Recenze
Renault Twingo GT 1.2TCE 100k
Technické info
Přezdívka auta
Renault Twingo
Rok výroby
2008
Koupeno
ojeté
najeto [km]:55000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin
počet válců: 4
počet ventilů na válec: 4
objem [cm3]: 1149
výkon [kW]: 74 / 88 *
kroutící moment [Nm]: 145 / 179 *
zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8
maximální rychlost [km/h]: 185
počet rychlostí: 5
převodovka: manuální
průměr kol [palce]: 15 / 15 *
zavazadlový prostor [l]: 230
pohon kol: přední
spotřeba [l/100km]: 5.9 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Recenzovaný vůz je zástupcem nové generace automobilu Renault Twingo. Jadná se o druhou generaci, která nastoupila po 14 letech a u nás se začala prodávat na přelomu let 2007 a 2008.
Jde o malý automobil určený především jednotlivcům a párům bez (větší) rodiny. Automobilka Renault zamýšlela novým Twingem oslovit širší spektrum zájemců, především mladých lidí, což vedlo k jisté změně koncepce Twinga. Jedná se tedy o zcela nový svébytný vůz spíše než o pokračovatele tradice. Protože patřím k oněm nově osloveným zákazníkům, zklamání z určité ztráty identity Twinga I se u mě nekoná, ale u některých lidí se může vyskytovat (což je pochopitelné). Jak už to ale bývá, porovnávat dvě generace nemá valný význam a nové Twingo si teď můžeme vychutnat v jeho nové podobě.
Nový Renault Twingo je postaven na podvozkové platformě Clia II a vyrábí se spolu s Cliem ve Slovinském Novom Mestu. V nárazových testech Euro NCAP dosahuje v oblasti ochrany pasažérů 4 hvězdičky.
Kromě provedení GT a RS (motory 1.2T 74kW a 1.6 98kW, u RS dokonce s možností připlatit si sportovnější "Cup" podvozek) se nové Twingo prodává s motory 1.2 43kW a 56kW, a také s naftovým motorem 1.5 dCi 47kW, který však není v ČR ditribuován.
Tolik na okraj a nyní konkrétně k mému modelu. Zakoupený kus v provedení GT byl v době předávání vozu nejvyšší dostupnou výbavou modelu Twingo, především jde ale o první provedení ztělesňující novou identitu Twinga a jeho sportovního ducha. Oproti základním verzím má přeplňovaný benzinový motor 1.2TCE 74kW a ztužený podvozek (TCE = Turbo Control Efficiency). Mezi základní výbavu patří např. 4 airbagy, dešťový sensor. manuální klimatizace, slitinová kola 185/55 R15, radio s CD přehrávačem, volant a fofrpáka v kůži a nějaké ty vnější doplňky (viz fotky). Kompletní sériová výbava v následujícím odstavci:
zadní samostatná sedadla posuvná a sklopná, ABS, Airbag řidiče a spolujezdce + boční airbagy vpředu, Automatické rozsvícení výstražných světel v případě prudkého brždění, Bezpečnostní opěrky hlavy vpředu i vzadu výškově nastavitelné, Bezpečnostní pásy vpředu: tříbodové s předpínači a omezovači síly, Boční ochranné lišty v barvě karoserie, Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Chromovaná koncovka výfuku, Dešťový senzor, Disky kol z lehké slitiny 15" Noxiane, Držák nápojů ve středové konzole, Elektricky ovládaná okna vpředu (u řidiče impulzní s ochranou proti přivření), Elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka (stříbrné kryty), Elektrický posilovač řízení s variabilním účinkem, Kontrolka nezapnutí bezpečnostního pásu, Manuální klimatizace, Mlhové světlomety, Odkládací schránka před sedadlem spolujezdce (13 l), Otáčkoměr, Plnohodnotné rezervní kolo, Rádio 2x 20 W s přehrávačem CD, ovládáním pod volantem a integrovaným displejem, Specifické nárazníky s logem GT, Systém ISOFIX na každém zadním sedadle a sedadle spolujezdce, Tónovaná skla, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Výškově nastavitelný volant v kůži, Zadní spojler, Zásuvka 12 V
Pořízená verze má proti sériové výbavě navíc metalickou barvu Modrá Extreme (RNA, +8000Kč) a CD přehrávač s možností čtení mp3 + 4repro (2 vpředu a 2 vzadu, +4000Kč).
