Subaru BRZ (2013)
7.4.2013Malé lehké kupátko pro radost, motor vpředu, náhon vzadu, samosvorný diferenciál, hmotnost 1350 kg, výkon 200k, motor boxer.
Subaru BRZ (medvedi)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
detaily... 07.04.2013 21:09
_Teddy_
-
Re: detaily... 07.04.2013 21:41
medvedi
- Re: Re: detaily... 07.04.2013 23:34 Bully_
-
Re: detaily... 07.04.2013 21:41
medvedi
- Škoda Caymana 07.04.2013 22:03 Mireon
-
Nic ve zlém... 07.04.2013 22:39
H.Karlik
- Re: Nic ve zlém... 07.04.2013 22:43 medvedi
- Re: Nic ve zlém... 08.04.2013 08:56 iudex
- Re: Nic ve zlém... 08.04.2013 09:37 _Teddy_
-
Pochvala za automat 08.04.2013 15:35
runner42
- Re: Pochvala za automat 08.04.2013 15:45 medvedi
- Re: Pochvala za automat 08.04.2013 15:48 Johny.Rico
-
Pochvala za automat 08.04.2013 16:25
iudex
-
Re: Pochvala za automat 08.04.2013 16:38
runner42
-
Re: Re: Pochvala za automat 08.04.2013 21:00
SrandistaSK
- Re: Re: Re: Pochvala za automat 08.04.2013 21:13 medvedi
- Re: Re: Re: Pochvala za automat 08.04.2013 22:01 runner42
- Re: Re: Re: Pochvala za automat 09.04.2013 08:34 iudex
-
Re: Re: Pochvala za automat 09.04.2013 09:13
Enthusiastic.driver
- Re: Re: Re: Pochvala za automat 09.04.2013 10:33 iudex
- Re: Re: Re: Pochvala za automat 09.04.2013 16:02 runner42
-
Re: Re: Pochvala za automat 08.04.2013 21:00
SrandistaSK
-
Re: Pochvala za automat 08.04.2013 16:38
runner42
- Gratulace 09.04.2013 09:17 Enthusiastic.driver
- vykon 09.04.2013 23:07 Lucaslegend
- Pruzne zrychleni? 11.04.2013 08:21 medvedi
- Mediální hvězda 12.04.2013 17:47 H.Karlik
- Toybaru 11.05.2013 10:17 Bully_
- nakup BRZ a co dal 15.05.2013 14:25 medvedi
- Tak už jsem jej taky ojel.. 18.06.2013 11:56 Enthusiastic.driver
- Navigace 09.11.2014 17:05 EauRouge
- ahoj Subaristo 23.04.2015 15:45 s-mike (RSKa)
- St. 03.02.2022 00:34 St.
-
_Teddy_ 07.04.2013 21:09
detaily...
Za automat ti davam bod dole (teda len tak v duchu, tu nehodnotim). A este k udajom: vzadu su 15" kotuce (takze nie 4x 16"). Kufor ak si dobre pamatam ~240 litrov. Prazdna hmotnost ~1260kg (s manualom by to bolo o ~20kg menej). Inak by ma zaujimalo co za pneu su na tom od vyroby. Budu sa asi dobre a rady drat, ale je tam tusim daky rozumny rozmer (215/45?) a ak sa nemylim vpredu/vzadu rovnake, tak ti to hadam nepolezie velmi do penazi...-
medvedi 07.04.2013 21:41
« Re: detaily...
Bod dolu za automat >:D snazim se vlozit do textu podrobnou recenzi nejak se mi to nedari, snad se povede, kufr presne 243, hmotnost provozni 1277 - 1364 ( ve verzi active coz je se samosvorem, vetsimi koly atd je to presne 1305 - 1364 ),
pneu z vyroby Michelin 215/45 R 17 - vsude stejne. A kotouce mas pravdu spletl jsem se 16 palcu maji jen vepredu, vzadu jsou to 15 :-)-
-
-
Bully_ 08.04.2013 19:47
« Re: Re: Re: Re: detaily...
Podivej se, jak jsou zarvane 330 mm kotouce v 17" kolech (mimochodem jsem si overil ze jde o minimalni predepsany rozmer pro tuhle velikost brzd): [odkaz]
330 mm je 13", jak do toho chces dat o dalsi 3"- tj. o dalsich 76 mm vetsi brzdy je mi zahadou. BTW takovymi rozmery bys prekonal o cele 2" rozmer nejvetsich seriovych kotoucu pro Ferrari a ty na 17" rozhodne nejezdi.
Nejde mi o to bazirovat na detailech, ale tady jsi trosku mimo.-
-
Bully_ 08.04.2013 20:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: detaily...
Cist umim jako ty, neboj >:D
Jinak peace, o nic nejde, nechapu jenom proc tam pisou nerealne hovadiny.
Ad automat vs. manual- pokud do sekvence AT nekeca, nevidim duvod proc by to nekomu melo vyhovovat a jinemu vadit >:D Proc ne :yes:
Tenhle vuz jsem si chtel vzdycky vyzkouset, coupecko s pohonem zadnich kol je muj sen, zatim ale musim mit neco praktictejsiho. Porad mam ale obavy z toho jit s jizdnimi vykony dolu, clovek by chtel vzdycky spis vyrazne vic nez min..-
medvedi 08.04.2013 21:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: detaily...
Jasny. Koukal jsem na tvoji japonskou kocicku a to je mazec VTEC to je vec. Presne vim o cem pises ty vysoke otacky to je mazec jeste pred par dny jsem jen teoreticky tusil ale realita...... To je teprve mazec kdo nezkusil, nevysvetlis mu to. AT v realu - rezimu M te necha at si delas co chces - realnym stropem je omezovac. Proste ani SUB ani TOY nemohli dopustit aby jejich decko byt s AT byl nejaky chudy pribuzny. A co se tyka vykonu jasny ze jednou bude prilis maly ale to potka kazdeho v jakemkoliv aute vzdy muzes mit auto s vyssim vykonem :-) teda pokud nemas Nejake zvire typu Koeniggggggggggggg Hennessey Viper apod......
