Subaru BRZ (2013)
7.4.2013Malé lehké kupátko pro radost, motor vpředu, náhon vzadu, samosvorný diferenciál, hmotnost 1350 kg, výkon 200k, motor boxer.
Subaru BRZ (medvedi)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
medvedi 09.04.13 20:14
« Re: Pochvala za automat
Jen jeste male doplnujici info
Prerazeni u AT v BRZ trva 0,1 sec a takhle rychle to s manualem mozna nestihnes ani ty
Zrychleni neni horsi diky rychlosti a praci prevodovky ale jinak nastavenym prevodovym pomerum jednotlivych rychlosti
Pokyn k prerazeni nedava elektronika ale ridic - tyka se rezimu M ne D
;-) -
Enthusiastic.driver 09.04.13 19:55
« Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat
1. že to každého nebere je možné, nicméně je to konkrétní důvod ;) "každého to nebere" je argument z kategorie "citový výlev". A jinak BRZ rozhodně není auto, u kterého by to přes tu power šlo jako u 370Z. Mimoto, vyvolávání přetáčivosti skrz výkon může v určitých podmínkách vést k nedotáčivosti, kdežto clutchkick je jistota.
2. HDM v BRZ rozhodně ne - jinak by v technických údajích nebylo to zrychlení horší o 0,6s
3. protože HDM má větší ztráty než manuální převodovka, nehledě jestli ji pokyn k přeřazení vydá člověk nebo elektronický trpaslíček v řídící jednotce.
4. Uvědomuji. Ale v předchozím příspěvku jsem se asi tak soustředil na tu spojku, že jsem si to neuvědomil :-) -
runner42 09.04.13 16:02
« Re: Re: Re: Pochvala za automat
1) Tak zaprvé driftování v zatáčkách každého nebere. Já osobně si užívám pořádnou adhezi, kupuju pneu za 40 klacků a brousit je v zatáčkách fakt netoužím. Zadruhé pokud už si chci zablbnut a třeba dojíždím gumy na okruhu, preferuji power over techniku, vždyť proto mám zadokolku.
2) Moje Jatco hdm v semiautomatickém režimu řadí rozhodně rychleji a bezchybněji, než já a než drtivá většina řidičů.
3) V manuálním režimu? A to jako proč?
4) Uvědomujete si, že se bavíme o zadokolce? Co přesně byste chtěl u nedotáčivého smyku sešlápnutím spojky u zadokolky dosáhnout, když by se vám ho povedlo vytvořit? -
medvedi 09.04.13 13:32
« Re: Gratulace
A vo vo vo voooo tom to je. Kdyz si lidi budou kupovat takovy auta ( cert vem jestli AT nebo MT ) tak je vyrobci budou vyrabet ( a treba je nakupy AT prinuti makat i na AT prevodovkach ) a budou dal existovat auta pro radost. Vzpominam a vsichni tady urcite taky na vasnive debaty o P Cayenne ( nedej boze Diesel v Porsche to uz je ultrasvatokradez ) jak je to zpronevereni se tradici a pod. Ve finale Cayenne zachranil to ze se dal vyrabi 911 a dalsi sportovni nadhery z Zuffenhausenu. Mimochodem uz se tak deje - viz posledni plany Nissanu, Toyoty na dalsi "sportovni" auto, KIA a amici totez. Jen to chtelo ty var....ata byt prvni. Kua a ja prvni sem ( minimalne v AT do Toyobaru ) :-)))) Jen abych se nestal pionyrem slepych ulicek :-)))))
Vazne - vsem doporucuju zkusit - teoreticke debaty co s AT jde,nejde, co dovoli nedovoli je jen par slov - ZKUSTE TO! A Pak si rad prectu jak to stoji za prd..... :-) -
Enthusiastic.driver 09.04.13 09:17
« Gratulace
Už jsem gratuloval pod článkem, tak ještě jednou. Jsem rád, že pořád existují lidé, kteří si tohle auto skutečně koupí a neslintají jenom na internetu :-)
Takže všechny palce nahoru :yes: :yes: :yes: :yes: A automat? Moje volba by to rozhodně nebyla, ale to je nepodstatné, hlavně, aby auto vyhovovalo a dělalo radost tobě!
Ještě jednou :yes: za nákup nového auta --> a tím kapku na misku té správné strany vah, která třeba bude stát za renesancí tohoto typu aut. -
Enthusiastic.driver 09.04.13 09:13
« Re: Re: Pochvala za automat
Důvody "proč" a k "čemu nám to je" vezmu věcně.