Exteriér:
Design nového Twinga zatím působí velmi neotřele, decentně a přitom dynamicky. Jsem zvědav jak zastarale nebo naopak nadčasově bude působit po pár letech. Mezi všudy přítomnými Fabiemi je to ale na silnicích příjemná změna a oživení. V případě Renaultu se navíc jedná o funkční design - používá výrazné nárazníky ze speciálních plastů, které chrání auto a měli by absorbovat nejen drobné nárazy (taky si to ale nechaj zaplatiti). Na svou délku má Twingo také velice slušný rozvor, což byse mělo dobře projevovat na jízdních vlastnostech.
Délka [mm] 3602
Šířka [mm] 1655
Výška [mm] 1470
Rozvor [mm] 2367
Rozchod vpředu [mm] 1414
Rozchod vzadu [mm] 1460
Zavazadlový prostor [l] 165/285
Interiér:
Žádnou statistiku si nevedu, ale budíky uprostřed asi moc populární nebudou. Ani mě se nelíbili, dokud jsem si do Twinga nesedl. Vůbec mi nevadí a myslím, že většina lidí by si bez problému přivykla, protože Twingo dokáže upoutat jinými věcmi, které jsou pro řidiče více důležité. A pokud se tak stane, začnou se vám budíky uprostřed i líbit. Za horší než budíky uprostřed považuju šedivý CD přehrávač, který není zrovna moc pěkně provedený, ale jde spíšě trochu o zvyk.
Ergonomie ovládání je výborná, vše je pohodlně při ruce, dobře přístupné a nic mi nepřekáží. Zpětná zrcátka jsou dostatečně velká, výhled vzad je dobrý. Jen přední sloup(k)y by nemusely tolik překážet. Ale to je dnes již běžná daň za bezpečnost.
Osoby vyšší postavy (nad 185cm) mohou v Twingu pociťovat nedostatek místa nad hlavou nebo příliš vysoký posez, já mám 177cm a žádné problémy nemám (ani vzadu). Vzhledem k jen výškově stavitelnému volantu (plus pro Fábie :) ) může být také obtižnější najít ideální polohu za volantem.
Samostatnou kapitolou je audiosoustava, která je vynikající. V twingu je pravděpodobně výborná akustika, protože hudba zní uvnitř výborně a ještě jsem ani neměl tu odvahu vyzkoušet, jaká je maximální hodnota hlasitosti. Nejvíce jsem se dostal na 21, přičemž ani ve 170ti na dálnici obvykle nevyužijete více než 16.
Další vychytávkou je "ježek" na palubní desce. Slouží k odkládání předmětů, které pak nelétají po přístrojovce, a funguje opravdu skvěle. Už si to bez něj nedokážu ani představit. :)
V Twingu určitě nejde o přílišný luxus, ale poskytuje funkční a vkusně provedenou jednoduchost (ikdyž atypickou), což mi plně vyhovuje.
Motor:
Pohonná jednotka od Renaultu je snad to nejlepší co v Twingu je. Motor 1.2TCE 100k je pro 980kg vážící Twingo vynikající a dodává vozu výbornou dynamiku. Jeho skvělou vlastností je přitom lineární zátah bez citelného turboefektu, takže člověk téměř nevnímá, že jde o turbo motor (pouze při akceleraci z klidu je znát malá prodleva na první sešlápnutí plynu, nebo pokud se motor drží v nepříjemně nízkých otáčkách pod 1400min-1). Je radost vychutnávat si jeho živost při vytáčení až k 6000 ot/min. Ochotně táhne až do cca 5800rpm, dokonce i při plném osazení vozu má Twingo stále slušnou dynamiku. Další jeho dobrou vlastností je jeho solidní pružnost, takže alespoň nemusíte tolik podřazovat, když už nemáte 6kvalt. Pokud tedy nemáte příliš těžkou nohu na plynu, odměnůje se i celkem nízkou spotřebou. Na druhou stranu je veliká škoda zapomínat, že Twingo rádo jezdí i žive.