Jinak vykon ono to BRZ GT neni uplne o vykonu dneska jsem jel z Usti nL na Ltc pres vesnicku Tlucen je to par kilaku uzasne silnice - nadherny novy povrch bez jedine chybky a zatacka za zatackou mrkni na google a super prevyseni nejprve od Labe na vrcholek Kamyk a pak dolu do Ltc zkousel me uviset Passat nevim co to bylo zac ale na rovince kolem Labe me chtel ve 130 predjizdet, pak prisel kopec uzka silnicka a zatacky a ujel jsem mu jak prd. Tam kam on musel brzdit do zatacek tam jsem mohl jet. Proste myslim ze to neni o vykonu ale o zpusob jak muzes jet. A s timhle i kdyz to je slabsi nez mnoho konvencnich rodinnych aut muzes stejne na spravne silnici udelat s takovym kombik-zavodnikem kratoulinky proces. V primce me porazi ale to neni trat pro tuhle kategorii auta. Je to jako porovnavat sprintera na 100m a chlapika co "beha" parkour :-))))))-
Bully_ 08.04.2013 21:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: detaily...
Prave, lidi zvykli i na vyssi vykony (nebo pomer hmotnost/vykon) rikaji, ze jim jizdni vlastnosti GT86/BRZ vyrovnaji vykonovy "handicap". Resp. ze vysoka rychlost v primce ridicsky zazitek nedela a tady je proste i pri tech nizsich rychlostech. Navic zabava zacina v zatackach, na dalnici naopak konci. Musim proste nekdy GT86/BRZ vyzkouset.
Svoje delaji urcite i "jen" HP plaste a jeste pri svem uzsim rozmeru. Znam to ze zimy, kdy mne i nedotaciva predokolka jezdi vylozene bokem na zimnich 205/55x16, kdyz do toho trosku vlitnu.
Ve svem predchozim prispevku mam preklep co uz nesel editovat, ma tam byt- "nevidim duvod, proc by to nekomu NEmelo vyhovovat..", samozrejme.
-
-
-
-
-
-
-
Mireon 07.04.2013 22:03
Škoda Caymana
V BRZ jsem nejel a možná dobře že jsi nejel v jiném autě stejné koncepce. Jinak já bych šel taky do automatu. 911 GT3 už bude taky jen s PDK. Jinak velká gratulace. Jsem zvědav jak dlouho ti bude stačit ten výkon :-)-
medvedi 07.04.2013 22:46
« Re: Škoda Caymana
jinak jasně že všechny zmíněné kandidáty jsem si projel, prolezl a vyzkoušel a výsledek BRZko a samozřejmě i kvůli ceně - ve finále je to polovina než by byli němci :-)
a říkal jsem si, jestli to má být špatná volba ( a já se mám vrátit k off roadu ) a BRZko půjde do světa relativně rychle, tak ať tam nezahučím harpunu :-)
-
-
H.Karlik 07.04.2013 22:39
Nic ve zlém...
Nic ve zlém... Velký palec nahoru za nákup tohohle auta :yes: poslední dobou se mi honí v hlavě čím dál tím častěji, ale kdo proboha koupí takovéhle auto, aby do něj dal automat?? Budu rád, když mi to vysvětlíš >:D-
medvedi 07.04.2013 22:43
« Re: Nic ve zlém...
:-) :-) :-) jasny tohle bude zrejme "jediné" téma debaty tady a čekám, že bude ostrá :-) :-) :-) pokusil jsem se to vysvětlit v "Novinkách" nějak jsem nevěděl kam to povídání dát. Tak mrk na "Novinky s dnešním datem" tam je snad vysvětlení. A jak jsem se přiznal sám jsem se tím zabýval fakt dlouho :-)-
Mig_35 08.04.2013 07:46
« Re: Re: Nic ve zlém...
Teda snesl bych všechno, ale to zpoždění 0,7 sekundy znamená že budeš na stovce za +9 sekund a to už teda :-( nemá nic moc společného se sportovním autem, navíc podle té informace ten automat asi nebude nic moc a sportovní auta, které mají automat na něj mají i patřičný výkon...-
-
medvedi 08.04.2013 12:44
« Re: Re: Re: Re: Nic ve zlém...
>:D pozer - bavim se. Pracuju poctive a udelal jsem si radost je to moje 4 nove auto ktere jsem si koupil, najedu cca 40.000km rocne a ver nebo ne jeste jsem nemel nehodu - zadnou. Kdysi jsem mel i 600 Horneta a po dvou letech sel pryc nebylo to ono. Tak jen si delam radost a mam koule a broky si takove auto koupit. Kdybych byl pozer koupim si ojetou 5 bmw nebo neco z nemecke trojky a budu postavat na benzinkach. Tohle auto at uz MT nebo AT neni poza ta se da poridit za mensi prachy a s vetsim uspechem. ;-)
-
-
medvedi 08.04.2013 12:39
« Re: Re: Re: Nic ve zlém...
Ja nevim ale to zrychleni je at 8,2 manual 7,6 to je rozdil sest desetin sekundy to ani nepostrehnes tkaze real neni tvych 9+ to jen na okraj a nejde vubec o cislo jde o zpusob jakym ten zazitek dostavas. Ne cil, ale cesta a AT je udelana tak abys i a) paku musel "premahat" silou b) zapada do svych poloh tak mechanicky a s takovou mechanickou zpetnou vazbou ze rozdil mezi manualem a at jsou "jen drahy chodu paky" c) padla chlapce chlapce zkusil za ne zatahnout? Prekonat opet mechanicky odpor a citil jsi co se deje v aute. Radim ti zkus to a nesud neco cos nevyzkousel. Ridil jsem ruzne sportovni vozy a rict ze jedine MT je spravna volba je jako tvrdit, ze fotit se ma na kinofilm, nebo jeste lepe stredni format protoze digitaly jsou o nicem, nebo jako odmitat cd, mp3 protoze prece mame zvuk z LP a ten je lepsi. Pro urcitou skupinu skutecnych fajnsmekru kteri najezdi v takovem aute jen par desitek mozna stovek km rocne a jsou skutecnymi puristy to asi rozdil bude ale obavam se ze ani pro tebe ani pro mne nedokaze MT porazit AT takrka v nicem. Mimochodem jakym "sportovnim" autem si jel naposledy a kolik km jsi v nich najezdil? -
-
iudex 09.04.2013 08:41
« Re: Re: Re: Re: Nic ve zlém...
