Škoda Octavia (2007)
23.4.2011Po 4 letech co jsem jezdil S golfem 4-té generace jsem usoudil, že by bylo třeba udělat obměnu. Né že by Golfík byl špatné auto, to vůbec ne, byl jsem s…
Škoda 1.8 TSI (mysak2)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- TSI 23.04.2011 20:46 Nerez
- Octavia 23.04.2011 22:13 Tymkoo
- Super motor!!!! 23.04.2011 23:05 Johny.Rico
- Spotřeba 24.04.2011 09:41 mysak2
- Fotky 25.04.2011 11:56 dRudi
- Dobrý den 25.04.2011 12:14 Armin Tamzarian
- dovolenka 26.06.2011 12:31 martin0102
- Dovolená 01.07.2011 05:21 mysak2
- Výlet do Vídně 15.07.2011 07:56 mysak2
- benzin 22.08.2011 01:42 sandro_cortez
- Rozvody 1.8 TSI 12.09.2011 18:38 Jetty
- rozvody 1.8 TSI - cena 24.09.2011 08:11 mysak2
-
Nerez 23.04.2011 20:46
TSI
Zdravím, 1.8 TSI je opravdu super motor, jen by si s mým stylem jízdy asi hodně bral. Jezdil jsem s ním, i na limitu a motor je opravdu skvělý. Dost daleko před podvozkem, zkrátka velký přesah vzadu je hodně znát. Jinak dobrá volba. Dodej více fotek a ohodnotím :yes:-
mysak2 23.04.2011 21:24
« Re: TSI
Tak už jsem dodal ty fotky. Když si to hodnotil akorát jsem je upravoval. Máš pravdu. Už jsem si stačil za těch pár km všimnout že to TSI je hodně háklivý na styl jízdy, ale to mě na tom právě baví. Jedu si v klidu nijak to nehoním, ale vím, že když to budu potřebovat šlápnu na to a ono to jede. Golfík jel taky dobře, ale tohle je úplně jiná kategorie.říkáš že jsi s tsi íčkem jezdil, jak dlouho? Jaké máš zkušenosti se spotřebou oleje u tohodle motoru? Bral si něco? Jinak ty hodnoty spotřeby v recenzi jsou při takovym ,,normálnim" stylu jízdy obec 50-60 mimo obec 90-110 a dálnice 130-150-
Nerez 23.04.2011 21:28
« Re: Re: TSI
No, ohledně servisu ti moc neporadím, s autem jsem jezdil služebně, střídal jsem to s 1.6 MPI a o servis se nám starali odborníci. Jasně, silnej motor je velké +, u svého auta jsem z finančních důvodů musel volit základní motor. Ty turbomotory jsou na styl jízdy háklivé, to je známa věc. Kamarád ma Fabii s 1.2 TSI 63kW, má ji sice ještě nezajetou, ale spotřeba 7,8 >:D-
-
Nerez 23.04.2011 21:50
« Re: Re: Re: Re: TSI
No jezdí tak nějak 60% mimo město a 40% město. Spíš je to tím, že si rád vychutnává ten zátah odspodu takže vytočí třeba na 3 000 ot a pak až přeřadí. Uvidíme jak mu to klesne po zajetí. Myslím, že na dovču ti to pojede parádně. 6tka toho hodně ušetří :yes:
-
-
-
-
mysak2 24.04.2011 07:02
« Re: Re: TSI
Tak to velice rád slyšim. Hned jak jsem auto přivezl zajel jsem do škodovky a nechal interval zkrátit. Auto mělo 47000 takže jsem hned vyměnil olej.Další výměna mě tedy čeká v 60.000 což je umě tak rok. Oktáva dostala plně syntetický OMV Bixxol Premium 5W-40 podle normy VW 502.00. Zjiš´toval jsem přímo v MB jestli tento olej jde použít a není problém. Mám z toho radost protože tenhle olej beru od kámoše sudový za 150,-kč/litr. Ty long-lify stojej nehorázný prachy a ve finále ani těch 30.000km nevydrží-
Jetty 24.04.2011 08:48
« Re: TSI
Já tam leju long life Shell Helix Ultra Extra 5W-30 (jediný totiž splňuje nejnovější normu VW 507 - předepsanou pro můj motor). Cena od známého 1150,- za 5ti litrové balení. To taky jde... A měním samozřejmě po 15tis km ;-) Šetřit na oleji je absolutní nesmysl :no:
Kamarád, co jel se mnou do Itálie, s Peugeotem 407 (2.0 benzín - je i na fotce v mé galerii) jezdí na prodloužené intervaly a při společné cestě do Itálie (po 2100km) doléval tam 0,5l oleje a po návratu zpět do Čech si 407čka řekla o dalšího 0,5l ... a to je to benzínová atmosféra s najetými 120tis km (tedy relativně na olej nenáročný motor narozdíl od motorů přeplňovaných), navíc kamarád patří spíš k těm rozvážnějším řidičům... :-( -
kornel 24.04.2011 09:28
« Re: Re: Re: TSI
ono vies..tieto 1.8 TSI ako aj najnovsi 2.0 TSI ktory vlastne vychadza z 1.8 TSI uz splnaju EURO5 a to si vyzaduje pouzitie LOW SAPS olejov pre koncern splnajucich normu VW504/507 nakolko je toto vozidlo kvoli euro5 vybavene Three Way Catalyst..pouzitie inych olejov sice motoru samotnemu neublizi, ale moze zanasat TWC a casom znizovat vykon motora a zhorsovat pravidelnost chodu a pod problemy.
Naviac na jednom zahranicnom fore som sa ohladne tychto motorov docital asi nieco v tomto zmysle.. "tieto motory potrebuju Low Saps oleje z dovodu udrzania cistoty sacich ventilov resp. ich nezanasania, pretoze pri priamom vstreku logicky zapalna zmes "neprudi" skrz sacie ventily a tym ich ani nema ako cistit od carbonovych a inych usadenin..a prave low saps oleje nesposobuju pripadne dalsie zanasanie sacich ventilov.. a okrem toho pri pouzivani klasickych olejov je zvysene riziko zanasania katalyzatora co moze mat negativny dopad na spotrebu a vykon"
Ja osobne radsej radim pouzivat pre tento motor ak je to EURO5 olej so specifikaciou VW504 ale interval vymeny skratit na 10 az 15 tis. km. Sam to tak robim vo svojom 2.0 TSI ktory je tiez EURO5 (je to ta nova verzia 2.0TSI 155KW). Ovsem olej som zvolil asi to naj co sa da v tejto VW 504/507 specifikacii zohnat, sice aj pekne drahy :-)-
-
mysak2 30.04.2011 05:54
« Re: TSI
Nesouhlasím s tebou ohledně zanášení sacích ventilů Tento olej stejně jako většina olejů které splňují VW 502.00 zároveň splňuje i VW 505.00, což je norma pro ,,klasické" TDI 66 nebo 81 Kw a to jak známo má taky přímý vstřik paliva takže skrz sací ventil proudí pouze vzduch nikoliv zápalná směs. Takže pokud by tvoje teorie byla správná tak by se i do TDI 66(81)KW musel použít olej podle VW 504/507. Navíc normu VW 505.00 splňují i některé minerální oleje 15W-40.
Studoval jsem podrobně návod od auta a dočetl jsem se že pro benzin s intervalem QG1(proměnlivý interval na max 30.000km) je předpsán olej VW 503.00. Jediný rozdíl mezi 503.00 a 502.00 je v tom že 503.00 má lepší odolnost proti oxidaci a díky tomu je možno ho měnit až po 30.000km/2 letech. Pro pevný interval 15.000/1rok je tam uveden výslovně 502.00.
-
-
-
-
-
-
Tymkoo 23.04.2011 22:13
Octavia
K autu netřeba moc povídat. je to prostě klasika:)
Co mě ale zaujalo je, že někdo zná Mladou Vožici >:D -
Johny.Rico 23.04.2011 23:05
Super motor!!!!
Za to u mě velký obdiv. Lidi v ČR se jsou fouknutí na TDI vlně ;-) Proto u mě poklona, taky bych bral tohle! Lidi nedoceňují takové super motory :yes:-
mysak2 24.04.2011 06:40
« Re: Super motor!!!!