Na 2., 3. a 4. rychlostní stupeň a to od 4500 otáček má řidič k dispozici tzv. "overpower", který po plném sešlápnutí plynového pedálu vylepšuje průbeh krouticího momentu a výkonová křivka se pak vyšplhá až k hodnotě 76kW namísto 74kW (viz graf v galerii) a motor se dá déle točit. Jak ale asi tušíte, změna to je prakticky zanedbatelná:)
Protože Twingo bohužel nemá palubní počítač s ukazatelem spotřeby, musel jsem provést rozsáhlý test spotřeby, ale už jsou k dispozici zajímavé výsledky. Test probíhal natankováním plné nádrže a po vyjetí až do "hladového oka" (cca 36 litrů) a natankování u stejného stojanu stejné pumpy, jsem spočetl kombinovanou sptřebu. V době před zajetím motoru (pod 5000km) spočtena na 8.1 l/100km. Nutno ale podotknout, že nebyl kladen důraz na spotřebu. Po zajetí spotřeba klesla o cca 0.6 litru a zdá se že dost inklinuje k hodnotě 7.5 l/100km, bez velkých výkyvů který by měl způsobovat styl jízdy (zdá se být nemožné dostat se pod 7, nad 8 se lze dostat hrubým řáděnim na okreskách, ale nikdy jsem po vyjetí plné nádrže neměl více jak 8.5). Uváděná kombinovaná spotřeba 5.9l/100km ovšem zůstává v nedohlednu.. Na jaře 09 ale podrobím Twingo dalším testům a uvidím, kam až se se spotřebou dostanem. (motor by měl být už zajetý, ale stále má velmi málo najeto). - dodatek: výsledky z jarního testu 09 jsou vpravo v hodnocení. Závěrem je, že na uváděnou spotřebu se možná dá dostat, ale potom si učitě neužijete příjemný potenciál Twinga, takže je lepší brát spotřebu jakou je, cca 7-8l/100km.
Podvozek a jízda:
Odpružení je spíše měkké, ale s velmi tuhými tlumiči. Twingo GT je vybaveno vpředu plynovými tlumiči, které omezují ponor při brždění. Celkově mě podvozek překvapil svou vyspělostí, takže nejsou znát citelné náklony v zatáčkách a auto se přesto chová přiměřeně komfortně. Podvozek perfektne eliminuje nerovnosti a na silnici dobře sedí, přičemž si zachovává ochotu k náhlým manévrům. V limitních podmínkách (kam přecijen není velký problém Twingo dostat) je standartně dost nedotáčivé.
(*) Jednou z nejpříjemnějších věcí na Twingu je, že i přes velký vývoj v oblasti bezpečnosti se podařilo udržet jeho hmotnost na velmi nízké hodnotě. V autě cítíte projevy na plynový pedál okamžitě a s minimální setrvačností, což v řidiči vzbuzuje příjemný pocit z reakcí auta na jeho povely. Ze stejného důvodu už ale auto není tak dobré na dlouhé dálniční jízdy. Ačkoli je Twingo bez problému zvládne, máte pocit že ho musíte furt tak nějak tlačit. Pro lidi kteří rádi po dálnicích jezdí nad povolenou rychlostí to samozřejmě není vůbec - kombinace benzínového motoru a 5ti stupnové převodovky není dobrá na ježdění ve vysokých rychlostech.
