Diskuse

Nissan Primera (1998)

26.1.2021

Ahoj vsetkym sledovatelom, po dlhom case som sa dokopal napisat recenziu aj na P11ku, ktora mi verne sluzila od roku 2013 a opustila ma v roku 2019.…

 

Nissan Primera (lamal)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto tmaxSVK

    tmaxSVK 27.01.  15:18

    Konečne zaujímavé auto aj skvelá recenzia!

    Konečne po dlhšej dobe opäť zaujímavé auto a k tomu super recenzia.
  • 00 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 27.01.  16:32

    Re: Konečne zaujímavé auto aj skvelá recenzia!

    Díky :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 04.02.  14:54

    90tková nostalgie

    Mačkám slzu... doba, která se nevrátí, doba, kdy skoro každá automobilka nabízela zajímavé modely všech tříd a Japonci obvzlášť, Nissan měl Almary, Primery, QX, Mitsubishi Galanty, Lancery, Carismy, ale i Colty, Honda v Evropě nabízela normální Civic, ale i Legend, a Accord... ach jo 8-s

    Dnes jak píšeš, je Nissan totálně v loji a dvěma normálni SUV to nevytrhne. Já jel P11 jen krátce a už je to hodně let, myslím s 1.8 a pravděpodobně po faceliftu, protože měla jinačí čumák, uvnitř krásný měkký 90s textil, příjemné autíčko, motor nebyl dravec (tehdy jsem byl zblbý zátahem turbodieslu), ale komfortní liftback to byl. Vyhrát Eurojackopt, postavím si stodolu a nasbírám si 90tkové sedany a hatche do zásoby! >:D >:-[] 8-s

    Dávám 3x10 i když je škoda málo fotek, ale chápu, že dnes už těžko auto nafotíš, když ho nemáš :-)

    A jen takové malé rýpnutí - psal si, že po úpravách měla cca 165-170 koní, což nemohu rozporovat, ale nechápu moc to srovnání s TDI/HDI ? Primera s takovou váhou a bez euronorem mohla klidně i se 150ti koníky naklepat dejme tomu moderní 170-180ti koňový turbodiesel, který je těžký, takže to jen díky za dovysvětlení. Pokud ty tebou udávané parametry (0-100 za 8s) jsou papírové hodnoty vztahující se k origo 110kw, tak to ve střední třídě odpovídá dnes tak 200k turbodieslu.

    • 00 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 04.02.  16:10

      « Re: 90tková nostalgie

      Veru, doba ktora nebude, 10r vzad by som tomu nechcel verit. Jo P11C bola facelift a 1.8 16V bol motor pre nizku spotrebu a emisie, taka bezna 1.8, nemala spatny krutiak dole, ale ziadna raketa.

      Tie hodnotenia davam aj beriem s rezervou, tiez som ti dal na clio 3x10 s tym, ze si to pisal ty a nie niekto iny. (tym nemyslim, ze si mal spatnu recku, ale chapes)

      V serii P11 GT to bolo okolo 8.3-5s na 100, ofiko cas v udajoch bol tusim 8.6s. Pod clankom je odkaz na moj onboard, len to nevidiet pozri si ho.
      Jo 170k turboD ma min. 350nm skor viac, okolo 400nm tam boli zapocitane nejake vykonnejsie C220 CDi alebo RR EvoQ 2.0d 180k, to su vsetko nafty s daleko vyssim krutiakom ako 350nm, avsak vo vyssej rychlosti tj nad 80 uz rozhodoval vykon a tam sme boli zhodne... krutiak im bol platny od 0-80kmh ak mali dobru prevodovku. Zalezalo vela od prevodovky, oni mali krutiak, ale iba chvilu, ja zas vykon ale v otackach... pak su tu hmotnosti, aerodynamika, vodic :-)
      Tieto zrovnavacky su take vseobecne, P11 GT mala super aerodynamiku a aj vykonnejsie lode mali problem nad 140km... Primera letela az po 180 bez problemu a aj zrychlenie 180-200 som par krat vyhral nad nejakym E mercedesom, alebo 730d. Tam uz ich diesliky tocili 4000ot kde nemali krutiak a bojovali s velkymi odpormi, takze od 160kmh u nich zdechol pes.

