Recenze

HrosikRS (muž 33 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Twingo RenaultSport

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Twingo, foto 0 Renault Twingo, foto 0 Renault Twingo, foto 0 Renault Twingo, foto 0 Renault Twingo, foto 0 Renault Twingo, foto 2 Renault Twingo, foto 2 Renault Twingo, foto 3
Renault Twingo, foto 4 Renault Twingo, foto 5 Renault Twingo, foto 8 Renault Twingo, foto 9 Renault Twingo, foto 10 Renault Twingo, foto 11 Renault Twingo, foto 12 Renault Twingo, foto 13 Renault Twingo, foto 14 Renault Twingo, foto 15 Renault Twingo, foto 16 Renault Twingo, foto 17 Renault Twingo, foto 18 Renault Twingo, foto 19 Renault Twingo, foto 20 Renault Twingo, foto 21 Renault Twingo, foto 22 Renault Twingo, foto 23 Renault Twingo, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Twingal Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:23000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 98 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Neni super rychle. Neni super pohodlne. Neni super usporne. A rozhodne neni vymyslene do posledniho detailu. Zato je ale navykove ZABAVNE! :)
----------------------------------------
Panove (a nejspis i damy) z divize Renault Sport opet vytahli z rukavu sva kouzla a z maleho mestskeho prcka vydolovali co mohli - cimz opet dostali sve povesti tovarny na radost & zazitky.
Twingo rozhodne nepatri mezi nejrychlejsi a nejlepe akcelerujici auta sveho druhu ve tride supermini (vlastne je nejpomalejsi), nicmene tento handicap zdatne dohani svou mrstnosti, velmi povedenym podvozkem a vlastne celkovymi jizdnimi vlasnostmi mestske/okreskove motokary. Pokud je opravdovym klicem k zabave nizka hmotnost, rozumny vykon a slusne naladni podvozku, pak tohle vse se svymi 1050kg pohotovosti Twingal do puntiku splnuje... :)
Vetsina recenzentu popisuje duvody, proc se rozhodli pro to ktere auto a z jakeho spektra vybirali. Muj rozhodovaci proces byl dost impulzivni a zabava na cele care prevalcovala prakticnost a komfort. Jasne ze jsou chvile, kdy to ve me hloda a vim, ze o dve tridy vetsi kocar by ty dalnicni presuny asi zvladl pohodoveji... Ale kdo z vas nekdy nezapochyboval o sve volbe? Vsechny naznaky negativnich myslenek se ale briskne rozplynou s koncem dalnice - a pak uz se jen priblble usmivam :)
Rodinu nemam, dalkove streky nejezdim, stehovani neni me hobby a nas maly pes neni prostorove narocny. Navic cca 90% vsech jizd absolvuji sam, takze me pohodli a dostatek mista pripadnych pasazeru na palube opravdu netrapi - ostatne jestli se to nekomu nelibi, autobus/vlak jede taky :)
----------------------------------------
Po nejmensim z rodiny Renault Sport jsem posilhaval uz od doby jeho uvedeni na trh, nasledne jsem tu myslenku na par let vypustil z hlavy, az se jednoho dne tajne prikradla zpatky.....a uz neslo odolat. Pravda, Clio RS je zase nekde uplne jinde - taky si za to ale necha nalezite zaplatit. Takze snad priste :)