(*) Další věcí přímo související s koncepcí Twinga je komfort. Přesto že se podařilo udržet solidní rozvor na tak malý rozměr auta, člověk i tak musí počítat s odskakováním zádi na nerovnostech, ikdyž mohlo by to být i horší. Tvrdé tlumiče navíc způsobují, že při rychlé jízdě je komfort uvnitř vozu minimání. Pokud řidič zvolní tempo, dostávájí se na řadu více měkké pružiny a jízda je snesitelnější. Pro řidiče je ale tuhost podvozku při svižné jízdě nedocenitelná a umocnující pocit z jízdy. V podstatě se dá řící, že čím nešetrněji se s Twingem jede, tím lepší pocit z jízdy v něm je. Veškeré pomalé houpavé pohyby, které nepojmou tlumiče a přecházejí na pružiny jsou při takové jízdě nežádoucí (například při přibržďování v mírné zatáčce dochází k náklonu auta dovnitř zatáčky. Jeden z nepříjemných momentů velmi mekkého pérování).
Brzdy:
Brzdy patří spíše k silným stránkám Twinga (a to ikdyž jsou vzadu jen bubny) ikdyž z nějakěho důvodu už mi připadají otupělé oproti stavu hned po koupy. Výborné ale zůstává naladění ABS, které reaguje velmi dobře. Na povrchu s vysokou adhezí může jít Twingo i do smyku a se snižující se přilnavostí k vozovce se stupňuje citlivost ABS, přičemž při důsledném sešlápnutí brzdového pedálu je ABS schopné brzdit velmi prudce. Naprosto nejlepší způsob jak zjistit, co Twingo se svými brzdami opravdu dokáže, je zkusit si zabrzdit levou nohou..... skvělý zážitek :)
Převodovka a řízení:
Zatímco řízení je také silnější stránka Twinga, na chody řadicí páky jsem si musel chvíli přivykat. Při běžné jízdě to není takový problém, ale při razantnější jízdě může působit trochu rušivě. V podstatě jde ale o zvyk a člověk se postupně naučí s řadicí pákou lépe zacházet, takže nyní už nepociťuji žádný problém.
Po překonání hranice 10 000 km musim speciálně vyzdvihnout řízení, které se do Twinga II dostalo. Přítomen je oproti starší generaci variabilní posilovač, což je dnes sice skoro všude, ale v Twingu je pocit z řízení naprosto skvělý. Precizní řízení bez nečekaných elektronických rázů do volantu a dobrá sladěnost s podvozkem a brzdami, která činí radost při manévrování po klikatých okreskách. V jiné recenzi jsem se také dočetl, že tento posilovač řízení působí lépe než ve vyšších třídách Renaultu, kde může působit "gumově". V twingu je dojem z řízeni ale opravdu vynikající.
Zpřevodování je v Twingu nastavené hodně do rychla a pro dosažení rychlosti 100km/h je třeba vytočit 3. rychlostní stupeň nad 5000ot/min, přičemž maximálně se dostanete zhruba na 110km/h. Na 2. převodový stupeň se Twingo rozjdede maximálně na cca 70km/h. Motor je však velmi pružný a při 70km rychlosti, ale i při 50km rychlosti, lze řadit už i 5ka. Při 50km rychlosti ve městě na 4. převodový stupeň točí cca 1900 ot/min.
5. rychlostní stupeň:
70km/h......................2100ot/min
100km/h....................3000ot/min
115km/h....................3500ot/min
130km/h....................4000ot/min
Praktičnost:
Ačkoli Twingo I je v tomto směru určitě nepřekonatelné, řada praktických řešení se přenesla i do nové generace. Příkladem je hlavně variabilita interiéru. Všechna čtyři sedadla jsou samostatně posunovatelná, zavazadlový prostor je dobře přístupný a ve své třídě překvapivě rozlehlý, s dobrou skladností. Vystupování a nastupování na zadní sedadla je ulehčeno snadným sklopením předních sedadel s jejich automatickým odsunutím vpřed a zároveň dostatečně velkým dveřním prostorem. Sedadlo řidiče je vybaveno polohovou pamětí, což je naprosto zásadní. Výborné jsou odkládací prostory, a to jak ve dveřích, kam se bez problémů vejde 1.5 llitrová PET lahev, tak na přístrojové desce v podobě odkládacího ježka (viz "ineriér").