      Napr. ta Fiesta ST150 ide v serii ako seriova P11 GT, mozno este kus horsie nad 100kmh... ten ZETEC je zdechly, na to ake male a lahke auto to je, tak nic moc. Potrebuje lepsie sanie a vyfuk aby isiel do otaciek tak nesputane a agresivne ako seriove japonky.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 04.02.  18:43

        « Re: Re: 90tková nostalgie

        No a to je to, o čem mluvím, hodnotit koně podle jiných aut moc nejde. Třeba ten RR je SUV, obrovské odpory ve vyšších rychlostech proti Primeře, takže je jasné, že na dálnici pojedeš, vždyť já ve vyšších dálničních rychlostech nemám problém s V6 Touaregy, naopak, ony se mnou. Krouťák jim pomuže třeba v kopcích, kdy nemusí podřazovat a auto pojede, ale pokud budete mít aerodynamiku +/- podobnou, pak do cca 100-120ti hraje roli váha a pak už jen ten výkon. Píšeš, že Primera má dobrou aerodynamiku, takže tam bych hledal odpovědi, škoda, že si nebyl na brzdě :-)

        Fakt záleží na tom, co srovnáváš a kde, do stovky mi to natře i slabší lehčí auto aut, nad 150 už ne, protože nemají kilowatty. Nedávno se semnou přel Ronault, že Fabia 1.0TSI kombi 81kw v kopcích ve 140-150ti ujede stejně vyýkonnému dvoulitrovému nafťáku, protože je lehká, to ale v takto vysokých rychlostech už nehraje váha zásadní roli. Takže do stovky ano, ve 150ti už spíš ne.. Podle mne a mých zkušeností ta auta jedou +/- podobně.

        Pak taky hraje roli řidič, to je jasné, hlavně u manuálu, jak oba víme >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 05.02.  11:15

          « Re: Re: Re: 90tková nostalgie

          Hej je to dokonala zmeska vsetkych premennych. Tak snad si coskoro zajazdime :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Luxusní čokoládový dezert s červenou řepou: Recept přímo od šéfkuchaře!

Luxusní čokoládový dezert s červenou řepou: Recept…

Když se řekne „červená řepa“, leckomu z nás se vybaví jen nudný salát ze školních jídelen. Omyl! Tahle skvělá…

Zhrzená expartnerka Abrháma Naďa Urbánková: Co řekla po smrti Šafránkové (†68)?!

Zhrzená expartnerka Abrháma Naďa Urbánková: Co řekla…

Udělala jí to, co by žádná žena té druhé dělat neměla. Zatímco Naďa Urbánková (81) s Josefem Abrhámem (81)…

 

iSport.cz

iSportLife magazín: rozhovor se Štybarem, Spartan Race, zdravá strava i hlava

iSportLife magazín: rozhovor se Štybarem, Spartan…

Dumáte nad tím, jak je možné, co profesionální cyklisté vydrží? Říkáte si, jak by se měli sportovci, i ti…

Hřebík o Schickově trefě i potenciálu: V něčem je lepší než Ronaldo, ale...

Hřebík o Schickově trefě i potenciálu: V něčem je…

Moc dobře ví, co Patrik Schick umí. Zkušený trenér Jaroslav Hřebík s útočníkem Leverkusenu pracoval v mládeži…

 

Reflex.cz

Na mistroství Evropy v pokleknutí se bude jako doprovodný program hrát i fotbal

Na mistroství Evropy v pokleknutí se bude jako…

Letošní první ročník mistrovství Evropy v poklekávání láká hráče a diváky na bohatý doprovodný program, kromě…

Zlí prohnaní novináři se rýpou v soukromí našich zákonodárců

Zlí prohnaní novináři se rýpou v soukromí našich zákonodárců

Střídání ministrů zdravotnictví je taková zábavná kratochvíle posledních měsíců. A hned ji následuje rýpání se v…