No súčasný IS-F má 8-st. automat, to asi nebude tá istá prevodovka, čo máš Ty, že? ;-) A ak hovoríš o tej staršej generácii, tak si nepamätám test, kde by boli z IS-F nadšení práve kvôli 6-st. automatu, bol to hlavne motor: veľkoobjemový vysokootáčkový osemvalec, ktorý svojím brutálnym výkonom prebil všetky prípadné nedostatky automatu. Teda auto bolo chválené napriek prevodovke, nie kvôli nej. A to nehovorím o fakte, že 5,0 V8 v sedane je úúúúúplne iná liga, ako 2,0 R4 v Toyobaru.
-
-
-
-
iudex 08.04.2013 08:56
« Re: Nic ve zlém...
Môj názor je obdobný. Chápem, že dnešné automaty (resp. dvojspojky) radia rýchlejšie, než kto s manuálom dokáže, chápem, že sú nesmierne kultivované, uznávam, že v niektorých autách sú dokonca úspornejšie, ako manuály, ale HDM AUTOMAT V TOYOBARU?!!!!
Toto auto predsa nekupuje človek, ktorý hľadá rýchle a pohodlné auto typu Audi S5, nemá ani brutálny výkon, ktorý by spojka nezvládla a preto by musela mať automat ako Mercedes CL AMG, toto je auto, kde strata desatinky sekundy nevadí, ak je pri tom väčšia zábava. Ešte podmienečne som ochotný akceptovať dvojspojku, ktorá je rovnako efektívna a vie aj dávať pekné medziplyny, ale nie HDM klasiku.
Bez ohľadu na uvedenú výhradu pochvala za odvahu kúpiť si takéto auto. -
_Teddy_ 08.04.2013 09:37
« Re: Nic ve zlém...
Vidim to podobne. Chapem ze niekto moze mat dovod na kupu automatu (manzelka, jazdy po meste, atd), ale pre mna osobne by to znamenalo o stupen slabsi zazitok, "radit" dakymi packami pod volantom. Ja chcem mat na stredovom tuneli poriadnu saltpaku, a preradovat tak drsne a rychle, ako to chcem len ja! Ten pocit ked citim ako sa do seba zahryznu synchronizacne spojky, prekonavam ich odpor, a vtlacam tam ten kvalt, citim ako zapadne na miesto, to je jednoducho uzasne. To mi dokaze vyvolat usmev na tvari...
-
-
runner42 08.04.2013 15:35
Pochvala za automat
Zajímavé auto, u kterého by mě osobně sice chyběl výkon, ale chválím výběr automatu. Především proto, že přesně znáte důvody, pro kterého jste ho volil a máte to tedy racionálně podložené.
Výkřiky těch, co neuvažují hlavou a jen papouškují dogma, že ve sportovním autě jen manuál, si nenechte zkazit začátek sezóny.
Jestli chcete porovnat naživo BRZ s 370Z, můžeme to někdy zkusit ;-)-
-
iudex 08.04.2013 16:25
« Pochvala za automat
Športové auto a manuál nie je dogma. Ak ide o absolútnu rýchlosť, dvojspojky radia rýchlejšie ako to reálne dokáže človek s manuálom a aj papierové údaje najnovších áut to potvrdzujú. Pri vysokovýkonných motoroch s vysokým krútiacim momentom je to častokrát vhodnejšie, keď spojka pri manuále by buď moc trpela, alebo by to bolo užívateľsky nepríjemné. ALE Toyobaru nie je ani superšport, majúci naháňať desatinky na okruhu, ani nemá nijak vysoký výkon, aby to manuál nezvládol. O pohodlí sa pri aute pre radosť snáď nebudeme baviť. Ak človek zlenivie s automatom a manuál si už nevie predstaviť, OK, beriem. Ak si ale niekto kúpi malú ľahkú zábavnú zadokolku s relatívne slabším atmo motorom, charakter tohto auta priam kričí po manuále, po úplnej kontrole procesu zmeny rýchlostí. Mercedesy AMG s automatom OK (iná voľba ani nie je), Audi S4/S5/S6 s automatom OK, Lambo s dvojspojkou OK, aj ten Golf GTI/R s DSG OK, ale Subaru BRZ s hydro automatom NIE. Takže nie dogma, ale konkrétne auto, konkrétny model s určitou filozofiou. Ale samozrejme rešpektujem názor majiteľa a je to jeho voľba.-
runner42 08.04.2013 16:38
« Re: Pochvala za automat
"charakter tohto auta priam kričí po manuále, po úplnej kontrole procesu zmeny rýchlostí."
Proč? Ne vážně, proč? K čemu vám to jako je? Přesně prosím, a bez nic neříkajících abstraktních citových výlevů ve stylu manuál je žůžo a automat je fuj fuj, ke kterým se občas někteří snižují. Napište exaktně proč v jiných sportovních autech je automat ok, ale v BRZ je to špatně. Exaktně, kecy o filosofii si nechte na filosofickou fakultu.
Vy si tady nejdřív pracně zdůvodníte, že automat podává lepší výkon než manuál (ono to dnes lze jen těžko popřít), a pak napíšete, že vtomhle autě je to špatně a že to není dogma >:D-
SrandistaSK 08.04.2013 21:00
« Re: Re: Pochvala za automat
Nie ze by som bol rezolutne proti automatu ako podaktori iny tunak (isiel som v autach s perfektnymi automatmi, a aj v aute, kde som si nevedel predstavit manual).
Ale zas nalejme si cisteho vina... Su auta, kde ma automat svoje jasne opodstatnenie. Narazam hlavne na hypersporty, ktore uz maju dnes taky vykon, ze bezny clovek by sa nedokazal venovat aj riadeniu, aj radeniu, a to este v pripade jazdy na limite, ale som si isty, ze toto u auta s 200 konmi neplati (mam auto s podobnym vykonom, takze v tomto viem pomerne dobre sudit).
A navyse, nie je automat, ako automat, na tom sa hadam zhodneme tiez. A myslim si, ze tento automat asi v porovnani s dvojspojkami nevyjde ako vitaz.