Naprosto s tebou souhlasím. Lidi jsou prostě ujetý, můžou se udělat z toho, že má na zadku auta napsáno TDI. Neříkám, TDI má svoje opoctatnění pokud někdo jezdí min 30.000 km ročně. TD-íčka si kupuje spousta lidí který najezdí třeba 5-10 tisíc za rok.Sice je krásný že jezdí za 5-6 litrů ale ve finále když si spočítá celkové náklady za rok tak zjistí že ho to vyjde stejně nebo ještě dráž než benzín. Ve finále je to tak že z 80% couraj po městě takže se jim zasere filtr pevných částic za kterej vypláznou 30.000 a veškerej finanční efekt je v *. Takovej kalsickej případ je muj strejda. Najezdí cca 8000km za rok, převážně na trasách do 20km od baráku a jednou za rok dojede do Liberce. Koupil si nového Fusiona, já jsem mu radil, aby si koupil benzin 1,4 16V, samozřejmě, že si poradit nenechal a přivezl 1,4 TDCI-
Johny.Rico 24.04.2011 11:39
« Re: Re: Super motor!!!!
Tak to přesně s lidma bývá :-) Jak říká můj kamarád, "TDI vládne světu!" >:D-
r2d2 25.04.2011 08:55
« Re: Re: Re: Super motor!!!!
To teda nevim jak jste přišli na to numero 30 tis ročně, za prvé se to liší auto od auta a za 2 při koupi ojetého vozu kilometrový pruběh, kdy se vyplatí diesel rapidbě klesá a při dnešních cenách paliv, se opravdu muže diesel vyplatit už při těch 10 tis ročně. Navíc dnešní turbobenzíny už jsou velmi složité jednotky a spolehlivost a jednoduchost obyčejných benzínů je ta tam.
-
-
-
mysak2 24.04.2011 09:41
Spotřeba
Právě jsem se vrátil z Českých Budějovic. obec 50-60 mimo obec 100 na tempomat spotřeba 6,8-
Jetty 24.04.2011 09:48
« Re: Spotřeba
Já měl touhle jízdou u Octávky rekord 6,2. Na 132kW je to hodně slušný. Ale většina takhle zajetých cest byla mezi 6,8-7,4. Je vidět, že tento nový motor je na tom s úsporností ještě o chlup lépe, s ohledem na to, že tahá těžší auto :-)
Nicméně tato motorizace mi většinou nedala a jezdil jsem s ní "trošku" rychleji >:-[] Pak byla spotřeba většinou mezi 8,2 - 9,6, :*) Dlouhodobá se držela stabilně na 8,6l/100km, což mi s ohledem na benziňák vyhovovalo :yes:
-
-
dRudi 25.04.2011 11:56
Fotky
Zdarec,
ty fotky u Červené Lhoty..kdyby se upravily v editoru tak bych rekl ze jsou jak z katalogu >:D :yes: -
Armin Tamzarian 25.04.2011 12:14
Dobrý den
Moc hezká recenze, fotky zrovna tak (hlavně ty od Červené Lhoty) ,TSI musí taky jet parádně.
Hodně šťastných kilometrů přeji ! -
-
Jetty 26.06.2011 12:48
« Re: dovolenka
Taky se přimlouvám, za nějaké foto :yes: Já jedu letos na dovolenou jen do Tater. Máme 2,5 měsíční holčičku, takže to na moc velké cestování není. Zatím je pro ni těch 400km tak akorát ;-) Příští rok už to moře ale určitě zvládnem :-)
Přeju ať Octávka poslouchá :yes: -
Ronault. 26.06.2011 14:40
« Re: dovolenka
Přidávám se, ať dobře dojedeš. Všechna místa znám, San Benedetto je pěkné město, byl jsem tam dokonce 2x, všude Palmy, písečná pláž, pohodička.
Jen teda já pokaždé (už celkem 4x tam a zpět - 2xBenedetto, 1x Vieste a 1x poznávačka) nejel na Bolognu, ale v Benátkách sjel z dálnice a jel kolem moře po výpadovce na Chiogia, Ravenna a Rimini. Sice se nejede 130, ale cesta je to pěkná, navíc zdarma. A když už tam budeš, tak doporučuji zajet do San Marina, není to velká nadjížďka, dá se tam zapatkovat a je to tam moc pěkné. ;-)
-
-
mysak2 01.07.2011 05:21
Dovolená
Děkuju. Přípravy jsou už ve finiši.Chystáme odjezd dnes mezi 6 a 7 odpoledne. Fotky samozřejmě udělám a dám je sem. S tím San Marinem uvidíme jak nám to vyjde. Máme naplánovaný Řím, a delfinárium v Rimini a odtud je to do San Marina co by kamenem dohodil.
