Recenze

mura11 (muž 48 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Alfa Romeo 166 2.4JTD 20V

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 70× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo 166, foto 1 Alfa Romeo 166, foto 2 Alfa Romeo 166, foto 3 Alfa Romeo 166, foto 4 Alfa Romeo 166, foto 5 Alfa Romeo 166, foto 6 Alfa Romeo 166, foto 7 Alfa Romeo 166, foto 9
Alfa Romeo 166, foto 11 Alfa Romeo 166, foto 12 Alfa Romeo 166, foto 15 Alfa Romeo 166, foto 16 Alfa Romeo 166, foto 17 Alfa Romeo 166, foto 18 Alfa Romeo 166, foto 19 Alfa Romeo 166, foto 20 Alfa Romeo 166, foto 21 Alfa Romeo 166, foto 22 Alfa Romeo 166, foto 23 Alfa Romeo 166, foto 24 Alfa Romeo 166, foto 25 Alfa Romeo 166, foto 26 Alfa Romeo 166, foto 27 Alfa Romeo 166, foto 28 Alfa Romeo 166, foto 29 Alfa Romeo 166, foto 30 Alfa Romeo 166, foto 31 Alfa Romeo 166, foto 32 Alfa Romeo 166, foto 34 Alfa Romeo 166, foto 35 Alfa Romeo 166, foto 38 Alfa Romeo 166, foto 39 Alfa Romeo 166, foto 40 Alfa Romeo 166, foto 41 Alfa Romeo 166, foto 42 Alfa Romeo 166, foto 43 Alfa Romeo 166, foto 44 Alfa Romeo 166, foto 45 Alfa Romeo 166, foto 46 Alfa Romeo 166, foto 47 Alfa Romeo 166, foto 48 Alfa Romeo 166, foto 49 Alfa Romeo 166, foto 50 Alfa Romeo 166, foto 51 Alfa Romeo 166, foto 52 Alfa Romeo 166, foto 53 Alfa Romeo 166, foto 54 Alfa Romeo 166, foto 55
 

Technické info

Přezdívka auta Alfa Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:108000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 129 kroutící moment [Nm]: 385 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 222 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 490 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Sportovně laděný sedan, vyšší střední třídy, vyráběný od roku 1998. V roce 2003 prošel faceliftem a dostal nové motory. Jedná se o největší, v součastnosi prodávanou Alfu.

pár dat z techničáku:
délka: 4720 mm
šířka: 1800 mm
výška: 1416 mm
rozvor: 2700 mm
pohotovostní hmotnost: 1615-1695 kg
nejvyšší technicky přípustná hmotnost: 2050 kg

výbava:
bi-xenonové světlomety s ostřikovači
osm aibagů
přední a zadní mlhové světlomety
VDC(alfácké označení pro ESP) - obsahuje ASR a ABS
automatická klimatizace
dešťový senzor
CD měnič na šest disků
imobilizér + centrální zamykání na dálkové ovládání
přední a zadní boční okna na el. ovládání
vyhřívané zadní sklo
vyhřívaná, elektricky ovladatelná a sklopná zpětná zrcátka
vyhřívaná a elektricky ovladatelná přední sedadla
ICS (integrovaný kontrolní systém) - obsahuje ovládání klimatizace, audio systému a standartní funkce palubního počítače. Navigační systém a palubní telefon nejsou nainstalovány.
audio systém s deseti reproduktory
kůží obšitý volant, hlavice řadící páky, lokatní opěrka a čalounění dveří

motor: 2,4 JTDm, řadový pětiválec o objemu 2387 ccm, se čtyřmi ventily na válec, rozvodem 2xOHC a kompresním poměrem 18:1
Využívá druhou generaci systému commonrail, se vstřikovací tlakem 1400 bar. Během jednoho cyklu dochází k pěti vstřikům paliva. Výhodou oproti motoru se dvěma ventily na válec je vyšší výkon (o 25 koní),vyšší točívý moment (385nm při 2000 otáčkách za minutu), jehož 90% je k mání v rozmezí od 1750 do 3500 otáček. Dále nižší hlučnost při zahřátém motoru (cca o 3-6db v závislosti na otáčkách a vnější teplotě). To vše při nezvýšené spotřebě.