Ja osobne bych si do takehoto auta kupil manual (aj v terajsom mam manual, ale tam ina moznost stejne nebola), ale mam pre automat pochopenie. V konecnom dosledku stejne nakoniec zalezi od majitela, a co vyhovuje najviac jemu.-
medvedi 08.04.2013 21:13
« Re: Re: Re: Pochvala za automat
Dneska se u mne stavil chlapik z Toyoty, ktery se mnou resil GT ( nakonec jsem ho rozesmutnil kdyz jsem si vzal BRZ chjo.... ) no svezl jsem ho s AT ( ani Toyota nema predvadecku AT pry je jedna u dovozce, ale nikdo z dealeru s ni nejel ) a po chvilce rekl jasny tak ted muzu s klidnym svedomim lidem prodavat GT s automatem. A to bych ho nepodezrival ze nerozumi autum, dokonce bych ho ani nepodezrival z "nadrzovani" Subaru byl prekvapenej a moooc se mu to libilo. A fakt bych pral kazdemu at si to vyzkousi a pak napise jaky to teda bylo. Ale jak se rika: "Kecy jsou zadarmo, koralka je za penize." :-) :-) :-) -
-
SrandistaSK 08.04.2013 22:32
« Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat
No lenze v TT 3.2 V6 bola prva dvojspojka (S-Tronic bol len premenovanym DSG) dodavana do normalnych aut (resp. mala byt prva, ale predbehol ho nakoniec Golf IV R32), a od tej doby dvojspojky usli dlhu cestu (predsa len uz je tomu 10 rokov)... Mal som moznost vyskusat moderne dvojspojky v GT-R a v M3, a nemozem voci nim povedat kriveho slova. A boli rozhodne lepsie ako bezne hydromenice, na ktorych som mal moznost jazdit...-
-
-
-
runner42 09.04.2013 09:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat
Pokračoval bych raději jinde, ať nezaplevelujeme diskuzi k BRZ spory o automaty v teoretické úrovni.
Jinak Vám bych doporučil si BRZ nejdříve v obou konfiguracích vyzkoušet, pak můžete tvrdit, že je pro vás s automatem nevhodné. Do té doby si dovolím považovat to za ničím nepodložený názor založený na zkušenostech s jinými auty a jinými převodovkami.
-
-
-
-
runner42 09.04.2013 08:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat
Není to deset let ale pět. Věřím, že od té doby ušly dvojspojky ještě nějakou tu cestu a hlavně že se kvalitativně liší. Nicméně, to samé lze říci i o hdm.
Tvrdit proto, že hdm nevyjde ve srovnání s dvojspojkou jako vítěz není korektní, protože vždy musíme posuzovat konkrétní provedení v konkrétním autě.
S jakou dvojspojkou ve sportovním autě kategorie 1 milion máte pozitivní zkušenost?-
iudex 09.04.2013 08:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat
Iste, 8-stupňová automatika od ZF je iná liga, ako 6-st. Aisin (6-st. od Aisinu sú bežné prevodovky v mnohých bežných autách - napr. Citroeny C5 - a teda som nepočul nikoho, kto bol vo vytržení zo športovosti tejto prevodovky). A len tak pre zaujímavosť: napriek tomu, že 8-st. ZF sa považuje momentálne za najlepšiu HDM automatiku na svete, také BMW do svojich M modelov dáva dvojspojku, a nie automat. Prečo asi?
-
-
-
-
iudex 09.04.2013 08:34
« Re: Re: Re: Pochvala za automat
Povedal si to za mňa, absolútne súhlasím. Nik neodsudzuje paušálne automaty, nové HDM automaty sú špičkové (skoro všetky v nových autách D3, najmä 8-st. ZF) a do limuzín/SUV/grandturismo vyššej triedy niet dôvod uvažovať nad manuálom. Rovnako aj superšporty, kde ide o desatinky sekundy a človek má čo robiť, aby stíhal sledovať stredovú čiaru, tu majú špičkové rýchle automaty/dvojspojky svoj význam. 200k atmosféra v malom kupéčku určenom primárne na zábavu je však iná káva.
-
-
Enthusiastic.driver 09.04.2013 09:13
« Re: Re: Pochvala za automat
Důvody "proč" a k "čemu nám to je" vezmu věcně.
1. clutchkick - nejlepší způsob projetí zatáčky za mokra :-) u AT nelze
2. rychlost - HDM řadí pomaleji, než zdatný řidič
3. výkon - HDM jej "žere" (což obzvlášť vadí u auta, které ho nemá na rozdávání)
4. ovladatelnost auta - jak při nedotáčivém smyku odstavíš kola od pohonu když nemáš spojku?
tak to máme ty exaktní důvody. Ale nedílnou součástí jsou i ty citové výlevy protože:
1. BRZ a GT86 po manuálu svým charakterem skutečně volají! Toyoda chtěl vytvořit maximálně ovladatelné a komunikující auto --> AT je cesta opačným směrem
2. Zmáčknout 6x spojku, 3x plyn, 1x dlouze brzdu, 3x pohnout pravou rukou a poctivě si odpracovat 5 --> 4 --> 3 --> 2 před zatáčkou :-) Safra, vždyť to je lepší, než 3x kliknout po pádlu :-)
PS: Jako vše ostatní, je i toto o prioritách, a jestli majitel najezdí za rok zmíněnou porci km, plně jeho volbu respektuji.
-
runner42 09.04.2013 16:02
« Re: Re: Re: Pochvala za automat
1) Tak zaprvé driftování v zatáčkách každého nebere. Já osobně si užívám pořádnou adhezi, kupuju pneu za 40 klacků a brousit je v zatáčkách fakt netoužím. Zadruhé pokud už si chci zablbnut a třeba dojíždím gumy na okruhu, preferuji power over techniku, vždyť proto mám zadokolku.
2) Moje Jatco hdm v semiautomatickém režimu řadí rozhodně rychleji a bezchybněji, než já a než drtivá většina řidičů.
3) V manuálním režimu? A to jako proč?
4) Uvědomujete si, že se bavíme o zadokolce? Co přesně byste chtěl u nedotáčivého smyku sešlápnutím spojky u zadokolky dosáhnout, když by se vám ho povedlo vytvořit?-
Enthusiastic.driver 09.04.2013 19:55
« Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat
1. že to každého nebere je možné, nicméně je to konkrétní důvod ;) "každého to nebere" je argument z kategorie "citový výlev". A jinak BRZ rozhodně není auto, u kterého by to přes tu power šlo jako u 370Z. Mimoto, vyvolávání přetáčivosti skrz výkon může v určitých podmínkách vést k nedotáčivosti, kdežto clutchkick je jistota.
