Diskuse

Subaru BRZ (2013)

7.4.2013

Malé lehké kupátko pro radost, motor vpředu, náhon vzadu, samosvorný diferenciál, hmotnost 1350 kg, výkon 200k, motor boxer.

 

Subaru BRZ (medvedi)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto runner42

    runner42 09.04.13  20:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat

    1) Ok. Máte pravdu, s automatem nejde jedna technika driftování s využitím spojky. Holt to majitel bude muset dělat jinak. Na oplátku vám řeknu, že v Zetku s manuálem nejde v pátek vyjet z Prahy a nemít z toho nohu jak kačer Donald. A to jinak neuděláte. Ještě nějaká zásadní výhoda manuálu?

    2) a 3) v semiautomatickém režimu 370Z AT zajíždí mírně lepší časy na kolo, než MT. To je prostě realita a máme to vyzkoušené, divil bych se, kdyby tomu u BRZ bylo jinak.

    4) ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto medvedi

    medvedi 09.04.13  20:14

    « Re: Pochvala za automat

    Jen jeste male doplnujici info
    Prerazeni u AT v BRZ trva 0,1 sec a takhle rychle to s manualem mozna nestihnes ani ty
    Zrychleni neni horsi diky rychlosti a praci prevodovky ale jinak nastavenym prevodovym pomerum jednotlivych rychlosti
    Pokyn k prerazeni nedava elektronika ale ridic - tyka se rezimu M ne D

    ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Enthusiastic-driver

    Enthusiastic.driver 09.04.13  19:55

    « Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat

    1. že to každého nebere je možné, nicméně je to konkrétní důvod ;) "každého to nebere" je argument z kategorie "citový výlev". A jinak BRZ rozhodně není auto, u kterého by to přes tu power šlo jako u 370Z. Mimoto, vyvolávání přetáčivosti skrz výkon může v určitých podmínkách vést k nedotáčivosti, kdežto clutchkick je jistota.
    2. HDM v BRZ rozhodně ne - jinak by v technických údajích nebylo to zrychlení horší o 0,6s
    3. protože HDM má větší ztráty než manuální převodovka, nehledě jestli ji pokyn k přeřazení vydá člověk nebo elektronický trpaslíček v řídící jednotce.
    4. Uvědomuji. Ale v předchozím příspěvku jsem se asi tak soustředil na tu spojku, že jsem si to neuvědomil :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto runner42

    runner42 09.04.13  16:02

    « Re: Re: Re: Pochvala za automat

    1) Tak zaprvé driftování v zatáčkách každého nebere. Já osobně si užívám pořádnou adhezi, kupuju pneu za 40 klacků a brousit je v zatáčkách fakt netoužím. Zadruhé pokud už si chci zablbnut a třeba dojíždím gumy na okruhu, preferuji power over techniku, vždyť proto mám zadokolku.
    2) Moje Jatco hdm v semiautomatickém režimu řadí rozhodně rychleji a bezchybněji, než já a než drtivá většina řidičů.
    3) V manuálním režimu? A to jako proč?
    4) Uvědomujete si, že se bavíme o zadokolce? Co přesně byste chtěl u nedotáčivého smyku sešlápnutím spojky u zadokolky dosáhnout, když by se vám ho povedlo vytvořit?
  • « 00 Reagovat !

    foto medvedi

    medvedi 09.04.13  13:32

    « Re: Gratulace

    A vo vo vo voooo tom to je. Kdyz si lidi budou kupovat takovy auta ( cert vem jestli AT nebo MT ) tak je vyrobci budou vyrabet ( a treba je nakupy AT prinuti makat i na AT prevodovkach ) a budou dal existovat auta pro radost. Vzpominam a vsichni tady urcite taky na vasnive debaty o P Cayenne ( nedej boze Diesel v Porsche to uz je ultrasvatokradez ) jak je to zpronevereni se tradici a pod. Ve finale Cayenne zachranil to ze se dal vyrabi 911 a dalsi sportovni nadhery z Zuffenhausenu. Mimochodem uz se tak deje - viz posledni plany Nissanu, Toyoty na dalsi "sportovni" auto, KIA a amici totez. Jen to chtelo ty var....ata byt prvni. Kua a ja prvni sem ( minimalne v AT do Toyobaru ) :-)))) Jen abych se nestal pionyrem slepych ulicek :-)))))
    Vazne - vsem doporucuju zkusit - teoreticke debaty co s AT jde,nejde, co dovoli nedovoli je jen par slov - ZKUSTE TO! A Pak si rad prectu jak to stoji za prd..... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 09.04.13  10:33