-
-
paja1980 14.07.2011 18:56
« Re: Dovolená
Asi pěkná dovolená co? 2. září odjíždíme taky na Palmovku a plánujem zhruba stejný italský program, s tím že základna bude v Albě, plus chceme ještě mrknout do Aquily. Jedem z Plzeňska,takže pojedem přes Brenner a taky jsem zvědavý jak to auto zvládne. No ale, 170 km/h mu nakládat nemůžu, to by mě ta moje 1.6 sežrala >:D Měj se.-
mysak2 15.07.2011 07:49
« Re: Dovolená
Jo byla super. Jen škoda že už končí. Dneska jedu na firmu pro auto a v pondělí zase do procesu :'-( . Tak já taky nejedu 170 furt to bylo jenom chvilkový při předjíždění. Budu muset naplánovat nějakej výlet do Německa abych vyzkoušel kolik to vlastně jede. V CZ se mi povedlo ,,jen" 195 a měla ještě rezervy, ale na našich silnicích tohle zkoušet nejde. Pokud to vyjde tak asi příští víkend mě čeká závod na letišti. Sprint OKTÁVKA vs. BMW X5, tak počítám že dostanu na *. Jinak ti přeju aby ti dovolená vyšla a auto to bez problémů zvládlo. Palmovka je nádherná a Alba Adriatica je pěkné letovisko a také o něco klidnější než San Benedetto-
mysak2 25.11.2011 04:25
« sprint O II vs. BMW X5 4.4. V8
tak už mělo konečně dojít na ten již dříve avizovaný závod s kamošovým BMW X5 4.4. Už jsme byly i na cestě na letiště, ovšem BMW tam těch 25km nedojelo :-( Důvod? Zaseklý brzdový třmen LP kola. No ale třeba když by mu to přibrzďovalo tak bych měl alespoň nějakou šanci :-) :-) :-)
-
-
-
-
sandro_cortez 22.08.2011 01:42
benzin
chcel by som sa opytat, ci si skusal natankovat aj 98 (pripadne viac) oktanovy benzin. Ak ano, nastala nejaka zmena? -
Jetty 12.09.2011 18:38
Rozvody 1.8 TSI
Ahoj, dneska jsem byl měnit olej v Jettikovi, tak jsem pokecal s kamarádem servisákem a přišla řeč i na 1.8 TSI. Prý dělal od posledně co jsem tam byl, dvě Octávky s tímto motorem, u kterých přeskočil rozvoďák (obě najeto ani ne 150tis km)... Pak ještě jednu se 150tis, kde už to prý bylo volné, jak guma v trenkách... Možná to nebude moc rozšířený problém, ale nejpozději ve 120tis se rozvody mají udělat, jestli chceš mít jistotu.
Vidím, že máš zatím pouze 50tis, takže je čas. Chtěl jsem ti to ale napsat, třeba ti to ušetří zbytečnou investici.
Měj se a ať Octávka slouží ;-) -
mysak2 24.09.2011 08:11
rozvody 1.8 TSI - cena
tak jsem zjiš´toval kolik stojí rozvodový řetěz a napínák. čekal jsem nějakou hroznou dardu. Ale nic takového se nekonalo. řetěz - 1.000,- a napínák - 1.000,- kč. A to jsou ceny originálních dílů. takže i kdyby se musely rozvody někdy v budoucnu udělat není to žádná horentní suma. Super :yes: :yes:-
Jetty 24.09.2011 18:57
« Re: rozvody 1.8 TSI - cena
Ještě se při tom dělá vodní pumpa, ta vyjde okolo 3500,- kč. Nedělal bych to bez ní. Něco málo o tom píše i Thomasino u svého Golfa GTI.
Jinak mě nešlo o to, kazit ti radost z auta. Na ten počet km je to zanedbatelná suma. Navíc určitě každý majitel s výměnou rozvodů počítá a jestli je děláš při 160tis, nebo při 120tis je celkem jedno - většinou to jeden majitel stihne tak jednou, málokdo dvakrát (u benzínu) ;-)
-