Recenze
Alfa Romeo 166 2.4JTD 20V
Technické info
Přezdívka auta Alfa Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:108000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 129 kroutící moment [Nm]: 385 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 222 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 490 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Sportovně laděný sedan, vyšší střední třídy, vyráběný od roku 1998. V roce 2003 prošel faceliftem a dostal nové motory. Jedná se o největší, v součastnosi prodávanou Alfu.
pár dat z techničáku:
délka: 4720 mm
šířka: 1800 mm
výška: 1416 mm
rozvor: 2700 mm
pohotovostní hmotnost: 1615-1695 kg
nejvyšší technicky přípustná hmotnost: 2050 kg
výbava:
bi-xenonové světlomety s ostřikovači
osm aibagů
přední a zadní mlhové světlomety
VDC(alfácké označení pro ESP) - obsahuje ASR a ABS
automatická klimatizace
dešťový senzor
CD měnič na šest disků
imobilizér + centrální zamykání na dálkové ovládání
přední a zadní boční okna na el. ovládání
vyhřívané zadní sklo
vyhřívaná, elektricky ovladatelná a sklopná zpětná zrcátka
vyhřívaná a elektricky ovladatelná přední sedadla
ICS (integrovaný kontrolní systém) - obsahuje ovládání klimatizace, audio systému a standartní funkce palubního počítače. Navigační systém a palubní telefon nejsou nainstalovány.
audio systém s deseti reproduktory
kůží obšitý volant, hlavice řadící páky, lokatní opěrka a čalounění dveří
motor: 2,4 JTDm, řadový pětiválec o objemu 2387 ccm, se čtyřmi ventily na válec, rozvodem 2xOHC a kompresním poměrem 18:1
Využívá druhou generaci systému commonrail, se vstřikovací tlakem 1400 bar. Během jednoho cyklu dochází k pěti vstřikům paliva. Výhodou oproti motoru se dvěma ventily na válec je vyšší výkon (o 25 koní),vyšší točívý moment (385nm při 2000 otáčkách za minutu), jehož 90% je k mání v rozmezí od 1750 do 3500 otáček. Dále nižší hlučnost při zahřátém motoru (cca o 3-6db v závislosti na otáčkách a vnější teplotě). To vše při nezvýšené spotřebě.
Silné stránky
Atraktivní design. Je to vážně zvláštní, jak po ní lidé koukají (možná to bude tím, že 166tek je u nás dost málo, tak se jedná o "exota").
Jízdní vlastnosti. V zatáčkách se chová docela neutrálně, takže nemám pocit, že by mne táhl těžký motor mimo silnici. Co mne ale opravdu překvapilo, že podvozek je nastaven tak, že utlumí většinu nerovností se kterými se na silnicíh setkám. Zkrátka nevymlátí ze mne duši. Uvidíme, za jak dlouho odejdou ramena...
Motor. 175 koní dodává přes tunu a půl těžkém vozu slušnou dynamiku za velmi solidní spotřeby. Motor se začíná probouzet při 1500 otáčkách, vyloženě ožívá při 2500 a táhne do 4500. Víc jsem neměl potřebu zkoušet.
Brzdy. Konečně se technici v AR probrali a dali k JTD motoru slušné brzdy (ty samé, které dávají k vrcholnému šestiválci 3.2 24V).
Cena. Vzhledem k pověsti, které se nejen u nás italská auta těší, se nabízí šance na koupi slušně vybaveného vozu za velmi přijatelnou cenu.
Slabé stránky
Poměrně velký poloměr otáčení, což je daň za pětiválec uložený příčně nad přední nápravou. Špatný výhled vzad při parkování, díky poměrně vysoké zádi. Absence navigačního systemu (většina 166tek navigaci má). Nemožnost sklopit zadní sedačky.
Cena. Po prvních třech letech auto ztrácí zhruba dvě třetiny původní ceny, což prvního vlastníka nepotěší.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné. Právě jsem byl s Alfou na technické a emisích. Vše OK.
Teď se chystáme na preventivní výměnu rozvodovů i když výrobcem doporučený interval je 120 tisíc km. Dále výměna oleje, veškerých filtrů a manžety pravého homokinetického kloubu. Veškeré práce bude provádět známý mechanik.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Už asi rok a půl jsem sledoval servery mobile.de a autoscout24.de. Zhruba minulý rok v září jsem narazil na jeden Autohaus v Bavorsku, kde prodávají mimo jiné auta po ukončení leasingu, za docela rozumné ceny. Od té chvíle jsem jejich stránky hlídal, jestli se tam objeví nějaká Alfička, která mne zaujme. Nakonec se tak stalo a koncem dubna se tam objevila. Byla zhruba o 10% levnější, než ostatní obdobné vozy, protože měla poškrábaný přední nárazník a levý přední blatník. Taká měla lehce promáčknutý zadní nárazník. Sledoval jsem ji asi měsíc, do chvíle, co prodejce snížil cenu o 1000 Euro. V tom okamžiku jsem je kontaktoval a ukázalo se, že v jejich autoserise pracuje jeden fajn chlapík z Domažlic, který pomáhá překonat jazykovou bariéru při prodeji do Čech. Domluvili jsme se na testovací jízdě, před kterou mi ještě nafaxovali informace o počtu ujetých kilometrů z řídící jednotky, které získali examinerem. Během tohoto testu uviděl auto na dílně majitel firmy a údajně prohlásil, že tak poškrábané auto prodávat nebude. Nakonec jsem Alfu koupil se slevou a opravenou :-)
Novinky v recenzi
Dnes jsem vyměnil výbojky D1S ve světlometech. S těmi púvodními se světlo občas lehce chvělo, patrně byly už "unavené". Nyní vše OK. Výbojky jsem objednal na netu za 1100kč včetně poštovného.