Nové Twingo je vyspělý malý vůz v nižší cenové kategorii. Díky své hmotnosti, motoru a vyvážení podvozku je velmi obratný, dobře ovladatelný a hravý, přičemž nemá výraznou slabinu.
Renault Sport
http://www.twingo-renaultsport.com/index.php?lang=CZ
Silné stránky
- motor -> jízdní vlastnosti, spotřeba, povinné ručení
- řízení s variabilním posilovačem
- audiosoustava
- nízká hmotnost
- cena
- ergonomie interieru, variabilita
- komplexní vyrovnanost (neznám výraznou slabinu)
- může být i design
Slabé stránky
- pro někoho centrální umístění palubních přístrojů
- absence palubního počítače
- převodovka (nepřesná)
- jen výškově seřiditelný volant a celková výška
- nemožnost připlacení za sportovnější podvozek u verze GT
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
1. servisní prohlídka po 20 000 km. OK.
bliží se 2. servisní prohlídka. Začínají odcházet brzdové destičky.
2. servisni prohlidka po 40 000 km. Kromě standartních procedur vyměna brzdových destiček, výměna žárovek předních světlometů a seřízení geometrie vlivem tuhé zimy a velkého množsví děr. Povrchová vrstva kůže na volantu se začla trhat...s tím se bohužel nic neudělalo protože je již po záruce. Jinak vše OK.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
V Renault A.M.O.S. – Otava mi bez problémů poskytli předváděcí jízdu, která mě přiměla ke koupi tohoto auta. Prodej probíhal hladce, prodejce ochotně reaguje na podněty zákazníka a objasňuje nejasnosti.
(*) nové technické poznatky
(*) Možné závady: postupem času se na Twingu začali projevovat slabá místa, kde je zvýšená poruchovost.
- světla: čas od času svítila i v poloze vypnuto. Vypnou se až po otevření a opětovném zavření dveří. Vada ovšem způsobuje automatické zapnutí světel po startu motoru, což je užitečné. Po 1. servisce se již neprojevuje.
- zámky dveří: občas nešli dveře otevřít ani po odemknutí klíčkem. Problém tkvěl ve špatném hlášení řídicí jednotce, která si myslela, že má být zámek zamčený, ikdyž měl být odemčený. To znamenalo, že když si necháte v odemknutém autě klíčky, může se stát, že se vám auto samo zamkne. Řídicí jednotka si myslí, že auto má být zamčené, a tak po půl minutě, kdy se nehýbe s dveřmi, auto opět zamkne. Zámky jsou vyměněny a závada odstraněna.
- deštový sensor: občas stíral, ikdyž k tomu nemá důvod (ani v podobě nějaké nečistoty uchycené na snímané části předního skla). Porucha se naštěstí neprojevuje často a po krátké době zmizí. Po 1. servisce se již neprojevuje.
- regulace rychlosti stírání (pomocí několika poloh otáčecího válce na páčce u volantu) nemá takový vliv jaký bych si představoval. Nemá totiž vliv vůbec. Tato porucha je poměrně nepříjemná (pokud dešťový senzor funguje správně, je opravdu radost ho mít).
Obecně se dá tedy říct, že jsou problémy s elektronikou. Zatím se zdá, že si časem sedla dává pokoj.
Z hlediska konstrukčního mám pár drobných výhrad:
- pedály v Twingu mohou být pro někoho až příliš měkké a může v nich hůře hledat cit (Je to auto také pro ženy, takže je to záměr, ale přesto). Dá se dobře zvyknout, pokud moc nejezdíte ještě něčím jiným.
- brzdy nějak otupěly, takže už je nemohu psát jako silnou stránku.
