Subaru BRZ (2013)
7.4.2013Malé lehké kupátko pro radost, motor vpředu, náhon vzadu, samosvorný diferenciál, hmotnost 1350 kg, výkon 200k, motor boxer.
Subaru BRZ (medvedi)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
catana 21.05.13 13:15
« Re: nakup BRZ a co dal
Tady je opravdu otazka co dal a zdali to ma realnou cenu. Jsem koukal na to odlehceni loziska od Perrinu co pises na tom odkazu... uprimne by me zajimalo, zdali to ma pozorovatelny efekt. Neprijde mi, ze by auto melo problem s velkou setrvacnosti motoru - a nemam predstavu co jineho to prinese. Na druhou stranu zrovna Perrin nedela nesmyslne upravy.
Sam jsem koukal s cim prichazi MRT performance. Kdyz odectu kompresor/turbo, cemuz osobne moc neverim, tak muze byt zajimavy automaticky meziplyn pro manualni prevodovky, ktery prichazi spolu s jejich verzi Ecuteku. Nicmene co jsem tak cetl, ten pokles sily ve strednich otackach je vlastnosti motoru, s tim se jim neco zasadniho udelat nepodarilo. Pravda je, ze kdyz to clovek vi, da se s tim vyporadat prerazenim a jezdit pod 3 nebo nad 5 tisic otacek :-) S autem mam zatim relativne malo najeto na to, abych dokazal opravdu objektivne rict, ze mi ta "stredova dira" vadi.
-
catana 21.05.13 13:05
« Re: Re: Gratulace
S automatem jsem se svezl, pravda v te orezanejsi specifikaci co nema LSD. Musim dat za pravdu, ze automat vubec neni spatna volba (naopak LSD je nutnost), zvlast pro ty, co auto planuji pouzivat i na denni bazi ne jenom jako nekolikate do rodiny. Jedine, co me malinko nevyhovovalo, ac je to jen otazkou zvyku, ze v manualnim rezimu trvalo zhruba sekundu mezi "pokynem a prerazenim". Kazdopadne jsem byl prijemne prekvapen, jak jemne auto radi. Meziplyny jsou skoro ukazkove. Mozna by automat mohl mit "sportovni mod", kdy bude rychlost reakce vykoupena jemnosti - proste kdyz chci rychle reakce, tak at to klidne trochu skubne :-) -
medvedi 15.05.13 14:25
« nakup BRZ a co dal
rad se polepsim a az tady budes dej vedet a poradne se na BRZko mrkneme - jinak co se tyka uprav - to je to kouzelne slovo tak za par dolacu snadno posunes to auto nekam jinam jen trochu na ochutnani
[odkaz] cca 120 USD ( 50 kg - mysleno efekt dole )
[odkaz]
[odkaz] ( 5 - 7 koniku doma ) cena 1300 USD
a dalsi a dalsi a dalsi
jen to co mi nabizel dealer subaru bez ztraty zaruky, vcetne "ladeni" ridici jednotky pro konkretni vuz a konkretni pozadavky spotrebitele......super
-
Bully_ 11.05.13 10:17
« Toybaru
Vcera jsem videl na Nordschleife "zlatou" Toyotu GT86, s nejakym packetem, velkym kridlem a koly na 235 plastich (vzadu). Pokecal jsem i s majitelem, no paradni vuz :yes: Sakra, libi se mne to cim dal vic >:D Na druhou stranu cim dal vic koketuji s myslenkou ze by 2. auto mohlo byt vylozene jenom na blbnuti, aby sly naklady jenom do performance a nebyly nejak extremne vysoke, jako kdyz se na to pouziva nove nebo zanovni auto. No jeste ze to nemusim resit hned ted >:D -
Bully_ 11.04.13 23:47
« Re: Pruzne zrychleni?
Nikdy to nebude presne. Obrovskou odchylku mas uz pri udaji tacho vs. real (tam ti budou konkretne pri tomhle pokusu litat vteriny) a dalsi vterina, dve ti udela pokus o mackani stopek. Klidne se ti to muze nacist "stejnym smerem" a razem budes o 4 vteriny vedle, coz je odchylka dost velka na to aby byl tenhle pokus o nicem.
Pruznost se jinak ve vsech testech meri na nejvyssi prevodovy stupen (k cemu to je??), potom je auto line jak ves, da se pouzit aspon trosku i GPS a tech par vterin v tom nejenom az takovou roli nehraje, ale diky mnohem delsimu casovemu useku bude chyba i nizsi.
Popravde receno nevim k cemu to vubec je, vem si nejaky velkoobjemovy diesel a v podobnych testech pojedes takrka cokoliv >:D -
medvedi 11.04.13 08:21
« Pruzne zrychleni?
Jak na nej? Byl tady pozadavek abych zkusil zmerit pruzne zrychleni 80-120 tak se ptam jak na to, aby to bylo spravne? Jak metodicky na tento pokus.
Vcera jsem to zkousel bez stopek jen na pocit a rozdil mezi variantou 2/3; 3; 4; 5; 6; ( strednik berte jako NEBO ) a jeste rezimy D a M
je propastny takze prosim o radu, aby z toho vypadla rozumna informace pro vas a jeste i to "metodicky" aspon trochu bylo spravne -
Enthusiastic.driver 10.04.13 09:55
« Re: Re: Gratulace
Já už něco zkusil... Porovnání AT a MT mám v Boxsteru a Genesisu. BOxster byl ale r.v. 2007 s obstarožním tiptronicem, který byl vyloženě tragický a autu ubíral njméně 30% z celkového dojmu. Genesis už byl na tom líp, ale i u něj jsem se nemohl zbavit dojmu, že jej AT otupuje, přestože řadila poměrně rychle.