    « Re: Re: Re: Pochvala za automat

    :-) :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Enthusiastic-driver

    Enthusiastic.driver 09.04.13  09:17

    « Gratulace

    Už jsem gratuloval pod článkem, tak ještě jednou. Jsem rád, že pořád existují lidé, kteří si tohle auto skutečně koupí a neslintají jenom na internetu :-)

    Takže všechny palce nahoru :yes: :yes: :yes: :yes: A automat? Moje volba by to rozhodně nebyla, ale to je nepodstatné, hlavně, aby auto vyhovovalo a dělalo radost tobě!

    Ještě jednou :yes: za nákup nového auta --> a tím kapku na misku té správné strany vah, která třeba bude stát za renesancí tohoto typu aut.
  • « 00 Reagovat !

    foto Enthusiastic-driver

    Enthusiastic.driver 09.04.13  09:13

    « Re: Re: Pochvala za automat

    Důvody "proč" a k "čemu nám to je" vezmu věcně.
    1. clutchkick - nejlepší způsob projetí zatáčky za mokra :-) u AT nelze
    2. rychlost - HDM řadí pomaleji, než zdatný řidič
    3. výkon - HDM jej "žere" (což obzvlášť vadí u auta, které ho nemá na rozdávání)
    4. ovladatelnost auta - jak při nedotáčivém smyku odstavíš kola od pohonu když nemáš spojku?

    tak to máme ty exaktní důvody. Ale nedílnou součástí jsou i ty citové výlevy protože:

    1. BRZ a GT86 po manuálu svým charakterem skutečně volají! Toyoda chtěl vytvořit maximálně ovladatelné a komunikující auto --> AT je cesta opačným směrem
    2. Zmáčknout 6x spojku, 3x plyn, 1x dlouze brzdu, 3x pohnout pravou rukou a poctivě si odpracovat 5 --> 4 --> 3 --> 2 před zatáčkou :-) Safra, vždyť to je lepší, než 3x kliknout po pádlu :-)

    PS: Jako vše ostatní, je i toto o prioritách, a jestli majitel najezdí za rok zmíněnou porci km, plně jeho volbu respektuji.

  • « 00 Reagovat !

    foto runner42

    runner42 09.04.13  09:06

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat

    Pokračoval bych raději jinde, ať nezaplevelujeme diskuzi k BRZ spory o automaty v teoretické úrovni.
    Jinak Vám bych doporučil si BRZ nejdříve v obou konfiguracích vyzkoušet, pak můžete tvrdit, že je pro vás s automatem nevhodné. Do té doby si dovolím považovat to za ničím nepodložený názor založený na zkušenostech s jinými auty a jinými převodovkami.
  • « 00 Reagovat !

    foto runner42

    runner42 09.04.13  08:50

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat

    To nevím, proč tedy?
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 09.04.13  08:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat

    OK, tak sa bavme o DSG prvej generácie a najnovších. Aj tam je cítiť progres a nie že nie.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 09.04.13  08:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat

    Iste, 8-stupňová automatika od ZF je iná liga, ako 6-st. Aisin (6-st. od Aisinu sú bežné prevodovky v mnohých bežných autách - napr. Citroeny C5 - a teda som nepočul nikoho, kto bol vo vytržení zo športovosti tejto prevodovky). A len tak pre zaujímavosť: napriek tomu, že 8-st. ZF sa považuje momentálne za najlepšiu HDM automatiku na svete, také BMW do svojich M modelov dáva dvojspojku, a nie automat. Prečo asi?
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 09.04.13  08:41

    « Re: Re: Re: Re: Nic ve zlém...