Co na Twingalovi ocenuji v prve rade je jeho schopnost vykouzlit siroky usmev na tvari i pri necem tak depresivnim, jako je cesta do prace - a to vse pri ramcovem zachovani legalnich rychlostnich limitu.
V nizsich rychlostech prakticky nejde utrhnout - kdo ma rad tenhle typ zabavy, bude prijemne prekvapen z moznosti plne deaktivace ESP, coz dnes zdaleka neni ve tride priostrenych prcku samozrejmost (viz. Fiat 500 Abarath). Jasne, venku je 30 stupnu, ale kazdy den si rikam, ze trocha snehu by k vyblbnuti nezaskodila :P
----------------------------------------
Exterier:
100 lidi, 100 chuti. Mne se libi pro svou roztomilost, ale nikomu to nevnucuju...
Od standardniho Twinga se lisi docela dost - minimalne tedy pri primem statickem porovnani nekde na parkovisti. A nejedna se jen o detaily - kuprikladu lemy blatniku jsou opravdu vyrazne vytazene, coz neni kvuli husto-tuzing-cool efektu, ale ciste kvuli tomu, ze RS verze ma o proti standardnimu Twingu o 60mm sirsi rozchod...
----------------------------------------
Interier:
Fajnovy sedacky. Fakt fajnovy:)
V zatackach drzi velice dobre, sedak by mozna (urcite) mohl byt trochu delsi. Problem nastava, pokud si chci sednou do sedacky bokem, tj. nohy ven ze dveri. Diky dost tvrdym bocnicim na sedaku je tato pozice extremne nepohodlna a nevydrzim to dele nez minutu. Pritelkyne tuhle disciplinu zvlada bez problemu, ale neptejte se me jak, nerozumim & nechapu....
Zadni sedacky? Nevim, sedl jsem si do nich snad jen jednou. Jinak si jeste nikdo nestezoval - tedy az na fakt, ze v zadu chybi nejaka madla (docela to haze). Velice jednoduse se s nimi manipuluje, takze zvetseni kufru je otazkou okamziku.
Posez za volantem - tohle opravdu neni zadna vyhra. Ergonomie dostala 'na prdel', obcas mam pocit, ze sedim v rychlem Sprinteru :) I VW Touareg ma lepsi pozici za volantem.... Sedi se prilis vysoko, az ma clovek pocit, ze auto pracuje pod nim a nikoliv kolem nej. Volant - jakkoliv prijemny - ma prilis dodavkovity sklon a pouze vyskove nastaveni. Vzdalenost radicky od volantu neni nic hrozneho.
Clovek si holt musi uvedomit, ze za zaklad poslouzilo mestske vozitko s ne prilis sportovnimi ambicemi. Ma to sva omezeni, ale zase je z Twingala dobry vyhled :)
Pouzite plasty v interieru jsou kapitola sama pro sebe a da se rict jen FUJ TO! Docela tvrde, tudiz nachylne na snadne poskrabani. Na druhou stranu nemam nikterak zvracene chute, abych se s palubkou mazlil, ci ji po vecerech tajne olizoval... Tohle ma kazdopadne aktualni faceliftovana verze vyreseno lepe & radostneji, minimalne kuze na stredove kaplicce tu palubku dokaze trochu ozivit.
----------------------------------------
Vybava:
V podstate nic moc extra.
Radio, tempomat, digi klima, senzor deste, svetelny senzor, bocni bagy... Kdyby tuhle pasaz psala pritelkyne, vypadala by nejspis takhle: Hezky sedacky - ale hlavne to ma ORANZOVY pasy!! No super! :)
----------------------------------------
Recenzi budu postupne upravovat, zatim jsem se zameril jen na silne - slabe stranky.
Ptejte se me tudiz na co chcete, na co chci Vam odpovim... :)