2. HDM v BRZ rozhodně ne - jinak by v technických údajích nebylo to zrychlení horší o 0,6s
3. protože HDM má větší ztráty než manuální převodovka, nehledě jestli ji pokyn k přeřazení vydá člověk nebo elektronický trpaslíček v řídící jednotce.
4. Uvědomuji. Ale v předchozím příspěvku jsem se asi tak soustředil na tu spojku, že jsem si to neuvědomil :-)-
medvedi 09.04.2013 20:14
« Re: Pochvala za automat
Jen jeste male doplnujici info
Prerazeni u AT v BRZ trva 0,1 sec a takhle rychle to s manualem mozna nestihnes ani ty
Zrychleni neni horsi diky rychlosti a praci prevodovky ale jinak nastavenym prevodovym pomerum jednotlivych rychlosti
Pokyn k prerazeni nedava elektronika ale ridic - tyka se rezimu M ne D
;-)-
Enthusiastic.driver 10.04.2013 09:31
« Re: Pochvala za automat
0,1s ? Opravdu? Trošku jsem pogůglil a rychlost řazení opravud všichni chválí, nicméně 0,1s je údaj z říše sekvencí a dvouspojek. Ale asi máš pravdu, za horší dynamikou může délka převodů. 5 i 6 jsou overdrive. To je škoda.
-
-
runner42 09.04.2013 20:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat
1) Ok. Máte pravdu, s automatem nejde jedna technika driftování s využitím spojky. Holt to majitel bude muset dělat jinak. Na oplátku vám řeknu, že v Zetku s manuálem nejde v pátek vyjet z Prahy a nemít z toho nohu jak kačer Donald. A to jinak neuděláte. Ještě nějaká zásadní výhoda manuálu?
2) a 3) v semiautomatickém režimu 370Z AT zajíždí mírně lepší časy na kolo, než MT. To je prostě realita a máme to vyzkoušené, divil bych se, kdyby tomu u BRZ bylo jinak.
4) ;-)-
Enthusiastic.driver 10.04.2013 09:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat
No, GT86 nijak zvlášť tuhou spojku nemá, předpokládám, že uz BRZ to bude stejné. Takže tento aspekt odpadá. JInak, já už to psal v prvním příspěvku jako PS - když si někdo zvolí automat protože se s autem motá po městě nebo najede velkou porci kilometrů, zcela to chápu a respektuju.
Jinak pro mně má manuál samé zásadní výhody :-) Automaty mě v autech pro radost nebaví, berou mi kus nadšení a umazávají touhu po zlepšování se. Ale to je o těch prioritách.
ad 2 a 3) viz. příspěvek výše. AT je u BRZ o kus delší než MT, čímž, celé auto otupuje a zpomaluje. Tím pádmě bude zajíždět o kus horší čas.
Jo a tu nabídku s HK nebo Mýtem beru a klidně se ozvu :-) 10.6. jedu na dual race do HK s Type-R klubem, takže to můžem brát jako předběžný termín >:-[]
-
-
-
-
-
-
Enthusiastic.driver 09.04.2013 09:17
Gratulace
Už jsem gratuloval pod článkem, tak ještě jednou. Jsem rád, že pořád existují lidé, kteří si tohle auto skutečně koupí a neslintají jenom na internetu :-)
Takže všechny palce nahoru :yes: :yes: :yes: :yes: A automat? Moje volba by to rozhodně nebyla, ale to je nepodstatné, hlavně, aby auto vyhovovalo a dělalo radost tobě!
Ještě jednou :yes: za nákup nového auta --> a tím kapku na misku té správné strany vah, která třeba bude stát za renesancí tohoto typu aut.-
medvedi 09.04.2013 13:32
« Re: Gratulace
A vo vo vo voooo tom to je. Kdyz si lidi budou kupovat takovy auta ( cert vem jestli AT nebo MT ) tak je vyrobci budou vyrabet ( a treba je nakupy AT prinuti makat i na AT prevodovkach ) a budou dal existovat auta pro radost. Vzpominam a vsichni tady urcite taky na vasnive debaty o P Cayenne ( nedej boze Diesel v Porsche to uz je ultrasvatokradez ) jak je to zpronevereni se tradici a pod. Ve finale Cayenne zachranil to ze se dal vyrabi 911 a dalsi sportovni nadhery z Zuffenhausenu. Mimochodem uz se tak deje - viz posledni plany Nissanu, Toyoty na dalsi "sportovni" auto, KIA a amici totez. Jen to chtelo ty var....ata byt prvni. Kua a ja prvni sem ( minimalne v AT do Toyobaru ) :-)))) Jen abych se nestal pionyrem slepych ulicek :-)))))
Vazne - vsem doporucuju zkusit - teoreticke debaty co s AT jde,nejde, co dovoli nedovoli je jen par slov - ZKUSTE TO! A Pak si rad prectu jak to stoji za prd..... :-)-
Enthusiastic.driver 10.04.2013 09:55
« Re: Re: Gratulace
Já už něco zkusil... Porovnání AT a MT mám v Boxsteru a Genesisu. BOxster byl ale r.v. 2007 s obstarožním tiptronicem, který byl vyloženě tragický a autu ubíral njméně 30% z celkového dojmu. Genesis už byl na tom líp, ale i u něj jsem se nemohl zbavit dojmu, že jej AT otupuje, přestože řadila poměrně rychle.
Každý to máme jinak. Já si auto pro radost bez manuálu nedokážu představit, bez klacku pro mě ztrácí kus kouzla. A chápu to jen u převýkonovaných placek, kde už to halt jinak nejde :-) Ale taky v autě pro radost nikdy nenakroutím 40 tyček ročně...
