbo nebo kombinaci mechanického a turbo kompresoru. -
white label 09.10.11 13:13
« Konfigurace recenzovaného vozu
Myslím, že konečná volba karoserie kombi prospěla nejen celkové praktičnosti vozu, ale i jeho vzhledu, mnoho třídních konkurentů Mondea vypadá také lépe ve verzi kombi (např. Passat/Superb), než s karoserií sedan/liftback.
Líbí se mi tmavý sprotovnější interiér, zejména kombinace alcantara/kůže, na kterou osobně nedám dopustit. Trošku na hraně mi přijde až lehce "hothatchovské" kompletní kontrastní prošívaní červenou nití, ale to je detail, který se asi bude spíš mnoha lidem líbit.
Velká kola jsou k poměrně "opulentní" (viz woody) karoserii Mondea opticky téměř nuntností a vozu svědčí, jejich design vypadá stále dobře, ale Ford by už mohl konečně přijít (u větších průměrů kol) i s něčím novým/jiným, z tohoto designového stylu kol (ala Lambo) už žije Ford poměrně hodně dlouho a ve velké modelové šíři...
Zvolená barva karoserie je na některých fotkách tmavě šedá, na jiných jde víc do béžova. Ta temně šedá se ke sportovnějšímu tmavému interiéru Mondea hodí lépe, než odstín posunutý do béžova.
S autem s touto motorizací a převodovkou jsem nedávno jel a řekl bych, že facelift mu celkově prospěl (nejen interiéru) a ani na 18" kolech mi nějak zvlášť tvrdý nepřipadal, náklony v rychlejších zatáčkách rozhodně byly, i když určitě v míře zcela přijatelné, žádný rodinný SS to logicky není, jak se člověk často dočte v diskusích pod články na auto.cz.
Velkou výhodou Mondea je tato dieselová motorizace 2,2 TDCi (200PS/420Nm) ke které aktuálně nemá Passat/Superb zcela odpovídající alternativu. Motor sice "trpí" výraznější spodní turbodírou, což se dá řešit "hlídáním" otáček (aby nepadaly úplně dolů), nebo konfigurací v kombinaci s automatem, který tohle z velké části hlídá za řidiče a k celkovému charakteru vozu/motorizace se (podle mě) hodí o něco lépe... Naopak velkou slabinou (nejen) Mondea je absence možnosti 4x4, na druhou stranu poměr cena/výkon/výbava je u Mondea (zvlášť s touto motorizací) to, co obvykle nejvíc rozhodne pro jeho koupi a objektivně se tomu nelze vůbec divit... -
woody-alien 09.10.11 12:15
« Re: Re: Bratři v triku
Ten kufr je určitě trochu "prošustrovanej". Šířka a hloubka úplně v pohodě, malá výška naopak praští okamžitě do očí. Pod roletkou můžeš vozit tak tiskoviny, pokud jich nebude moc na sobě. >:-[] Jenže mně to stačí a docela dobrý je, že roletku můžeš strčit pod dno, má tam svoje místo. U Vitary si jí můžu strčit tak leda víš kam, a to bych nerad. 8-s >:D
Pravda je že ani 17" kola úplně opticky neladí s opulentní karosérií. Jaký je rozdíl ve spotřebě vůči širším 18" nebo 19" by mě docela zajímalo, ale už teď ani ne po 1000 km jsem se na 17" s automatem dostal výrazně pod osm litrů. Pravda zatím bez provozu po dálnici, ale zase bez omezování. Jezdím jak se mi líbí a rozhodně to u nás nevypadá jako někde u Kolína. Takže zatím spokojenost. Uvidíme co bude dál.
-
white label 09.10.11 11:29
« Re: Bratři v triku
Ten plýtký kufr Mondea úplně nechápu, zvlášť proto, že se Mondeo dělá jen s předním náhonem, který je pro větší hloubku zavazadlového prostoru optimální, třeba A6 allroad má kufr (papírový objem 560 l) také dost plytký, ale tam je to logicky omezeno především aplikací 4x4, zčásti také dvojitým dnem (trendová podlaha v rovině s nakládací hranou kufru, čehož rozhodně nejsem příznivcem, já raději co největší hloubku), dále prostor kufru na výšku (v zadní části) omezuje i více položené (na kar. kombi) sklo pátých dveří.
Naopak třeba v Golfu s předním pohonem je hloubka kufru doslova skvělá a dokáže obvykle až překvapivě (do značné míry) nahradit jak menší hodnotu objemu v litrech, tak délku kufru.
Mondeo s předkem by tedy mělo mít logický předpoklad jak hlubšího (přední náhon), tak delšího/širšího (délka/šířka Mondea) zavazadlového prostoru. Na to jak "přerostle" (na stř. třídu) Mondeo působí, je to docela paradox.
Ohledně rozměru pneu bude pro české (často poškozené s vyjetými koleji) cesty vhodnější šířka 215mm na 17" kolech (navíc bonus v podobě menší spotřeby), i když na opticky velkou hmotu současného Mondea bude vypadat disk s průměrem 18"/19" vyváženěji.
Spotřeba se u dieselu obvykle "usadí" někde po cca 20 tis. km a pak už případně klesá výrazně pomaleji...