Silné stránky

Atraktivní design. Je to vážně zvláštní, jak po ní lidé koukají (možná to bude tím, že 166tek je u nás dost málo, tak se jedná o "exota").
Jízdní vlastnosti. V zatáčkách se chová docela neutrálně, takže nemám pocit, že by mne táhl těžký motor mimo silnici. Co mne ale opravdu překvapilo, že podvozek je nastaven tak, že utlumí většinu nerovností se kterými se na silnicíh setkám. Zkrátka nevymlátí ze mne duši. Uvidíme, za jak dlouho odejdou ramena...
Motor. 175 koní dodává přes tunu a půl těžkém vozu slušnou dynamiku za velmi solidní spotřeby. Motor se začíná probouzet při 1500 otáčkách, vyloženě ožívá při 2500 a táhne do 4500. Víc jsem neměl potřebu zkoušet.
Brzdy. Konečně se technici v AR probrali a dali k JTD motoru slušné brzdy (ty samé, které dávají k vrcholnému šestiválci 3.2 24V).
Cena. Vzhledem k pověsti, které se nejen u nás italská auta těší, se nabízí šance na koupi slušně vybaveného vozu za velmi přijatelnou cenu.

Slabé stránky

Poměrně velký poloměr otáčení, což je daň za pětiválec uložený příčně nad přední nápravou. Špatný výhled vzad při parkování, díky poměrně vysoké zádi. Absence navigačního systemu (většina 166tek navigaci má). Nemožnost sklopit zadní sedačky.
Cena. Po prvních třech letech auto ztrácí zhruba dvě třetiny původní ceny, což prvního vlastníka nepotěší.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné. Právě jsem byl s Alfou na technické a emisích. Vše OK.
Teď se chystáme na preventivní výměnu rozvodovů i když výrobcem doporučený interval je 120 tisíc km. Dále výměna oleje, veškerých filtrů a manžety pravého homokinetického kloubu. Veškeré práce bude provádět známý mechanik.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Už asi rok a půl jsem sledoval servery mobile.de a autoscout24.de. Zhruba minulý rok v září jsem narazil na jeden Autohaus v Bavorsku, kde prodávají mimo jiné auta po ukončení leasingu, za docela rozumné ceny. Od té chvíle jsem jejich stránky hlídal, jestli se tam objeví nějaká Alfička, která mne zaujme. Nakonec se tak stalo a koncem dubna se tam objevila. Byla zhruba o 10% levnější, než ostatní obdobné vozy, protože měla poškrábaný přední nárazník a levý přední blatník. Taká měla lehce promáčknutý zadní nárazník. Sledoval jsem ji asi měsíc, do chvíle, co prodejce snížil cenu o 1000 Euro. V tom okamžiku jsem je kontaktoval a ukázalo se, že v jejich autoserise pracuje jeden fajn chlapík z Domažlic, který pomáhá překonat jazykovou bariéru při prodeji do Čech. Domluvili jsme se na testovací jízdě, před kterou mi ještě nafaxovali informace o počtu ujetých kilometrů z řídící jednotky, které získali examinerem. Během tohoto testu uviděl auto na dílně majitel firmy a údajně prohlásil, že tak poškrábané auto prodávat nebude. Nakonec jsem Alfu koupil se slevou a opravenou :-)

 

Novinky v recenzi

17.5.2008 00:00

Dnes jsem vyměnil výbojky D1S ve světlometech. S těmi púvodními se světlo občas lehce chvělo, patrně byly už "unavené". Nyní vše OK. Výbojky jsem objednal na netu za 1100kč včetně poštovného.

15.3.2008 00:00

Aktualizoval jsem fotogalerii.
Podařilo se mi sehnat na Aukru sedmnáctky za cenu jedné nádrže nafty, takže teď jezdím na letních pneumatikách Goodyear F1 GSD3 o rozměru 225/45 R17. Po zimácích vážne změna ;-). Teď se Alfa vrhá do zatáček vážně po hlavě a prudčí změny směru v serpentinách zvádá bez problémů. Teď jenom čekám, jak dlouho vydrží zavěšení kol.
Nový poznatek o spotřebě:
Na trase Žatec - Frenštát pod Radhoštěm - Žatec při průměrné rychlosti 133km/h si motor vzal 7.1 litrů nafty na 100km.
Minimum jsem zaznamenal na trase Praha - Kladno - Žatec v hustém plynulém provoze bez předjíždění, a to 4.9l na 100km.

10.12.2007 00:00

První nuté opravy:
Výměna servomotorku centrálního zamykání ve dveřích řidiče - 900kč
Porouchaný spínač couvacích světel na převodovce 3350kč (cena obsahuje i montáž parkovacích senzorů do zadního nárazníku a akustické signalizace blížící se přkážky).

24.10.2007 00:00

Průměrná spotřeba během posledních 1700km podle ICS je 6.3l nafty na 100km. Můj odhad podle tankování je tak 6.5 až 6.7l/100km. POdle průměrné rychlosti je vidět, že jsem jezdil hodně po městě.