JInak breky nad Cayenne mě taky dojímají... a teď to začne nanovo, protože přišel Macan. Takže už se těším, jak si počtu, že Porsche zakopává tradici a stává se běžnou značkou. >:D -
catana 21.05.2013 13:05
« Re: Re: Gratulace
S automatem jsem se svezl, pravda v te orezanejsi specifikaci co nema LSD. Musim dat za pravdu, ze automat vubec neni spatna volba (naopak LSD je nutnost), zvlast pro ty, co auto planuji pouzivat i na denni bazi ne jenom jako nekolikate do rodiny. Jedine, co me malinko nevyhovovalo, ac je to jen otazkou zvyku, ze v manualnim rezimu trvalo zhruba sekundu mezi "pokynem a prerazenim". Kazdopadne jsem byl prijemne prekvapen, jak jemne auto radi. Meziplyny jsou skoro ukazkove. Mozna by automat mohl mit "sportovni mod", kdy bude rychlost reakce vykoupena jemnosti - proste kdyz chci rychle reakce, tak at to klidne trochu skubne :-)-
medvedi 05.06.2013 21:06
« Re: Gratulace
Ono to par hejblatek ma - jasne od razeni M, reakce a nastaveni ridici jednotky na SPORT a traction contro podrzet cca 5 sec a vypne se a pak to prerazeni je fofr ta sekunda se mi dooost nezda dokonce i v manualu pisou ze rychlost prerazeni je 0,1 sec a ja musim rict ze kdyz vezmu za levy padlo tak nez ho stihnu prsteme jen pustit tak je podrazeno a nahoru otacky na 7,2 lup pravy padlo a zase je to tam nevim nevim zatim me spise prerazeni prekvapuje svou rychlosti :-)
-
-
-
-
Lucaslegend 09.04.2013 23:07
vykon
Cau. chvalim auticko, dobra kupa :-) prajem vela zabavy snim :-) chcel som ti dat hodnotenie 3x10 ale nedal som koli tomu ze taketo auticko si vyslovene ziada silnejsi motor....8.2s zrychlenie je fakt malo ;-\ , nejde len o samotne zrychlenie ale predpokladam ze ked ma slabsi udaj o zrychleni, ze bude mat aj slabsiu pruznost....bolo by fajn keby si to mohol zmerat aku ma pruznost z 80km na 120, ale kludne na najlepsom prevodovom stupni aky vyhovuje autu, pre mna neni podstatne na akom stupni kedze automat podrati ako treba a celkom rychlo....
automat vs manual
moj nazor je ze si si vybral dobre vzhladom ktomu co si spominal, ze preco potrebujes automat.......ale musis uznat ze tento automat bohuzial ubera z vykonu auta ktoreho nema na rozdavanie zrovna....ale ma plus za to ze ma plne manualny rezim, ze ani na manualnom rezime nepreradi samo ked prides k obmedzovacu, ma to uz malo aut tak....
v dnesnej dobe je vecsina automatov tak isto rychla alebo aj rychlejsia ako manual a neuberaju z vykonu takze ten manual je skor uz len o tom pocite lepsie sa vzit s autom
ja by som tiez bral automat keby to mam mat ako jedine auto.....
inak som zvedavy ako sa ti bude jazdit cez zimu ked si mal predtym 4x4 a teraz si presiel na zadokolku :-)
co sa tyka tych kotucov tak asi tam fakt maju chybu alebo to nejak inac rataju :)......v jednej brozure pre USA trh som nasiel ze maju 11.6inch predne co sedi s aj toyotou ktora ma GTS verzia ma 294mm predne kotuce na 17 kolesach, toyota 86 GT na 16 kolesach maju kotuce iba 277mm...cize subaru by to malo mat podobne nie??? ja mam na aute 320mm na 17kolesach, ci sa tam zmestia vecsie ani neviem...... -
medvedi 11.04.2013 08:21
Pruzne zrychleni?
Jak na nej? Byl tady pozadavek abych zkusil zmerit pruzne zrychleni 80-120 tak se ptam jak na to, aby to bylo spravne? Jak metodicky na tento pokus.
Vcera jsem to zkousel bez stopek jen na pocit a rozdil mezi variantou 2/3; 3; 4; 5; 6; ( strednik berte jako NEBO ) a jeste rezimy D a M
je propastny takze prosim o radu, aby z toho vypadla rozumna informace pro vas a jeste i to "metodicky" aspon trochu bylo spravne-
-
-
Bully_ 11.04.2013 23:47
« Re: Pruzne zrychleni?
Nikdy to nebude presne. Obrovskou odchylku mas uz pri udaji tacho vs. real (tam ti budou konkretne pri tomhle pokusu litat vteriny) a dalsi vterina, dve ti udela pokus o mackani stopek. Klidne se ti to muze nacist "stejnym smerem" a razem budes o 4 vteriny vedle, coz je odchylka dost velka na to aby byl tenhle pokus o nicem.
Pruznost se jinak ve vsech testech meri na nejvyssi prevodovy stupen (k cemu to je??), potom je auto line jak ves, da se pouzit aspon trosku i GPS a tech par vterin v tom nejenom az takovou roli nehraje, ale diky mnohem delsimu casovemu useku bude chyba i nizsi.
Popravde receno nevim k cemu to vubec je, vem si nejaky velkoobjemovy diesel a v podobnych testech pojedes takrka cokoliv >:D
-
-
-
-
Bully_ 11.05.2013 10:17
Toybaru
Vcera jsem videl na Nordschleife "zlatou" Toyotu GT86, s nejakym packetem, velkym kridlem a koly na 235 plastich (vzadu). Pokecal jsem i s majitelem, no paradni vuz :yes: Sakra, libi se mne to cim dal vic >:D Na druhou stranu cim dal vic koketuji s myslenkou ze by 2. auto mohlo byt vylozene jenom na blbnuti, aby sly naklady jenom do performance a nebyly nejak extremne vysoke, jako kdyz se na to pouziva nove nebo zanovni auto. No jeste ze to nemusim resit hned ted >:D -
medvedi 15.05.2013 14:25
nakup BRZ a co dal
rad se polepsim a az tady budes dej vedet a poradne se na BRZko mrkneme - jinak co se tyka uprav - to je to kouzelne slovo tak za par dolacu snadno posunes to auto nekam jinam jen trochu na ochutnani
[odkaz] cca 120 USD ( 50 kg - mysleno efekt dole )
[odkaz]
[odkaz] ( 5 - 7 koniku doma ) cena 1300 USD
a dalsi a dalsi a dalsi
jen to co mi nabizel dealer subaru bez ztraty zaruky, vcetne "ladeni" ridici jednotky pro konkretni vuz a konkretni pozadavky spotrebitele......super
-
catana 21.05.2013 13:15
« Re: nakup BRZ a co dal
Tady je opravdu otazka co dal a zdali to ma realnou cenu. Jsem koukal na to odlehceni loziska od Perrinu co pises na tom odkazu... uprimne by me zajimalo, zdali to ma pozorovatelny efekt. Neprijde mi, ze by auto melo problem s velkou setrvacnosti motoru - a nemam predstavu co jineho to prinese. Na druhou stranu zrovna Perrin nedela nesmyslne upravy.