Silné stránky

Serazeno sestupne:
1. Naladeni podvozku. Dovoli dost extremni - da se rict primo prasacke - zachazeni, pritom je krasne citelne a nesnazi se vas prekvapit v kazde rychleji projete zatacce nedotacivosti/pretacivosti. Priplatkova verze 'CUP' bude jiste lepsi, ale na ceske silnice a hlavne pro kazdodenni jezdeni asi ne uplne vhodna. Standardni RS podvozek je tedy alespon pro me rozumny kompromis, pricemz uz tak je dost tvrdy a nerozumi si s pricnymi nerovnostmi.
2. Motor. Budme radi za ty dary, ze soudruzi motorari nejeli na dopingove vlne a nechali motor volne dychat. Atmosfera ma svoje kouzlo a vykon rozhodne nedava zadarmo. Tocit, tocit, tocit! 7.000rpm, kontrolka razeni sviti, prdnout tam dalsi kvalt a opet tocit, tocit, tocit! :)
3. Brzdy. Jsou predimenzovane, coz je zaklad opravdu efektivniho brzdeni 'na fleku'. Na okresce jsem nezaznamenal vetsi tendence k vadnuti - pri opravdove okruhove jizde 'na krev' by nejspis vadnout zacly, ale nevim, nemam vyzkousene...
4. Rizeni. Prijemne komunikativni, v neutralni poloze trochu gumove.
5. Variabilita. No jasne, obcas je potreba nahazet do kufru i trochu vic, nez jen brasnu s notebookem :) Varibilita interieru je vyborna, rozdelene sedacky se daji posunovat kazda zvlast, pripadne obe vyklopit, takze vznikne prostor lehce pres 900l. A to uz na 'drobnejsi' prevozy staci :)
Pokud je potreba vzit neco dlouheho (treba mrtvola v koberci, vzdy to jiste znate...), nemel by byt problem sklopit predni sedacku spolujezdce, ale nevim - jeste netestovano.

Slabé stránky

Serazeno sestupne:
1. Prevodovka. Ehmmmm, no, tohle trochu nevyslo. Rozhodne nejslabsi prvek skladacky. Oproti 'civilnim' Renaultum sice velmi povedene, ale vzhledem k velkemu zprevodovani do rychla se musi radit velice casto. Drahy jsou pomerne kratke, chybi jim vsak spetka preciznosti. Obcas zlobi zpatecka. Rozhodne by se pro dalnicni presuny hodila sestka, nebo alespon delsi petka. Motor na to silu ma a pri tachometrovych 130 toci na 5. stupen cca 4100+ otacek. Ma to sice jistou logiku diky promenlivemu casovani ventilu (konici zacnou poradne tahat az nad 4.000rpm), takze na dalnici pri 130km/h jede v idealnich otackach na dalsi akceleraci, ale je zbytecne hlucne & uzrane. Vetsi prevodovku s 6-ti stupni udajne nebylo mozne kvuli rozmerum do platformy zabudovat. Skoda.
2. Motor. Sice jinak vynikajici, ale mohl by mit maximalni kroutak polozeny lehounce niz. Do 4.000rpm je akcelerace velmi vlazna - coz by pri aute permanentne zahratem na provozni teplotu nevadilo. Vytaceni za studena mi trha srdce, nekdy to ale jinak nejde. S tim souvisi bod 3.
3. Absence ukazatele teploty oleje. Vlastne neukazuje zadnou teplotu krom venkovni - a to je dost skoda...
4. 'Girl-ish look'. No jasne, vzdyt je to auto puvodne pro zensky :)
Nese to s sebou jednu nevyhodu - vetsina premotivovanych ridicu v TDI Oktavkach (nechci se nikoho dotknout, ale v prumeru to tak je) ma pocit, ze co je male musi byt vzdy a vsude bez milosti predjeto. Tudiz se mi ve meste radi cpou do kufru (a to v nem nic zajimaveho nevozim), aby posleze nesmyslne predjeli 'na prase'. Jakmile se cesta otevre a zacne opravdu davat smysl jet trochu dynamicteji, pak pro zmenu ne a ne uhnout... Problemy s egem, delkou prirozeni? Nevim...
5. Pozice za (nad) volantem. Jakkoliv prijemne sedacky nedokazou vykompenzovat prilis vysoky & neergonomicky posez.
6. Absence palubniho pocitace. Zacal se dodavat tusim od roku 2010. Neni to zasadni nedostatek, ale treba takovy ukazatel dojezdu by se urcite hodil.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatim nastesti nebylo potreba. Ooooo, chvalme hospodina :)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Snazili se prodat - jako vsichni. Tim ale nerikam, ze jsou zkusenosti spatne.

Nejsem pritel tuzingu.

