Škoda Octavia (2007)
23.4.2011Po 4 letech co jsem jezdil S golfem 4-té generace jsem usoudil, že by bylo třeba udělat obměnu. Né že by Golfík byl špatné auto, to vůbec ne, byl jsem s…
Škoda 1.8 TSI (mysak2)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
r2d2 25.04.11 08:55
« Re: Re: Re: Super motor!!!!
To teda nevim jak jste přišli na to numero 30 tis ročně, za prvé se to liší auto od auta a za 2 při koupi ojetého vozu kilometrový pruběh, kdy se vyplatí diesel rapidbě klesá a při dnešních cenách paliv, se opravdu muže diesel vyplatit už při těch 10 tis ročně. Navíc dnešní turbobenzíny už jsou velmi složité jednotky a spolehlivost a jednoduchost obyčejných benzínů je ta tam. -
Jetty 24.04.11 09:48
« Re: Spotřeba
Já měl touhle jízdou u Octávky rekord 6,2. Na 132kW je to hodně slušný. Ale většina takhle zajetých cest byla mezi 6,8-7,4. Je vidět, že tento nový motor je na tom s úsporností ještě o chlup lépe, s ohledem na to, že tahá těžší auto :-)
Nicméně tato motorizace mi většinou nedala a jezdil jsem s ní "trošku" rychleji >:-[] Pak byla spotřeba většinou mezi 8,2 - 9,6, :*) Dlouhodobá se držela stabilně na 8,6l/100km, což mi s ohledem na benziňák vyhovovalo :yes: -
kornel 24.04.11 09:28
« Re: Re: Re: TSI
ono vies..tieto 1.8 TSI ako aj najnovsi 2.0 TSI ktory vlastne vychadza z 1.8 TSI uz splnaju EURO5 a to si vyzaduje pouzitie LOW SAPS olejov pre koncern splnajucich normu VW504/507 nakolko je toto vozidlo kvoli euro5 vybavene Three Way Catalyst..pouzitie inych olejov sice motoru samotnemu neublizi, ale moze zanasat TWC a casom znizovat vykon motora a zhorsovat pravidelnost chodu a pod problemy.
Naviac na jednom zahranicnom fore som sa ohladne tychto motorov docital asi nieco v tomto zmysle.. "tieto motory potrebuju Low Saps oleje z dovodu udrzania cistoty sacich ventilov resp. ich nezanasania, pretoze pri priamom vstreku logicky zapalna zmes "neprudi" skrz sacie ventily a tym ich ani nema ako cistit od carbonovych a inych usadenin..a prave low saps oleje nesposobuju pripadne dalsie zanasanie sacich ventilov.. a okrem toho pri pouzivani klasickych olejov je zvysene riziko zanasania katalyzatora co moze mat negativny dopad na spotrebu a vykon"
Ja osobne radsej radim pouzivat pre tento motor ak je to EURO5 olej so specifikaciou VW504 ale interval vymeny skratit na 10 az 15 tis. km. Sam to tak robim vo svojom 2.0 TSI ktory je tiez EURO5 (je to ta nova verzia 2.0TSI 155KW). Ovsem olej som zvolil asi to naj co sa da v tejto VW 504/507 specifikacii zohnat, sice aj pekne drahy :-) -
Jetty 24.04.11 08:48
« Re: TSI
Já tam leju long life Shell Helix Ultra Extra 5W-30 (jediný totiž splňuje nejnovější normu VW 507 - předepsanou pro můj motor). Cena od známého 1150,- za 5ti litrové balení. To taky jde... A měním samozřejmě po 15tis km ;-) Šetřit na oleji je absolutní nesmysl :no:
Kamarád, co jel se mnou do Itálie, s Peugeotem 407 (2.0 benzín - je i na fotce v mé galerii) jezdí na prodloužené intervaly a při společné cestě do Itálie (po 2100km) doléval tam 0,5l oleje a po návratu zpět do Čech si 407čka řekla o dalšího 0,5l ... a to je to benzínová atmosféra s najetými 120tis km (tedy relativně na olej nenáročný motor narozdíl od motorů přeplňovaných), navíc kamarád patří spíš k těm rozvážnějším řidičům... :-( -
mysak2 24.04.11 07:02
« Re: Re: TSI
Tak to velice rád slyšim. Hned jak jsem auto přivezl zajel jsem do škodovky a nechal interval zkrátit. Auto mělo 47000 takže jsem hned vyměnil olej.Další výměna mě tedy čeká v 60.000 což je umě tak rok. Oktáva dostala plně syntetický OMV Bixxol Premium 5W-40 podle normy VW 502.00. Zjiš´toval jsem přímo v MB jestli tento olej jde použít a není problém. Mám z toho radost protože tenhle olej beru od kámoše sudový za 150,-kč/litr. Ty long-lify stojej nehorázný prachy a ve finále ani těch 30.000km nevydrží -
mysak2 24.04.11 06:40
« Re: Super motor!!!!
Naprosto s tebou souhlasím. Lidi jsou prostě ujetý, můžou se udělat z toho, že má na zadku auta napsáno TDI. Neříkám, TDI má svoje opoctatnění pokud někdo jezdí min 30.000 km ročně. TD-íčka si kupuje spousta lidí který najezdí třeba 5-10 tisíc za rok.Sice je krásný že jezdí za 5-6 litrů ale ve finále když si spočítá celkové náklady za rok tak zjistí že ho to vyjde stejně nebo ještě dráž než benzín. Ve finále je to tak že z 80% couraj po městě takže se jim zasere filtr pevných částic za kterej vypláznou 30.000 a veškerej finanční efekt je v *. Takovej kalsickej případ je muj strejda. Najezdí cca 8000km za rok, převážně na trasách do 20km od baráku a jednou za rok dojede do Liberce. Koupil si nového Fusiona, já jsem mu radil, aby si koupil benzin 1,4 16V, samozřejmě, že si poradit nenechal a přivezl 1,4 TDCI -
Hodně šťastných kilometrů přeji !