    No súčasný IS-F má 8-st. automat, to asi nebude tá istá prevodovka, čo máš Ty, že? ;-) A ak hovoríš o tej staršej generácii, tak si nepamätám test, kde by boli z IS-F nadšení práve kvôli 6-st. automatu, bol to hlavne motor: veľkoobjemový vysokootáčkový osemvalec, ktorý svojím brutálnym výkonom prebil všetky prípadné nedostatky automatu. Teda auto bolo chválené napriek prevodovke, nie kvôli nej. A to nehovorím o fakte, že 5,0 V8 v sedane je úúúúúplne iná liga, ako 2,0 R4 v Toyobaru.
  • « 00 Reagovat !

    foto runner42

    runner42 09.04.13  08:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat

    No aby ne. Netušil jsem, že se pohybujeme ve srovnávání dvojspojek za 250-350 tisíc Kč s těmi za 80 tisíc >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 09.04.13  08:34

    « Re: Re: Re: Pochvala za automat

    Povedal si to za mňa, absolútne súhlasím. Nik neodsudzuje paušálne automaty, nové HDM automaty sú špičkové (skoro všetky v nových autách D3, najmä 8-st. ZF) a do limuzín/SUV/grandturismo vyššej triedy niet dôvod uvažovať nad manuálom. Rovnako aj superšporty, kde ide o desatinky sekundy a človek má čo robiť, aby stíhal sledovať stredovú čiaru, tu majú špičkové rýchle automaty/dvojspojky svoj význam. 200k atmosféra v malom kupéčku určenom primárne na zábavu je však iná káva.
  • « 00 Reagovat !

    foto runner42

    runner42 09.04.13  08:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat

    Není to deset let ale pět. Věřím, že od té doby ušly dvojspojky ještě nějakou tu cestu a hlavně že se kvalitativně liší. Nicméně, to samé lze říci i o hdm.
    Tvrdit proto, že hdm nevyjde ve srovnání s dvojspojkou jako vítěz není korektní, protože vždy musíme posuzovat konkrétní provedení v konkrétním autě.
    S jakou dvojspojkou ve sportovním autě kategorie 1 milion máte pozitivní zkušenost?
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 09.04.13  08:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat

    Presne tak, dvojspojke v GT-R sa žiadny automat efektivitou a rýchlosťou nevyrovná, to je oproti prvým DSG ov VW rozdiel triedy.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 08.04.13  22:40

    « Re: Re: detaily...

    No moje zena treba "tajpara" ridit uz odmita a kdyz ji v nem nahodou vezu, dela se ji spatne uz snad i ve meste ;-\ Zato pres Nemecko na dalnici vali v kombiku okolo 200 i s detmi vzadu, cert aby se v nich vyznal >:D
    Pisu ti SZ, podivej se na to ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto SrandistaSK

    SrandistaSK 08.04.13  22:32

    « Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat

    No lenze v TT 3.2 V6 bola prva dvojspojka (S-Tronic bol len premenovanym DSG) dodavana do normalnych aut (resp. mala byt prva, ale predbehol ho nakoniec Golf IV R32), a od tej doby dvojspojky usli dlhu cestu (predsa len uz je tomu 10 rokov)... Mal som moznost vyskusat moderne dvojspojky v GT-R a v M3, a nemozem voci nim povedat kriveho slova. A boli rozhodne lepsie ako bezne hydromenice, na ktorych som mal moznost jazdit...
  • « 00 Reagovat !

    foto runner42

    runner42 08.04.13  22:01

    « Re: Re: Re: Pochvala za automat

    Nesouhlasím. Měl jsem nějakou dobu TT 3.2 V6 s dvojspojkovým S-tronicem, který nebyl špatný, ale moderní HDM Jatco v 370Z je mnohem lepší automat.
    Takže když to dokáže Nissan, věřím majiteli BRZ, že Subaru to dokáže taky.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…