1. clutchkick - nejlepší způsob projetí zatáčky za mokra :-) u AT nelze
2. rychlost - HDM řadí pomaleji, než zdatný řidič
3. výkon - HDM jej "žere" (což obzvlášť vadí u auta, které ho nemá na rozdávání)
4. ovladatelnost auta - jak při nedotáčivém smyku odstavíš kola od pohonu když nemáš spojku?
tak to máme ty exaktní důvody. Ale nedílnou součástí jsou i ty citové výlevy protože:
1. BRZ a GT86 po manuálu svým charakterem skutečně volají! Toyoda chtěl vytvořit maximálně ovladatelné a komunikující auto --> AT je cesta opačným směrem
2. Zmáčknout 6x spojku, 3x plyn, 1x dlouze brzdu, 3x pohnout pravou rukou a poctivě si odpracovat 5 --> 4 --> 3 --> 2 před zatáčkou :-) Safra, vždyť to je lepší, než 3x kliknout po pádlu :-)
PS: Jako vše ostatní, je i toto o prioritách, a jestli majitel najezdí za rok zmíněnou porci km, plně jeho volbu respektuji.
-
runner42 09.04.13 09:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat
Pokračoval bych raději jinde, ať nezaplevelujeme diskuzi k BRZ spory o automaty v teoretické úrovni.
Jinak Vám bych doporučil si BRZ nejdříve v obou konfiguracích vyzkoušet, pak můžete tvrdit, že je pro vás s automatem nevhodné. Do té doby si dovolím považovat to za ničím nepodložený názor založený na zkušenostech s jinými auty a jinými převodovkami. -
iudex 09.04.13 08:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat
Iste, 8-stupňová automatika od ZF je iná liga, ako 6-st. Aisin (6-st. od Aisinu sú bežné prevodovky v mnohých bežných autách - napr. Citroeny C5 - a teda som nepočul nikoho, kto bol vo vytržení zo športovosti tejto prevodovky). A len tak pre zaujímavosť: napriek tomu, že 8-st. ZF sa považuje momentálne za najlepšiu HDM automatiku na svete, také BMW do svojich M modelov dáva dvojspojku, a nie automat. Prečo asi? -
iudex 09.04.13 08:41
« Re: Re: Re: Re: Nic ve zlém...
No súčasný IS-F má 8-st. automat, to asi nebude tá istá prevodovka, čo máš Ty, že? ;-) A ak hovoríš o tej staršej generácii, tak si nepamätám test, kde by boli z IS-F nadšení práve kvôli 6-st. automatu, bol to hlavne motor: veľkoobjemový vysokootáčkový osemvalec, ktorý svojím brutálnym výkonom prebil všetky prípadné nedostatky automatu. Teda auto bolo chválené napriek prevodovke, nie kvôli nej. A to nehovorím o fakte, že 5,0 V8 v sedane je úúúúúplne iná liga, ako 2,0 R4 v Toyobaru. -
iudex 09.04.13 08:34
« Re: Re: Re: Pochvala za automat
Povedal si to za mňa, absolútne súhlasím. Nik neodsudzuje paušálne automaty, nové HDM automaty sú špičkové (skoro všetky v nových autách D3, najmä 8-st. ZF) a do limuzín/SUV/grandturismo vyššej triedy niet dôvod uvažovať nad manuálom. Rovnako aj superšporty, kde ide o desatinky sekundy a človek má čo robiť, aby stíhal sledovať stredovú čiaru, tu majú špičkové rýchle automaty/dvojspojky svoj význam. 200k atmosféra v malom kupéčku určenom primárne na zábavu je však iná káva. -
runner42 09.04.13 08:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat
Není to deset let ale pět. Věřím, že od té doby ušly dvojspojky ještě nějakou tu cestu a hlavně že se kvalitativně liší. Nicméně, to samé lze říci i o hdm.
Tvrdit proto, že hdm nevyjde ve srovnání s dvojspojkou jako vítěz není korektní, protože vždy musíme posuzovat konkrétní provedení v konkrétním autě.
S jakou dvojspojkou ve sportovním autě kategorie 1 milion máte pozitivní zkušenost? -
-
SrandistaSK 08.04.13 22:32
« Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat
No lenze v TT 3.2 V6 bola prva dvojspojka (S-Tronic bol len premenovanym DSG) dodavana do normalnych aut (resp. mala byt prva, ale predbehol ho nakoniec Golf IV R32), a od tej doby dvojspojky usli dlhu cestu (predsa len uz je tomu 10 rokov)... Mal som moznost vyskusat moderne dvojspojky v GT-R a v M3, a nemozem voci nim povedat kriveho slova. A boli rozhodne lepsie ako bezne hydromenice, na ktorych som mal moznost jazdit...
2) a 3) v semiautomatickém režimu 370Z AT zajíždí mírně lepší časy na kolo, než MT. To je prostě realita a máme to vyzkoušené, divil bych se, kdyby tomu u BRZ bylo jinak.
4) ;-)