V planu je pouze 'CUP' spoiler, ktery bohuzel zaradili do nabidky az po datu vyroby meho Twingala. Jeho funkce se limitne blizi nule, ale:
1. Libi se mi :)
2. Perfektni stojanek na napoje pri benzinkove pauze na doplneni tekutin.

 

Novinky v recenzi

23.6.2012 23:17

Studeny motor = vnitrni nepritel

Obcas se citim jako neskutecny trouba, ktery nerozezna spojku od plynu a brzdy. Tyhle situace nastavaji vzdy, kdyz je Twingal na par hodin odstaveny a 'promrzne'. Po nastartovani zacnou kolisat otacky mezi 500 - 2.000 rpm za ucelem co nejrychlejsiho prohrati katalyzatoru. Cele tohle divadlo trva max. minutu (v zime jiste trochu dyl) a nechava mi 2 moznosti: 1. Nastartovat - pockat - jet. / 2. Nastartovat - odskakat.
Moznost #2 musi byt pro nahodne divaky vzdy velmi zabavny zazitek :)
Tento 'problem' se da do jiste miry resit original updatem ridici jednotky.
Chvala ekoterorismu... :/


Další vozy Renault Twingo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatim nemuzu komentovat.

praktičnost
10

Pro me OK.

prostornost
8

Pro me dostacujici, pritelkyne by potrebovala dvojnasobny kufr.

jízdní vlastnosti
10

Nadhera. Pravy duvod existence pridomku RS.

jízdní komfort
6

Dusi z cloveka sice nevytrese, ale jizda jako v bavlnce to rozhodne neni. Na dalnici pomerne hlucne.

provozní náklady
10

Zatim OK.

náhradní díly
10

Nebyly potreba. Snad ani dlouho nebudou.

výkon motoru
8

Par kobylek navic se vzdycky hodi, no ne?

spotřeba
8

Rozumna. Primo umerna jizdnimu stylu.

hlučnost motoru
8

V norme.

kvalita sedadel
10

Perfektni. Vyborne bocni vedeni, pomerne pohodlne.

brzdy
10

Brzdy jedovky.

zavazadlový prostor
8

V ramci sve tridy bezva.






Blesk.cz

Moje výpověď je neplatná, ohradil se exšéf Národní galerie Fajt. U soudu ostrouhal

Moje výpověď je neplatná, ohradil se exšéf Národní…

Moje květnová výpověď je neplatná, bouřil se bývalý ředitel Národní galerie a obrátil se na Obvodní soud pro…

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

Zajímá vás, jak nakoupit v oblíbeném e-shopu levněji než kdy dřív? Potřebujete se zorientovat v množství…

 

iSport.cz

Trpišovský: Výkon na úrovni top týmů. Bürki měl zákroky z jiné galaxie

Trpišovský: Výkon na úrovni top týmů. Bürki měl…

PŘÍMO Z DORTMUNDU | Mlelo se to v něm. Trenér Slavie Jindřich Trpišovský byl po porážce v posledním zápase v…

Všichni ví, kdo je Slavia! Nesmáli se nám, zářil Tvrdík. Pražany ničila „zeď“

Všichni ví, kdo je Slavia! Nesmáli se nám, zářil…

Odjíždí s nepříznivým výsledkem, ale zároveň se ctí. Slavia ve svém posledním utkání v Lize mistrů prohrála na…

 

Reflex.cz

Benešovskou nemocnici paralyzoval počítačový vir. Obnova provozu může trvat týdny

Benešovskou nemocnici paralyzoval počítačový vir.…

Provoz benešovské nemocnice ochromil počítačový kryptovirus, který v noci na dnešek napadl nemocniční počítačový…

Tak jde čas s americkým snem: Fotografka zachytila, jak se za 20 let proměnila střední třída v USA

Tak jde čas s americkým snem: Fotografka zachytila,…

Fotografka Beth Edwardsová začala na svém časosběrném projektu pracovat v roce 1997 ve městě San Carlos…