Seat Leon (2015)
26.2.2016Nejsem novinář, automobilový závodník ani expert na auta. Vše je psáno z pohledu obyčejného uživatele/laika, který za svůj život vlastnil do 10ti vozů.…
Seat Leon (musli)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Covenant 04.03.16 16:02
« Re: Re: Re: Re: Pípání, hučení
Na zvyšování výkonu se u DSG vykašli. sériové auto má kroutící moment někde kolem 380Nm ....dost jsem se okolo toho zajímal a například DSG by měla být dimenzovaná na max 500Nm, ale realita je spíš někde kolem 450Nm a i tak to už dostává hodně zabrat, pokud si plánuješ auto nechat dýl neřešil bych to.
Manuál je na tom o něco líp, ale co jsem byl upozorněn firmou, které tyhle úpravy dělá a má opravdu dobré renomé, i tam je potřeba počítat s výměnou spojky nejlépe za lepší spojku (přítlačák) od Sachs, což je cca 20tisic. U dsg ale tohle neuděláš, tam je to prostě dimenzované na ty hodnoty co jsem psal.
Na sériové kola (Ne performance) jsem se ptal přímo u Porsche Česká Republika, zjišťovali to a údajně měli mít kolem 10Kg přitom na různých fórech psali, že je to přes třináct, což je taková standardní váha, tak jsem si dal tu práci a zvážil je bez gum a mají 13,7Kg
-
musli 04.03.16 13:21
« Re: Re: Re: Pípání, hučení
Diky za informaci, takze je to opravdu v norme :-) Me predchozi auta to nedelala, takze jsem z toho byl trosku zaskoceny.
Rad bych nejake upravy udelal, ale zase nechci prijit o 5let zaruku, je to proste dilema :-( Zvazoval jsem APR upravu motoru + APR sani nebo to VWR R600 + pripadne efektivnejsi intercooler a taky komplet vyfuk, idealne s klapkou, aby se s tim dalo i normalne jezdit s rodinou (Powervalve od BSC). Ale proste nevim, rad bych, aby mi to auto par let vydrzelo.
Jaky olej tam mas ted? Ja vlastne ani nevim jakej je tam od vyroby. Hadam, ze nejakej ridkej long life. Na prvni vymenu se chystam tak mezi 6-10k.
Kola jsem koupil ta performance 19, jsou pry odlehcena, ale nevazil jsem je. Nekde jsem cetl, ze vazi 9kg, to mi prijde ale hodne malo. -
Covenant 03.03.16 21:07
« Re: Re: Pípání, hučení
Ano dělá mi to taky, ten zvuk by mněl pocházet z elektrického čerpadla, více zde v odstavci:(Jak je to s chlazením turbodmychadel) [odkaz]
Úpravy jsem zatím nedělal žádné, ale protože s cuprou už jsem byl pár krát na Slovakiaringu a v Brně (letos plánuju s kamarádem Nürburgring Nordschleife) tak jsem dal kvalitnější a hustší olej, vyměním i lepší brzdovou kapalinu.
Časem bych chtěl ještě sériové kola vyměnit za lehčí (tak kolem 10kg) což je trochu problém, protože pokud jsou kola lehké, tak se mi většinou zase nelíbí design, ale jeden nebo dva tipy už mám ;-) Co vy, máte v plánu nějaké úpravy? -
musli 03.03.16 15:58
« Re: Re: Cupra
Dobra poznamka od Covenanta! Zapomnel jsem zminit, ze "premiova" paliva typu Verva 100 neobsahuji bioslozku, v pripade benzinu tedy bioethanol. Ten by snad motoru nemel vadit, ale nevim jak je to u primovstrikovych motoru a jak jsou na to nastavene jednotky. Ale nejsem v tomto ohledu odbornik, ani teoreticky :-) -
Covenant 02.03.16 13:51
« Re: Cupra
Jak píše ,,musli" ....nejde jen o aditivaci, ale o benzín bez biosložeky, kterou si nezasíráš motor pokud plánuješ mít auto dlouhodobě. Pokud koupíš klasickou 95 a pak iditivuješ, tak ta biosložka tam je.
Z laboratorního testu dělaného u nás, vyšly prokazatelně prémiové 100 oktan. v podstatě jen dvě paliva a to Verva100 a Maxxmotion 100 OMV. Oba se dovážejí z rakouské rafinerie a neobsahují biosložku. Benzina si jí ještě malinko upravuje jinou aditivací a v testu vyšla o chloupek líp Verva 100 od Benziny než Maxxmotion 100..
-
-
-
Iron 28.02.16 17:56
« Re: Re: Polepy
Ahoj, gratuluji k autu, skvělá volba motoru, provedení i barvy - a zde můj dotaz stran folií.
Kým jsi si to nechal dělat - dealerem, Wrap style, atd. A jaká je to folie - klasický polester nebo nějaká ta samozacelující (tam jsou ceny ale asi vyšší).
Díky a hodně bezpečných kilometrů.
-
Fabia RS 27.02.16 23:51
« Plachtění
Já jsem Cupru ST přebíral 12.12.2015 a zkušenosti mám velmi podobné. Jenom o té funkci "plachtění" jsem nevěděl, a tak to zkusím nastavit a vyzkoušet (1 litr úspory se mně zdá docela hodně). Dnes mám najeto 6900 km, dlouhodobou spotřebu 10l/100km a to jezdím docela svižně, zvláště na delší trasy. Asi mně nefunguje omezovač rychlosti, protože ještě při 265 km/h (podle GPS) chtěl zrychlovat... :-) -
musli 27.02.16 20:52
« Re: Re: Re: Polepy
Jak pise overnight, v pripade Leona je to vyrazny designovy prvek, ktery to auto posouva o uroven vys. V noci jsem toho zatim moc nenajezdil a vetsinu navic po meste, takze nemohu relevantne posoudit kvalitu LEDek. Prijde mi, ze sviti hure nez bixenony treba z BMW, zvlaste dalkovky, ale proste sviti dostatecne dobre na to, abych vubec premyslel nad tim, jak sviti :-)
S tim uverem a 1% mas pravdu, ale to se tyka pouze ne-podnikatelu. Ja to auto koupil jako OSVC a tam uz plati bohuzel jine podminky :-( Ale jak jsem psal, jeste vloni chtel tehdejsi Skofin cca 10k, nyni to jsou VW Finance a zmenili pristup a clovek doplati skoro celej urok. Nicmene jenom na pojisteni tim usetrim cca 35k, takze se to i tak vyplatilo zrusit. -
musli 27.02.16 10:19
« Re: Krasavec
CUPRA je určitě rychlejší, klidnější a pohodovější na ovládání. Clio RS (kterým jezdí hlavně manželka) je proti tomu celkem hrubián, člověk musí pevně držet volant, který dost cuká, podvozek je výrazně tvrdší a celkově mi přijde, že je to právě to auto, které člověku říká, neloudej se, takhle se mi to nelíbí, šlápni na to! Přiznám se, že mi i přes negativní kritiky hlavně CZ novinářů přijde zábavnější Clio, člověka mnohem více vtáhne do děje, má lepší zvuk, cit v řízení/tužší řízení a vyhovuje mi i tlustší věnec volantu. Takže na delší cesty nebo dálnici určitě CUPRA, čistě pro zábavu mi přijde zábavnější Clio.
Odzkoušel jsem ho i v zátěži na okruhu, při nižší venkovní teplotě cca 16-20 stupňů se nepřehoupla teplota oleje přes 110 a při větších vedrech 112-115, což je dobré. :-)