Aktualizoval jsem fotogalerii.
Podařilo se mi sehnat na Aukru sedmnáctky za cenu jedné nádrže nafty, takže teď jezdím na letních pneumatikách Goodyear F1 GSD3 o rozměru 225/45 R17. Po zimácích vážne změna ;-). Teď se Alfa vrhá do zatáček vážně po hlavě a prudčí změny směru v serpentinách zvádá bez problémů. Teď jenom čekám, jak dlouho vydrží zavěšení kol.
Nový poznatek o spotřebě:
Na trase Žatec - Frenštát pod Radhoštěm - Žatec při průměrné rychlosti 133km/h si motor vzal 7.1 litrů nafty na 100km.
Minimum jsem zaznamenal na trase Praha - Kladno - Žatec v hustém plynulém provoze bez předjíždění, a to 4.9l na 100km.
První nuté opravy:
Výměna servomotorku centrálního zamykání ve dveřích řidiče - 900kč
Porouchaný spínač couvacích světel na převodovce 3350kč (cena obsahuje i montáž parkovacích senzorů do zadního nárazníku a akustické signalizace blížící se přkážky).
Průměrná spotřeba během posledních 1700km podle ICS je 6.3l nafty na 100km. Můj odhad podle tankování je tak 6.5 až 6.7l/100km. POdle průměrné rychlosti je vidět, že jsem jezdil hodně po městě.
První investice do vozu:
Výměna rozvodového řemene, napínací a vodící kladky plus nová vodní pumpa 6900kč včetně práce.
Nový palivový, olejový a vzduchový filtr 1400kč.
5l motorového oleje Selenia WR 1850kč.
Přidáno nové video.
Přidal jsem nějaké fotky.
Konečně mám vyměněnou manžetu homokinetického kloubu.
Podařilo se mi urvat chvilku a udělat nějaké forky.
Hurá, už mám české SPZky!
Přidal jsem krátké video, kde by měl být slyšet zvuk motoru. Většina toho kraválu do 60km/h je od okýnek, která jsem zavíral.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo 166 2.4JTD 20V
- výměna rozvodového řemene 28.01.2010 19:12 CenturionCz
- Nadhera 17.09.2009 12:47 Armin
- Re: Ahoj 17.11.2008 12:26 Pribina
- Ahoj 14.11.2008 15:44 Sienn
- Kolesa 03.11.2008 15:25 Pribina
- Hezká 166, já chci 164 17.06.2008 18:14 Gianluigi
- OFICIÁLNY ZRAZ MOJE AUTO ! ! ! ! 23.05.2008 11:53 ZiP2150
- Skvele auto ! 18.05.2008 21:56
- Alfa 164 04.04.2008 09:26
- Viva Italia 16.03.2008 11:22 multinka
- Re: Pořád to je rod 164ky, a to je dobře 15.03.2008 19:01 mura11
- Re: Alfa 166 15.03.2008 18:59 mura11
- Pořád to je rod 164ky, a to je dobře 09.03.2008 00:12 petr164
- Alfa 166 07.03.2008 10:17
- Re: Re: Re: Re: Re: alfa 166 2,4 jtd 10V 21.02.2008 21:03
- Re: Re: Re: Re: alfa 166 2,4 jtd 10V 20.02.2008 19:43
- Re: Re: Re: alfa 166 2,4 jtd 10V 20.02.2008 15:11
- Re: Re: alfa 166 2,4 jtd 10V 20.02.2008 11:49
- Re: alfa 166 2,4 jtd 10V 19.02.2008 22:12
- alfa 166 2,4 jtd 10V 18.02.2008 15:59
- autohaus SRN 13.02.2008 12:37
- Re: Re: Servis 12.01.2008 22:05 mura11
- Re: Servis 12.01.2008 18:21
- Servis 12.01.2008 08:28
- Re: Re: Re: Re: Info 21.12.2007 08:46
- Re: Re: Re: Info 15.12.2007 11:54 mura11
- Re: Re: Info 14.12.2007 16:56
- Re: Info 14.12.2007 12:13 mura11
- Re: Re: Re: Vůz 14.12.2007 11:51 mura11
- Info 14.12.2007 11:38
Další vozy značky Alfa Romeo
-
Alfa Romeo 166 (2004) Majitel: Chaler
Přidáno: 15.2.2017 28 Majitel 7.83 Uživatelé
-
Alfa Romeo 166 (1999) Majitel: villiersa
Přidáno: 28.3.2014 58 Majitel 7.13 Uživatelé
-
Alfa Romeo 75 (1990) Majitel: fan.mj
Přidáno: 10.3.2016 510 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Alfa Romeo MiTo (2013) Majitel: michalmarek
Přidáno: 4.9.2013 1510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Alfa Romeo 147 (2001) Majitel: Tom-Si
Přidáno: 8.4.2008 12510 Majitel 9.92 Uživatelé