Každý to máme jinak. Já si auto pro radost bez manuálu nedokážu představit, bez klacku pro mě ztrácí kus kouzla. A chápu to jen u převýkonovaných placek, kde už to halt jinak nejde :-) Ale taky v autě pro radost nikdy nenakroutím 40 tyček ročně...
JInak breky nad Cayenne mě taky dojímají... a teď to začne nanovo, protože přišel Macan. Takže už se těším, jak si počtu, že Porsche zakopává tradici a stává se běžnou značkou. >:D -
Enthusiastic.driver 10.04.13 09:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala za automat
No, GT86 nijak zvlášť tuhou spojku nemá, předpokládám, že uz BRZ to bude stejné. Takže tento aspekt odpadá. JInak, já už to psal v prvním příspěvku jako PS - když si někdo zvolí automat protože se s autem motá po městě nebo najede velkou porci kilometrů, zcela to chápu a respektuju.
Jinak pro mně má manuál samé zásadní výhody :-) Automaty mě v autech pro radost nebaví, berou mi kus nadšení a umazávají touhu po zlepšování se. Ale to je o těch prioritách.
ad 2 a 3) viz. příspěvek výše. AT je u BRZ o kus delší než MT, čímž, celé auto otupuje a zpomaluje. Tím pádmě bude zajíždět o kus horší čas.
Jo a tu nabídku s HK nebo Mýtem beru a klidně se ozvu :-) 10.6. jedu na dual race do HK s Type-R klubem, takže to můžem brát jako předběžný termín >:-[] -
Enthusiastic.driver 10.04.13 09:31
« Re: Pochvala za automat
0,1s ? Opravdu? Trošku jsem pogůglil a rychlost řazení opravud všichni chválí, nicméně 0,1s je údaj z říše sekvencí a dvouspojek. Ale asi máš pravdu, za horší dynamikou může délka převodů. 5 i 6 jsou overdrive. To je škoda. -
Lucaslegend 09.04.13 23:07
« vykon
Cau. chvalim auticko, dobra kupa :-) prajem vela zabavy snim :-) chcel som ti dat hodnotenie 3x10 ale nedal som koli tomu ze taketo auticko si vyslovene ziada silnejsi motor....8.2s zrychlenie je fakt malo ;-\ , nejde len o samotne zrychlenie ale predpokladam ze ked ma slabsi udaj o zrychleni, ze bude mat aj slabsiu pruznost....bolo by fajn keby si to mohol zmerat aku ma pruznost z 80km na 120, ale kludne na najlepsom prevodovom stupni aky vyhovuje autu, pre mna neni podstatne na akom stupni kedze automat podrati ako treba a celkom rychlo....
automat vs manual
moj nazor je ze si si vybral dobre vzhladom ktomu co si spominal, ze preco potrebujes automat.......ale musis uznat ze tento automat bohuzial ubera z vykonu auta ktoreho nema na rozdavanie zrovna....ale ma plus za to ze ma plne manualny rezim, ze ani na manualnom rezime nepreradi samo ked prides k obmedzovacu, ma to uz malo aut tak....
v dnesnej dobe je vecsina automatov tak isto rychla alebo aj rychlejsia ako manual a neuberaju z vykonu takze ten manual je skor uz len o tom pocite lepsie sa vzit s autom
ja by som tiez bral automat keby to mam mat ako jedine auto.....
inak som zvedavy ako sa ti bude jazdit cez zimu ked si mal predtym 4x4 a teraz si presiel na zadokolku :-)
co sa tyka tych kotucov tak asi tam fakt maju chybu alebo to nejak inac rataju :)......v jednej brozure pre USA trh som nasiel ze maju 11.6inch predne co sedi s aj toyotou ktora ma GTS verzia ma 294mm predne kotuce na 17 kolesach, toyota 86 GT na 16 kolesach maju kotuce iba 277mm...cize subaru by to malo mat podobne nie??? ja mam na aute 320mm na 17kolesach, ci sa tam zmestia vecsie ani neviem......
Odlehcene kladky muzou prinest jak pozitiva, tak i negativa (maji i funkci vyvazovani vibraci od kliky a k tomu je potrebna urcita= pracne vypocitana hmotnost a rozlozeni teto hmoty). Tady bych cestu taky nehledal. Casto se montuje odlehceny setrvacnik, ten uz prokazatelny pozitivni vliv ma (jiste, relativne, muze mit). A jeste driv samozrejme klasika- sani, svody, vyfuk, programovatelna RJ.
Neznam podrobnou charakteristiku vykonovych krivek techhle vozu, treba o poklesu sily ve strednich otackach tu ctu poprve.Na svuj vykon a hmotnost tyhle vozy taky nemaji bohuzel odpovidajici dynamiku, coz je samozrejme jina vec nez samotny pocit z jizdy!
Na jednu stranu me laka samotna koncepce techhle vozu (az budu moct ignorovat pozadavky na prakticnost oproti H-H), na druhou mam prave obavy z nizsi dynamiky. Clovek chce vetsinou vzdycky vic, ne naopak. Otazkou je, jestli a jake budou dalsi verze techhle zajimavych coupecek, ev. prave s jakym pomerem narustu vykonu vuci investicim se vyplati tyhle vozy ladit, abych dosahl nejakeho prijatelneho vysledku. Ale uz jsem to psal niz, ted si z toho nastesti jeste tezkou hlavu nedelam :-)