Přesnost tachometru. Jak se nakonec prokázalo při měření s gps navigací, tachometr je velmi přesný a odchylku nemá větší než 2-5km/h v téměř celé oblasti měření.
Ženy a Twingo. Jedna z věcí, kterou vám žena na novém twingu může vytknout je, že nemá potahy na dveřích:). Prostě co se týká luxusu uvnitř Twinga, tak na něj se moc holky balit nedaj. Ale uvažuju nad integrací vyklápěcího stolku s osvěžujícím džusem a pro cestující vzadu šachový stolek.
Spotřeba. Po odjetí 78km na okreskách a v obcích se mi povedlo dosáhnout spotřeby 5.1 litrů / 100km. Samozřejmě jsem jel předpisově, nicméně provoz jsem nezdržoval. Maximální dosažená spotřeba na stejném úseku 10 l/100km.
Kvalita a pohodlnost sedaček. Dokonce i na dlouhé trati zůstávají překvapivě pohodlné a i po několikahodinovém řízení v kuse a při mé hmotnosti (cca 100kg) vystupuji naprosto v pohodě. Pokud se podaří najít optimální polohu za volantem, sedí se opravdu dobře. Sedačkám ale chybí výraznější a hlavně pevnější boční vedení, které by vás drželo v zatáčkách, takže pokud nejedete velmi klidně, lítáte stále ze strany do strany (jak přeběhlíci v politice, ale nic z toho nemáte).
Pneu. Stále si musím pochvalovat auto z hlediska jízdních vlastostí a komfortu jízdy při zhoršených zimních podminkách (mlhy, slizko, zima) a to na letních pneumatikách Continental, jejichž vlastnosti mě nepřestávají udivovat. To bohužel platí i o rychlosti jejich opotřebení, ale jinak jsou ContiPremiumContact 2 výborné. Technologie tzv. 3D drážkování zpevňuje drážkové bloky a zlepšuje tak záběr při akceleraci a brždění. (*) Hluboké podélné vedení umožnuje lepší odtok vody a snižuje riziko aquaplaningu. Rozjel jsem se na nich dokonce i na souvislé vrstvě sněhu (ale pro bezpečnou jízdu to samozřejmě není, ujel jsem pár metrů a mazal ze sněhu pryč). Vliv hloubky dezénu viz galerie.
Nové žárovky NightGuide DoubleLife. Mohu jen doufat že jsou k něčemu dobrý, subjektivně mi příde že v noci vidim uplně stejně blbě jako předtim :). Řekl bych že mi to pomohlo asi jako mlhovky v hustý mlze (tj. v podstatě nepomohlo), což už jsem měl taky možnost vyzkoušet.
Po vypnutí klimatizace a funění pouze venkovního vzduchu do kabiny, klesla spotřeba o cca 0.5l/100km! Současně 7.2 l/100km
Dešťový senzor funguje výborně, 100% spokojenost.
Zde máte možnost se pobavit u dost vydařených reklamních spotů nebo zjistit, co vše nové Twingo dokáže. Perlička - 5 hvezdicek Renaultu :) Seznam vybraných videí:
http://www.youtube.com/watch?v=HG4gcygzqr8 (městský duel - reklama)
http://www.youtube.com/watch?v=RpoQmRk2Sfs (stay connected - info)
http://www.youtube.com/watch?v=HbV98cnBbLg&feature=related (balet - 5 hvězdiček)
http://www.youtube.com/watch?v=h6IEtISRzB4 (létající Twingo - první uvedení)
http://www.youtube.com/watch?v=Li-_ZJUhUac&feature=related (Fiat Panda 100HP vs Twingo GT)
Novinky v recenzi
2. servisní prohlídka Twinga
a související fota.
Popis ve "Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy)".
Twindice
Kde jsou všechna ostatní Twinga?? Vyzívám všechny majtelky nových Twing aby přidali recenzi a mohli sme jezdit na Twingo srazy a projíždky :)
úprava recenze, fotky
drobné úpravy recenze a doplněné odstavce v kapitole - Podvozek a jízda.