Sam jsem koukal s cim prichazi MRT performance. Kdyz odectu kompresor/turbo, cemuz osobne moc neverim, tak muze byt zajimavy automaticky meziplyn pro manualni prevodovky, ktery prichazi spolu s jejich verzi Ecuteku. Nicmene co jsem tak cetl, ten pokles sily ve strednich otackach je vlastnosti motoru, s tim se jim neco zasadniho udelat nepodarilo. Pravda je, ze kdyz to clovek vi, da se s tim vyporadat prerazenim a jezdit pod 3 nebo nad 5 tisic otacek :-) S autem mam zatim relativne malo najeto na to, abych dokazal opravdu objektivne rict, ze mi ta "stredova dira" vadi.
-
Bully_ 21.05.2013 22:41
« Re: nakup BRZ a co dal
Obecne ladit atmosferu je draha zalezitost a bez preplnovani toho nepribyde nijak zavratne moc. Konkretne s Toybaru GT86/BRZ zkusenost nemam zadnou, ale o to vic me laka :-) Nemyslim ted nejaky tuning, proste tenhle vuz vubec.
Odlehcene kladky muzou prinest jak pozitiva, tak i negativa (maji i funkci vyvazovani vibraci od kliky a k tomu je potrebna urcita= pracne vypocitana hmotnost a rozlozeni teto hmoty). Tady bych cestu taky nehledal. Casto se montuje odlehceny setrvacnik, ten uz prokazatelny pozitivni vliv ma (jiste, relativne, muze mit). A jeste driv samozrejme klasika- sani, svody, vyfuk, programovatelna RJ.
Neznam podrobnou charakteristiku vykonovych krivek techhle vozu, treba o poklesu sily ve strednich otackach tu ctu poprve.Na svuj vykon a hmotnost tyhle vozy taky nemaji bohuzel odpovidajici dynamiku, coz je samozrejme jina vec nez samotny pocit z jizdy!
Na jednu stranu me laka samotna koncepce techhle vozu (az budu moct ignorovat pozadavky na prakticnost oproti H-H), na druhou mam prave obavy z nizsi dynamiky. Clovek chce vetsinou vzdycky vic, ne naopak. Otazkou je, jestli a jake budou dalsi verze techhle zajimavych coupecek, ev. prave s jakym pomerem narustu vykonu vuci investicim se vyplati tyhle vozy ladit, abych dosahl nejakeho prijatelneho vysledku. Ale uz jsem to psal niz, ted si z toho nastesti jeste tezkou hlavu nedelam :-)-
catana 23.05.2013 08:52
« Re: Re: nakup BRZ a co dal
Uprimne - ono to sice neni strela po strance vykonu, ale na druhou stranu tu rychlost v tomhle aute opravdu vnimas. Pochopis po prvnim svezeni. U rady aut jedes 150 a v podstate nevidis rozdil oproti 50 km/h. To tady neni. Proto na dlouhe cesty je to rekneme akceptovatelne auto, ale GT to proste neni. Musis ho ridit.
Krivku vykonu od MRT, kde vidis tu diru ve strednim pasmu jsem se snazil vlozit, ale nedovoli mi to dat sem odkaz (koukni na MRT performance tecka com tecka au a najdi si tam kit pro BRZ). Ale jak jsem psal vyse. S autem mam zatim dost malo najeto na to, abych objektivne rekl, ze mi to fakt vadi a vnimam to. Kdyz mam pocit ze mi to nejede, podradim :-)-
Enthusiastic.driver 23.05.2013 15:12
« Re: Re: Re: nakup BRZ a co dal
Mě by strašně zajímalo, co udělá s BRZ nějaký výfuk a antiEURO5 jednotka - osobně tipuju, že neduživý charakter motoru bude ten tam, výkon stoupne někam ke 220 - 230 koním a reakce na plyn budou ukázkové.
Pak už to chce mít jen někoho známého na ME.-
-
Bully_ 05.06.2013 22:57
« Re: Re: nakup BRZ a co dal
15 koni u vyfuku- mozna by to slo, ale muselo by jit o celou soustavu sani + ladene svody + odstraneni katalyzatoru + komplet cat back. Takze oficialne STK a policejne nepruchodna zalezitost. Jednotkou (prepisovatelnou) by slo resit vic, ale prave ve spojeni s "hardwarem", takze proste klasicka atmosfericka umera nejakych 30k za bratru 2500-3000€ (a to nepocitam dalsi vydaje spojene s homologaci nekterych dilu, co by u nas bylo nutnosti). Neco se zase zabije sirsimi koly s plasti o vetsi sirce, pokud chci jezdit i na okruhu a ne jenom driftovat.
Jsem v tomhle vazne spis skeptik, zvlast kdyz z vlastni zkusenosti uz trochu vim o cem to je. Kdyby melo 1 odlehcene hlinikove kolecko udelat z auta takovou strelu, uz ho tam dal rovnou sam vyrobce.-
Enthusiastic.driver 07.06.2013 10:10
« Re: Re: Re: nakup BRZ a co dal
Já bych tipl, že těch 15 koní tam bude po výměně výfuku jako nic - EURO5 motory mají výfuky silně restriktivní. Samo, bavíme se o kompletním systému svody až konec - co nabízejí u Subaru netuším.
Odstranění katalyzátoru je blbost, nahradil by se sportovním. No a když by se to po skončení záruky spárovalo s nějakou pořádnou jednotkou, bylo by to určitě rázem o něčem jiném a motor by se přiblížil K20.
PS: MX-5 NC 2.0 pouhou výměnou výfuku nabrala 21 koní-
Bully_ 07.06.2013 18:19
« Re: nakup BRZ a co dal
Asi to bude vazne zalezet na konkretnim motoru, tezko rikat neco dopredu. Je fakt ze K20 splnuje jenom EuroIV. a i tak jsem "ladeny" cat back na aute poznal i jinak nez jenom podle kravalu co produkuje. Se sanim co mam jde ale podle mereni (jinych majitelu tehoz) tak o 11-12 k. .
Vymena vyfuku od svodu pres sportovni kat az po koncak bude ale o dalsich 1200-1500€ drazsi, nez kdybys katalyzator vynechal uplne. Ono se toho da pochopitelne delat hodne i levneji, ale maloco je vubec pruchozi. Ve smyslu ze kontroly jsou cim dal prisnejsi i v CR- kde jeste dneska projde s trochou snahy cokoliv.