23.9.2007 00:00

První investice do vozu:
Výměna rozvodového řemene, napínací a vodící kladky plus nová vodní pumpa 6900kč včetně práce.
Nový palivový, olejový a vzduchový filtr 1400kč.
5l motorového oleje Selenia WR 1850kč.

30.6.2007 00:00

Přidáno nové video.

29.6.2007 00:00

Přidal jsem nějaké fotky.

27.6.2007 00:00

Konečně mám vyměněnou manžetu homokinetického kloubu.

21.6.2007 00:00

Podařilo se mi urvat chvilku a udělat nějaké forky.
Hurá, už mám české SPZky!
Přidal jsem krátké video, kde by měl být slyšet zvuk motoru. Většina toho kraválu do 60km/h je od okýnek, která jsem zavíral.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo 166 2.4JTD 20V

Další vozy značky Alfa Romeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Během devíti měsíců zlobil pouze senzor pro couvací světla a servomotorek centrálu ve dveřích řidiče.

praktičnost
8

Praktičnost? To není důvod ke koupi sedanu ;-) Kromě standartních odkládacích míst, najdete v interiéru odklápěcí přihrádku v palubní desce nad ICS, schránku v odklápěcí loketní opěrce řidiče a další najdete mezi zadními reproduktory.

prostornost
10

Co se týká prostornosti nemám námitek. Měřím 183cm a můj kamarád, který má lehce nad 190cm si za mne pohodlě sedne.

jízdní vlastnosti
8

Ku podivu i na pneumatikách o rozměrech 205/55 R16 sedí Alfa v zatáčkách jako přibitá, i díky vyspělému zavěšení zadních kol typu multilink. Na druhou stranu se nejedná o vůz který by si liboval ve vlásenkách. Délka přes 4.7m je přeci jen handicap.

jízdní komfort
10

Pokud držíte motor pod 2500 otáček za minutu a máte zařazený šestý rychlostní stupeň motor téměř neslyšíte aerodynamický hluk téměř také ne. A to jedete cca 125-130km/h tachometrových. Nerovnosti i zpomalovací prahy zvládá podvodvozek s grácií.

provozní náklady
10

Zatím mám najeto zhruba 600km se spotřebou po dotankování 6.2l/100km. Což je na tunu a půl těžké auto myslím super. Palubní počítač je o pár desetin optimističtější.

náhradní díly
8

Ceny náhradních dílu jsou zhruba stejné, jako u konkurence. Něco je o pár procent dražší, něco levnější. Jenom dostupnost dílů není tak dobrá jako u koncernu. Většinu dílů musíte objednat, ale do druhého dne by měly být u prodejce.

výkon motoru
10

Dostatečný. 175koní při 4000 otáček a točivý moment 385nm při 2000. Mimo město se snažím držet otáčky tak, aby neklesely pod 2000. V tom případě stčí jenom sešlápnout plynový pedál... Chipovat se nechystám.

spotřeba
10

Zatím mám najeto zhruba 600km se spotřebou po dotankování 6.2l/100km. Což je na tunu a půl těžké auto myslím super. Palubní počítač je o pár desetin litru optimističtější.

hlučnost motoru
9

Motor je lépe odhlučněn, než v menší 156ce. Do dvou a půl tisíce otáček o něm téměř nevíte a jakmile se dostanete výše, skoro byste nevěřili, že jedete na naftu. Uslyšíte sice tlumený, ale příjemě chraplavý zvuk. Benzínový motor V6 zní každopádě lépe.

kvalita sedadel
9

Základní sedadla jsou kompromisem mezi německou tvrdostí a francouzským pohodlím. Mají dobré bočí vedení a to i ty zadní, čímž trpý případný pátý pasažér sedící uprostřed. V zimě oceníte vyhřívání předních sedadel.

brzdy
10

Přední brzdy jsou čtyřpístkové s větranými kotouči o průměru 310mm, zadní jsou plné o průměru 276mm. Mají celkem dost ostrý nástup a při ostrám brždění se už tak nízká příď noří dolů. Zatím jsem nezaznamenal slábnutí po opakovaném prudkém brždění.

zavazadlový prostor
7

Viz. praktičnost. Zvazadlový prostor má objem 490l, tedy průměrnou hodnotu, vzhledem k velikosti vozu. Bohužel jej nejde zvětšit sklopením sedaček. Aspoň, že je v zadních sedadlech otvor na lyže. Na druhou stranu je v kufru plnohodnotná rezerva.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…