Nova fota rozšiřujícího se Twinga.
zimní pneu a nové technické poznatky
pár nových poznatků z praxe.
blíží se 1. servisni prohlidka
po 20 000 km.
motorový olej nemizí. Mizí brzdová kapalina vlivem opotrebovani brzdovych desticek, což se projevuje zvýšenou prodlevou brzd a ne tak dobrým pocitem při bržění. Krom toho a sjíždění pneumatik zatím žádné potíže. Turbo začlo kolem 15 000km celkem hlasitě turbově pískat. Po cca 16 000 se zvuk trochu stisil a ustalil.
jaro je tu
Přidány nové jarní fotky a informace o spotřebě paliva
povinné zimní pneumatiky
Právě jsem měl možnost vyzkoušet si nařízení pivinných zimních pneumatik na dálničních úsecích. Zatímco dálnice byla koncem března za slunného počasí samozřejmě zcela suchá, po sjetí z dálnice, kde povinnost zimních pneumatik překvapivě končila, jsem se dostal na silnici pokrytou souvislou vrstvou sněhu:)
Přidány zimní fotky v galerii a odkaz na video. Linky na ostatí zajímavá videa v recenzi v sekci ostatní - stojí za to se kouknout! :) Fotek není moc, v zimě Twingo nejezdí a spís už netrpělivě očekává jaro, ale aby tam nebyli jen letní fota, když mrzne :)
úplně jsem zapoměl popsat funkci overpower. Připsáno v sekci motor. Připsány vlastnosti pneumatik (nové technické poznatky) a nová fota v setříděné a přepopiskované galerii - včetně závislosti brzdné dráhy pneu na hloubce dezénu. Viz galerie.
Přidány fotky (noční interiér) a rozšířana recenze. Nové prvky v recenzi či galerii budou vždy označeny (*)
Nainstalovány nové žárovky Phillips TriColor s prodlouženou životností. Rád bych přinesl info o jízdních vlastnostech na zimních pneu, bohužel zatím není možnost. Doplněna recenze.
Dneska jsem viděl vyjíždet od chodníku pěknou novou bílou fábii. Krasný počasí, sluníčko, zima jak když praští, prostě taková městská poklidná idylka... která byla doprovázená zvukem traktoru :) Fábie byla v provedení tdi, ten zvuk mě málem zabil :). Motor v twingu mě za studena a v nízkých otáčkách taky moc nepřesvědčil, dokonce prý kouří jako tdi :) Ale jakmile svý twingo rozehřejete a dostanete do toho správnýho pracovního rytmu, řídíte najednou tak trochu jiný auto, při vytáčení nad 4000ot/min se probouzí jak spící tygřice a odměnuje se krásným sytým zvukem který stojí za to :)
Přidány fotky z minisrazu s Laconim (Ford Fiesta ST)
Přidány fotografie ze stěhovací akce. I tak se dá využít Twingo, pokud se stěhuje max jeden člověk :)
Po vypnutí klimatizace a funění pouze venkovního vzduchu do kabiny, klesla spotřeba o cca 0.5l/100km! Současně 7.2 l/100km
Už jsem měl také tu možnost vyzkoušet dešťový senzor, a ikdyž jsem to nečekal, jsem s ním 100% spokojený! :)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Renault Twingo GT 1.2TCE 100k
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Renault Twingo
-
Renault Twingo (2008) Majitel: HrosikRS
Přidáno: 21.6.2012 189 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Renault Twingo (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.12.2010 139 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Renault Twingo (2008) Majitel: Kuski
Přidáno: 18.8.2012 09 Majitel 9.52 Uživatelé
-
Renault Twingo (1995) Majitel: Šmudl
Přidáno: 31.5.2015 410 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Renault Twingo (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.5.2007 2810 Majitel 9.58 Uživatelé