-
-
-
-
-
-
medvedi 05.06.2013 21:16
« Re: nakup BRZ a co dal
Ahoj bully no ja spsis z tvych prispevku citim ze uz ses chycenej :-) to prijde koncepce se ti libi a to "hracickareni dal" je bonbonek na dortu ........ Ses lapen :-) no a dira mezi 3 az 5 je tam proste mrtvo jak jsem psal vickrat do 3 ok pocitove i realne pak je jakoby pauza neco ve smyslu ses si fakt jistej? Popremejslej o tom jeste par set otacek gooood tak frcime a zase od 5 pocitove i realne super
0-3 ok
3-5 zjistovaci faze
5-7 ok
-
-
medvedi 05.06.2013 21:10
« Re: nakup BRZ a co dal
Presne jak pises do 3 a nad 5 a je to v poho proste bud jedes kudlu a pak ses porad nad peti a zazitek to je porad suprovej
Nebo jedes pianko pod 3 a stejne se mi libi jak se pri jemnem pridani plynu zacne motor s temnym dunenim sbirat jako kdyz probudis nejakou potvoru nadech nadech brum brum pak teda zivnuti mezi 3 az 5 a na zaver tak jedem uaaaaaaaaaa
-
-
-
Enthusiastic.driver 18.06.2013 11:56
Tak už jsem jej taky ojel..
...tož jsem se v neděli dostal na pár kilometrů za volant BRZ s manuálem a řeknu ti, asi ti začínám závidět >:D
Pozice za volantem - boží! Podvozek - na okresky ideální. Komunikativnost a přátelskost auta - příkladná. Vážně dlouho se mi nestalo, abych do auta sedl a prakticky ihned ho byl schopen vzít pod krkem - s BRZ to šlo. Člověk prostě jen nasednul, ujel pár km, lehce si auto ošahal a když pak přišla krásná zatáčka do kopce na vytočenou dvojku a já to tam poslal jak *, tak BRZ ochotně vykroužilo ukázkový bok. :-) Ale to je i těma Primacy HP...
Každopádně je znát, že nalazeno je spíš na čistou stopu a lehké balancování kolem ní.
Jinak nejsilnější dojem z auta je ten, že pokud mu někdo přidá 100 koní, bude pořád nad věcí - jako celek je neuvěřitelně naddimenzované a připraveno na performance tuning.
A největší zklamání pro mne představoval pedál plynu - nemáš někdy pocit, že ten motor má strašně pomalé reakce na plyn?-
medvedi 26.06.2013 22:01
« Re: Tak už jsem jej taky ojel..
Chapu to je to proste super pocit. A to si predstav ze staci aby bylo malinko naprseno takovy ten zacatek deste a blaticko z prachu ktere jeste nesmyl dest vsecny nannies zapnute a zatacka kde trosku pridas plyn a hned si za totalniho exhibicionistu pac to hned jde bokem. Stabilizace te hned srovna ale bocek tam byl. Jinak si to jeste predstav na zatackovite ceste kde se strida leva prava a rovinka tak na 4 ku zatacka 2 rovinka 3 4 a pak zase do zatacky na dve - s automatem a obema rukama na volantu a razeni pakama pod volantem nirvanaaaaa
Jinak presne si mel stejny pocit z auta co ma kazdy kdo se sveze - auto chce fakt drzet od 5 do 7,3 a pak nemam pocit ani z gumoveho plynu a pri rozjezdech mi taky neprijde spatny na bezny provoz ok a jinak to chce vse vypnout a aspon u me jde levou stat na brzde pravou plyn vytocit a pustit brzdu a leti to slusne pak prijde ta dira a opet od 5 vse v poradku jinak ostatni veci v poho akorat tak nad 205, 210 uz se mi to zda jako trosku neklidnejsi ale to asi bude problem kvalty silnic v cechach.
-
-
EauRouge 09.11.2014 17:05
Navigace
Zdravím, všiml jsem si, že je tvoje BRZ vybaveno navigací a měl bych otázečku. Budu si nejspíše kupovat BRZ a nenašel jsem nikde zmínku o navigaci, přitom venku ji všude nabízejí a i dvojče GT86 je jí vybaveno(i u nás). Když jsem se byl projet s GT86 a ptal jsem se na parkovací senzory, tak mi řekli, že je nabízejí, ale nemají to nikde napsáno, tak jsem se chtěl zeptat jestli to není podobný příběh i u Subaru s navigací. Díky za případnou odpověď!-
medvedi 10.12.2014 13:23
« Re: Navigace
Ahoj, resil jsem to pri nakupu auta, cili u Freye mi nabidli co maji, ja si vybral a oni to tam soupli, :-) zadny problem, jedine co jsem si nenechal namonotovat s NOVYM audio/video/navi systemem bylo handsfree ( i kdyz samozrejme bylo soucasti dodavky ) - proste zadne zasirani volantu nejakym dalsim bazmekem jen proto, abych mohl telefonovat, to radsi zavolam az dojedu na misto - tu chvili to pripadni volajici vydrzi a ja chci jen ridit kdyz jedu. Toyota nabizi svuj multimedialni system JBL i s navi - kdyby byl u Subaru k mani dal bych ho tam taky, ale bohuzel ne - taky jsem resil jestli by to slo objednat u TOYO a namontovat to do BRZ. To by slo a treba u SUBARU EF by to udelali, nebot maji i zastoupeni pro TOYO. Jedine co by se pry mohlo dit s kazdou aktualizaci softwaru je ze by pri nastartovani auta a mozna i v prubehu pouzvani vyskakovalo na monitoru logo TOY a to teda nechci :-). Parkovaci senzory, stejny pribeh, pri couvani temer nic nevidis a pokud jeste treba prsi a na silnici je hnus tak ze zadniho okna diky vode, eventualne bordelu ze silnice lautr nic nevidis - auto nema a ani nedodava jako prislusenstvi sterac zadniho okna, takze "pipaky" vzadu jsou nutnost.
-
-
s-mike (RSKa) 23.04.2015 15:45
ahoj Subaristo
mam otazku.. mas jeste BRZ? Jak jsi spokojeny?? Kamos ho chce taky a mel by par dotazku.. Dik predem!!